Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 15:51:33 *
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V  (Przeczytany 14083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« dnia: Listopada 08, 2012, 23:15:30 »

Witam wszystkich, trochę pojeździłem sobie jawą, ale wciąż nurtuje mnie to ładowanie i ogólne słabiutko ze światłami szczególnie teraz. Przyszło mi na myśl czy można by przełożyć prądnicę lub alternator od jakiegoś większego moto lub skutera, średnica koła magnesowego ok 11 cm i od razu chciałbym zrobić zapłon bezstykowy np na halla z przyczepionymi magnesami. Mam znajomego tokarza także mógł by mi wytoczyć taki stożek jak ma wirnik razem z kołnierzem do zamocowania koła zamachowego no i jakieś mocowanie cewek. Robił ktoś już taką ewolucję? Opłacało by się to?. Zaraz ktoś napiszę że najlepiej kup vape ale sądzę że cenny tego są kosmiczne i narazie mnie na to nie stać. Nie wiecie ile mają takie prądnice w skuterkach np 50 cmm ośmiu cewkowe? mi wystarczy ok 80-100 Wat. Czy lepsze będzie dotoczenie przystawki i założenie alternatora od 638? Mam trochę czasu i chciałbym zrobić coś z tym zapłonem i ładowaniem. dzięki za odpowiedzi, pozdr
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2012, 23:44:59 wysłana przez forek »
Zapisane

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 09, 2012, 09:32:00 »

W sumie to chyba temat do zastanowienia.
Tak naprawdę to alternatywy, które są na forum to albo altek od 638 + jakiś moduł bezstykowy, albo Vapno. To drugie oczywiście super sprawa, widziałem na jesiennym zlocie jak cyka Roberta CZ, i to białe światło  :) . Ale jest to faktycznie kupa kasy, nie mówię, że nie warto, ale nie każdego stać.
Tu pojawia sie pytanie czy nie da się zaadoptować np:
http://allegro.pl/iskrownik-stator-magneto-skuter-4t-125-150-cc-i2745634945.html
http://allegro.pl/stator-iskrownik-do-skutera-2t-6-przewodow-i2742335758.html
Stożek można pewnie dorobić, może nawet przerobić w kole magnesowym, żeby pasowało na wał, stator, też pewnie da się przykręcić do kartera bez większych kombinacji, jest czujnik halla, więc pozostaje jakiś moduł...
Tak czy inaczej jakby nie liczyć to za 300 - 400 zł kosztowałby kompletny, dosyć ciekawy zapłon z altkiem, np dla ludzi, którzy jeżdżą aktualnie na 6V.
Co o tym myślicie?
Zapisane
Został velorex...

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 09, 2012, 10:51:50 »

Forek, Gregor0484 ciekawy temat. Kupcie takie coś zaadoptujcie w swoich maszynach, ustawcie, odpalcie i pochwalcie się na forum :). Z czczej gadki nic nie wyniknie ;)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3601
  • Smoczyciel
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 09, 2012, 11:15:24 »

Ja myślę, że najtaniej i najpewniej wyjdzie zrobić przeróbkę na altek z 638:
http://www.jawacz.pl/elektryka/konkretne-pytanie-na-temat-zamiany-pradnicy-na-alternator/

Ktoś gdzieś pisał o magnecie z jawki 50. O znalazłem. Co prawda do Cezet 175, ale zawsze coś:
http://www.jawacz.pl/elektryka/modyfikacja-zaplonu-cz-175478-jawa-50/msg109449/#msg109449
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 09, 2012, 22:16:56 »

W sumie to chyba temat do zastanowienia.
Tak naprawdę to alternatywy, które są na forum to albo altek od 638 + jakiś moduł bezstykowy, albo Vapno. To drugie oczywiście super sprawa, widziałem na jesiennym zlocie jak cyka Roberta CZ, i to białe światło  :) . Ale jest to faktycznie kupa kasy, nie mówię, że nie warto, ale nie każdego stać.
Tu pojawia sie pytanie czy nie da się zaadoptować np:
http://allegro.pl/iskrownik-stator-magneto-skuter-4t-125-150-cc-i2745634945.html
http://allegro.pl/stator-iskrownik-do-skutera-2t-6-przewodow-i2742335758.html
Stożek można pewnie dorobić, może nawet przerobić w kole magnesowym, żeby pasowało na wał, stator, też pewnie da się przykręcić do kartera bez większych kombinacji, jest czujnik halla, więc pozostaje jakiś moduł...



