Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:30:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Gaźnik CZ 350 - ustawienie, regulacja  (Przeczytany 13593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

slawko1994

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • ale urwal....
Gaźnik CZ 350 - ustawienie, regulacja
« dnia: Lipca 20, 2012, 08:41:54 »

mam pytanie na temat gaźnika CZ 350.Są w nim 3 śruby od strony prawej.I która od czego zaczynając od góry ta złota,pod nią na sprężynie i ta w innym położeniu od dołu?A z iglicą to jak to jest jak ją wyciągam to w naturalnym położeniu jak jest ustawiona na rowek górny to paliwo jest uboższe w mieszanke?
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2012, 12:07:23 wysłana przez Piotrex »
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 20, 2012, 08:52:37 »

Ta złota to nie jest śruba regulacyjna . To jest dysza niskich obrotów , ma być zawsze dokręcona .


Ta pod nią (pozioma ze sprężynką) to śruba składu mieszanki na niskich obrotach , działa do ok 1/4-1/3 otwarcia gazu . Powinna być ustawiana tak : dokręcasz delikatnie do końca i odkręcasz o około 1,5 obrotu . Im ona jest bardziej odkręcona , tym uboższa w paliwo jest mieszanka . Na dotarciu odkręca sie ją o ok 0,5 obr , to daje więcej paliwa i smarowania silnikowi . Jak motor nie chce trzymać wolnych obrotów , albo słabo się zbiera z dołu to prawdopodobnie ona jest źle ustawiona .


Śruba ukośna to śruba do regulacji niskich obrotów , wkręcasz ja do góry to obroty rosną . Ona podtrzymuje przepustnicę od dołu . (NIE należy regulować niskich śrubą przy końcu linki nad przepustnicą - to jest tylko likwidator luzu linki gazu)


Jeszcze jest regulacja pozycji iglicy - ma w CZ 5 miejsc gdzie można zapiąć spinkę iglicy . Jak Iglica jest najgłębiej (iglica najniżej - czyli spinka u góry) to miesznka na dużym gazie jest uboższa w paliwo . Na dotarciu wg instrukcji powinna być na środku . Po dotarciu można (ale nie trzeba) obniżać iglicę .
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2012, 08:57:19 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

slawko1994

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • ale urwal....
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 20, 2012, 08:58:44 »

wielkie dzięki szybka i dobra odpowiedź

Zapisane
    Status GG

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 20, 2012, 09:12:08 »

von_Majzel jesteś pewien że odkręcanie śruby niskich obrotów zubaża mieszankę ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 20, 2012, 09:28:41 »

von_Majzel jesteś pewien że odkręcanie śruby niskich obrotów zubaża mieszankę ?
Domyślam się, że chodzi Ci o śrubę regulacji składu mieszanki ...
Wykręcając tą śrubę zwiększamy dopływ powietrza i analogicznie mieszanka jest uboższa w paliwo.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 20, 2012, 11:56:27 »

ta złota która jest prostopadle do komory pływakowej bez sprężynki
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

von_Majzel

  • Gość
Odp: Gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 20, 2012, 12:01:33 »

W pierwszym zdaniu napisałem :



Ta złota to nie jest śruba regulacyjna . To jest dysza niskich obrotów , ma być zawsze dokręcona .


To chyba nie o to chodziło Mostaszowi , ja przepraszam za złe zrozumienie pytania . Poniżej mam nadzieję poprawne wyjaśnienie :


Tak , jestem pewien że odkręcanie jej (poziomej srebrnej śruby ze sprężynką 1 cm poniżej złotej dyszy wolnych obrotów) zubaża mieszankę . Tam są kanaliki w kształcie odwróconej litery Y (tak poglądowo) do zasilania silnika na niskich obrotach , jedną "nózką" leci paliwo (regulowane stałą dyszą niskich obrotów) , a drugą dolatuje powietrze (tłumione śrubą ze spręzynką) , oba się łączą i wpadają do gardzieli gaźnika . Dlatego dysza niskich obrotów i śruba "od powietrza" (czyli regulacji składu mieszanki na niskich obr - ta ze sprężynką) są tak blisko siebie .
 


Gdy śrubę ze sprężynką zakręcimy całkiem - to wtedy leci tamtędy (do silnika) tylko paliwo z dyszy niskich obrotów a druga "nóżka" jest zablokowana (lub bardzo stłumiona) tą śrubą . Gdy śrubę ze sprężynką odkręcimy , to powiększamy przelot dla powietrza i do tego paliwa z dyszy niskich dodawane jest powietrze z drugiej "nózki" i mieszanka się zubaża (bo paliwa proporcjonalnie jest wtedy mniej) .
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2012, 10:27:26 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Gaźnik CZ 350 - ustawienie, regulacja
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 20, 2012, 14:40:06 »

Majzel zapomniałeś o jednej zasadniczej rzeczy, najpierw niech poluzują linkę gazu na deklu przepustnicy, potem kręcą ukośną śrubą i na koniec ustawią odpowiedni luz linki gazu ;)
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
7194 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen
Ustawienie zapłonu

Zaczęty przez lolnik904 Mechanika

6 Odpowiedzi
5435 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2012, 14:06:31
wysłana przez Mathini
11 Odpowiedzi
6986 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 12, 2014, 23:09:11
wysłana przez Karolek
209 Odpowiedzi
57029 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 03, 2024, 17:05:30
wysłana przez Rozztocz
3 Odpowiedzi
2552 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2019, 12:46:53
wysłana przez Kurczaczek