Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:50:18
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS  (Przeczytany 4596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adam2701

  • Gość
Jawa 350 TS
« dnia: Stycznia 11, 2008, 16:36:32 »

Witam silnik po generalce dwa dni przejechane około 30 km i dzisiaj jechałem o obroty mi zaczęły spadać i zatrzymałem się i silnik zgasł i pó¼niej odpaliłem i gasł i nagle coś  mi silnik zatrzymało ściągnąłem silnik bo myślałem że to pierścieñ ale nie co to może być jakieś łożysko???
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 11, 2008, 16:42:24 »

Adam jezeli chcesz uzyskac odpowiedz uzyj opcji szukaj bo cie ktorys z starych wyjadaczy forum odnajdzie i tak skopie tyłek ze niepowiem...  według mnie mogly sie posypac igielki z lozyska na korbowdzie i jedno zblokowało tłok powodujac powazne uszkodzenia.... jak nie sciagniesz cylindrow to sie nie dowiesz  ana przyszłosc uzyj opcji szukaj bo nikt ci nie odpowie gdyz temat napewno byl omawiany...

 ijeszcze jedno nie nazywaj watku jawa ts 350 tylko okresl w nazwie sedno problemu np. jawa ts zablokowanie silnika...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2008, 16:50:17 wysłana przez Mienki »
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 11, 2008, 16:45:59 »

Słyszaleś kiedyś o interpunkcji, albo podziale wypowiedzi na zdania?
Poza tym jak już to chyba sciągnałeś cylinder.

Jeśli chodzi o pytanie to prawdopodobnie przytarleś silnik. Przyjrzyj się tłokom i cylindrom czy nie mają śladów zatarcia. Jeśli będą to napisz jak to wygląda (wygląd, położenie i wielkość śladów). Sprawdz też czy nie zapiekł się któryś z piercieni (powinny sie wszystkie swobodnie obracać pod palcami).

pozdrawiam

ps. a jak wygląda zatarcie to masz: archiwum, google itp. zdjęć  od groma
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2008, 16:48:49 wysłana przez m4riush »
Zapisane

adam2701

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 11, 2008, 16:54:25 »

Cylindry tłoki pierścienie są ok tylko nawet jak ściągnąłem  cylindry to jak ruszam wirnikiem to nie chce za bardzo się obrać idzie idze i nagle blokuje i nie pójdzie dalej ? skrzynia jest ok
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 11, 2008, 17:33:07 »

Skrzywiłeś wał przy składaniu. Silnik po rozgrzaniu zwiększył swoje wymiary i się zablokował. Też miałem tak u siebie. Będziesz musiał rozebrać silnik, wyciągnąć wał i oddać go do powtórnego wyważenia (coś kolo 30 - 40zł). Znam też takich co robili to młotkiem na oko, ale tego sposobu nie polecam
Zapisane

adam2701

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 11, 2008, 18:10:29 »

Aha może by się zgadzało bo jak je¼dziłem po parę kilometrów po kilometr trochę więcej  to nic nie było a jak dzisiaj pojechałem na większa podróż to już mi się zblokował bo więcej się chyba nagrzał i zatrzymał jutro zobacze czy odblokuje się
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 11, 2008, 18:18:28 »

jeśli na luzie tez wał się ciężko obraca czy blokuje jak piszesz a z kolei łożyska igiełkowe na stopach korbowodów jest ok to stawiam na zatarte łożysko. Zawsze jak składam od silnik, nie ważne czy  nówka po kapitalce czy nawet już demontowany wszystkie łożyska na wale smaruję £T-43 i ie żałuje smaru ale i nie przesadzam z nim. Zapytasz po co? po to by uniknąć właśnie takiej sytuacji jaka jest prawdopodobnie u Ciebie.

  Kiedyś jak raczkowałem w motorach - jeszcze na WSK 125- po którymś  remoncie założyłem nówki łożyska na wał. Ojciec mówił: posmaruj smarem- a ja: po co? przecież jest olej w paliwie w dodatku mieszanka jak na dotarciu a nawet więcej.
Odpalamy- i but- niecałe 300metrów i silnik zgasł i obrócić ciężko. Jedno z łożysk na wale było fioletowe a śruty w jednym miejscu bo z koszyczka tylko frędzle jakieś zostały. Jak dla mnie obstawiam zatarcie. Szkoda. dopiero złożyłeś silnik ale za błędy potrzeba płacić. Jeśli to łożysko  nie na środku to dasz radę sam, jak poszło to na środku to też wiesz co dalej robić. Mimo wszystko- współczuję.
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 11, 2008, 20:37:50 »

Tez stawiam na łożysko pewnie jakiś syf wpadł do kanału którym mieszanka dochodzi do łożysk i się stało. Na krótkich trasach dawało rade a na dłuższej klapa
Zapisane

cypis.z

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 11, 2008, 21:39:40 »

Niestety ale może być wiele powodów(min wymienione wyżej), zacząłeś dobrze bo od cylindrów.
Jeżeli tam nie znalazłeś przyczyny to niestety czeka cię rozbiórka silnika :-/

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
13280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2012, 18:48:36
wysłana przez motomaciey
5 Odpowiedzi
6212 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2008, 15:46:58
wysłana przez Piszczałka
36 Odpowiedzi
30724 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2013, 21:53:00
wysłana przez waldip
1 Odpowiedzi
4359 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 03, 2013, 21:30:50
wysłana przez Kuubaxx
5 Odpowiedzi
4073 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 10, 2016, 17:12:34
wysłana przez Wojaczek