Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: piterkazzz w Maja 22, 2020, 22:40:13
-
Witam forumowiczów, Jawa w jednych rękach ponad 10 lat. W tym czasie robiony remont silnika (uszczelniacze, uszczelki, regeneracja wału) ogółem to Jawa przejechała bardzo mało po remoncie . Po dłuższym postoju ponad rok postanowiłem sprawdzić ustawienie zapłonu (ostatni raz ustawiał mechanik po remoncie)
W czym problem mianowicie ustawiam prawy cylinder odmierzam od GMP 2.7mm i kręcąc dużą płytką brak reakcji przerywacz Nie otwiera ani się nie zamyka, tak samo z lewym. Oczywiście przed odkreceniem plytek jak jawa paliła sprawdziłem i odległość otwarcia przerywaczy dla obydwu cylindrów od GMP wynosiła 6cm. Ustawiłem jak było wcześniej i jawa odpala od kopa. Może ktoś miał taki przypadek? Odwrócona krzywka lub coś? Przy Jawie nikt nie ruszał od ostatniego remontu ktory wykonał mechanik kilka lat do tyłu.
-
A ustawił wpierw przerwę ? Na początku tłok w GMP, szczelinomierz w dłoń i między styki. Dopiero później regulacja wyprzedzenia.
Przy okazji niech sprawdzi spięcie przerywaczy z cewkami, bo ten zapłon można podpiąć odwrotnie, gdzie od prawego gara będzie dolny przerywacz
-
Na samym początku kręciłem wałem do maksymalnego otwarcia styków i ustawienie przerwy na obydwu przerywaczach. Tylko dziwi mnie to że brak regulacji wyprzedzenia zapłonu na 3cm przed GMP (brak reakcji przerywacza na obrót płytką lewo-prawo) tylko dopiero cofnięcie tłoku o 6 cm w dół. Coś według mnie musi być odwrócone skoro normalnie powinno być od 2,5-3 wyprzedzenie. Ale od początku remontu tak jest i Jawa odpala i jeździ. Myślałem że ktoś spotkał się z takim przypadkiem
-
Wyprzedzenie mierzy się w milimetrach. Jesteś pewien że 3cm i 6cm zmierzyłeś?
-
2.7mm przed GMP = 2 cm i 7 mm. Czy nie całe 3 mm bo już zgłupiałem
-
2.7mm przed GMP = 2 cm i 7 mm. Czy nie całe 3 mm bo już zgłupiałem
Ustawiasz w GMP i cofasz tłok o DWA milimetry i 7 dziesiątek milimetra. A nie jakieś centymetry.
Tak sa to niecałe 3 mm
-
Panowie a przerwy na przerywaczy nie ustawia się przypadkiem na maksymalnym rozwarciu a nie w gmp jak kolega wyżej wspomniał ?
Ps. Tutaj fajna zapomniana instrukcja http://www.jawacz.pl/index.php?topic=6288.0
-
Panowie a przerwy na przerywaczy nie ustawia się przypadkiem na maksymalnym rozwarciu a nie w gmp jak kolega wyżej wspomniał ?
Ps. Tutaj fajna zapomniana instrukcja http://www.jawacz.pl/index.php?topic=6288.0
Tak przerwa powinna być taka sama na całej długości krzywki jednak rzeczywistość jest często inna pojedynczy przerywacz w tym silniku jest podparty przez ponad połowę obrotu wału i nie zawsze jest tak że ta przerwa na całej długości krzywki jest taka sama niestety dlatego przerwę ustawia się na początku krzywki ( jak przerywacz wejdzie w całości na początek krzywki )
-
Wszystko jasne, zle ustawiałem wyprzedzenie zapłonu. Dzięki za wyjaśnienie