Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:53:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Inne tłumiki w 638.1  (Przeczytany 21206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #50 dnia: Stycznia 22, 2016, 21:15:18 »

Żeby 40 KM mieć w jawie to trza by było co najmniej na 8k stroic silnik. Membrana to muszą być 2 i 2 gaźniki.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #51 dnia: Stycznia 22, 2016, 21:22:07 »

Z kuniami to był przykład. Będę miał spalanie R6 i o wiele większą awaryjność,a koni będę miał 4x mniej:) Przyjdzie co do czego - utrzymanie R6 będzie o wiele tańsze niż wieczne remonty ZJawy:)
Co do membranek - z czystej ciekawości chciałbym założyć jedną tuż za gaźnikiem. Zobaczyć,czy na 1 silnik w ogóle odpali,ale tak na szybko to już widzę problem,bo jeden tłok będzie zasysał,a drugi będzie chciał cofnąć mieszankę do gaźnika... Przynajmniej tak mi się wydaje.

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #52 dnia: Stycznia 22, 2016, 21:32:55 »

Na 1 membranie nie odpalisz silnika .
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #53 dnia: Stycznia 22, 2016, 22:06:17 »

Cytuj
Po co mi osiągi w Jawie?
Można też spytać po co dobrze hamulce czy bezawaryjny zapłon

Cytuj
W sumie R6 pali od 4 do 8(przy czym 8 to tylko na torze da radę zrobić)
Ciekawa Teoria że R6 pali od 4L i tylko do 8L :P bandit z dużo mniej wysilonym silnikiem pali w tym przedziale, R6 to raczej ma spalanie od 6-7l w górę, bo to miało jeździć, kręcić się do 16-18 tyś a nie mało palić.

Cytuj
Przyjdzie co do czego - utrzymanie R6 będzie o wiele tańsze niż wieczne remonty ZJawy:)
Same opony do takiej R6 to koszt około 900-1000zł
Napęd 500-700zł
a gdzie jeszcze serwis silnika ?

ps.
Nie za pomnij że przez wydech w jawie wylatuje całkiem sporo mieszanki, która na dobrym spawaku by wróciła do cylindra i dała moc
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #54 dnia: Stycznia 22, 2016, 22:24:27 »

Powiem tak - zamontowałbym jedną tylko po to,aby być w 100% pewny,że nawet nie beknie z wydechu:) A jak fundusze pozwolą oraz czas i materiały to może coś pomyślę z membrankami w wakacje
Poniżej zamieszczam czyiś pomysł zaworów membranowych. Owa osoba również "dodała" gasboxa(ale po co?) i w ogóle przerobiła silnik
https://vk.com/album-2170924_160896420

Ja bym pozostawił 1 gaźnik, oraz dodał 2 membrany.


Turbo
Jeśli policzymy remont wału,bo się "skończy szybciej jak powinien",łożyska nowe,szlify,tłoki itp itd.....
To naprawdę robi się skarbonka:)
Teraz weźmy r6
Opony załóżmy,że jako osoba lubiąca jeździć z pełną manetką oraz czasami wypada na tor - to owszem,jest wydatek.

SPalanie R6 w trybie ECO oraz w trybie torowym,czyli FULL POWER w modelu z 2006 roku na poprawionej mapce zapłonowej oraz drożnych filtrach(przypominam - na wtrysku).
Co ciekawę kolega ma CBR F4i 600,i pomimo pierwszej generacji wtrysku i niezbyt dużej mocy jakl na 600tki -spala identycznie. Dane o r6 mam od kolegi,który jeździł danym motocyklem i na którytm ja miałem okazję się przejechać:)

Napęd - wytrzyma więcej jak opony..... Przynajmniej powinien:P
Serwis - we własnym zakresie. Wymiana oleju to żaden problem. Po znajomości mam za piwko dostęp do komputerów diagnostycznych.
Klocki,płyny itp - również własny zakres.

Tak czy owak - nie jara mnie remonty jawy kosztem kilku kucyków. Wolę mieć 30 koni i elastyczność,jak 40 koni i szlifierkę,która wiecznie będę szlifował tłoki,zacierał,wały remontował itp itd.

