Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:33:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa Oilmaster  (Przeczytany 14158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Setho

  • Gość
Odp: Jawa Oilmaster
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 03, 2012, 17:35:04 »

Pełno tych oilmaster było produkowanych w Indii gdzie Jawa była sprzedawane pod marką Yezdi. Więc wytłumaczcie mi w jakim celu były te pompy oleju montowane. Dzięki za odpowiedzi :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 03, 2012, 17:36:51 wysłana przez Setho »
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Jawa Oilmaster
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 03, 2012, 18:46:34 »

Pełno tych oilmaster było produkowanych w Indii gdzie Jawa była sprzedawane pod marką Yezdi. Więc wytłumaczcie mi w jakim celu były te pompy oleju montowane. Dzięki za odpowiedzi :) 

Pompy oleju w Indiach były montowane z tego samego powodu co na przykład na rynek w Anglii czy innych krajach, gdzie o "być albo nie być" produktu decydował wolny rynek.

W demoludach, a więc i u nas, do 1989 roku to państwo decydowało co i w jaki sposób obywatel może nabyć, więc dodawanie pompy oleju czy innych bajerów do moto było nieuzasadnione, bo i tak obywatel nie miał wyboru. Była to gospodarka planowa, więc według planu wrzucano na rynek, z tych "lepszych" motocykli np. 10 tyś Jaw i CZ oraz 10 tyś MZ na kilka milionów chętnych. I uwierz mi, nawet jak część z tych maszyn była uszkodzona w transporcie lub niekompletna, i tak natychmiast znajdowały nabywców. Po co jeszcze dodawać pompę? Niech sobie mieszają olej sami i cieszą, że nie chodzą na piechotę.

Inaczej ma się sprawa w Indiach. Był tam wolny rynek, co prawda w azjatyckim wydaniu, ale jednak. Rynek ten jest ogromny-ludności coś koło miliarda! Oprócz Yezdi, na sprzedaż motocykli w tym kraju mają apetyt także Japończycy, Chińczycy i to tam jeszcze jest w stanie wprowadzić użyteczny motocykl niskobudżetowy. Wbrew pozorom, konkurencja jest ogromna, Yezdi jako lokalny producent ma duży kawał tortu, jednak musi ciągle walczyć o klienta. I stąd właśnie, między innymi, pompy oleju w motocyklach, aby dla klienta eksploatacja dość leciwej już konstrukcji dwutaktu nie odbiegała zbytnio od poziomu czterosuwa.
Większość klientów chce po prostu eksploatować pojazd w możliwie wygodny sposób i nie ma ochoty wdawać się w szczegóły odmierzania na stacji paliw w menzurce odpowiedniej dawki oliwy. To że dla mnie ma to swoisty urok, nie oznacza, że inni też to kochają...
W Indiach motocykl to po prostu środek transportu.
Stąd i u nas w skuterkach 2T za kilkaset złotych pompy oleju. Są, bo konkurencja też je montuje lub produkuje czterotakty. Jak myślisz, jak długo pociągnąłby producent, który zaniechałby montowanie tego urządzenia?
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
4 Odpowiedzi
5451 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 15, 2024, 14:12:30
wysłana przez mirageg3
10 Odpowiedzi
4574 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2017, 20:42:01
wysłana przez STÓWA
4 Odpowiedzi
2843 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2019, 20:51:01
wysłana przez Radzziu
7 Odpowiedzi
3426 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 06, 2019, 21:19:24
wysłana przez Radzziu
27 Odpowiedzi
2988 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 04, 2024, 09:19:42
wysłana przez killler