Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 08:50:52
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all] Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...  (Przeczytany 7467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ziembus

  • Gość
[all] Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« dnia: Listopada 29, 2005, 09:08:08 »

Co trzeba zrobić żeby bylo wszystko oki jeżeli zaraz po założeniu świeżuteñkich nowiusieñkich tarczek sprzęgłowych klamka od sprzęgła jest obwisła jak trąba... słonia ;) a wszystko jest założone tak jak powinno być ???
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2012, 23:07:31 wysłana przez Bulo »
Zapisane

DeYoS

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 29, 2005, 14:38:26 »

Ja tam się aż tak nie znam ale może byc to sprawa regulacji.
Czy robiłeś cos w tym zakresie?
Zdaje się że Stówa gdzieś to opisywał.
Regulujesz na lince na wysokości cylindrów i śróbką przy urządzeniu do którego podłączyłeś linkę ( po zdjęciu prawej pokrywy silnika ).
 ???
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 29, 2005, 20:47:09 »

Regulację sprzęgła rozpoczynamy od poluzowania linki sprzęgła na wysokości cylindrów(wkręcając śrubę w taką nagwintowaną tulejkę)potem śrubę półałtomatu wkręcamy do momentu aż ramie półałtomatu zetknie(ZETKNIE) się z takimi widełkami umieszczonymi na wałku przechodzącym przez cały sinik.Potem luzujemy tą śrubę o 1/6 obr,i napinamy linkę wykręcająć ją do momentu aż na dzwibni sprzęgła w miejscu styku z mocowaniem dzwigni zostanie luz na jakieś 3mm.Po tym wszystkim powinno byc ok.                                 Jeszcze jedna sprawa .Nie wiem jak u was ale u mnie pomiedzy obydwoma popychaczami sprzęgła znajduje się mały śrut(kulka).Tym którzy tego śruta nie mają radziłbym go wstawić pomiędzy popychacze.W Jawce,WS-ce i kilku innych motocyklowych silnikach taka kula występuje ,a działa ona w ten sposób ze znacznie obniza tarcie pomiedzy popychaczami.Nie muszę nikomu tłumaczyc że jest to bardzo korzystne dla pracy sprzęgła. ;)
Zapisane

Ziembus

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 30, 2005, 10:11:46 »

THx za szybką odpowiedz potrzebował bym jeszcze namiarów na dobrą serwisówke  ale taką naprawde fest ;D
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 30, 2005, 10:17:31 »

I jeszcze jedno pytanie.Czy jak składałeś sprzęgło to poskładałes sprzęgło tak jak było i jak to wygladało przed wymianą tarcz(co się działo że wymieniłes tarcze)?  Chodzi mi o to czy nie zapomniałes czasami włożyć popychacza z "grzybkiem".
Zapisane

Ziembus

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 30, 2005, 15:38:00 »

Bo ciągnęło jak sam skurczybyk a jak wyjąłem tarczki  to okazało się że już niewiele korka na nich zostało no i pozostała wymiana!! złożyłem wszystko tak jak było bynajmniej części się nie zresztowały ;) a jak jest najlepszy olej do CZ
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 30, 2005, 17:33:37 »

Czytaj Ekspoatacja/ oleje  ;D
Zapisane

mortimers

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 05, 2006, 21:49:44 »

witam
a ja ustawilem wedlug zalecen i mi  ciagnie  jak uciagne linke bardziej to jewst w miare ok,ale ine ma tego luzu na raczce;/wkret ten od automatu wykrecilem jeden obrot ,mam nowe tarcze.i co mam zrobic ??,olej wlalem hipol gl 4 do przekladni i tylnych mostow 80w90,zmienic olej??
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 06, 2006, 10:43:45 »