Kwestia hamulców i zapłonu to co innego. Mi zapłon pomógł pozbyć się dziury w obrotach oraz nie wypala mi świec,cewek. Tarcze - mi bęben z przodu póki co wystarcza. Tak samo kwestia membranki  - ulepszenie nie mające na celu jedynie powiększenie dawki paliwa dostarczanego do silnika. Pisząc spawak mam na myśli wydechy tylko pod moc i osiągi.
Może i lepsze wydeszki poprawiły by rezo i troszkę spadłoby spalanko,ale czy jest sens pakować ponad 1200 zł(obrałem cenę 1 wydechu za 600) tylko po to,aby troszkę lepiej pracował i MOŻE obniżyć spalanie o kilka setek na 100 km? Po ile kilometrach by mi się zaczeło zwracać taka inwestycja? Za 1200 to ja bym wolał albo kupić sobie kask,rękawiczki  albo w końcu odkładać na lepsze narzędzia do garażu:)

Po prostu Jawa to taki typ motocykla,gdzie ostatnią rzeczą jest prędkość. Nie opłaca się i nie ma sensu tam pakować lepszych wydechów tylko po to,aby troszkę obniżyć spalanie. Już taniej o 1100 zł będzie używane membrany dać,a efekt ten sam...

PS pamiętaj,że bandit troszkę waży. R6 160 kg waży:)
No jest tak wiele zmiennych,które wpływają na spalanie - mapy,kolektory,całą konstrukcja silnika. Ale na ogół 600tki spalają WIĘCEJ w trasie jak litry z prostej przyczyny - w litrze nie dasz rady tak często otworzyć manetę na full,no i pojemność również pomaga.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2016, 22:31:21 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #55 dnia: Stycznia 22, 2016, 22:40:54 »

Znalezienie bezwypadkowej, z dobrą skrzynią, nie zarzniętej i nie wytłuczonej R6 nie jest za łatwe.
to jest SPORT/plastik i z jakiegoś powodu się ją kupuje  ;)
Wszystkie na 100% były pałowane i często pewnie na zimno,
Większość jeździła na kole i miała wbijany 2 bieg "na chama"
większość pewnie nie jeden raz leżała.
No i w większości na takich moto jeżdżą ludzie w dresach którzy nie wiedzą czym jest olej i jak go sprawdzić
Opony,klocki,napęd, olej na pewno będą do wymiany bo tego nikt nie robi przez pozbyciem się moto
No i tam jak silnik padnie to remontu się nie zrobi, a ryzyko jest dość spore

i koszty utrzymania to na pewno nie będą 1000zł na rok, tylko sporo więcej(nie licząc paliwa, OC i przeglądu)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #56 dnia: Stycznia 22, 2016, 22:55:17 »

Z wydechów przeszliśmy na membranki a teraz na doradztwo w sprawie kupna mojego koljnego motocykla:P Ostatnia odpowiedź,jeśli chcesz dalej rozmawiać zaprszam na priv

Oczywiście,że były pałowane. Przecież po to są te motocykle..
Skrzynki padały w pierwszej generacji R6. Generację,którą zmierzam kupić jest najbardziej udana. Twierdzi tak serwis Yamahy,ludzie którzy mają styczność z takimi motorkami.
2 wypadała,bo zmnieniali biegi na kole bez umiejetności w pierwszej generacji.

Wiesz,ile mnie będzie kosztować ubezpieczenie R6? Bez żadnej zniżki? 350 zł. Tyle samo,co Jawy 350. Prosiłem o wyliczenie składki jak Jawuchę ubezpieczałem. Paliwo to inna kwestia:)
"No i tam jak silnik padnie to remontu się nie zrobi, a ryzyko jest dość spore" - trudno jest zrobić remont,kiedy cylindry są "zintegorwane" z resztą korpusu silnika.... Tam nie robi się remontu. Tam się wyjmuję skrzynkę jeśli cała i ewentualnie pokrywy. Reszta jest nie do "przeszczepu".
Wałki rozrządu w R6 są tak dokładnie dopasowane,że ich bicie nie może przekroczyć więcej jak 0,006 mm.
Dla przykładu bicie wałka w starym dieslu renault(pojemność poniżej 2 litrów) dopuszcza bicie wałka do 0,8 mm.
Czyli - nie jesteśmy już w stanie zamontować tak dokładnie wałka jak fabryka. Nawet jeśli idealnie rozłożymy i złożymy silnik - straci tylko na tym:)

