Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: zielo w Czerwca 03, 2012, 20:47:52
-
witajcie , mam problem z elektryką a dokładnie z rozładowywaniem akumulatora, zaznczę , że akumulator jest nowy, wymieniłem regulator napięcia tylko , że na początku źle podłaczyłem nie wiem czy mógł sie zepsuć odrazu ? wymieniłem kondensatory, , posprawdzałem kable czy gdzieś się nie stykają wszystko jest zaizolowane , jak naładuje akumulator cezia zapali pochodzi jakieś 5 minut i kaplica, motorek kupiłem tyle co i dwa dni było ok i nagle problem. Może jescze napiszę,że jak przekręce stacyjkę to w każdej pozycji świeci się tylne światło i brak migaczy a były . Proszę o pomoc bo to moja pierwsza cezia i jestem zielony w niej . Pozdrawiam
-
Po odpaleniu gaśnie czerwona kontrolka ładowania? Sprawdzałeś napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika, przy różnych obrotach?
Naładuj go jeszcze raz i od tego zacznij.
I zadbaj o to, żeby cała instalacja zgadzała się ze schematem, bo bez tego ani rusz. Wydaje mi się, że gdzieś masz zwarcie, bo nawet przy całkowitym zaniku ładowania, przy w pełni naładowanym akumulatorze, Czesia powinna chodzić trochę dłużej niż 5 min. (bez świateł).
Pozdrawiam.
-
Ja z podobnym problemem się borykam od tygodnia. Całą nową elektrykę ciągnę. A prąd mi się tylko gubi jak jest stojan podpięty, i regulator jak ominę regulator to nic się nie traci. I jak rozebrałem regulator to cały okopcony jest itp, jutro go wymienię i sie wszystko okaże
-
dzięki kolego posprawdzam sobie to dokładnie , co do tych kontrolek to nawet nie zwróciłem uwagi jakoś tak słabo świecą w dzień mało co widać , światła nawet na włączonym silniku są jakieś słabe .
pozdrawiam
-
daj mi znać kolego czy udało Ci się naprawić to
-
Przydało by się wiedzieć co to wogóle za motóra masz.
Może pierwsze pasowało by zrobić pomiary ładowania?
Schemat w łapkę i posprawdzać czy jakis ktoś nie podpiął źle kabli ;)
Strzelam że jak ma regulator i CZ350 to jest to CZ350 472.5 6v :)
A 472,6 nie posiada regulatora? ;)
-
Strzelam że jak ma regulator i CZ350 to jest to CZ350 472.5 6v :)
-
Dobra kolega ma czas do 21:00 na poprawienie nazwy tematu i dokładniejsze opisanie problemu... Jeśli tego nie zrobi temat leci do kosza...
-
już się poprawiam , nowicjusz jestem więc proszę o wyrozumiałość :)
jeśli chodzi o sprawdzanie to właśnie było wszystko dobrze mam motor jakieś 2 tygodnie dopiero , po zakupie 2 dni normalnie działało wszystko , zrobiłem nim kilka km i potem następnego dnia po jakiś 5 minutach pracy zgasł .
-
jaki masz regulator napiecia mechaniczny czy elektroniczny sprawdzałas czy wirnik i stojan nie ma przebicia i czy oprycznie wygląda ok
-
Nie ma sensu chyba zakładać nowego tematu więc wypowiem się tu. Mam ten sam motor co kolega wyżej, Wymieniłem dziś regulator. I jak sprawdzałem to tam takie coś (na zgaszonym motorku). Przy odpiętych światłach zegarach itp z aku jest juz brane 13A :|, to sprawdzam dalej, jak podpinam miernik od regulatora do stojana to 2A, jak odepnę niebieski przewód od stacyjki(ten co idzie do regulatora) to juz jest 0A, o co w tym wszystkim chodzi ? ... Może mam za cienkie kable czy coś ?
Mam regulator elektroniczny
Sprawdzając miernikiem to niebieski przewód zwiera się cały czas z masą.
A napięcie jak spadało do 3V wczoraj przed zmianą regulatora to dziś w ogóle nie spada.
