Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:53:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie  (Przeczytany 7914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« dnia: Lutego 19, 2015, 22:48:58 »

Witam na początek chciabym powitac wszystkich uzytkowników. Forum traktuje jako skarbnice wiedzy i sadze że jest tu sporo madrych głów które może coś podpowiedzą w problemie.

Mam  silniczek CZ 350 12 V, po 3szlifie  zapłon VAPE. No i mam problem z uruchomieniem pojazdu a jesli juz to na lewym cylindrze pracuje a prawy nie pracuje prawie wcale.

Stopień spręzania podobny na obu cylindrach w granicach 11 barów,gaźnik przedmuchany niezbyt wyeksploatowany, zapłon wrocił do sprzedawcy który twierdzi że u niego na motorku wszystko gra,mam pewna mase, dodatkową na rdzeniu cewki Vape,akumulator nowy naładowany, zmiana polaryzacji na wirniku nie pomaga, cala instalacja nowo wykonana wszystko lutowane, przewody o odpowiedniej średnicy,przewody wys napiecia nowe, swiece nowe (spawrdzałem różne kombinacje przerwy i zamiana swiec również ), Tloki prawidlowo zamontowane,kołek ustalajacy wirnika alternatora na prawym czopie wału w ustawieniu prawego tłoka GMZ na oko ustwiona równiutko jak korbowód prawego wału,oba wały są prawidlowo wobec siebie ustawione tzn, jeden tłok na górze drugi na dole, swiece po kilku próbach uruchomienia mokre. Silnika osobiscie nie robiłem wiec nie wiem jak z tym labiryntem i nie  bardzo wiem jak to sprawdzic, luzów w układzie korbowodowo tłokowym  brak,

Dodam ze po zamontowaniu zapłonu oryginalnego problem miałem z ustawieniem zapłonu na lewym cylindrze (brak zakresu regulacji), a jeśli juz po przekombinowaniu udało mi sie ustawic zapłon to również na lewy cylinder moto sie odzywał a na prawy nie chciał.
Po zamontowaniu Vape również lewy baniak chodzi a prawy nie chce albo sporadycznie kichnie.
Wszelkie pomysly juz mi się skonczyły. Gdyz teraz juz praktycznie nie moge uruchomic silnika
Wiec pogrzebie po forum moze cos ciekawego znajde ale będę bardzo wdzieczny  za wszelkie wskazówki co jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 390
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 19, 2015, 23:23:30 »

Podejrzewam dwie opcje silnik ssie lewe powietrze przez uszczelniacz na wale za altkiem druga to skręcony wał korbowy
Zapisane

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 582
  • Jedziem tam :D
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 19, 2015, 23:27:48 »

Pierwsza opcja wysoce prawdopodobna u mnie właśnie tak było aż uzyskałem pomoc od jawera _;-)
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1155
  • Mustang EBE
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 19, 2015, 23:31:54 »

Podejrzewam dwie opcje silnik ssie lewe powietrze przez uszczelniacz na wale za altkiem druga to skręcony wał korbowy

popieram, to może być nieszczelność pod altkiem , oprócz  zimera warto jeszcze sprawdzić  tuleję po której chodzi zimer.  Zdarza się że jest mocno wyeksploatowana i nawet nowy zimer nie pomoże.



Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 698
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 20, 2015, 07:26:31 »

Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 20, 2015, 12:03:29 »

druga to skręcony wał korbowy

Proponuję zmierzyć skok tłoka dla obydwu cylindrów ( L w GMP / P w DMP oraz P GMP / L w DMP ),jeśli wyjdzie różnica to masz źle poskładany wał i stąd problemy.

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1055
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 20, 2015, 12:22:49 »

druga to skręcony wał korbowy

Proponuję zmierzyć skok tłoka dla obydwu cylindrów ( L w GMP / P w DMP oraz P GMP / L w DMP ),jeśli wyjdzie różnica to masz źle poskładany wał i stąd problemy.

Można zdjąć głowice i głębokościomierzem od suwmiarki sprawdzić? czy są jakieś bardziej dokładne metody?
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 20, 2015, 12:28:08 »

Myślę że wstępny pomiar można wykonać suwmiarką w sposób podobny jak podczas ustawiania zapłonu ( bez konieczności zdejmowania głowic).
Przy Vape Z04,można jeszcze zobaczyć przy tłokach w GMP,w którym miejscu jest palec przerywacza( motylek) w stosunku do czujnika,jeśli jest wszystko prawidłowo to i dla lewego i prawego tłoka motylek będzie w tym samym miejscu nad czujnikiem.

