Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Mcmaker w Września 13, 2012, 23:18:21
-
Cześć, mam problem, bo poprzedni właściciel zamiast oryginalnej tulei z tyłu od lewej strony (siedząc na moto) dał jakąś szeroką stopkę która przesuwa koło dosyć znacznie, co skutkuje niepewnym prowadzeniem w zakrętach ;D Pożyczyłem jakieś zdjęcie, ale u mnie tak samo wyżłobiło rowki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/547d5dc48f63a0d0.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/547d5dc48f63a0d0.html)
W związku z tym potrzebuję się dowiedzieć schematu złożenia tylnego koła, tzn co po kolei idzie, np. [ramie wahacza lewego, tuleja, tarcza kotwiczna, koło, podkładka, zębatka itd.] tylko, że najważniejszym parametrem dla mnie jest szerokość tulei która idzie między tarcze kotwiczną a ramie lewego wahacza
Z góry dzięki za pomoc ;)
-
Wszystko jest tak jak powinno być oprócz tej stopki, która jest wsadzona między koło a bęben.
[size=78%]Pomogło by mi też zdjęcie w dużej rozdzielczości tylnego koła w TS :)[/size]
-
Nie szerszą tylko dłuższą :P o to samo chciałem zapytać :P
Dystans z lewej strony jak tulejka z prawej jest właściwa nie ma znaczenia.
Też tak miałem była założona inna tulejka, i wycierało mi takie wyżłobienie, ale załozyłem odpowiednią i jest ok.
-
To nie wiem dlaczego na zakrętach prowadzi się conajmniej dziwnie, a tylne koło jest lekko przesunięte względem środka motocykla w prawo :|
-
Chodzi mi o to że nie ma znaczenia jeśli chodzi o wycieranie się tak jak na zdjęciu. Mam koło luzem to mogę jutro Ci cyknąc fote, bo mam wrażenie że ta tulejka za mało wystaje z z bębna.
-
To nie moje foto, tym się nie sugerujcie, tak jak pisałem chodziło mi tylko o pokazanie rowków ;)
-
to zmierz tulejkę i ja jutro zmierzę to będzie wiadomo o co 5 :)
-
Tą tulejkę która wchodzi w piastę ? z prawej strony, z tym grzybkiem ?
-
tak tą, w jawie jest taka sama tulejka (w przednim kole, jeśli mnie pamieć nie myli) tylko ze krótsza, mogłeś pomylić.
-
Nie przekładałem tulejek, może poprzedni właściciel. No nic, jutro sprawdzę i dam znać :)
-
Chłopaki mają rację takie rowki wytarte w bębnie to ewidentnie "przednia tulejka w tylnym kole" co daje przesunięcie całego koła w prawo,
-
To zdjęcie w pierwszym poście to moje... Coś poknociłem swego czasu z tulejkami (chyba to co pisze elkinio - przednia na tyle) i tak wytarło mi bęben.
Gdzieś miałem schematy różnych podzespołów, ale w tej chwili nie mam czasu, żeby poszukać... Jak znajdę podeślę...
-
Wszystko jest do pobrania n a stronie klubowej :) Cały katalog części zamiennych :)
idę zrobić fotkę i zmierzyć tulejkę, od razu zmierzę dystans z lewej stron :)
Eeeeeeeeeeeedit :)
tulejka z prawej strony: średnica-22mm, długość-14,5 mm
dystans z lewej strony: średnica- 22,7 mm, średnica kołnierzy- 29,8 mm, długość- 32,7 mm średnica otworu- 15 mm
-
Nie zmierzyłem tulejek, ale tylna była krótsza od przedniej o jakieś 2 razy, zamieniłem je tak jak powinny być i zobaczymy :)
-
Nie chciałem zakładać nowego tematu a ten jest w pewnym sensie związany, mianowicie możecie mi powiedzieć gdzie idzie taka tuleja dystansowa na tylnym kole? Ściągałem koło i samo wypadło i nie zauważyłem skąd :)
-
Na łożysko od strony zębatki. Szersza strona do osłony łańcucha.
-
Chyba raczej szersza strona do łożyska w kole.
-
może to trochę głupio zabrzmi ale czy ona musi tam być? Bo ja nie mam osłony,skręciłem koło i wydaje się być wszystko ok i też jak skręcałem to nie było już za bardzo miejsca na taką tuleje.
-
Ona tam musi być,osłona łańcucha nie ma z nią nic wspólnego.Jej zadanie to zdystansowanie koła względem zębatki.Poszukaj schematu budowy tylnego koła to będziesz wiedział o co chodzi.
-
czyli że ma iść tak jakby pomiędzy koło a zębatkę tak?
-
Tak dokładnie.
-
Ok, bardzo dziękuję :D
-
Zamontuj ją tym kołnierzem do łożyska.Osłonka przeciwpyłowa ma ją tam utrzymać w trakcie zakładania koła więc sprawdź jak to się trzyma przed montażem.A co do podziękowań to nie ma sprawy,dobrze że pytasz .Więcej pytań i odpowiedzi=mniej błędów.