Tak czy inaczej jakby nie liczyć to za 300 - 400 zł kosztowałby kompletny, dosyć ciekawy zapłon z altkiem, np dla ludzi, którzy jeżdżą aktualnie na 6V.
Co o tym myślicie?
Widzę że kolega ma podobne zainteresowania, właśnie to samo chodzi mi po głowie. Tylko że to jest na 1 cylinder a my mamy dwa i jak zmusić zapłon żeby był co 180 stopni a nie co 360. Potrzeba drugiego halla po przeciwnej stronie czy jak? No i chyba podwójny cewko-moduł?


Może ma ktoś skuterka takiego 125 i wie ile produkuję watów ta jego elektrownia żeby czasem nie okazało się że jest za słaba


Ostatnio wpadła mi w oko taka przeróbka ale nie wiem czy chodzi o nasze silniki.
http://www.czcross.com/viewtopic.php?t=2746&sid=0a211a301771ec5875b48a968585d223
Tam jest pokazany stator na 12 cewk, ciekawe czy wejdzie pod pokrywę?.


Ostatnio pytałem się u sprzedawcy ile ma średnicy koło magnesowe u tergo skutera 125 i akurat ma 11 cm także by przeszło.


Forek, Gregor0484 ciekawy temat. Kupcie takie coś zaadoptujcie w swoich maszynach, ustawcie, odpalcie i pochwalcie się na forum :) . Z czczej gadki nic nie wyniknie ;) 


Tak zgadzam się ale muszę najpierw poszperać jak zrobić to czysto teoretycznie żebym nie był potem zawiedziony. Także jestem otwarty na wszelkie sugestie bo chyba nikt takiego czegoś nie robił. pozdr
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2012, 22:19:51 wysłana przez forek »
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 09, 2012, 22:45:45 »

Nie robił, bo w tych samych kosztach masz alternator a to chyba lepsze rozwiązanie od chińskiego ,,dynama,,.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 09, 2012, 22:57:41 »

Cytuj
Może ma ktoś skuterka takiego 125 i wie ile produkuję watów ta jego elektrownia żeby czasem nie okazało się że jest za słaba
za mocne to to nie jest
bo taki skuter ma światła 2X 25/35W + mała cewka do ładowania aku(nawet nie osiąga 13.8V, a nawet ja osiągnie to dopiero po paru min)
i cewka do zapłonu
więc raczej średnie rozwiązanie
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 09, 2012, 23:41:11 »

Nie powiedziałem, że musi być akurat chińskie, może być coś mocniejsze aby się zmieściło w dekiel...
Cytuj
bo taki skuter ma światła 2X 25/35W + mała cewka do ładowania aku(nawet nie osiąga 13.8V, a nawet ja osiągnie to dopiero po paru min)
i cewka do zapłonu

Mi chodzi żeby miał dobre ładowanie. A czy nie można by podłączyć większej ilości cewek albo wszystkie na akumulator z jakimś regulatorem który przekierowywał by niepotrzebne waty na masę na przykład? Nie będę podłączał jakiś wymyślnych urządzeń, chodzi mi o zapłon, i światła jako takie no i ładowanie w miarę.


Nie robił, bo w tych samych kosztach masz alternator a to chyba lepsze rozwiązanie od chińskiego ,,dynama,,.


Jakoś ten alternator nie przemawia do mnie. A zresztą Vape to też jak by nie patrzeć "dynamo"
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2012, 23:48:56 wysłana przez forek »
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 10, 2012, 01:38:14 »

A co jest w tym alternatorze złego?
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 10, 2012, 07:27:23 »

Cytuj
A czy nie można by podłączyć większej ilości cewek albo wszystkie na akumulator z jakimś regulatorem który przekierowywał by niepotrzebne waty na masę na przykład? Nie będę podłączał jakiś wymyślnych urządzeń, chodzi mi o zapłon, i światła jako takie no i ładowanie w miarę.
tylko że jaką słaba prądniczkę na większość skuterów(Japońskie i Włoskie też), wszystkie na stałe świecące światła są z tej prądniczki  i żarówki tam gdzie można są jak najsłabsze  a i cena takiej prądniczki od lepszego skutera może być dużo większa od ceny altka jawy
można też kombinować z prądnica od simsona s51 tylko po co wkładać coś co nie wydoli ?

