Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 13:43:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty  (Przeczytany 6919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ceśka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa Cezet 350
Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« dnia: Kwietnia 19, 2014, 13:26:44 »

Witam, posiadam Jawę Cezet 350 z roku bodajże 87, instalacja na prądnicy 6 V, wersja eksportowa na Rosję.
W Jawie po regulacji zapłonu czujnikiem zegarowym i miernikiem elektrycznym na 2,7-2,8 mm przed GMP motocykl nie pracuje równo, gubi zapłon raz na jednym raz na drugim cylindrze. Odpala raz na dwa raz na jeden. Nie da się jeździć w takim stanie.


Dodam że zostało już zrobione tyle co wymiana filtra powietrza, czyszczenie i regulacja gaźnika ( kupiłem zestaw naprawczy, zamontowane z niego zostało tylko kilka części ponieważ oryginalna iglica, dysza i śrubki regulacyjne są jeszcze w porządku i pewniejsze ), zamontowany inny stojan bo poprzedni był pokrzywiony i płytka nie obracała się w nim dobrze, podstawa przerywaczy, przerywacze i krzywka są nowe, kondensatory sprawne oryginalne Tesli, cewki zapłonowe zmieniane wielokrotnie miejscami żeby sprawdzić czy sprawne, zamiana nic nie pomagała, świece nowe NGK.


Tłumiki są prawdopodobnie bez wkładów jeśli takowe istnieją w tych motocyklach, kompresja na obydwu cylindrach ok 8,6 i 8,9 Bar.


Piszę tutaj ponieważ już brak pomysłów na sposób naprawy, a na pewno ktoś z was spotkał się już z podobnym problemem, przypuszczam że to kwestia jakichś nieoryginalnych części itp.
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 19, 2014, 13:45:54 »

Ustaw platynki na 0,4
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 19, 2014, 13:51:32 »

Zapisane

Ceśka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa Cezet 350
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 19, 2014, 14:34:15 »

Właśnie przy przerwie 0.35-0.40 nie jest możliwe ustawienie zapłonu na 2,7 mm tylko aż kilka mm wcześniej, brak zakresu płytki, można jedynie obrotem krzywki zbliżyć to ustawienie. Przy krzywce ustawionej poprawnie regulacja rozwarcia przy 2,7 mm jest możliwa ale z przerwą poniżej 0,10 mm.


Cały proces regulacji jest mi znany. Poświęciłem temu sporo godzin dlatego teraz jest to już bardziej problemem. Jest to CZ.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 19, 2014, 14:40:53 »

Taki efekt miał jeden kolega tutaj jak krzywka była starta nadmiernie .
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 19, 2014, 17:44:29 »

Miałem ten sam problem.krzywka jest zużyta.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 19, 2014, 18:27:19 »

Może też być tak, że wymiana krzywki nie pomoże. Wtedy wina można obarczyć albo krzywo założoną prądnicę albo krzywo wirnik. Chyba, że czop wału masz wygięty. Oby to była tylko krzywka.
Zapisane

Ceśka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa Cezet 350
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 19, 2014, 22:32:48 »

Jak wspomniałem w pierwszym poście krzywka jest nowa, na starej było podobnie, więc nie wiem czy produkcja nietrafna czy to nie jej problem. Wirnik założony na klinie. A z wałem właśnie nie wiadomo. Dobrze by było założyć pewne części od kogoś na próbę czy dało by się na nich ustawić, ale nie mam od kogo wziąć. Chociaż w sumie już zostały prawie wszystkie elementy mechaniczne zapłonu wymienione.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 19, 2014, 22:54:40 »

Teraz doczytałem że krzywka jest nowa.przerwa musi wynosić 0,4 innaczej nie będzie działać prawidłowo.Jesli brakuje ci regulacji może byc taka mozliwość ze krzywka jest od Jawki 50 podobno ma w innym miejscu garbik.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 20, 2014, 16:12:10 »

a może to nowe przerywacze mają za niskie stopki?
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 20, 2014, 17:40:47 »

Sprawdź czy czop wału nie jest przestawiony. Nie widziałem jeszcze takiego przypadku, ale jest możliwe.

Kiedy prawy tłok jest w GMP to kołek wirnika ma być na dole, o ile się nie mylę.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 20, 2014, 17:54:30 »

kolego a na całej długości krzywki masz jednakową przerwę???
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 20, 2014, 18:35:49 »

Witam, posiadam Jawę Cezet 350 z roku bodajże 87, instalacja na prądnicy 6 V, wersja eksportowa na Rosję.

Jest to CZ.

Nie ma Cezety z 87 roku z 6V instalacją.

Coś masz tam nagmerane.


Sprawdź krzywkę, czy aby na pewno jest od 350. Dziura w czopie powinna być na górze razem z prawym korbowodem.
Zobaczy czy Ci się przerywacze nie rozjeżdżają jak je dokręcasz.
No i nie bądź pewnie, że masz sprawne kondensatory skoro moto nie chodzi.
Zapisane
    Status GG

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 23, 2014, 17:47:53 »

noivcnweofneornger
Zapisane
    Status GG

Ceśka

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa Cezet 350
Odp: Problem z ustawieniem odpowiednio zapłonu i reszty
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 29, 2014, 22:45:32 »

Sprawdziłem położenie klina na krzywce względem tłoków i wyszło tak:
Lewy cylinder w GMP - klin krzywki u góry
Prawy cylinder w GMP - klin krzywki na dole
Krzywka ma największą średnicę 16 mm, czy to jest wymiar krzywki do CZ 350 ?
Tłoki pracują naprzemiennie, czyli wykorbienia wału są dobrze ułożone o 180'.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
18 Odpowiedzi
8579 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 05, 2011, 23:37:01
wysłana przez FIS
11 Odpowiedzi
6894 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 29, 2013, 12:28:59
wysłana przez GROM
22 Odpowiedzi
8387 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
12 Odpowiedzi
4263 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian
14 Odpowiedzi
3717 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 12, 2018, 02:29:16
wysłana przez Dragon on the Blue Sky