Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: hawer w Września 17, 2018, 16:05:35
-
Witam wszystkich mam szybkie pytanko. Czy automat zmiany biegów powinien mieć luz w ośi poziomej tzn. ptrzód tył ??? :) :) :)
-
Tak
-
U mnie we wszystkich jawach tak jest i biegi chodzą pierwsza klasa
-
Delilatny musi być. Taki przynajmniej był na nowym aparacie zamówienym z Czech. Jak mocno lata to do wymiany. Przypomnij się pod wieczór lub jutro z rana, postaram się zamieścić filmik z porównaniem luzow nowego i zużytego aparatu
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=I2CkDSDCFGI
Porównanie zużytego i nowego aparatu
-
Dzięki wielkie :D. Czyli w 99% automat mógł spowodwać łamanie wodzika od 3 i 4 biegu :D mam taki sam luz jak na filmie i w dodatku na rogach ten motylek jest aż fioletowy nie wiem czy to z fabryki taki wyszedł czy go tak przegrzało w silniku z jakiegoś powodu :D
-
Motyl zmieniacza biegow jest fioletowy bo prawdopodobnie zostal przygrzany przez wodzik. A wodzik grzal sie od zebatki przesuwnej ktora o niego tarla.
-
jedno koło zębate przesówne jest też fioletowe :D. Przyczyną mógł być automat czy muszę szukać głębiej ? :D
-
Automat jest istotny, to on ustala położenie wodzików ale i one są ważne tak jak ich wzajemna współpraca z kołami przesuwnymi.Do tego dochodzi jeszcze dystansowanie czyli wzajemne położenie tych części już dla poszczególnych załączonych biegów tak aby nie było sytuacji że jedna część trze z dużą siłą o drugą.
Dokładne ustawienie możliwe jest tylko podczas składania silnika.
Coś jednak można zaobserwować przez "dziurę" przy zmieniaczu.
-
Sprawdz tez, czy prowadnica wodzikow nie jest skrzywiona. "Wbijanie" biegow na sile powoduje jej skrzywienie i objawy takie jak przegrzewamie i ulamanie wodzikow oraz problemy z wyskakiwamiem biegow.
-
jedno koło zębate przesówne jest też fioletowe :D. Przyczyną mógł być automat czy muszę szukać głębiej ? :D
Przyczyną był najprawdopodobniej wodzik bo to on tarł ale wodzik nie trze sam z siebie. Sprawdź prowadnicę czy nie jest krzywa.
Yabaman mnie wyprzedził
-
silnik mam rozebrany i oprócz przegrzanego koła luzu na automacie złamanego wodzika i wygiętej prowadnicy nic szczególnego nie widać :D . Dodam że ten wodzik wymieniam już po raz 4 z tego co pamiętam :D skrzynie sprawdzałem według schematu i jest wszystko ok. jakieś dwa tygodnie temu złożyłem silniczek przejechałem kawałek zapiszczało coś w skrzyni i koniec wybija 3 i 4 :D
-
Musisz znaleźć przyczynę łamania prowadnicy bo to ona jest powodem uszkodzonych wodzików i kół przesuwnych. A wymieniasz koło przesuwne czy tylko wodzik ?
-
Sprawdź czy prowadnica i otwory w ktorej pracuje w zmieniaczu są tej samej średnicy. Czy otwory w karterach w których ta prowadnica jest osadzona są okrągłe.
-
koło też zmienie oczywiście. Właśnie wróciłem z garażu i jak czyściłem siliniczek to poglądałem jeszcze raz automat i zauważyłem że blacha na której pracują wodziki jest troche powyginana :D
-
Czy miewales problemy ze sprzęgłem? Ciężko biegi się zmienialo? Jeśli tak przyczyna wyginania podzespołów może również leżeć po stronie zmianie biegów z dużą siła...
-
... skrzynie sprawdzałem według schematu i jest wszystko ok...
To jesy ok czy nie?
Musisz wymienić zużyte części i poskładać to na nowo. No i ważne jest abyś rozumiał to co robisz.
-
Ja też miałem luz na automacie i w dodatku był lekko skrzywiony.
Zregenerowałem go sam czyli poprostowałem i zmieniłem tego stalowego nita i zaprasowałem na nowo + dwa nowe wodziki z odlewu kupione na Allegro za 9 zł.
Jawa śmiga już 2 sezon i żadnych problemów z biegami a dodam ze w pizdeczkę dostaje ;D
-
Doszły wkońcu nowe graty i lipaa >:( >:( na nowym automacie prowadnica nie pasuje na otwory w karterach i przy próbie złożenia na sucho zostaje szpara na centa >:( . na starym automacie wszytko ok ale brak biegów. Powoli tracę nadzieje :D :D
-
Gdzie kupiłeś automat biegów? Możesz zamieścić zdjęcie tej "szpary"?
-
prowadnica nie trafia osiowo w prawy karter, mi udalo sie jakos zalozyc zobaczymy co bedzie, ogolnie jedno wielkie gówno ten nowy automat >:(
-
prowadnica nie trafia osiowo w prawy karter, mi udalo sie jakos zalozyc zobaczymy co bedzie, ogolnie jedno wielkie gówno ten nowy automat >:(
zrób fotkę
-
piec juz złozony ;)