Cytuj
Jakoś ten alternator nie przemawia do mnie.
tylko że taki alternator jest w 100% samochodów i w prawi wszystkich większych motocyklach
Cytuj
A zresztą Vape to też jak by nie patrzeć "dynamo"
dokładnie Vape to alternator na magnesach stałych w którym nadmiar prądu jest gubiony na masie

ten artykuł dużo mówi o rodzajach "dostarczycieli prądu:
http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania,bez,tajemnic,14890.html
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

GROM

  • Gość
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 10, 2012, 07:54:15 »

Kurcze od razu w takim artykule rzuca się w oczy to , że pan redaktor coś tam wie i pisze głupoty. Rozgranicza on układy na prądnice prądu przemięnnego z magnesami stałym w skuterach i alternatory także z magnesami stałymi w większych motocyklach, kurka przecież to to samo jest. W skuterach tylko ta różnica że światła zasilane są prądem przemiennym nie stałym ale to żadna różnica.
Co do przeróbki to czy prądnica musi być ze skutera, mało to prądnic tego typu jest w większych motocyklach o większych mocach, tylko panowie trzeba ruszyć tyłki i coś pomierzyć poszukać pokombinować.
Zapisane

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 10, 2012, 12:25:55 »

Kurcze od razu w takim artykule rzuca się w oczy to , że pan redaktor coś tam wie i pisze głupoty. Rozgranicza on układy na prądnice prądu przemięnnego z magnesami stałym w skuterach i alternatory także z magnesami stałymi w większych motocyklach, kurka przecież to to samo jest. W skuterach tylko ta różnica że światła zasilane są prądem przemiennym nie stałym ale to żadna różnica.
Co do przeróbki to czy prądnica musi być ze skutera, mało to prądnic tego typu jest w większych motocyklach o większych mocach, tylko panowie trzeba ruszyć tyłki i coś pomierzyć poszukać pokombinować.



Po pierwsze to nie Pan redaktor, bo redaktor to piszę artykuł, ja tylko zapodaję temat do dyskusji. A po drugie to jednak jest jakaś różnica bo to widać po wyglądzie i chociażby ten nie ma szczotek co powoduję że jest trwalszy i odpada problem ze szczotkami. Jak bym wszystko wiedział to nie zakładał bym niepotrzebnie nowego tematu


Cytuj

[quote
tylko że taki alternator jest w 100% samochodów i w prawi wszystkich większych motocyklach

Jakoś przeglądając zdjęcia układów ładowania w motocyklach nie zauważyłem typowego alternatora jaki mamy w jawie a cewki zatopione w masie z kołem magnesowym tylko rozmiary tych alternatorów są znacznie większe aniżeli można zmieścić w naszych silnikach. dlatego trzeba znaleźć taki układ aby miał jak najwięcej cewek; tak jak vape czyli ok 12 i nie będzie problemu z brakiem prądów. No ale i cena pójdzie do góry, tak że coś za coś


Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 10, 2012, 12:44:31 »

Cytuj
dlatego trzeba znaleźć taki układ aby miał jak najwięcej cewek; tak jak vape czyli ok 12 i nie będzie problemu z brakiem prądów. No ale i cena pójdzie do góry, tak że coś za coś
tylko że nie liczy się bezpośrednio ilośc cewek tylko moc układu.
alternator jawy ma 210WAT a VAPE ma tylko 180WAT

alternatory w motocyklach japońskich mają od 250W do około 450W

ps. po co Ci wiecej jak 210WAT ?
nawet jak będziesz chciał mieć:
H4, podgrzewane manetki i gps to altek z jawy spokojnie wyda
a druga sprawa jak raz na 10000km wymienisz szczotki za 12zł to tragedii nie bedzie ja na chińskich szczotkach zrobiłem około 6500km i są nadal w super stanie.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 16:17:18 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 10, 2012, 12:58:10 »

Załóżmy, że chcę przerobić silnik 6V na alternator jawy 12V bez wymieniania karterów. To muszę


- kupić nowy wirnik, prostownik, stojan, regulator, oczywiście nowe bo nie używane.
- dotoczyć przystawkę
- pokombinować z deklem i przegrodą (przycinanie, spawanie itp).
- wymienić cewki na 12V
- większy akumulator (mam 12v 5ah ale chyba będzie za mały
- no i na deser zakupić jakiś elektroniczny zapłon który montuje się w miejsce płytki zapłonowej np taki jaki oferują nam na forum.