Jak mam na aku 6.08V, na regulatorze jest 4.93V a na prądnicy 3,95V, przy zgaszonym motorku
-
Kolego zielo:
Twoje wytłumaczenie wiele nam nie mówi (przynajmniej mi). Cieszę się, że zmieniłeś temat. To już duży +
Napisz proszę jakie dokładnie masz objawy.
Czy w ogóle nie masz ładowania?
Czy masz ładowanie, ale coś rozładowuje Ci aku?
W jakim celu wymieniałeś regulator napięcia? Był uszkodzony czy tak po prostu? Jeśli podłączyłeś go źle, to jest duże prawdopodobieństwo, że go uszkodziłeś.
Światło pozycyjne powinno świecić w pozycji 1 i 2. W pozycji 0 nie powinno się świecić. Możliwe, że masz bajzel w instalacji i coś robi zwarcie (niekoniecznie widoczne gołym okiem).
Kolego Seim:
Najpierw spytam dlaczego wymieniałeś regulator napięcia?
Czy jesteś pewien, że masz odpowiedni regulator do twojego motocykla (elektronik tak?)
-
przekręce stacyjkę to w każdej pozycji świeci się tylne światło i brak migaczy a były
A może świeci ci światło stopu z tyłu a nie drogowe sprawdź obydwa włączniki stopu przedni lubi się przygrzać, i jeśli są źle wyregulowane rozładują ci akumulator bo z tego co pamiętam to stop w cz działa bez kluczyka w stacyjce
-
Rozztocz, wymieniłem ponieważ cały był w środku okopcony, kabelki przy lutach poprzepalane,. No mam 6V, elektroniczny od Jawy
-
dzięki wielkie za podpowiedzi , na spokojnie zacznę sprawdzać wszystko , światło stop normalnie działa jak wciskam hamulec .
-
przekręce stacyjkę to w każdej pozycji świeci się tylne światło i brak migaczy a były
z tego co pamiętam to stop w cz działa bez kluczyka w stacyjce
Stop powinien działać tylko po włączeniu zapłonu.Rozztocz, wymieniłem ponieważ cały był w środku okopcony, kabelki przy lutach poprzepalane,. No mam 6V, elektroniczny od Jawy
A działał? Ładowanie było? Może wystarczyło poprawić luty, itp i byłoby ok.
Ten nowy to na pewno masz dobry (czy na 100% do twojego motocykla)?
dzięki wielkie za podpowiedzi , na spokojnie zacznę sprawdzać wszystko , światło stop normalnie działa jak wciskam hamulec .
Mam nadzieję, że napiszesz tu jak udało Ci się rozwiązać problem i co było przyczyną...
-
Znalazłem chyba winowajce.. stojan prądnicy, wejścia M i D zwierają się z obudową. Coś czytałem ze to może być przez zmianę biegunowości. Bo przez przypadek podłączyłem źle akumulator bo poprzedni właściciel miał czarny jako + a żółty jako minus >:( . Czy to przez to ? Jeśli tak czy jest szansa to naprawić czy nowy stojan ?
-
Odnośnie światła STOP;we wszystkich czeskich pojazdach światło stopu,klakson i flasch działa bez załączonej stacyjki
-
Odnośnie światła STOP;we wszystkich czeskich pojazdach światło stopu,... działa bez załączonej stacyjki
Nieprawda.
Zajrzyj do schematów el.
-
A ktoś sie wypowie w sprawie mojego problemu ? :D
-
W CZ i owszem, bo są 2 wiązki zasilające, jedna od stopów itp, a druga od układu ładowania i zapłonu, w 638 jest jedna, którą prąd płynie po wciśnięciu kluczyka.
-
czyli jak pisałem wczesniej kolega wzią sie za co trzeba i sprawdził prądnice tak ? napewno da sie przewinąc ale nie wiem czy nielepiej poszukac dobrzej używanej. powiedz jeszcze czy ma przebicie do masy czy skrut pomiedzy zwojami
-
Przepraszam, ze nie przeczytałem wszystkich powyższych postów więc może się powtórżę.Sprawdź czy styki w regulatorze napięcia nie zespawały ci się.Raczej nie trudno zdjąć jego obudowę. To samo może być w przerywaczu kierunków aczkolwiek wydaje mi się to mniej prawdopodobne. O oczywistości w postaci możliwego bałaganu w instalacji to można by pisać i pisać a jak sam nie dojdziesz to nie idzie tego tak wytłumaczyć. To tylko miernikejszyn w łapę i jechana po kolei ze schematem w przed oczyma.