Koszt utrzymania CBR 600tki kolegi to mniej jak 1000 zł rocznie. Też mechanik i sam wszystko robi.
W ogóle koszty to moja głowa:)
Jak już mówiłem któryś raz - nie zamierzam wiecznie remontować Jawy. Życia mi nie starczy na to...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #57 dnia: Stycznia 22, 2016, 23:11:41 »

Cytuj
Wiesz,ile mnie będzie kosztować ubezpieczenie R6? Bez żadnej zniżki? 350 zł. Tyle samo,co Jawy 350. Prosiłem o wyliczenie składki jak Jawuchę ubezpieczałem
Mnie OC w bandicie i jawie kosztuje 90zł sztuka

Cytuj
trudno jest zrobić remont,kiedy cylindry są...
Wiem że tam remontów się nie robi bo nie ma jak i czym, no i to jest projektowane jako jednorazówka która ma zrobić ile tyś km i pójść na złom

Cytuj
Wałki rozrządu w R6 są tak dokładnie dopasowane,że ich bicie nie może przekroczyć więcej jak 0,006 mm.
Dla przykładu bicie wałka w starym dieslu renault(pojemność poniżej 2 litrów) dopuszcza bicie wałka do 0,8 mm.
Bardzo trafne porównanie ;)
prawie wyczynowy silnik VS silnik o skomplikowaniu cepa :P
taki stary diesel ile wykręci 4500-5000 RPM ?

Cytuj
Jak już mówiłem któryś raz - nie zamierzam wiecznie remontować Jawy. Życia mi nie starczy na to...
A jak by wyremontować raz a dobrze ?
Są osoby na forum co na jawach jeżdżą dużo, jawy mają spore przebiegi i nie są remontowane co 5000 km.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #58 dnia: Stycznia 22, 2016, 23:18:02 »

Z wydechów przeszliśmy na membranki a teraz na doradztwo w sprawie kupna mojego koljnego motocykla:P Ostatnia odpowiedź,jeśli chcesz dalej rozmawiać zaprszam na priv

A ja polecam przenieść rozmowę na taki temat jak:

Jaki motocykl wybrać?
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30580.0

lub

Porozmawiajmy o motocyklach :)
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30470.0
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #59 dnia: Stycznia 22, 2016, 23:21:37 »

Podałem bez zniżek. Ze zniżkami OC Jawy 350 kosztuje mnie 150 zł.
Zakładam że masz więcej jak 26 lat i masz jeszcze większą zniżkę,gdyż ludzie z mojego zakresu wieku statystycznie robią dużo wypadków:P

Przykładem wałków chciałem pokazać,że nawet w specjalistycznym warsztacie nie ma sensu tego rozbierać. O ile silnik przeciętnego wozu jesteśmy w stanie poskładać jak trzeba o tyle silnika R6 nie da rady złożyć tak samo:P Silnik na tym straci:)

Jawę wyremontowałem na ideał. Kosztowało mnie to za sam silnik(liczę zapłon+gaźnik) ponad 2 000 zł. Dlatego nawet nie próbuje ten silnik tuningować. Bo mogę być zmuszony wydać za rok 1000 zł w kolejny remont:)

"Są osoby na forum co na jawach jeżdżą dużo, jawy mają spore przebiegi i nie są remontowane co 5000 km." - ja przez wakacje w robocie zrobiłem nią około 1200 km. Gdyby nie mój błąd i nie połamałbym tłoka - dalej by jeździła. Tylko kałuża oleju by rosła pod nią w garażu:)

Ogarem 200 kiedyś machnąłem 4 000 km. I tylko zapłon ustawiałem:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 22, 2016, 23:31:34 »

Cytuj
Jawę wyremontowałem na ideał. Kosztowało mnie to za sam silnik(liczę zapłon+gaźnik) ponad 2 000 zł.
Coś mi się kojarzy że pisałeś coś o kłopotach ze skrzynią

sam w sezonie zrobiłem jawą 350 6000 km bez większych kłopotów
czy jawą 50 z chińskim silnikiem, zrobiłem 5000km przez rok i tylko raz olej wymieniałem ale to nic.