I co ile to wyniesie? Powoli zbliżamy się do Vape, i co mamy 6 diodowy alternator jawy
To skoro tradycyjny alternator jest taki dobry to dlaczego jawa nie wypuściła alternatora do silników 6V tylko każe nam płacić 3/4 ceny motocykla za zapłon słabszy Vape bazujący na magnesach stałych?
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 10, 2012, 13:12:11 »

Forek odniosłem się do linku, który wkleił Turbo, więc nie wiem o co się rzucasz?  :D
I zauważ że w owym artykule jest rozgraniczenie na prądnice "alternatory " do skuterów jak i alternatory do większych motocykli oba z magnesami stałymi i oba działają dokładnie tak samo i mają takie same regulatory różnią się tylko mocą.
Alternator jawy jest lepszy od VAPE a dlaczego jawa wkłada VAPE ? Odpowiedź jest prosta jest on tańszy, prostszy co nie znaczy jednak lepszy. Wyobrażasz sobie taki alternator w samochodzie? Wiesz jakiej wielkości musiałby być regulator? To jest po prostu kompromis między ceną a jakością ale alternator z wirnikiem z cewką wzbudzenia zawsze będzie lepszy i wydajniejszy.
Tak w ogóle skoro upierasz się przy zapłonie cdi itd to naprawdę musisz ruszyć do sklepu z częsciami z suwmiarką i zaopatrzyć się w jakieś wymiary porównawcze jak już zaczniesz poszukiwania wydasz na częsci  przeróbki, ewentualnie się gdzieś pomylisz w pomiarach i zaczniesz od nowa z nowym kołem to wtedy powiesz a mogłem wykonać już coś sprawdzonego. Wydasz więcej kasy ale zrobisz coś sam po swojemu wg własnego pomysłu a to ceny nie ma, do czego gorąco zachęcam.
Co do akumulatora to 12V 5Ah wystarczy jest w sam raz
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 13:16:14 wysłana przez GROM »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 10, 2012, 13:20:07 »

Załóżmy, że chcę przerobić silnik 6V na alternator jawy 12V bez wymieniania karterów. To muszę


- kupić nowy wirnik, prostownik, stojan, regulator, oczywiście nowe bo nie używane.
- dotoczyć przystawkę
- pokombinować z deklem i przegrodą (przycinanie, spawanie itp).
- wymienić cewki na 12V
- większy akumulator (mam 12v 5ah ale chyba będzie za mały
- no i na deser zakupić jakiś elektroniczny zapłon który montuje się w miejsce płytki zapłonowej np taki jaki oferują nam na forum.


prostownik sam sobie zrobisz za 10 zł, na forum jest podane jak
regulator 25 zł
przekładka na altek z tulejką 100 zł
zapłon elektroniczny ok 220 zł
akumulator 12V 5ah jest dedykowany
altek kupisz za 140 zł
wirnik też coś koło tego

reszta to Twoja własna praca
Zapisane
    Status GG

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 10, 2012, 13:20:34 »

Cytuj
Załóżmy, że chcę przerobić silnik 6V na alternator jawy 12V bez wymieniania karterów. To muszę
- kupić nowy wirnik, prostownik, stojan, regulator, oczywiście nowe bo nie używane.
- dotoczyć przystawkę
- pokombinować z deklem i przegrodą (przycinanie, spawanie itp).
- wymienić cewki na 12V
- większy akumulator (mam 12v 5ah ale chyba będzie za mały
- no i na deser zakupić jakiś elektroniczny zapłon który montuje się w miejsce płytki zapłonowej np taki jaki oferują nam na forum.
-Czemu wirnik i stojan muszą być nowe ?
-Prostownik i  regulator pod 9D można kupic lub zrobić za mniej nić 40-50zł
-Z deklem i przegrodą chyba trzeba kombinować przy 175/250
-A przy prądnicy nie skutera to nie trzeba wymieniać cewek na 12V ? też trzeba
-jawy 12V seryjnie miały aku 5AH
-przy prądnicy ze skutera też musisz jakiś zapłon założyć, tylko pod taką prądnicę musisz zrobić sam, a pod altek jawy są gotowe

Cytuj
I co ile to wyniesie?
stojan i wirnik można mieć za około 50zł
regulator i prostownik pod 9D zrobi się za około 40-50zł
zapłon można mieć za około 150-200zł
przejściówka jest za około 100zł

czyli za już około 350zł da się  to zrobić
oczywiście jak ktoś chcę to zrobić na nowych oryginałach
to regiel około 100zł prostownik około 100zł, wirnik ze ze 150-200, stojan pewnie podobnie, a Vape ZO4 to koszt około 550zł
Tylko jaki jest tego sens ? jak można zrobić sporo taniej i będzie tak sa funkcjonalne