Odkręć całkowicie linkę sprzęgła od półałtomatu i ją wyciągnij z wałeczka.Potem śrubę wkręć aż ramie półałtomatu zetknie się z widełkami.Potem poluzuj śrubę o 1/6 obrotu ,skróć śrube regulacyjna linki (wkręć jedną w druga ) potem przeciągnij linkę przez wałęczek ,złap jej koniec np.kombinerkami ,naciągnij a drugą ręką dokręćśrube wałeczka.Potem wyreguluj sobie luz linki na dzwigni wykręcając śrubę rurkową(cholera nie wiem jak to fachowo nazwać) znajdującą się w połowie pancerza.I daj cynk jak poszło i czy działa <thumbup>
Zapisane

mortimers

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 06, 2006, 18:52:11 »

wiec ustawilem tak jak mowiles i ciagnie,wogole biegi zgrzytajai zle wchodza,jak sie uciagnie mocniej linke(wtedy nie ma luzu na raczce)to jako tako wysprzegla ,ale ni jestem zadowolony bo bie zle sie przelanczaja;/ ,z moze w jawie 250 sie inaczej ustawia sprzeglo??jutro wleje inny olej.
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 06, 2006, 19:06:35 »

A masz kulkę pomiędzy obiema częściami popychacza?
Często brak tej kulki powoduje takie efekty.
Zapisane

mortimers

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 06, 2006, 20:58:49 »

no wlasnie nie dalem kuleczki miedzy popychacze;/,bo nie bylo przed remontem,dac taka mala z lozyska?takiej samej srednicy co popychacz??
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 06, 2006, 22:34:26 »

z tego co pamietam to ta kuleczka na schematach jest pomiedzy automatem sprzegla, a pierwszym popychaczem
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

mortimers

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 06, 2006, 23:52:56 »

masz Andrzeju racje powinna byc kuleczka ,teraz dojrzalem w schemacie
,zobaczymy czy poprawi wysprzeglanie ,ale pomiedzy wodziki wiem ze ponoc tez wkladaja,ale narazie sprobuje z ta jedna bo moge przedobrzyc:)
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 07, 2006, 15:54:24 »

Zastosuj sobie też kulkę pomiędzy popychacze.Nic nie stracisz a na pewno poprawi się praca sprzęgła przy wysprzęglaniu.Ja tak mam u siebie i jest ok.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 09, 2006, 21:55:20 »

czyli ty Stowa masz dwie kulki ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 10, 2006, 00:02:04 »

Nie chcę nic mówić ale to niedyskretne pytać się czy facet ma dwie kulki <punk>:]
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 10, 2006, 10:36:15 »

Hmm kulka powinna być raczej jedna w samym automacie, nawet koñcówka popychacza, która wchodzi w automat ma specjalnie wklęsłą koñcówkę na kulkę, przynajmniej u mnie tak jest. W WSKach tez jest kulka z tym, że pomiędzy popychaczami. Najczęściej jak mialem do czynienia u kogoś z brakiem lub trudną regulacją sprzęgła okazywało się, że właśnie tej kulki nie ma.

pzdr
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 10, 2006, 11:36:07 »

Owszem, ale warto dołożyć drugą pomiędzy obie części popychacza. Naprawdę jest lepiej. Poza tym zauważ, że obie części popychacza, a ten bez grzybka z obu stron, mają wklęśnięcia na koñcu (tak mi się zdaje  :] ). W każdym razie polecam tę drugą kulkę między części popychacza.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Problemy przy wymianie tarcz sprzegłowych a raczej po...
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 10, 2006, 12:33:56 »

Sprawdze patent przy najblizszej okazji z tym że u mnie wklęsła koñcówka jest tylko od strony automatu.

pzdr
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2006, 12:38:28 wysłana przez nerlst »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3417 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 05, 2007, 18:43:56
wysłana przez j@wa
17 Odpowiedzi
5661 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 11, 2012, 18:41:16
wysłana przez Jws
3 Odpowiedzi
3296 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 28, 2013, 14:57:56
wysłana przez zieszy
6 Odpowiedzi
3626 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2015, 07:07:44
wysłana przez muczos
6 Odpowiedzi
2567 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 07, 2017, 10:34:59
wysłana przez KML