Cytuj
Zakładam że masz więcej jak 26 lat i masz jeszcze większą zniżkę,gdyż ludzie z mojego zakresu wieku statystycznie robią dużo wypadków:P
Mam 27 lat i pełne zniżki.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 23, 2016, 00:56:47 »

Moj problem ze skrzynka jest taki....że wyje na 2 i na 3 biegu:-P
Na forum szukałem odpowiedzi odnośnie orgyginalnego przełożenia - moje biegi sa za krotkie pomimo fabrycznego przelozenia(sovek i dellorto robia duza roznice) I sie dowiedziałem,ze sa 2 rodzaje skrzynek biegow i tyle.
W sezonie nalatalbym wiecej gdyby nie praca. Na szczescie rozwozenie ulotek po pensjonatach nad wybrzezem robilem Jawa:-)
W sumie szef mi placil za to,ze jezdze motocyklem :-D
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

michal_t

  • elektronik-programista
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 / Honda VT700C Wrocław
    • Honda VT700c oraz Jawa 350
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #62 dnia: Lutego 07, 2016, 22:17:33 »

Wracając do tematu wrzucam wymiary wydechów które udało mi się znaleźć w necie:





Zapisane
    Status GG
https://hondavt700c.wordpress.com ale też coś o Jawie i Cezecie się znajdzie ;)

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #63 dnia: Lutego 07, 2016, 22:53:48 »

To ja wam powiem, że w czasach kiedy miałem tylko jawę w sezonie robiłem po 15 - 18 tysięcy. Bez jakiś problemów ze skrzynią czy czymkolwiek ważnym.
Nie widzę sensu w zmianie tłumików w jawie. Ani to mocy nie podniesie, ani spalania nie zmniejszy. A wygląd - rzecz gustu. To na prawdę przemyślane motocykle i łatwo głupim tuningiem kompletnie popsuć charakterystykę silnika.
Mam Japonię i to nie tanią w utrzymaniu i corocznie przygotowanie jej do sezonu to około 1000zł. Same części bo serwisuję sobie sam wszystkie pojazdy jakie mam. Opony w ponad 160 konnym motocyklu wytrzymują zależnie od stylu jazdy tył od 6 do 10 tyś km. Przód około 10. Razem z oponami kończą się klocki na wszystkich tarczach. Oryginały coś koło 160zł/tarcza. Olej co 6 tyś km - z filtrem 180 zł. Zawory co 24 tyś km. Koszt niewielki może 200zł za płytki. Napęd zależy jak dbasz 20-40tysiecy koszt 750 zł. Robię Japonią około 10 tyś rocznie czyli komplet opon 700zł hamulce 500 i dwa oleje 350. Półtora tysiąca w sezonie sama eksploatacja. Mimo wszystko jawa wychodzi taniej jak dobrze zrobiona, jednak przyjemność z jazdy jest warta każdej złotówki w Japonię włożonej
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2016, 23:14:55 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #64 dnia: Lutego 08, 2016, 05:23:41 »

Koszty wielokrotnie wieksze jak za cos co jeździ tylko dwa razy szybciej od Jawy ;) Przekonales mnie ze nie warto kupowac Japonii .
A dobre tlumiki sa wazne w Jawie tez , jak zaloze wszystko po fabrycznemu to mam 10-15 kph mniej .
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #65 dnia: Lutego 08, 2016, 10:55:35 »

160 kuni w japoni to zapewne przecinak
Kolega posiadal er5. 50 kuniow. Opony zmienil po 3 latach razem z klockami. Jak kupil to profilaktycznie zmienił plyn w chlodnicy i hamulcowy.
Jego eksploatacja wyszla o wiele taniej jak mojej jawy....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #66 dnia: Lutego 08, 2016, 18:45:12 »