Cytuj
To skoro tradycyjny alternator jest taki dobry to dlaczego jawa nie wypuściła alternatora do silników 6V tylko każe nam płacić 3/4 ceny motocykla za zapłon słabszy Vape bazujący na magnesach stałych?
może dlatego że jest tańszy i łatwiejszy w produkcji
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 10, 2012, 13:32:13 »

 O to dokładnie mi chodziło. Turbo spadłeś mi z nieba, teraz wiem na czym stoję.  Ja wcale się nie rzucam. Ja chciałem aby przedyskutować wszystkie możliwe rozwiązania. Tak że biorę się za montowanie alternatora, tylko muszę dotoczyć sobie przystawkę ale z tym nie mam problemu. Myślę że ten temat bardzo się przyda osobą które rozważają alternatywy do fabrycznych rozwiązań.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 10, 2012, 13:33:51 »

Powtórzę to co poprzednicy napisali i dodam coś od siebie.
Skoro tylu posiadaczy Jawy i CZ tak mówi coś w tym jest.

A po drugie to jednak jest jakaś różnica bo to widać po wyglądzie i chociażby ten nie ma szczotek co powoduję że jest trwalszy i odpada problem ze szczotkami. ...
Jaki problem ze szczotkami?
Przy normalnej eksploatacji i typowych przebiegach Jawy szczotki praktycznie się nie zużywają.
Nie bój się szczotek.
W mojej są od nowości ponad 60kkm. Więc gdzie jest ten problem?


Załóżmy, że chcę przerobić silnik 6V na alternator jawy 12V bez wymieniania karterów. To muszę


- kupić nowy wirnik, prostownik, stojan, regulator, oczywiście nowe bo nie używane.
- dotoczyć przystawkę
- pokombinować z deklem i przegrodą (przycinanie, spawanie itp).
- wymienić cewki na 12V
- większy akumulator (mam 12v 5ah ale chyba będzie za mały
- no i na deser zakupić jakiś elektroniczny zapłon który montuje się w miejsce płytki zapłonowej np taki jaki oferują nam na forum.


I co ile to wyniesie? Powoli zbliżamy się do Vape...

Dlaczego musisz kupować wszystko nowe?
Bez problemu możesz kupić wszystkie elementy używane w bardzo dobrym stanie. Wszak jak napisałem wyżej one się nie zużywają. W sumie wyniesie to ok 100zł
Akumulator 5Ah bez problemu daje radę. (Zresztą taki jest fabryczny.)
Klasyczny zapłon też. Przynajmniej w mojej Jawie.
Aby na początek było taniej załóż klasyk... A potem:
Do fabrycznego altka zawsze w przyszłości możesz założyć pasującego w miejsce oryginalnej płytki zapłonowej elektronika. Jest ich tyle...

A tak w ogóle to chcesz jeździć Jawą czy tylko na siłę ją przerabiać?
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 13:39:31 wysłana przez jawol »
Zapisane

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 10, 2012, 13:46:55 »

 Z resztą Ci co teraz przechodzą na Vape mają w większości wszystkie dobre te elementy bo są im już nie potrzebne albo trzymają sobie na czarną godzinę.


Jawol oczywiście chcę jak najwięcej jeździć a nie kombinować i od początku zaznaczam że nic na siłę. Zresztą jak bym chciał się bawić to najpierw bym zrobił a potem bym to pokazał wszystkim, a tak chciałem zasięgnąć opinii drogiego forum.


Proponuję aby ten temat przenieść do działu modyfikację i usprawnienia
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 10, 2012, 13:56:53 »

Alternator z dużego motocykla pracuje w oleju i nie koniecznie musi dobrze pracować w praktycznie słabym obiegu powietrznym.
Chłodzenie to też istotna sprawa.
Co do wyższości alternatora obco-wzbudnego nie ma co dyskutować, był i jest lepszy. Nie obciąża silnika jeżeli się z niego nie pobiera prądu, można go też tanio zabezpieczyć w przypadku awarii co w przypadku stratnych już znacznie kosztuje.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 10, 2012, 15:25:31 »


...oczywiście chcę jak najwięcej jeździć a nie kombinować i od początku zaznaczam że nic na siłę...
 

Skoro chcesz jeździć to tak moja rada: Jak najmniej dziwnych przeróbek.
Pewnie jesteś ciekaw dlaczego?

