Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:38:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z CZ 350 12V  (Przeczytany 4755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Problem z CZ 350 12V
« dnia: Października 25, 2012, 20:22:24 »

Witam , ma do was pytanie , znajomy zakładał nowe tłoki do czeski, ale nie wiem jakim cudem po minucie chodzenia w jednym z garów wypadło zabezpieczenie tłoka, tłok staną w cylindrze, i nie da się zdjąć  cylindra z tłoka. Jak myślicie co zrobić, bo to mnie bardzo ciekawi?
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2012, 20:57:20 wysłana przez Kamil20121 »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #1 dnia: Października 25, 2012, 21:25:58 »

przyczyn może być wiele, źle dopasowane zabezpieczanie, jakieś luźne, lub źle założone ;)
Zapisane

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #2 dnia: Października 25, 2012, 21:27:19 »

A jak byś proponował zdjąć tego gara?

Zapisane

Koder

  • Po polsku: jeżdżę moto Jawa i autem Honda
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa TS-350
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #3 dnia: Października 25, 2012, 21:29:34 »

A ja proponuję zmienić znajomego od grzebania w silniku ;-P
Coś czuję, że wyjdzie to na dobre i Tobie i temu silnikowi :-)
Witam , ma do was pytanie , znajomy zakładał nowe tłoki do czeski, ale nie wiem jakim cudem po minucie chodzenia w jednym z garów wypadło zabezpieczenie tłoka, tłok staną w cylindrze, i nie da się zdjąć  cylindra z tłoka. Jak myślicie co zrobić, bo to mnie bardzo ciekawi?
Skąd pewność, że wypadło zabezpieczenie? Skoro nie możesz zdjąć cylindra, nie wiesz co tam się stało.
Może ów znajomy w ogóle zabezpieczenia nie założył i sworzeń się z lekka "zagnieździł"?
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2012, 21:36:14 wysłana przez Koder »
Zapisane
Były:
Komar "sztywniak", MZ 250 "jaskółka", MZ 250 Trophy, CZ 350 z "salonu", Trabant Kombi, FSO 125p.
Są:
Jawa TS-350 po kapitalce
Honda Prelude 2.0 III-gen
Wypowiedź mogła zawierać "lokowanie produktu"... ale idiotyzm :-)))

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #4 dnia: Października 25, 2012, 21:39:12 »

lub może pierścionek pękł,  próbuj skutków już nie unikniesz najwyżej trzeba będzie szlifa zrobić ;)  próbuj ciągnąć może zejdzie a jak nie napuść nafty czy coś w tym stylu;)
Zapisane

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #5 dnia: Października 25, 2012, 21:49:11 »

Może i macie racje, ja akurat nie widziałem co się tak naprawdę stało to że niby zabezpieczenie wypadło to jego hipoteza. Ja widziałem cylinder po awarii.
Ale z lekka to chyba się on nie "zagnieździł" bo mówił mi on że coś walnęło.
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2012, 22:18:05 wysłana przez Kamil20121 »
Zapisane

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #6 dnia: Października 25, 2012, 21:58:58 »

Polski język trudna rzecz...
Przeczytaj zanim coś napiszesz bo ciężko to rozczytać...
Bez urazy :P
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

Kamil20121

  • CEZET Easyrider.
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • CZ 175 TYP 487
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #7 dnia: Października 25, 2012, 22:18:30 »

Teraz może być?
Zapisane

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 411
Odp: Problem z CZ 350 12V
« Odpowiedź #8 dnia: Października 25, 2012, 23:11:57 »

W wuesce miałem taką sytuacje że mi wypadło zabezpieczenie sworznia, tłok stanął prawie w gmp, a między gładź cylindryczną a tłok i pierścienie pięknie wciął się kawał segera. Jedyne co Ci chyba zostaje to zdjąć obie głowice, bo nie wiadomo który stanął, obadać który stanął, wziąć drewniany klocek najlepiej bukowy, dobry młotek i zbić tłok na dół po czym zdjąć cylinder. Wcześniej tak jak koledzy pisali wyżej możesz czymś to zalać żeby szło. Po tym tłok do wymiany, cylinder albo szlif albo złom zależy co się stało, i pewnie pół wału korbowego do naprawy i centrowania. Chyba że ktoś zna jakiś dobry sposób na rozmontowanie tego bez przecinania cylindra i obcinania korbowodu?  Szczerze mówiąc sam jestem ciekawy czy da się to inaczej załatwić, bo sposób na młotek testowałem w gimnazjum jeszcze, a tutaj jest o tyle ciężko że cylinder cezety wchodzi głęboko w kartery więc zbicie tłoka na dół to może nie być najlepszy pomysł.
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2012, 23:27:30 wysłana przez Tigras »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
42 Odpowiedzi
7213 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 19, 2019, 22:35:13
wysłana przez muczacz
Problem z kołem

Zaczęty przez Matyniu333 Szybka interwencja

3 Odpowiedzi
2330 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 21, 2020, 08:59:29
wysłana przez michal_t
2 Odpowiedzi
1506 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 05, 2021, 09:30:20
wysłana przez Piotr Kojot
10 Odpowiedzi
1799 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 05, 2022, 14:44:47
wysłana przez Jacek635
Problem z kopką w TS

Zaczęty przez Bamse 38 Szybka interwencja

6 Odpowiedzi
1071 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2023, 02:24:02
wysłana przez grześ350