EDIT:
przekręce stacyjkę to w każdej pozycji świeci się tylne światło i brak migaczy a były
z tego co pamiętam to stop w cz działa bez kluczyka w stacyjce
Stop powinien działać tylko po włączeniu zapłonu.Rozztocz, wymieniłem ponieważ cały był w środku okopcony, kabelki przy lutach poprzepalane,. No mam 6V, elektroniczny od Jawy
A działał? Ładowanie było? Może wystarczyło poprawić luty, itp i byłoby ok.
Ten nowy to na pewno masz dobry (czy na 100% do twojego motocykla)?
dzięki wielkie za podpowiedzi , na spokojnie zacznę sprawdzać wszystko , światło stop normalnie działa jak wciskam hamulec .
Mam nadzieję, że napiszesz tu jak udało Ci się rozwiązać problem i co było przyczyną...
Z tym światłem stop to nie zgodzę się. Jeśli instalacja jest zrobiona zgodnie z czeskimi przepisami z dawnych lat to stop działa nawet bez kluczyka.
-
Z tym światłem stop to nie zgodzę się. Jeśli instalacja jest zrobiona zgodnie z czeskimi przepisami z dawnych lat to stop działa nawet bez kluczyka.
Instalacja jest zrobiona według schematu.
Zamiast pie****ić farmazony zapraszam do lektury:
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/schematy-instalacji-elektrycznych-jawa-i-cz-uproszczone-schematy/msg124439/#top
-
jeżeli chodzi o te swiatełka to wystarczy poczytac troszke przepisów z czech na ten temat z tamtych lat i okaże sie ze wszystkie auta i morórki musiały miec sprawny flesz światło stopu i sygnał dziwiękowy bez niczego (żadnych kluczyków i włączników ) jako przykład podam że w słynnej cieżarówce czeskiej marki avia którą do niedawna jeszcze jeździłem w pracy ( makabra ) identycznie miała
-
a ja przed chwilą sprawdzałem stojan metodą akumulator żarówka złącze M i obudowa.. i żarówka świeci, czyli szukam nowego stojanu.
-
Z tym światłem stop to nie zgodzę się. Jeśli instalacja jest zrobiona zgodnie z czeskimi przepisami z dawnych lat to stop działa nawet bez kluczyka.
Instalacja jest zrobiona według schematu.
Zamiast pie****ić farmazony zapraszam do lektury:
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/schematy-instalacji-elektrycznych-jawa-i-cz-uproszczone-schematy/msg124439/#top (http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/schematy-instalacji-elektrycznych-jawa-i-cz-uproszczone-schematy/msg124439/#top)
Modzić można na wiele sposobów. Z tak na szybkiego to twierdzę, że z pierwszego schematu wynika zgodność z czeskimi przepisami, stop działa bez kluczyka. Jakie teraz są te przepisy to nie orientuję się ale, pewnie unijne.
Moja cz nie była od fabryki modzona w elektryce i tak właśnie miała. No dobra, przyznaję, potem dołożyłem oświetlenie obrotomierza i dałem lampę od Jawy (teraz bym nie wykonał tak mało gustownego posunięcia)
-
Wszystko jest na schematach. W Jawach 634 i 638 i innych ze czujką stopu na lince trzeba włożyć kluczyk.
Cz 472.5 (6v) ma 2 "włączniki" stopu, stop ma działać bez kluczyka wystarczy spojrzeć na schemat od cz gdzie są 3 kable czerwone podłączone do regulatora napięcia na zacisku B ( w 634 są 2 kable )
1 do zacisku 30 w stacyjce
2 do aku
3 do 2 ch "włączników" stopu
Dlatego w cz zawsze wyjmuje bezpiecznik bo raz mi rozładowało akumulator i się nauczyłem
na koniec tego co widzę na schemacie w 472.6 już kluczyk musi być ale temat był o 6 voltowych
sorry za offtop