Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Oczkens w Maja 13, 2018, 12:07:44
-
Hej, przy redukcji biegów muszę podnosić trochę dźwignię i dopiero wtedy mogę zredukować bieg trafiłem temat gdzie było o tym coś wspominane, że jakieś sprężynki mogą być wyrobione lub źle założone ale nie wiem gdzie ich dokładnie szukać a temat z 2007 więc nie chce go odświeżać :)
-
Musisz zdemontować sprzęgło ,wyjąc wałek zmiany biegów przechodzący przez silnik i pod nim w automacie zmiany znajdują się dwie sprężynki .Wymienisz i będzie dobrze.
-
W żeliwniaku udało się bez demontaż sprzęgła ogarnąć.
-
Dla kogoś kto robi to pierwszy raz lepiej jest to zrobić przy zdjętym sprzęgle. Łatwiej ogarnąć pieski i sprężynki które mogą bryknąć do środka skrzyni. Tu wiadomość do kolegi zadającego pytanie,uważaj przy wyciąganiu i wkładaniu wałka bo wymienione wcześniej detale mogą wyskoczyć .
-
przy wymianie kosza sprzęgła zrobiłem błąd i kopnik miałem w pozycji dolnej jak do biegów przez co mi wyskoczył po zdjęciu pokrywy silnika i myślę że to mogło spowodować stan aktualny :) jeszcze się do tego nie zabrałem ale przy ostatnich grzebaniach jak go wkładałem z powrotem nie pamiętam żeby tam gdzieś były jakieś sprężynki i ciekaw jestem czy wydedukuje gdzie co ma być
-
A co jeszcze wymieniłeś przy okazji sprzęgła ? Może uszczelniacz na wałku zmiany biegów ?
W pierwszym poście miałem na myśli ten wałek
-
W sumie nic poza koszem z tarczami nie wymieniałem po lewej