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 20, 2015, 14:10:53 »

Zapłon Vape Z04, uszczelniacz pod altkiem suchy widac że był wymieniany, po zdjeciu cylindrów tłoki maja prawidłowe oznaczenia w stosunku do ich budowy, wał troszke mokry ale bez przesady nie pływa w paliwie (myslalem o kompletnym zalaniu paliwem wału) Luzów nigdzie na wale i korbach nie zaobserwowałem. Dodam że silnika juz wcale nie moge uruchomić. A co z tym labiryntem między połówkami/?
Jeśli zimmer na wale nie był szczelny to albo by dmuchao i szło tamtędy paliwo lub by gwizdało miałem tak kiedyś. Tłoki jak pisałem ale na oko pracuja naprzemiennie.Musze to zmierzyć.
Sprawdze co koledzy sugeruja i dam znać.
Dzieki za wskazówki.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Lutego 20, 2015, 14:17:12 wysłana przez poll »
Zapisane
    Status GG

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 20, 2015, 14:47:18 »

druga to skręcony wał korbowy

Proponuję zmierzyć skok tłoka dla obydwu cylindrów ( L w GMP / P w DMP oraz P GMP / L w DMP ),jeśli wyjdzie różnica to masz źle poskładany wał i stąd problemy.

Można zdjąć głowice i głębokościomierzem od suwmiarki sprawdzić? czy są jakieś bardziej dokładne metody?
Dwa czujniki zegarowe wkręcone w otwory świec powiedzą prawdę... ;)
Jest jednak jedna bardzo prosta i dość precyzyjna, właściwie skuteczna, metoda:
1. Odkręcamy świece.
2. W oba otwory wkładamy metalowe pręty.
3. Delikatnie i płynnie kręcimy wałem - najlepiej za koło przy zapiętym biegu.
4. Uważnie obserwujemy ruch prętów:
Jeśli wał jest przestawiony to zaobserwujemy, że w GMP lub DMP pręty nie poruszają się naprzemiennie lecz w tym samym kierunku.
Można w ten sposób "wyłapać" różnice rzędu kilku dziesiątych milimetra.
Oprócz tego dość dokładnie widać czy nie ma zbytnich luzów w układzie korbowym.
Zapisane

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 03, 2015, 19:47:31 »

Zastanawia mnie tylko fakt że pojazd zapala na lewym cylindrze a nie na prawym gdzie przeciez zamontowany jest zapłon. Czy mozliwe że czop prawy prawego wału sie przestawił na tyle ze tylko lewy cylinder sie odzywa a prawy juz nie?
Hmm jest jakis sugerowny/warty polecenia warsztat ktory jeste w stanie problem ogarnąć. Nie chce wymieniać dobrego wału tylko go zregenerować/ustawić lub tylko profesjonalnie sprawdzic w czym jest problem.
Pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 17, 2015, 22:01:34 »

Witam ponownie.
Walka z zapłonem w toku.
Dokładnie przeanalizowałem budowę elementów odpowiedzialnych za wzbudzanie impulsu i odkryłem kilka nieprawidłowości.
Mianowicie wg. instrukcji po angielsku odległość miedzy łopatka a czujnikiem powinna się mieścić w granicy 0.1-0.4 a u mnie nie dość że są różne odległości to jeszcze w granicach 0.6-0.8. Wiec albo precyzja wykonania jest kiepska albo coś jest u mnie krzywe.
Wyeliminowałem ten problem ale dalej jest problem z zapłonem.
Wspomogłem się kolega i wspólnie próbowaliśmy coś zdziałać. Mianowicie ja próbowałem zapalać a kolega nie przykręcona podstawka z czujnikiem manewrował w prawo lewo. Czyli zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu.
Co ciekawe jeśli motorek już zapalił co było i tak rzadkością to jak wcześniej zapalał tylko na lewym cylindrze. Dosłownie kilkakrotnie puścił dymek z prawego baniaka.

Najciekawsze z tego jest to że jeśli silnik już się uruchomił to pracował bez względu na ręczne przestawianie zapłonu w skali do 25 stopni(na oko). Czyli coś nie tak musi być z czujnikiem/cewka/modułem w cewce. Bo skoro fabrycznie ma być zamontowany tylko w jednym miejscu i ma działać to tym bardziej przestawiając go z ustawień fabrycznych natychmiast powinien tracić zapłon.

Jak na razie nie mam jak sprawdzić wału dlatego temat przestawienia tego elementu odsuwam na później gdyż coś z tym zapłonem musi być nie tak.

