Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: mlody majer w Kwietnia 07, 2012, 20:23:19
-
Drodzy znawcy jaw 350 jak juz pisalem i nauczke dostalem pisze jeszcze raz, moja jawa,po zimie przy kopnieciu kopniakiem dmucha przez kruciec ssacy tam gdzie montuje sie gaznik sprawdzalem jakie jest cisnienie na tlokach 0.92 a na ewym 0.95 niedolujcie mnie naprawde jestem zrezygnowany juz do niunki
-
Jesli masz 638 (TS) to tam jest miedzy gaźnikiem a króćcem taka guma . Trzeba ją nową lub szczelną , lub uszczelnić np sylikonem . W 634 jest zwykła uszczelka i ona nie powinna sprawiać problemów ...
Jeśli nie masz założonego gaźnika i tam dmucha na zewnątrz , to trochę jest normalne . Jak przestudiujesz trochę konstrukcje 2T ze ssaniem sterowanym tłokiem to wyczaisz , że jak tłok schodzi w dół to zanim zamknie się okno ssące część mieszanki która wpadła pod tłok , zostanie stamtąd wypchnięta . Na wyższych obrotach to już nie będzie występować , bo mieszanka ma i tak mało czasu żeby wlecieć pod tłok . Wtedy działają troszkę inne zjawiska niż statyczne ciśnienia i to tak działa , po prostu =)
-
A ciśnienie masz dobre.
I cierpliwości życzę.
-
cisnienie może i nie najgorsze ale mała rysa na cylindrze lub złamany pierścień i są przedmuchy.Jak na moje to silnik do szlifu niestety.Wiem z doswiadczenia jak wszystko jest oki to zasysa(przy wszystkich obrotach-bo raz ciagnie jeden cylinder a raz drugi)a jak dmucha przez gażnik do tyłu to dupa wielka .Ciezko bo ciezko ale odpalisz ale o wolnych obrotach zapomnij-wtedy tak pow,1500 trzeba trzymac ale to już agonia.Generalnie obstawiam ryse na cylindrze lub wybombane tłoki i przedmuchuje z komory korbowej.A dwusuwy-jak wszyscy wiemy mają tzw.rozrząd tłokowy,co w przypadku zużycia tłoków jest przyczyną problemów.Wymiana pierścieni moim zdaniem nic nie da niestety.pzdr.
-
To czyli co chlopaki radzicie generalny remont szlif wymiana uszczelniaczy tloki pierscienie ,boje sie troche z tym labiryntem. TAK MACIE RACJE ROK TEMU CIEZKO MI ODPALAŁA ale jezdzilem na niej . Myslicie ze w 300zl zmieszcze sie z remontem, dostalem ten motor za darmo wiec mogę trochę wlożyc w nia.
-
Za kompletną regenerację silnika zapłacisz ok 500zł i będziesz mial spokój na łuchuchu i jeszcze dłużej.
-
Za kompletną regenerację silnika zapłacisz ok 500zł i będziesz mial spokój na łuchuchu i jeszcze dłużej.
W 500zł się nie zmieści jeśli chce zrobić dobrze. Może zacznij od diagnozy albo oddaj to do kogoś kto się zna. Jak na razie to poniektórzy od razu ładują Cię w najgorsze tymczasem może być to przecięty kabel. Pozdro.
-
Czy przyczyna tego rodzaju przedmuchu moze byc uszkodzony simering od strony zaplonu ?bo po rozebraniu zauwazylem ze jest tram lekko mokro od oleju, chcialbym dac do naprawy jakiemus mechanikowi ale sie boje ze mnie oszuka i nienaprawi jak trzeba zaufac mozna tylko sobie dlatego fajnie ze sa takie portale jak JAWA klub.
-
"Dmuchanie" w gaźnik to normalna rzecz w 2T. Nieszczelny simmerring(nie zimering) pod alternatorem może powodować problemy z rozruchem, nie prawidłową pracę prawego garnka itp.
Skąd jesteś??
-
Nie "z kąd" tylko skąd jeżeli jesteśmy tacy drobiazgowi :)
Nie masz się co bać rozkładać silnika, jak czegoś potrzebujesz to zawsze możesz zapytać na forum, a przy okazji nauczysz się czegoś nowego.