-
U mnie to było zamontowane kołnierzem do zębatki i koło było przesunięte w prawo. Jak odwróciłem to moto wróciło na jeden ślad.
-
Z tym tylnym kołem to są cuda. Jak miałem oś założoną nakrętką na prawą stronę motocykla to musiałem dodać 3 dodatkowe podkładki żeby dało się dokręcić. Kiedy obróciłem oś nakrętką na lewą stronę to okazało się że już nie trzeba nic dokładać, dałem tylko sprężynową podkładkę. Czeski film...
-
Ja z kolei nigdzie takiej tulei nie zauważyłem u siebie. Az musze sobie zapisać i sprawdzić przy okazji jak to jest...
-
Tuleja w tylnym kole jest dłuższa niż w przednim, na to też warto zwrócić uwagę.
-
Ten sam problem mam z tylnym kołem. Została mi jedna tulejka a koło niby stoi jak powinno. Najgorszy błąd to nie robić zdjęć ...
Więc co do zdjęć może ktoś podrzuci kilka fotek. Mam jakiś schemat ale nie wiele z niego potrafię odczytać.
-
Nie wiem czy masz ten schemat, ale ok jest dobry. Ja według niego doprowadziłem koło do ładu i składu.
-
Schemat cudo. Tego mi było trzeba.
Tylko prośba.. Daj z tłumaczeniem każdego punktu dla wszelkiej pewności. Zresztą już widze czego mi brakuje dlatego zastanawia się skąd wezmę te przekladki pyłochwytacze itp.
-
Witam, czy mogły ktoś podać w końcu wymiary tulejek jakie powinny iść na przód jakie na tył? Myślę że bardzo by to wszystkim pomogło i zakończyło ten temat w 100%.I jaki powinna mieć wymiar lewa tuleja od bębna. Bo mam ze 3 rodzaje a chciałbym to w końcu dobrze poskładać.
Myślę że bardzo by to wszystkim pomogło i zakończyło ten temat w 100%.
-
Na pewno dłuższa idzie do tyłu tak jak pisał Muczos.
Jeśli wieczorem znajdę chwilę i uda mi się odnaleźć moje zapasowe tulejki to napiszę jakie wymiary mają...
-
Super byłbym bardzo wdzięczny
-
To ja tylko dopowiem, żeby pomierzyć wahacz. Ja miałem np. przesunięcie aż o5mm, przez błędne spawanie na łączeniu ramion wahacza z jego osią.
-
to i ja dorzucę do tej licytacji - zdarza się że koła były "szprychowane" od nowa i wtedy często są przesunięte za bardzo w stronę zębatki bo jak ktoś nie wie to centruje na środek bębna między szprychami ;)
-
W moim wypadku raczej nie jest to wahacz bo mam dwa i niczym sie nie róznią, koła są oryginalne. A moją jawe kupiłem na felgach aluminiowych z jakiegoś suzuki albo yamahy, ale że mi się nie podobały to je wywaliłem i założyłem oryginały ze strychu, z tym że wszystkie tulejki dobierałem na oko co teraz wychodzi.
Znalazłem jakieś tulejki i według mnie powinno być tak, przód 6mm a tył 9mm. No chyba że są jeszcze dłuższe to niech mnie ktoś poprawi.
-
panowie a zna ktos moze wymiary tych tulejek dystansujacych w CZ350 z alu wachaczem ? ;)
-
Odgrzebuję temat, w bębnie coś robi mi rowek na około tak jak na zdjeciu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/547d5dc48f63a0d0
czy pomiedzy zabierakiem a kołem powinna isc jakas tulejka żeby odsunąc koło od zębatki? u mnie jest tak, łożysko, na łożysko taka cienka podkładka profilowana wchodząca na wcisk i dalej między tym a zabierakiem nie ma już nic, czy mi czegoś brakuje?
http://www.bitstudio.pl/milimetr/33.htm
-
Hehe. Odgrzebałeś moje zdjęcie ;)
W przednim kole jest inna tulejka dystansowa niż w tylnym. Któraś jest krótsza, tylko nie pamiętam która. Ja chyba tak miałem że założyłem przednią do tyłu i tak się działo....
-
Tuleja z tyłu powinna być dłuższa. Ma chyba 14 mm
-
Nie wiem czy dobrze mnie rozumiecie, jak zdejmuje kompletne tylne koło wyciagajac oś to czy pomiędzy zabierakiem a kołem powinna być jakaś luźna tulejka ( nie licząc tego wszystkiego co jest w bębnie za tą profiilowaną podkładką)???
