Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:46:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Brak kompresji na nowych częściach  (Przeczytany 8864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ez57

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
  • Jawa 350 TS 638.1
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 21, 2019, 20:24:58 »

Najprostsze metody, pierwsza zdejmij pierścienie z tłoka włóż w cylinder po jednym tak z 1 cm w głąb cylindra od góry i zmierz szczelinomierzem szczelinę na zamkach pierścienia.
Druga metoda, włóż tłok bez pierścieni w cylinder i puść go aby się zsunął na dół. Jak wpadnie jak w wiadro, to jest źle, jak zsunie się powoli, to pasowanie jest dobre.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 21, 2019, 20:51:40 »

Kur...a ja pier..e, jak się tlok zsunie powoli....a jak sie jednak po woli zsunie to znaczy ze jest git.....chcialem powiedzieć malina ale nie chce nikogo obrazić powiem wiec majonez...??
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1499
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 21, 2019, 21:11:25 »

Kur...a ja pier..e, jak się tlok zsunie powoli....a jak sie jednak po woli zsunie to znaczy ze jest git.....chcialem powiedzieć malina ale nie chce nikogo obrazić powiem wiec majonez...??
tak się kiedyś sprawdzało pasowanie tłoka więc się nie denerwuj , nic nowego ani żadnych czarów Ez57 nie wymyślił,
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 21, 2019, 21:14:11 »

Kur...a ja pier..e, jak się tlok zsunie powoli....a jak sie jednak po woli zsunie to znaczy ze jest git.....chcialem powiedzieć malina ale nie chce nikogo obrazić powiem wiec majonez...??
Stary sposób :) jest chyba w którejś z wiekowych książek do praktycznej nauki zawodu :D

Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 21, 2019, 21:36:52 »

No zgadzam się, do zgrubnej diagnozy tak. Ale jestem zboczeńcem w kwesti pomiarów ;)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 21, 2019, 21:49:57 »

Co obejmowała regeneracja wału? Może zapomnieli labirynt założyć...
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1499
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 21, 2019, 21:54:56 »

Co obejmowała regeneracja wału? Może zapomnieli labirynt założyć...
w/g mnie też nie miało bu to wpływu na ciśnienie raczej na wymianę ładunku i napełnienie cylindra świeżą mieszanką
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 21, 2019, 22:44:36 »

A mnie się wydaje, że by miało, bo sprężanie w skrzyni korbowej uciekałoby do drugiej i odwrotnie. A jak nie ma czego sprężyć to nie spręży
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 22, 2019, 00:19:34 »

Ja tam fachowcem nie jestem, więc w kwestiach technicznych wypowiadał się nie będę  ;)
Piszesz że silnik po kapitalce, zrobiony szlif cylindrów, nowe tłoki, pierścionki, regeneracja wału, czyli wszystko było rozebrane w drobny mak i poskładane, domniemywam że nowe uszczelki itp.
Obejrzałem sobie fotki, faktycznie widać nowe tłoki i pierścionki ale poza tym to wszędzie na częściach syf, przypalony olej, nagar, całe tony glutów po czerwonym silikonie  :o
To ja się pytam jak to ma chodzić i odpalać ? ba trzymać jako tako ciśnienie ? skoro z taką dbałością zostało poskładane ?
Nie wiem, nie znam się ale na moje oko to Ty Kolego sam przy tym silniku nie rób, może lepiej zdać się na fachowców, tak jak i ja to zrobiłem ?
Mam CZ 472.6 która była robiona pół roku temu, silnik cyka aż miło posłuchać, odpala z ręki na 2/3 ruchu korby, przebieg troszkę ponad 1000 km a serducho wygląda jak bym wczoraj umył je benzyną, nic nie cieknie, nie smarcze się, nie widać nigdzie czerwonych glutów.
Ot takie moje spojrzenie na temat, pewnie nic do niego nie wnoszące  ;)
Aż miło przeczytać :D .