Z własnego doświadczenia wiem jak "fachowcy" naprawiają takie silniki, może tylko w mojej okolicy, ale i tak warto zrobić to samemu.
-
Sprawdź silnik a nie od razu do remontu się szykujesz ;D
Odpala to?
Dmucha ale dokładniej w którym miejscu? Na łączeniu króćca z garami? Na łączeniu gaźnika z króćcem?
-
przeciez delikatne "dmuchanie " zwrotne to norma w silnikach 2 t ( dlatedo nawet gaźniki sa inaczej konstruowane do 2t niz do 4t ) jesli ssie przy kopaniu to znaczy ze jest dobrze. mnie tez to kiedys wystraszyło w mojej cz i byłem głupi rozebrałem silnik wał zawiozłem do naszego speca we franciszkowa pod swidnikiem to powiedział ze labirynt jest "spoko". Powiedział tez ze jak labirynt jest ssypany to motor nie bedzie trzymał wolnych obrotów wogule i inacze jak na pych nie zapali. Ja bym zaczą na twoim miejscu od zeczy najprostrzych zapłon i jeżeli chodzi o gaxnik ts i palenie to najczesciej jest źle ustawiony poxiom paliwa w gaźniku
-
wiecie co ogólnie nie moge jej juz odpalic ,jak sciagnelem gaznik i przylozylem reke do krucca ssacego to normalnie dmuch czuc dosyc mocno niewiem jak ma dmuchac nie mam porownanioa do sprawnej ale wydaje mi sie ze za mocno, jak reke przyloze no tak naprawde czuje lekko ze ssie, ale tak slabo .zakladalem tez gaznik od cz kiedys mi nanim jezdzila ale teraz nawet pyrknac niechce
-
A wiec chlopaki odwazylem sie rozebrac cylinder i jest luz na tloku jak poruszam tlokiem palcem to rusza sie na boki no i mam na tloku trzy kreski czyli chyba 3 szlif tak czy moge jeszcze raz robic szlif czy nie, wymienilem tez simmering prawy ale wstawilem polski czy to dobrze ..JAKIE MAM CZESCI KUPIC,ps DZIEKI ZA RADE
-
czy mozna zastapic lozysko igelkowe w korbowodzie tymi oto czesciami http://allegro.pl/jawa-350-ts-org-czeskie-tloki-kpl-tlok-4-szlif-i2170446755.html (http://allegro.pl/jawa-350-ts-org-czeskie-tloki-kpl-tlok-4-szlif-i2170446755.html) czy wogóle to moge wstawic
-
ja bym zajżał do labiryntu i jego sie czepił prawdopodobnie dmucha ci z lewej połówki do prawej z tąd zazwyczaj problem z odpaleniem tego sprzetu . ja miałem cylindry nominalne tak wyjudłane ze z nominału na 3 szlif odrazu pszły i nie miałem problemów z paleniem
-
Masz ten cylinder? Weź go do jakiegoś majstra by go zmierzył średnicówką. Jak będzie ostro wyrąbany to czwarty wymiar naprawczy nie wyjdzie :P
-
na cylindrze mam oznaczenia tk 3 B CZYLI JAK SIE NIE MYLE TO TRZECI SZLIF TAK A NA tloku jest litera lL CZYLI SELEKCJA TAK
-
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/oznaczenie-tloka-pomocy/msg116524/#msg116524
-
a wiec zrobiłem szlif 70 zl tloki 200 zl mam wszystko przygotowane i jeszcze zaówazylem po wyczyszczeniu czesci ze mam gardziel ssacy nadpekniety jest normalnie kreska i następny koszt ale dzieki wam mozna dzialac
-
Jeśli pęknięcie przeszło do środka króćca, to ja proponuję wymienić go albo zastosować mój autorki patent. Mianowicie bierzesz piłkę do metalu, pogłębiasz od zewnątrz pęknięcie tak na ok 1,5mm i ładujesz tam silikon, u mnie to zdało egzamin.