Miałbym proźbe do kolegów jesli ktoś dysponuje sprawnym działajacym tego typu zapłonem prosiłbym puki nie ma jeszcze sezonu o demontaż swojego zapłonu i podesłanie mi go na próbe. Oczywscie bedąc swierzakiem na forum nikt pewnie mi nie zaufa dlatego wyjde temu problemowi na przeciw i jestem w stanie wpłacic komus na konto zadatek/poręczenie bo mam juz dosyc grzebania przy tym pojeździe wykluczajac jego najsłabsze punkty.
Pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 01, 2015, 08:55:06 »

Witam ponownie.
Sprawdziłem zapłon u kolegi i wszystko jest OK z zapłonem. Dlatego rozebrałem silnik i sie przeraziłem jaki kit ludzie wciskają na allegro nieświadomym kupującym. Silnik kosztował 850 zł i miał byc po kapitalnym remoncie a okazało się że remont polegał tylko na szlifie baniaków i wymianie korbowodów. Tulejki w skrzyni były mocno rozbite, w skrzyni włamany jeden z kłów zębatki, łożysko między wałami z b.dużymi luzami a o labiryncie już nie wspomnę.
Dlatego uważam ze tam był problem.
Proszę o podpowiedź czy obecnie oferowane labirynty są coś warte, jak sprawdzić czy ten co mam jeszcze się nadaje w jaki sposób może się uszkodzić.
Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

Zbed89

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
  • Jawa 350 ts 91r
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 01, 2015, 09:37:40 »

Nowe czeski labirynt kosztuje 32 zł na alledrogo.
Zapisane

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 26, 2015, 09:39:08 »

Witam ponownie.
Problemów ciąg dalszy z odpalniem CZ.
Po rozebraniu drugiego silnika jeszcze dziewiczego (oryginalne łożyska) postanowiłem z dwóch silników złozyc jeden. Wał prawdopodobnie nigdy nie rozbierany wysłałem do regeneracji do Pana zachwalanego na forum co potwierdzam. Zamontowane zostały nowe łozyska FAFGA oraz uszczelniacz pomiędzy wałami pomysłu polecanego Pana. Skrzynia została zregenerowana i zdystansowana w prawidłowy sposób. Po większych problemach silnik złozyłem ale bez uzywania młotka. Wszystko ładnie pieknie. Silniczek poskładany tak jak powinno być,wyszkiełkowany,baniaki polakierowane. Wiec gitara
Ja do odpalania a tu lipa raz tylko sie odezwał i po zawodach nawet nie pierdnie.
Ręce juz mi opadły bo już naprawde nie wiem co mam robić czego sie czepić.Iskra łądna (Vape) kompresja jest świece po usilnych odpaleniach mokre i co dalej??
Prosiłbym o jakieś ew. wskazówki bo już naprawde pomysły mi się skonczyły.
Pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 26, 2015, 09:46:32 »

Silnik to 634?
Tłoki masz dobrze założone?
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 26, 2015, 12:56:31 »

Witam pewnie że dobrze załozone. Zastanawia mnie tylko fakt że pomiędzy połówklami karterów nad wałem wchodzi taki alu jakby mostek który rozdziela drogę mieszanki. Nie wiem czy dobrze zrobiłem gdyz zamontowałem go bez sylikonu . Ale wcześniej tam nie byłoi dość ciasno sie wpasował dlatego niczym tam nie uszczelniałem tego elementu.
Dzieki za odpowiedx i czekam na nastepne sugestie.
Zapisane
    Status GG

Maks

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
  • ĆeskaZbrojovka 350
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 26, 2015, 14:43:10 »

Tłumiki masz drożne?
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 26, 2015, 14:44:02 »

Tak się zastanawiam czy jej przypadkiem nie zalałeś? Próbowałeś odpalać na popych? Jeśli iskra jest, z vape wszystko ok, wał masz oryginalny nic nie ruszany to musi odpalić... Co do "klocka" to powinien siedzieć ciasno ale jeśli tam miałbyś przedmuchy jakieś to raczej odpaliłaby przynajmniej na popych...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 26, 2015, 21:27:16 »

Mi po poskładaniu chyba tylko raz silnik z kopa zapalił. Zawsze musiałem kawałek popchnąć żeby ten pierwszy raz załapał.
Dużo w tym mojej winy ponieważ podczas składania tłoki, cylindry łożyska na wale dość obficie "smaruję olejem". Jak już to przepali to później z kopa łapie.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

poll

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z zapłonem na Vape silnik po szlifie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 27, 2015, 07:52:39 »

Temat uważam za zamknięty. Motorek od pierwszego zagadał jak trzeba i chodzi tak jak powinien. Sądze że miał troszke za dużo oleju i świece po prostu zarzucało. Jak składam to oleju nie żałuje i tu własnie był problem.
DZIEKUJE ZA WSZYSTKIE SUGESTIE /WSKAZÓWKI I POZDRAWIAM,
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Problem z zapłonem

Zaczęty przez Pawcio93 Elektryka

17 Odpowiedzi
9119 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 23, 2010, 00:28:00
wysłana przez Pawcio93
Problem z zapłonem ?

Zaczęty przez kozak471 Szybka interwencja

6 Odpowiedzi
4386 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2012, 07:24:30
wysłana przez von_Majzel
3 Odpowiedzi
3405 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 03, 2013, 16:01:53
wysłana przez Bonio
29 Odpowiedzi
13585 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 19, 2014, 13:00:32
wysłana przez Patyk
9 Odpowiedzi
2280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2021, 20:26:19
wysłana przez azbescik2