Przechodząc do meritum. Faktycznie, poza tłokami, silnik bardziej przypomina bazę do remontu niż właśnie złożony po.
Patrząc pod tłokiem - delikatnie mówiąc wał nie przypomina wypieszczonej części po regeneracji. Jeżeli regeneracja polegała tylko na wymianie łożysk i wycentrowaniu (a sporo warsztatów tak robi - bez ruszania labiryntu, bez sprawdzenia tulei korbowodów itp., itd.) to masz problem, bo to nie jest regeneracja wału. Drugi to cylidry - tu już koledzy się wypowiadali, a ja się z nimi zgadzam - też nie wygląda to zbyt profesjonalnie. Nie piszesz nic na temat składania silnika, sprawdzenia zamków na pierścieniach, montażu, wstawionych nowych części. Jawa dobrze zrobiona jeździ i dość trudno ją popsuć. Jawa zrobiona na skróty, przez pseudo fachowców, albo bez odpowiedniej dbałości generuje 1001 problemów o jakich się "fizjologom" nie śniło i nie da się jej na odległość uzdrowić. Trzeba po kolei i dokładnie.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 22, 2019, 06:28:38 »

A mnie się wydaje, że by miało, bo sprężanie w skrzyni korbowej uciekałoby do drugiej i odwrotnie. A jak nie ma czego sprężyć to nie spręży
Racja.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Ryba RIP

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 166
  • 638-0 , 634-7+velorex 562 ,
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 22, 2019, 07:03:05 »

Amen  ;D
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1499
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 22, 2019, 08:12:38 »

A mnie się wydaje, że by miało, bo sprężanie w skrzyni korbowej uciekałoby do drugiej i odwrotnie. A jak nie ma czego sprężyć to nie spręży
jednak masz rację bo o to właśnie chodzi żeby przetłoczyć  mieszankę z pod tłoka nad tłok i po to są okna , przemyślałem i cofam poprzednią wypowiedź :)
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

pawelooo2

  • Gość
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 22, 2019, 08:52:48 »

Tłoki jak widać nie są zamienione.  Co do silikonu to może i nie powinienem go klasc ale uszczelki dawałem nowe. Złożyłem WSK to liczyłem że tu dam radę. Co do tłustych plam i brudu. To olej, wczesniej robiłem próbę szczelności i lałem olej. Kompresja poprawiła się o 0,5 bar. Może spaprany jest szlif. A gdybym zrobił drugi szlif i nowe pierścienie z tłokami to powinno być wszystko ok czy ma cóż z tym wspólnego jakiś element w dole silnika ?
Gratuluję odwagi, dotychczas złożyłem kilka jednogarowych silników ale za dwa się nie biorę bo...... nie znam się na tym "wspólnym elemencie w dole silnika". Zanim będziesz chciał zrobić kolejny szlif to posprawdzaj, zrób pomiary i .....daj zarobić dla kogoś z forum, to ci ten silnik złożą. Bedziesz zadowolony jak Bison. Jak nie posłuchasz rad przedmówców i czegoś nie dopatrzysz podczas składania silnika to będziesz holowany na zlot jak ja........
P.S. nie napisałem nic po złości i nie odbieraj tego w ten sposób. To raczej równanie wyliczone na podstawie niewielkiego doświadczenia i danych z tabeli.....
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 22, 2019, 09:24:47 »

Jeśli nadal upierasz sie, żeby robić samemu, trzeba sukcesywnie sprawdzać elementy po kolei. Najpierw zdjąć cylindry i tłoki, zawieźć do prawdziwego warsztatu, gdzie zmierzą luz montażowy. We własnym zakresie możesz zmierzyć luz na zamkach pierścieni. Jeśli okaże sie, że szlify zrobione są prawidłowo sprawdził bym szczelność skrzyni korbowej. Zalałbym czymś dobrze penetrującym prawą skrzynię korbową do pełna i obserwował czy nie ma przecieku do lewej, bądź na zewnątrz przy styku połówek silnika bądź uszczelniaczu wału. Analogicznie druga strona do sprawdzenia
Zapisane