-
nie wymienie lepiej na nowy pekniecie jest w srodku ale dzieki za rade
-
a czy idzie sciagnac tloki zeby nie wypadly te swoznie igielkowe i ponownie wlozyc tlok (nowy) widzialem troche na you tube i czytalem o zakladaniu ale niema zmianki o niesciaganiu tych swozni
-
Jak masz silnik wyjęty to połóż go na boku i wybijaj sworzeń. Jak masz zamontowany w silniku, to musisz ciasno napchać szmat w otwór do skrzyni korowej, tak aby żadna igiełka nie wpadła Ci tam jak się wysypią, jak coś Ci wpadnie, to musisz obowiązkowo wyjąć silnik i "wytrzepać" ją stamtąd. Najlepiej jeszcze na upchane szmaty położyć kartkę papieru przeciętą na korbowód i skleić taśmą kartkę z korbowodem, wtedy nic Ci nie wpadnie tam, gdzie nie trzeba.
-
ok rozumiem czyli nie idzie zdiac tlokow bez wyciagania lozyska igielkowego czyli tak mi sie rozpadnie i tak jo (kurde)
-
Jeśli pęknięcie przeszło do środka króćca, to ja proponuję wymienić go albo zastosować mój autorki patent. Mianowicie bierzesz piłkę do metalu, pogłębiasz od zewnątrz pęknięcie tak na ok 1,5mm i ładujesz tam silikon, u mnie to zdało egzamin.
Czy aby warto tak naprawiać? http://allegro.pl/jawa-350-ts-krociec-ssacy-uszczeka-krocca-i2300613715.html
-
Wyjmowanie tłoka to banał, gorsze jest montowanie tych igiełek, poczytaj na ten temat troszke i sobie poradzisz.
-
Włóż jakieś szmaty pod tłok jak będziesz wyjmował swożnie bo jak Ci polecą igiełki do środka silnika to rozpoławianie ! :|
-
a wiec zlozylem wszystko posklejalem no i ok kompresja jest mocniejsza i co z tego jak odpalac tak mi niechce walcze z zaplonem to banalne tyle sie naczytalem na rozbieralem i nic z tego lekko sie odezwie i nic kopie i kopie i kopie bede musial zainwestowac w zaplon elektroniczny od janka bo niemam sil tylko zebym wiedzial ze odpali to bym byl hepppppi macie jakies pomysly zaznaczam ze gaznik czyscilem
-
a czy jest jakas metoda na sprawdzenie czy labirynt jest szczelny poniewaz tego nie ruszalem zrobilem szlif 4 kupilem tloki pierscienie uszczelki i to wymienilem
-
chlopaki moze wam to cos pomoze jak kupil gosciu ta jawe to chodzila ona na gazniku od ws bo mowil ze chcial zaoszczedzic paliwo bo duzo chlala jak ja dostalem kupilem nowy gaznik i ciezko odpalala a jak odpalila to normalnie latala potem ponownie wlozylem ten gazinik i jezdzilem cale zeszle lato az padl mi szczotkotrzymacz i do tej pory walcze znia
-
a czy jest jakas metoda na sprawdzenie czy labirynt jest szczelny poniewaz tego nie ruszalem zrobilem szlif 4 kupilem tloki pierscienie uszczelki i to wymienilem
Jak na razie to nie sprawdzisz labiryntu temu ,że masz wymuszone sprężanie przez nowe tłoki i pierścienie.
Jedyna metoda to zdjęcie garów i sprawdzenie luzów na labiryncie .
-
O widzę ,że buczysław się naczytał forum i pisze to co przeczytał.
Trzeba to na kominie zapisać ;D
-
O widzę ,że buczysław się naczytał forum i pisze to co przeczytał.
Trzeba to na kominie zapisać ;D
..... widze ze mnie tu strasznie lubicie;-( a pier.................ole to!!!
buczysław nie spinaj tak posladów. Bo robisz z siebie dzieciaka NEO ... lepiej przemilcz i tyle. Pozdro
-
Jak masz dobrze ustawiony zaplon.To nalej jej troche paliwa bezposrednio pod swiece.I przytkaj jej troche dolot powietrza.Moze zagada troche dluzej :P
-
a zapomiale i wymienilem z prawej strony zimering
-
jest ktos z kujawsko pomorskiego albo z pomorskiego
-
powiedz od poczatku jak mozesz co przy niej robiles ale wszysstko wsio wsio albo napisz mi na pw
-
Jesli cylindry maja kompresje to musi zagadac.
