Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: kamcial w Września 07, 2016, 20:26:18
-
Witam wszystkich.Mam problem ponieważ już drugi raz żywot skończyła świeca >:(
Więc może po kolei. Zapłon ustawiony pali ładnie trzyma wolne obroty w przedziale 1100-1200 pierwsze świece f95 iskry po przejechaniu ok 12km prawa straciła iskrę myślałem że cewka lecz nic nie dała podmianka. Drugi kpl. NGK B6HS po 7 km przestał pracować prawy wykręcenie świecy i szok świeca wyglądała jak na załączniku.
Koledzy podsuńcie mi jakieś pomysły co może być przyczyną. Proszę o jak najwięcej sugestii bądź może ktoś miał taki przypadek. Pozdrawiam i czekam na pomoc.
-
świeca ewidentnie spalona . Za uboga mieszanka. a druga świeca jak wyglada ?
-
Nie zbyt dobrze widać? Ta świeca jest upalona czy uszkodzona? Ale Upalona po kilku km- mało prawdopodobne. Odpowiednikiem F95 raczej jest B8HS. Jedni chwalą świece o wyższej ciepłocie a inni o niższej. Musisz trochę się pobawić. Masz gdzie podmienić inne podzespoły zapłonu? Elektroda nie została a cylindrze? Silnik nie dzwoni bardziej?
-
W jakim stanie jest druga świeca? Jaki kolor ma nagar na świecach? Na tych fotach nic nie widać. Zapłon ustawiony na ile mm przed gmp?
-
Jutro rano spróbuje podmienić elementy zapłonu. Druga świeca kawa z mlekiem. A zapłon ustawiałem na 2.8 przed GMP. Sory za jakość ale nie miałem aparatu pod ręką i zdjęcia robiłem telefonem. Wracając do tej świecy ze zdjęć to ją spaliło łącznie z elektrodą. Wiem że odpowiednikiem f95 jest B8Hs ale doradził mi miejscowy "spec" iż z niższą ciepłotą będą lepsze. Ogólnie mam z czego brać ponieważ mam dwie inne JAWY TS 638 i chyba zostawię na części a nie będę ich sprzedawać.
-
Sprawdzałeś sprawność kondensatorów i czy cewka nie jest na 6v?
-
Cewki 12v na 100% dobre bo wyjęte byly z mojej prywatnej wersji "terenowo-leśnej" :D
A jak sprawdzić sprawność kondensatorków?
-
Najprostszą metodą jest podmienienie ich na inne i sprawdzenie czy problem ustąpił, jeśli tak to są uszkodzone.
-
Zbyt uboga mieszanka, za wczesny zaplon z prawej strony lub zbyt goraca swieca (chociaz nie podrabiane NGK B6HS w dobrze ustawionym silniku Jawy nie powinny sprawiac klopotow).
Podniesienie iglicy lub pozimu paliwa moze pomoc. A moze po nagrzaniu prawy cylinder zasysa sobie dodatkowe powietrze, ktore zubaza mieszanke? Wtedy potrzebne bedzie dociagniecie krocca ssania i glowic, ewentualnie wymiana uszczelek.
-
Yabaman bardzo rozjaśniłeś mi tym że może zasysać dodatkowe powietrze bo zdjęta zostala już góra i ktoś w głowicy dorabiał tulejkę z gwintem więc może tamtędy bo podejrzanie mi to wygląda zaraz jadę do sklepu po uszczelki podmienię głowice i zobaczymy.