Przytoczę sytuację z życia jawerów:
Ekipa jawerów jedzie sobie np. na zlot, przejażdżkę itp. W pewnym momencie jeden z motocykli ulega awarii, małemu wypadkowi, glebie parkingowej itd...
Jeśli masz w swoim moto typowe części najczęściej nie ma problemu z naprawą. Zawsze ktoś pomoże, wyciągnie ze schowka lub garażu niezbędny fant i po problemie.
Problem zaczyna się gdy masz w moto nieoryginalne części, z innych motocykli:
Złamana klamka, zbity kierunek, urwana linka do np innego gaźnika, awaria układu zapłonowego itp... zaczynają się schody.

Drugi przykład z "mojego ogródka":
Jeżdżę dużo sam, często po zapadnięciu zmroku - najczęściej w "dzikiej okolicy' z dala od ludzkich siedzib. Jeżdżę więc na klasycznym zapłonie z powodu łatwego diagnozowania awarii i możliwości "naprawy w terenie". Po prostu: Stamtąd gdzie jestem w stanie wjechać muszę wyjechać "o własnych siłach"
Zapisane

forek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • jawa 350 634, wsk 125 m06b3
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 10, 2012, 17:04:23 »

Myślisz jawol że modyfikacja tej prądnicy 6V, Która od wyjazdu z fabryki była skazana na klęskę to dziwna przeróbka na siłę?!. U mnie w okolicy jest mało jawerów, także muszę liczyć na siebie. Zrobiłem remont jawy (nie taki co niektórzy myślą że umyją i już remont gotowy) i nie wsadziłem żadnej nieoryginalnej części (no oprócz elektronicznego regulatora), nie zamierzam robić moto z innych części bo to mija się z celem ponieważ te motory mają dusze a nie tak jak te nowe szlifierki. A jeżeli dokona się małej przeróbki i wyjdzie to na plus to jestem całkowicie za.


Tak na marginesie jak ktoś ma do sprzedania niepotrzebną sprawny alternator z osprzętem cewkami itp to jestem zainteresowany.


Alternator z dużego motocykla pracuje w oleju i nie koniecznie musi dobrze pracować w praktycznie słabym obiegu powietrznym.
Chłodzenie to też istotna sprawa.
Co do wyższości alternatora obco-wzbudnego nie ma co dyskutować, był i jest lepszy. Nie obciąża silnika jeżeli się z niego nie pobiera prądu, można go też tanio zabezpieczyć w przypadku awarii co w przypadku stratnych już znacznie kosztuje.


Ale gdzie go zmieścisz w naszych silnikach?
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2012, 17:07:06 wysłana przez forek »
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 10, 2012, 19:12:22 »

Przeróbka na 12V w dzisiejszych czasach jest konieczna. Części do przeróbki Made in Czechoslovakia są jak najbardziej na plus. Prawie oryginał będzie  8)
Prądnica 6V w Jawie dawała radę nawet ta 45W w mojej CZ175/450.
Ale to było dawno, dawno temu gdy w dzień jeździło się bez świateł a w nocy ruch był minimalny.
Dziś 6V jest raczej dla twardzieli  8)

Zapisane

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: prądnica na koło magnesowe do jawy 350 634 6V
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 10, 2012, 21:11:56 »

Przeróbka na 12V w dzisiejszych czasach jest konieczna. Części do przeróbki Made in Czechoslovakia są jak najbardziej na plus. Prawie oryginał będzie  8)
Prądnica 6V w Jawie dawała radę nawet ta 45W w mojej CZ175/450.
Ale to było dawno, dawno temu gdy w dzień jeździło się bez świateł a w nocy ruch był minimalny.
Dziś 6V jest raczej dla twardzieli  8)



Kurcze twardzielem jestem  ;D


Co do instalacji 6V nie jest chyba tak źle. Mam dołożony moduł zapłonowy, jeżdżę na światłach i prądu mi starcza. :)  Chociaż wszystkie żarówki oprócz przedniej to LED-y, no i  regulator elektroniczny.

Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
5612 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 28, 2006, 18:53:39
wysłana przez _Wujek samo Zło_
Koło 19 w TS 350

Zaczęty przez Gradom Szybka interwencja

4 Odpowiedzi
4239 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 23, 2012, 11:27:27
wysłana przez Marcin_93
2 Odpowiedzi
3430 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2013, 16:16:35
wysłana przez Marcin_93
7 Odpowiedzi
4220 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 08, 2014, 21:42:49
wysłana przez muczos
27 Odpowiedzi
7669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2015, 14:28:59
wysłana przez Markoltent10