Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Spinacz w Października 21, 2017, 23:30:21
-
Która cewka butelkowa będzie dawać lepszą iskrę na świecy 8V czy 6V w instalacji 6V?
-
6v , do tej instalacji jest zaprojektowana , 8v weźmie więcej prądu i da słabszą iskrę
-
6v , do tej instalacji jest zaprojektowana , 8v weźmie więcej prądu i da słabszą iskrę
Mniej prądu i słabszą iskrę :)
-
no jakoś tak :D
-
Pytam bo w Jawie 50 jest cewka 8V a instalacja 6V. A u mnie w Jawie 90 w jednych instrukcjach jest podawana cewka 8V a w innych 6V.
-
wszystko zależy czy cewka prądowa na magnecie była 8v czy 6v (wg mnie) więc jak masz cewkę 6v daj zapłonową 6v
-
To w takim razie muszę kupić nową cewkę 6V. Bo mam nówkę założoną 8V, druga nówka kupiona na zapas 8V i teraz muszę kupić 3 nową na 6V. Jak będę podmieniał to zobaczę czy będzie widać różnicę na świecy z iskrą.
-
To w takim razie muszę kupić nową cewkę 6V. Bo mam nówkę założoną 8V, druga nówka kupiona na zapas 8V i teraz muszę kupić 3 nową na 6V. Jak będę podmieniał to zobaczę czy będzie widać różnicę na świecy z iskrą.
Jak masz 8V to spokojnie będzie działała przy prawidłowej instalacji. Często sprzedawcy sprzedają 6V jako 8V i na odwrót. Jeśli będą jakieś problemy to wtedy się przejmuj.
-
To w takim razie muszę kupić nową cewkę 6V. Bo mam nówkę założoną 8V, druga nówka kupiona na zapas 8V i teraz muszę kupić 3 nową na 6V. Jak będę podmieniał to zobaczę czy będzie widać różnicę na świecy z iskrą.
podłączaj co masz a nie zawracaj gitary :D szkoda kasy na kombinacje , na oko nie zobaczysz różnicy w iskrze czy będzie mniejsza większa różowa fioletowa itp jak jawka będzie kaczać to będzie Ok :D
-
Zrobię tak jak radzicie :D Temat uważam za zamknięty.
-
Możesz mieć problem na wolnych obrotach, czasem może gasnąć ( jak komar na światłach).
-
Możesz mieć problem na wolnych obrotach, czasem może gasnąć ( jak komar na światłach).
Czasem komar nie ma osobnej cewki odpowiedzialnej za zapłon?
-
Ma, lecz po włączeniu świateł powstaje opór elektromagnetyczny( czy jakoś tak) że silnikowi się ciężej kręcić. To samo jest z prądnicą i alternatorem.
-
Ma, lecz po włączeniu świateł powstaje opór elektromagnetyczny( czy jakoś tak) że silnikowi się ciężej kręcić. To samo jest z prądnicą i alternatorem.
Lecz ten opór to niewielka część mocy silnika... Ja w motorynce tego problemy nie miałem lecz mam kwadratowy silnik który jest o badajże 0,5 KM mocniejszy.
-
przy dobrze wyregulowanych " popierdułkach " te opory nie mają żadnego znaczenia
-
Odbiegając od tematu przewodniego a kontynując temat "komara" to w większości przypadków gaśnięcia silnika na światłach winne są:
-niewłaściwa przerwa na platynkach
- luźna oś młoteczka w podstawie iskrownika
- hu@owe platynki
- cewka wn
Włączenie świateł powoduje opór i spadek obrotów ale jak to napisał muczacz , prawidłowo wyregulowany i sprawny układ zapłonowy jest gwarantem prawidłowej pracy silnika.
-
Co do cewek to się wypowiem.Silnik 223 ma osobną cewkę w prądnicy do zasilania cewki WN i jest na napięcie 8V.Nie każdy o tym wie i stąd problemy.W twojej też tak zapewne jest ale musisz to sprawdzić bo inaczej będziesz miał problemy z zapłonem.
-
W twojej też tak zapewne jest ale musisz to sprawdzić bo inaczej będziesz miał problemy z zapłonem.
Jawa 90 ma zapłon bateryjny z akumulatora 6V.
-
Wczoraj po 1km jazdy padła mi nowa świeca iskra F75. Założyłem nową F95 zobaczymy ile wytrzyma.