Bo motocykle nie dzielą się na Knedle i zbiór pod tytułem "japonia". Bydlaki po 130 i więcej KM są drogie w utrzymaniu bo to nie sprzęt dla jasiów. Ale nie wszystkie. Główni konkurenci Jawy/CZ 350 są wbrew pozorom podobne w utrzymaniu. Mowa o GS, ER, GPZ i innych CB. Kawa i Honda ma zawory regulowane śrubkami- zakładając własne zaplecze mamy więc regulację za free. Olej do silnika jest nota bene tańszy, bo zakładając że wymieniamy co 10000km i wchodzi nam 3-4 litry ( dajmy na to 4) za jakieś 100-110zł . 10000km dla jawy to spalenie 500 litrów paliwa ( jeśli nam pali 5l/100km) czyli spala nam 125ml oleju na każde 100km. Zakładając stosunek 1:40. 125ml na 100km to 1,25 litra na 1000km czyli 12,5 litra na 10000km. Jeśli nie lejemy szajsu tylko coś porządnego w przedziale 20-30zł- założymy 25zł to na 10000km daje nam to 312zł za sam olej do mieszanki,a jeszcze mampy przekładniowy- tyle,że wymianę w skrzyni robi się chyba (ja robiłem) co 4000km czyli w międzyczasie dochodzi jakieś 50zł na olej przekładniowy. Nawet jeśli w japońcu wymianę robimy co 6000 czy-załóżmy co 8000 to nawet na takie 8000 dwusuw zeżre nam oleju 10 litrów czyli też za około 250-plus przekładniowy- daje 300zł. Do wielu skosów klasy 350-500 oleju włazi około 3l co przy cenie około 30zł za litr da nam 90zł. 90 plus filtr za 20 daje 110. 110 to zdecydowanie mniej niż 250-300- zostaje na świece i filtr powietrza grubo ponad 100zł. A w zasadzie to prawie 200. Napęd do silników 50-60 koni maks- nie kosztuje więcej niż 400zł. Często jest też spinka w słabszych maszynach. Przy rozsądnej jeździe starcza na 3-4 sezony. Świece do starszych Hond ( pisząc to mam za przykład 450-tkę Aśki ) kosztują po 11zł za NGK. Zawory na śrubach,chłodzona wiatrem i olejem. Opony zmienia się prędzej ze starości. Nie taki diabeł straszny. Tyle tytułem tego jakże długiego offtopicu.
  A co do wydechów- o ile te dwukomorowe wydechy Jawy są dość fajne bo ciche- to nie czułem by cokolwiek dawały- może poza komfortem psychicznym,że nie przestrzelimy komuś wkładem głowy. W niewysilonej konstrukcji Jawy 638, pamiętającej zresztą lata 50 te- za wiele na wydechu nie ugramy. W MZ potencjał jest znacznie większy- bo w zakresie obrotów, gdzie w knedlu zabawa się kończy- w MZ się zaczyna. 634 najładniej wygląda z org wydechami, podobnie CZ 472.  Style czy Sport Style wyglądają tak dziwacznie,że w sumie każde jej tak samo pasują. Tzn jeśli dwukomorowe to raczej do Style. Twin Sport ze swoimi szprychowymi kołami i gmolami ( sport jak ch.. ::) ) powinna pozostać z oryginalnymi kominami. Moim zdaniem oczywiście.
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2016, 18:47:15 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #67 dnia: Lutego 09, 2016, 11:20:37 »

Cytuj
Kkoszty wielokrotnie wieksze jak za cos co jeździ tylko dwa razy szybciej od Jawy Przekonales mnie ze nie warto kupowac Japonii .



Wbrew pozorom nie. Od pięciu lat użytkuję równolegle z Jawą 90-konne Kawasaki GPz 750. Napęd wytrzymał u mnie cztery sezony. Podobnie opony i klocki hamulcowe. Koszty nie są jakoś zwalające z nóg. Przygotowanie do sezonu ogranicza się w zasadzie do wymiany oleju i filtrów. Zużycie paliwa minimalne, jakie udało mi się osiągnąć to 3,8 l/100km, maksymalne 7. Zakładam 5l/100, pali jakieś 4,5 ;)
Także nie jest tak strasznie nawet w przypadku prawie stukonnych maszyn. Da się przeżyć.
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2016, 11:22:54 wysłana przez Hubertus »
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #68 dnia: Lutego 09, 2016, 14:39:33 »

Z japońskimi moto problem jest jak się spsują I należy wymienić jakąś część która wtedy kosztuje kupe kasy.
Do FJ zestaw napędowy kupiłem kilka lat temu za prawie 900 zł teraz ma nakulane ponad 35 tysi przez które może 2-3 razy był naciągany.
Przyznaję się że po kupnie napędu ani razu nie paliłem gumy co pewnie ma wpływ na trwałość.

Co do spalania to liczę FJ jako 7l/100km (to już z marginesem) przy jeździe z pasażerem i 3 kuframi (ostatnio jeden kufer ważył prawie 13 kg). Choć przy lajtowej jeździe (ok 120 km/h) wychodzi blisko 6l / 100km.

