Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:33:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do dołu

Autor Wątek: Składam silnik do Jawki - co to jest?  (Przeczytany 49715 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #175 dnia: Grudnia 02, 2013, 20:00:08 »

Z tego co pamiętam to simmering wałka zdawczego nigdy nie wchodził na całą swoją głębokość, obsadż go na kleju do łożysk lub silikonie i będzie ok, a w skrzyni korbowej oderwij niepewny kawałek i będzie git. Co do numeracji par karterów to są te numery nabijane na uszach mocujących silnik do ramy(dokładnie nie pamiętam na których) a wżery to nie wżery tylko według mnie ślady po młotku lub jakimś innym ciężkim i kanciastym przyrządzie(czyt.młotku) .
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2013, 20:51:34 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #176 dnia: Października 08, 2015, 23:31:57 »

Odświeżę temat ponieważ zabrałem się właśnie za remont tego mojego silnika Jawki i mam wątpliwość.
Mianowicie w segmencie zębatym wałka kopniaka miałem ułamany pierwszy ząbek, a drugi zjechany w połowie. Kupiłem zatem (wraz z innymi częściami) nowy segment kopniaka od 4motor, dokładnie ten:
http://allegro.pl/jawa-50-jawka-segment-rozruchu-polksiezyc-nowy-i4895951664.html
Wygląda mi on na wyrób rzemieślniczy a przy jego zakładaniu natrafiłem na 2 problemy:
- bolczyk który przechodzi przez wałek kopniaka a następnie na nim osiada segment, nie chce wejść w całości na nowy segment, jest minimalnie za długi (na stary wchodził z niewielkim luzem); OK, to mogę lekko zjechać papierem na dremelku i wejdzie w całości,
- co mnie bardziej zastanawia, stary segment wchodzi na wałek z lekkim oporem ale głęboko, tak że całość ładnie osiada na bolczyku; nowy segment ma mniejszą średnicę wewnętrzną niż stary i stawia zdecydowany opór, nie jestem w stanie ręką wcisnąć go tak żeby osiadł na właściwą głębokość,

Pytanie moje czy segment powinien wchodzić na wałek pod naciskiem ręki i mieć na nim minimalny luz (wówczas nowy musiałbym nieco "rozwiercić") czy też powinno to być na wcisk, tj. powinienem rozgrzać opalarką segment a później wbić go na wałek do oporu?
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 237
  • motórów kilka
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #177 dnia: Października 09, 2015, 04:18:27 »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ja mam ten wałek nowy do jawki z epoki to ta półzębatka siedzi na sztywno .
Zapisane
    Status GG

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #178 dnia: Października 10, 2015, 19:18:28 »

Tak, dobrze zrozumiałeś i dzięki za odpowiedź. Bolczyk blokujący obrobiłem lekko na końcach i ładnie wszedł w półksiężyc. Ten z kolei podgrzałem opalarką i wbiłem w niego wałek schłodzony w zamrażalniku. Siedzi sztywno, mam nadzieję że będzie OK.

Mam za to inny problem, miałem wyjechaną ślepą tulejkę miedzianą w karterze, więc ją wybiłem, ale nie mogę poradzić sobie ze wstawieniem nowej. Pomimo zagrzania karteru i schodzenia tulejki w zamrażarce nie weszła, poszła lekko w sztorc i zablokowała się. Próbowałem kilkakrotnie i jedyne co to wlazła może na 5mm (tym razem równo) i dalej koniec. Boję się walić na siłę żeby jej nie sklepać. Wcześniej mierzyłem średnice suwmiarką i wychodziło mi że tulejka jest 0,2mm większa niż otwór w karterze.
Ktoś ma na to jakiś patent? Imadłem to wciskać? Czy lepiej zjechać tulejkę dremelem i na loctitle do łożysk osadzić?
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #179 dnia: Października 10, 2015, 19:58:51 »

0,2mm wcisku to dużo.Idź do tokarza niech Ci to stoczy. ;) Jeśli wciśniesz ją na chama to może coś pęknąć,a jeśli nie pęknie to tulejka się ściśnie i nie wsadzisz wałka od skrzyni.
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #180 dnia: Października 10, 2015, 21:54:19 »

Te tulejki nowe są nic nie warte. Lepiej iść do tokarza żeby dorobił z teflonu albo z brązu jak ma.
Nowe tulejki mają złą średnicę albo nieosiowo rozwiercone otwory w które wchodzi wałek. Nic z tym nie zrobisz, pomóc może tylko tokarz.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Składam silnik do Jawki - co to jest?
« Odpowiedź #181 dnia: Października 10, 2015, 22:34:20 »

I tak najlepiej jest najpierw zamontować tulejkę w karter i dopiero wtedy przejechać rozwiertakiem.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Składam silnik....

Zaczęty przez Dario « 1 2 » Mechanika

46 Odpowiedzi
14293 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 12, 2012, 14:47:45
wysłana przez Mathini
9 Odpowiedzi
6882 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 25, 2015, 18:05:18
wysłana przez Ryba9512
14 Odpowiedzi
4334 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 23, 2019, 11:53:15
wysłana przez Piotrek99
9 Odpowiedzi
2638 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 15, 2021, 18:46:33
wysłana przez Jacek64
5 Odpowiedzi
618 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 18, 2024, 07:20:03
wysłana przez WujoWojtas