-
Jak masz coś z gaźnikiem to może nawet nie pierdnąć, nie ważne ile paliwa jej wlejesz pod świece czy przez gaźnik. Sam to przerobiłem ostatnio. Ustawienie gaźnika w poprzedniej konfiguracji i poszła za pierwszym kopem.
-
Musi i nie musi....... majer podciaga Ci dobrze paliwo?
-
no swieca byla mokra ale tak lekko
-
ta jawa byla od chlopaka z Inowroclawia moze byl kiedys na forum znia nie wiem
-
nie z glowice sa szczelne nigdzie nie syczy uszczelki powymieniale niektóre takze dalem na uszczelniacz specjalny do 380 stopmi tak troszeczke go tam dalem zeby nie zaduzo obawiam sie ze chyba to labirynt bo jednak przedtem na tamtym gazniku troche chodzil a teraz wogule
-
zrobilem szlif wymienilem tloki na 4 i pierscieni wymienilem zimering wyczyscilem gaznik niewiem co dalej moze zaplon bo jusz sie wkurzam
-
moze faktycznie mam cos z zaplonem bo ostatni jak sprawdzalem to przerwa w najwiekszym rozwarciu miala z 1 cm a powinna miec 0.8 nie ale tylko na jednym i niemoge jej zmiejszyc przesowam w jedna i drug i nic (pupa pupa )
-
Jak mozesz to zapodaj zdjecie zaplonu.
-
Przerwa 1 cm jest nieosiągalna chyba...
A ma być 0.3 - 0.35 MILIMETRA a nie 0.8 Cm.
-
tak wiem mowimy o milimetrach ale wlasnie taka przerwe mialem niewiem skad
-
o
-
o
-
kurde tyle wiem ze to w kupie ale slaba jakosc nie widze szczegołow
-
a co sie z tym może dziac
-
Ściag mu rury wydechowe i zobacz czy zapali...... i ten zapłon ustaw z zarówka albo cos przerwa na platynkach 0-33 do ok 0,4 mm na swiecy nie pamietam dokladnie, ustawiłem od 0,5mm -0,7mm
-
Jutro będę walczył z tym problemem dam znac.
-
jak masz dobry wał to walcz ja miałem skończony dlatego zamieniłem;) ale nie żaluje 175 bez awarii;p
-
Ściag mu rury wydechowe i zobacz czy zapali...... i ten zapłon ustaw z zarówka albo cos przerwa na platynkach 0-33 do ok 0,4 mm na swiecy nie pamietam dokladnie, ustawiłem od 0,5mm -0,7mm
Jak już dajesz dobre rady koledze jak ustawić zapłon to opisz to od dechy do dechy. Nie napisałeś w którym momencie ma mieć odpowiednią przerwę na platynach, jak podpiąć żarówkę itp.
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-zaplonu-w-silniku-jawa-%28demonos%29/
Tutaj masz przykład jak to powinien wyglądać opis ustawiania zapłonu.
jak masz dobry wał to walcz ja miałem skończony dlatego zamieniłem;)
Nie oszukujmy się, nie dałeś rady ustawić w niej zapłonu i ją sprzedałeś. Tyle tematów co o niej było to ja przez 3 lata na forum nie założyłem ;D .
-
No i odpaliła,ustawiłem zapłon pomógł mi w tym starszy pan, zrobiłem sobie przyrząd do ustawiania pozycji tłoka,bez tego ciężko.I tak zainwestuje w zapłon od Janka.Sprawdzałem jakie ma ciśnienie na tłokach w lewym 10MPa a w prawym 11MPa.Jak kupie zapłon bo ten stary co chwile sie przestawia sam, i kupie wirnik bo go uszkodziłem.A odpaliła mi na gażniku od ws na tym orginalnym ciężko,facet mówił że jak kupie elektroniczny zapłon i lepsze świece to problem zniknie,na forum można wszystko znależc tylko trzeba czytac pozdrawiam. ;D
-
Janka zapłon idzie ustawić z dokładnością do 0.02 mm tylko że trzeba czujnik zegarowy ;] Moim zdaniem warto, bo różnica jest znaczna.