Pamiętam że jak jechałem do Piotrawina (2007) to Jawa brała mi wtedy ok 5,5l /100km, co prawda silnik był już dość zjeżdżony - prawie 40 tysi w korbowodach i prędkość przelotowa 95-100km/h.
Bagażu dużo nie było i jazda solo. Myslę że jakbym wsadził pasażera i połowe bagażu co na FJ to spalanie byłoby podobne.

 Edit:
Coby nie było całkiem offa to uważam że każda modyfikacja która w bezpieczny sposób podniesie prędkość którą Jawa będzie w stanie utrzymać na trasie ma sens bo nie zawsze wszędzie dojedziemy bocznymi drogami w sensownym czasie a jazda S-ką z prędkościa 100km/h cięgiem moim zdaniem jest troche niebezpieczna ;).
« Ostatnia zmiana: Lutego 09, 2016, 14:43:54 wysłana przez Jerry »
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #69 dnia: Lutego 09, 2016, 14:57:10 »

Japonia to nie tylko litry i więcej
Można też kupić moto z singlem i zaworami na śrubach, wtedy wszystko można zrobić samemu i tylko co 3-5 tyś wymiana 1 do 2L oleju ;)

Mam B6 i koszty utrzymania jakoś przerażające nie są.
Spalanie w trasie przy około 110-120 wychodzi 4.0-4.1L a w jawie przy 90-100 wychodzi w sumie tyle samo.

Do bandita komplet opon pirelli kosztował 750zł 
Do jawy jak patrzyłem po ciekawszych oponach w stylu enduro(nie chińskich) to cena za sztukę wychodziła około 400zł

Napęd do jawy też jakiś tani nie był bo dobra zębatka tył około 200zł, łańcuch D.I.D około 80-100zł i zębatka przód około 20zł i wychodzi te 300zł a za tyle spokojnie kupi się napęd do bandita(zębatki + łańcuch)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Krystian

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #70 dnia: Lutego 09, 2016, 15:25:25 »

Mam B6 i koszty utrzymania jakoś przerażające nie są.
Spalanie w trasie przy około 110-120 wychodzi 4.0-4.1L a w jawie przy 90-100 wychodzi w sumie tyle samo.


wszystko zgoda ale to spalanie jest niewiarygodne, miałem B6 i spalanie było ok 5l  w trasie.

wg mnie utrzymanie Knedla w nienagannym stanie tak jak też japonii wychodzi w podobnych kosztach, ponieważ to co "zaoszczędzimy" mając knedla wypalimy z olejem do 2t, tak samo z japonią co roczne ustawianie zaworów i synchro gaźników też kosztuje nawet jak robimy sami ( czasem trzeba pożyczyć jakiś przyrząd (za co pasuje postawić flache))
wybraliśmy taką pasję że chyba nie ma co dywagować o tym co tańsze czy Knedel czy japonia,
to taki niekończący ję barniano-kawiarniany temat w którym ilu ludzi tyle opinii :)
 


Zapisane
CZ 472.5   WSK 125 M06B3   Suzuki GSF 1200S  Jawa 20

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #71 dnia: Lutego 09, 2016, 16:02:02 »

Cytuj
wszystko zgoda ale to spalanie jest niewiarygodne, miałem B6 i spalanie było ok 5l  w trasie.
Tyle mi wychodzi, nie kręcę do czerwonego, zawsze mam kufer z tyłu, ważę 60kg i moto ma oryginalny wydech.

Albo ważyłeś więcej ale miałeś źle wyregulowane moto.
U mnie przyśpieszenie, V-max i kolor świec są w normie.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Inne tłumiki w 638.1
« Odpowiedź #72 dnia: Lutego 09, 2016, 16:48:56 »

Albo wiejski tuning w postaci niefabrycznej dawki paliwa lub mapy zapłonowej:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
5604 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 28, 2006, 18:53:39
wysłana przez _Wujek samo Zło_
[472] Pierwszy bieg i inne

Zaczęty przez zbyszek Mechanika

2 Odpowiedzi
3546 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 27, 2006, 08:43:22
wysłana przez AndrewS
[all] Inne tłumiki

Zaczęty przez KcPrWWL Mechanika

8 Odpowiedzi
4615 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 01, 2007, 18:51:39
wysłana przez KcPrWWL
3 Odpowiedzi
2690 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 07, 2015, 23:08:53
wysłana przez Turbo
9 Odpowiedzi
5011 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2017, 00:33:57
wysłana przez grześ350