-
Tak rozumiemy :) tyle lat walczymy z jawami że po jednym zdjęciu wiadomo o co 5
Nie masz tulejki
-
Wie ktoś gdzie to kupić? moze komuś zbywa to odkupię, ewentualnie jakby ktoś zechciał pomierzyć to się dorobi ;D
-
Powinienem znaleźć... Dawaj na priv
-
Byłem zmierzyłem , zrobiłem fotki , wymiary podałem na fotkach ;D .
-
bardzo dziękuję ;D
który to jest nr na rysunku?
http://www.bitstudio.pl/milimetr/33.htm
-
bardzo dziękuję ;D
który to jest nr na rysunku?
http://www.bitstudio.pl/milimetr/33.htm
10
-
hmm to juz w ciemnej du...ie jestem, ale nr 10 to przeciez wychodzi razem z kołem i jest pod tą profilowaną blachą nr 12 siedzi tam i luźno się rusza, myślałem ze jest coś pomiędzy nr 12 a zabierakiem bo niby czego rysuje mi brzeg bębna
-
Właśnie o to chodzi że ta tulejka robi odpowiedni dystans od piasty do zabieraka. Przyjrzyj się rysunkowi... To że luźno siedzi po rozebraniu koła, nie znaczy że będzie luźno po złożeniu ;)
-
czyli wychodzi na to ze mam wszystko, rozbiore to i zrobie fotki .
-
A która tulejka jest w twoim tylnym kole? Krótsza czy dłuższa?
-
Nie wiem, żeby ją zmierzyć muszę zdjąc tą metalową przekładkę a jeszcze tego nie robilem, sciągnąłem tylko kompletne koło, we wtorek będę przy motocyklu to się tym zajmę.
-
i wszystko jasne, i z przodu i z tyłu mam mniejszą tulejkę stąd przesunięcie koła. Szerszej tulejki nie wygrzebalem dałem więc miedzy wąską tulejkę a zabierak odpowiednio grubą podkładkę zobaczymy czy zda to egzamin. Koło po skręceniu już nie ociera.
-
Witam. Czy mógłby ktoś wysłać łopatologiczne zdjęcia jakie tulejki i podkładki ma założone na tylnym i przednim kole? Prawa i lewa strona. Wydaje mi się, że mam wszystko ale nie mogę wycentrować obu kół. pozdrawiam
-
Witam. Czy mógłby ktoś wysłać łopatologiczne zdjęcia jakie tulejki i podkładki ma założone na tylnym i przednim kole? Prawa i lewa strona. Wydaje mi się, że mam wszystko ale nie mogę wycentrować obu kół. pozdrawiam
Tak łopatologicznie to wystarczy ten temat przeczytać od drugiej strony i wszystko staje się jasne!
-
Witam. Załączam zdjęcia przedniej osi. Od strony bębna wydaje się być wszystko ok natomiast od strony dekielka chyba czegos brakuje. Dekielek lata luźno. Na zawiasie od strony dekielka jest wyczuwalny luz. Mam zamontowaną tulejkę 8mm w kole tylko od strony dekielka. Według schematów ogólnodostępnych powinno być ok a nie jest. Koło jest przesunięte kilka mm w stronę po której jest dekielek. pozdrawiam
-
Przy deklu brakuje pierścienia. Takiego w kształcie podstawy uciętego stożka. ::)
-
Dekielek powinien być zapunktowany.
Śruby blokującej oś w ladze brak.
I coś ta oś chyba za głęboko wbita w lagę.
Przynajmniej tak wygląda
Edit:
Zobaczyłem dokładnie Twoje zdj.
Mam teorie:
Lagi widać że malowane były, nawet nie wykręciłeś śrub z boku do malowania.
Nie masz śruby blokującej oś i zapewne bez niej dokręciłeś koło na maxa i oś weszła zbyt głęboko w lagę, poza rant.
Tyle widzę na zdj.
-
Witam. Dekielek trzeba zapunktowac na tych wgłębieniach na rancie aby weszły w zagłębienia na obwodzie piasty? To są śrubki robocze aby gwint nie był po malowaniu zalepiony. Chodzi o śrubę która zaciska lagę od dołu? pozdrawiam
-
Dekielek trzeba zapunktować na piaście, tak było fabrycznie.
Tak ta śruba pod osią, wygląda to na zdj tak jak byś miał oś za bardzo wciągniętą w lagę, czyli poza rant.
-
Witam. Jeszcze nie skręciłem na za mocno tej ośki ale widać było, że za mocno wchodzi. Dziękuję za przydatne informacje. pozdrawiam
-
;
-
Witam. Jaką długość ma ta tulejka? pozdrawiam
-
;
a ja jeszcze takiej tulejki w żadnej jawie czy Czesi nie widziałem ma to ktoś jeszcze ?tam idzi tylko dystans pod ta zaślepka ( ten duży dekiel zasłaniający brzydki zabierak zębatki tylnego koła )
-
Witam. Szczerze mówiąc to fajna ta tulejka ;D i dekielek mimo "zapunktowania" siedzie pewnie stabilniej ;) . pozdrawiam