Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 18:22:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przepalanie  (Przeczytany 11464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bobek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 17, 2012, 18:17:03 »

Na początek CZ350 rok 1984 u mnie od 1986 chyba doświadczenie w temacie mam.
Nigdy nie była zimą przepalana.Powód:w nie zagrzanym silniku na ściankach cylindrów,łożyskach,tłokach,w gaźniku,w tłumikach osadza się para wodna z kwaśnymi produktami spalania,które nie wpływają dobrze na te elementy.Świece do samooczyszczania też potrzebują temperaturę.Czyli przepalaniu  nie.
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 17, 2012, 20:41:46 »

Nawet w instrukcji jest napisane, ze nie wolno odpalac podzas postoju zimowego. Co ciekawe, mam oryginalne instrukcje z 1981 i 1985 roku do Jawy 634. W pierwszej wersji jest napisane (czyli "pisze"), zeby zdjac krociec ssania i wlac olejarka na wysokich obrotach w gaznik od tylu tyle oleju, az zacznie mocno dymic. W nowszej wersji instrukcji "pisze", zeby wstrzyknac tak duzo oleju, dopoki silnik sam nie zgasnie (czyli nie zaleje swiecy olejem). W obu z kolei "pisze", zeby w zime po takiej konserwacji w zadnym wypadku nie przepalac.

Moral z tego prosty: czym wiecej oleju w cylindry, tym lepiej i w zime nie odpalac!

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 17, 2012, 20:47:23 »

No racja, w mojej instrukcji od Cezety jest ten drugi sposób.

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 17, 2012, 20:49:48 »

Nawet w instrukcji jest napisane, ze nie wolno odpalac podzas postoju zimowego. Co ciekawe, mam oryginalne instrukcje z 1981 i 1985 roku do Jawy 634. W pierwszej wersji jest napisane (czyli "pisze"), zeby zdjac krociec ssania i wlac olejarka na wysokich obrotach w gaznik od tylu tyle oleju, az zacznie mocno dymic. W nowszej wersji instrukcji "pisze", zeby wstrzyknac tak duzo oleju, dopoki silnik sam nie zgasnie (czyli nie zaleje swiecy olejem). W obu z kolei "pisze", zeby w zime po takiej konserwacji w zadnym wypadku nie przepalac.

Moral z tego prosty: czym wiecej oleju w cylindry, tym lepiej i w zime nie odpalac!

I tak zrobiłem tylko czasami przekopuję na sucho
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2244
  • Lubię piwo
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 17, 2012, 20:52:47 »

Z tym przekopywaniem na sucho, to nie jestem do konca pewien. Z jednej strony rozprowadzasz na nowo olej po sciankach cylindra, lozyskach itd. Z drugiej strony tez zasysasz do zimnego silnika wilgotne powietrze. Osobiscie wydaje mi sie, ze z olejem w skrzyni korbowej przekopywanie na sucho jest raczej jednak pozytywne!

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Przepalanie
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 17, 2012, 21:00:17 »

Z tym przekopywaniem na sucho, to nie jestem do konca pewien. Z jednej strony rozprowadzasz na nowo olej po sciankach cylindra, lozyskach itd. Z drugiej strony tez zasysasz do zimnego silnika wilgotne powietrze. Osobiscie wydaje mi sie, ze z olejem w skrzyni korbowej przekopywanie na sucho jest raczej jednak pozytywne!

Odłączyłem bak przeniosłem do ciepłego, potem do wężyka nalałem benzynę z dużą zawartością oleju 2t, potem przez otwór świecy popawiłem i czasami kopię.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D