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 22, 2019, 09:37:50 »

Przeciek może być, labirynt uszczelnia jak silnik pracuje, już lepiej wszystko rozebrać i złożyć raz jeszcze pod okiem kogoś kto zna temat
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 22, 2019, 10:15:53 »

Ropa prawdę ci o labiryncie powie
Zapisane
    Status GG

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 22, 2019, 11:05:33 »

Zalewanie skrzyni korbowej ropą nie da odpowiedzi na temat szczelności labiryntu. Przynajmniej 100% -towej. Bo prędzej czy później się przeleje właśnie przez labirynt . Oczywiście zawsze będzie lepiej jak postoi trochę w jednej komorze a nie natychmiast spieprzy do drugiej ale jeszcze chyba nikt nie dokonał pomiaru czasu ucieczki ropy i nie wiemy nawet do czego się odnieść .
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 22, 2019, 11:45:33 »

 :) Ja tam się nie będę wywodził na tym to tak samo jak zalewa się ropa czy nafta cylinder z tłokiem w 4 t po zdjęciu głowicy żeby sprawdzić pierścienie no i oczywiście prędzej czy puzniej ta epoka przeleci se przez zamki nawet w zajebi... Silniku wszystko zależy ile to trwa chociaż ja nie stosuje tej metody do sprawdzania szczelnosci pierścieni ale w knedlach zdążyło mi się że 3 razy i sposób dość skuteczny przy rozpie... Labiryncie ropa  pokazuje sie nieomal natychmiast po drugiej stronie
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 22, 2019, 11:51:33 »

Pan Marek kiedyś tutaj się wypowiadał na temat próby zalewania ropą wału w tych silnikach.... Warto poszukać

Podobne objawy kiedyś dawał mi silnik jak pierścienie były na wykończeniu a czoło wału pukało z nadzieją na regenerację korby. Tylko u mnie ciśnienie sprężania spadło do 7 na obu garach a wracając z okolicznego zlotu połamało pierścienie - zużyte pierścienie rozprężyły się w oknach i wybrały się na wędrówkę po komorach korbowych pozostawiając po sobie ślady w postaci rys na tłokach i cylindrach...

Rozbierz na SPOKOJNIE przy pomocy odpowiednich NARZĘDZI silnik, oddaj wał najlepiej do Poznania. Te silniki nawet jak ciśnienie sprężania jest poprawne są streszczanie czułe na uszczelnienie pomiędzy komorami korbowymi(czoło wału). Jednymi z objawów braku dobrego uszczelnienia jest m.in. odpalanie czy pyrkanie na pych ale od kopa nawet nie beknie.... U Ciebie tak jak przedmówcy wspominają najprawdopodobniej występuje pulsacja ciśnień - zamiast sprężać mieszankę nad tłok zostaje zassana/wypchana do sąsiedniej komory korbowej w trakcie suwu ssania sąsiedniego cylindra. Coś w stylu nieszczelnego simmeringu wału w jednocylindrowym silniku. Nie ma czego ani jak sprężyć - nie ma zapłonu....
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2019, 12:11:11 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Brak kompresji na nowych częściach
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 22, 2019, 12:31:39 »

Ja bym nie remontował na zapas. Skoro silnik nie ma sprężania, to ropa przez labirynt musi przelecieć natychmiast. A najprędzej zapytałbym ludzi, co ten wał robili, co było robione
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
14 Odpowiedzi
7511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2009, 23:13:49
wysłana przez Lejek
2 Odpowiedzi
2727 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2014, 20:55:15
wysłana przez killler
28 Odpowiedzi
9299 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 17, 2016, 19:12:25
wysłana przez bemol
18 Odpowiedzi
4834 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2017, 16:47:12
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
6 Odpowiedzi
2867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 30, 2017, 21:43:25
wysłana przez Spinacz