Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Ajgor w Września 30, 2015, 22:52:00
-
Witam, posiadam 2 automaty zmiany biegów, oraz kilka trybów przesuwnych skrzyni biegów. I chciałbym wiedzieć jak ocenić ich stan, które z nich włożyć do silnika.
-
Automat nie powinien mieć luzów na nicie na którym się obraca tarczka, sama tarczka nie powinna być krzywa ani nie może mieć wyrobionych otworów w które wchodzą pieski.
Co do trybów przesuwnych to najważniejsze są kły, nie mogą być powycierane bo będą wypadać biegi. Jeśli tryb miał wyrobione kły to prawdopodobnie będzie mieć też wyrobiony rowek w który wchodzi wodzik, w moim silniku po rozbiórce widać było fioletowe przebarwienia.
Zwróć też uwagę na stan zębów tych trybów, jeśli widać na nich zużycie w postaci rys, wżerów to skrzynia będzie chodzić głośno.
-
A w automacie chodziło Ci o luz góra-dół, czy na boki?
-
Nie powinien mieć żadnych nadmiernych luzów, ani góra dół, ani za bardzo na boki. Ta blaszka w którą wchodzi prowadnica wodzików nie może się ruszać, tylko musi siedzieć sztywno na swoim miejscu.
-
Hmmm... A można zaklepać tego nita albo coś aby zmniejszyć luzy?
-
Gdzies na ukrainskich stronach Jawy byla mowa o spawaniu tego elementu w celu likwidacji luzow.
-
Zaklepanie nita nic nie da, bo otwór w tarczy robi się jajowaty i prędzej czy później znowu będą luzy.
-
Składałem 2 silniki,do każdego kupowałem nowy czeski automat.Pierwszy miał luz na boki,drugi nie miał luzu praktycznie wcale.Oba silniki chodzą elegancko.Wg mnie to najważniejsze jest to,aby motyl był prosty. ;)
-
Potwierdzam. Kupilem 2 nowe automaty u Hlasnego w Czechach, jeden dla mnie, drugi dla Mirka. Oba maja lekki luz na nicie, ale fajnie lekko chodzą. Jak otwôr jest jajowaty, to lipa na maxa.
-
Tu jest doktorat nt skrzyni
http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/obalamy-mity-psujacej-sie-czesto-skrzyni-jawy-350-ts
To tez jest w temacie wyżej ale jakby sie nie chciało szukać to proszę
http://jawa-cz.site90.com/skrzynia%20silnika%20CZ%20350%20472.htm
-
Widzę, że jesteś z Oławy. Jak kursujesz czasami do Wrocławia to podrzuć mi tą skrzynię to ją obejrzę i Ci powiem co jest do wymiany. Na razie do ciebie nie podjadę, samochód mam u mechanika, a motocykl jest niedotarty.
-
Odświeżę trochę temat. Po czym poznać że tulejki brązowe są do wymiany?
-
Wsadź wałek w tulejkę i poruszaj, wtedy będziesz widzieć czy siedzi w miarę ciasno, czy lata jak Żyd po pustym sklepie.
-
A w karterze też ma ciasno siedzieć?
-
W karterze musi ciasno być, nie ma mowy żeby się tam swobodnie obracała.
-
Nie obraca się swobodnie ale mogę ją wypchać ręką.
-
To ja bym to osadził na klej do łożysk, chyba że wałek też luźno chodzi w tulejce to trzeba by nowe tulejki dorobić.
-
W wałku siedzi nawet nawet, ma niewielki luz. Spróbuję z tym klejem.
Cześć, składałem dzisiaj silnik i mam taki problem. Jak przerzucę automat na luz pomiędzy 1 a 2 biegiem to mogę podnieść tryb przesuwny palcem tak że lekko zazębia się on z kołem zębatym 19z.
Posty pod sobą scaliłem - Mechanik350
-
To się dzieje jak masz złożone do siebie oba kartery?
-
Nie, sprawdzałem w jednej połówce.
-
To załóż drugą bez wału korbowego, złap kilkoma śrubami i wtedy patrz co się dzieje i czy są zachowane odpowiednie luzy na wszystkich biegach.
-
Jak włożyłem drugą połówkę to wszystko jest okej.