Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 15, 2025, 02:24:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cz 472.6 125Arek  (Przeczytany 1212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Cz 472.6 125Arek
« dnia: Listopada 01, 2022, 11:27:57 »

Kiedyś nabyłem taką oto cz od kolegi z forum (tomi350) ostatnio została wskrzeszona i ma się dobrze.
Jest jeden mankament prawdopodobnie jakiś mój błąd przy składaniu,  wyskakujący 1 bieg ale to się do wiosny ogarnie.
W następnych postach opiszę conieco modyfikacje jakich dokonałem a jest o czym pisać ;).
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 691
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 01, 2022, 12:08:59 »

Jeden już próbował ścigacza z Jawki zrobić, teraz drugi z Cezety. Nudzi wam się


Dasz się przejechać?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 05, 2024, 12:55:08 »

Silnik po tuningu nakręcił 3000km cylindry nie były szlifowane pierscienie napewno pójdą nowe lub szlif i tłoki nowe ,pasowanie nie mniejsze niż 0.07  , obroty rzędu 7000 nie były dla niego obce :) . Ale ten pierwszy bieg mnie wkurzał no i wyszło co było źle . Współczesny zmieniacz biegów .... i teraz do wymiany pierwszy bieg wodziki oś , oraz ta chińszczyzna .  Postaram się zrobić zdjęcia modyfikacji w wolnej chwili.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2024, 12:56:46 wysłana przez 125AREK »
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1009
  • :)
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 05, 2024, 13:46:15 »

Nie wiem jak w tej chwili ale te nowe zmieniacze tak miały wszystkie nawet odsyłałem jeden do 4motor i przysłali taki sam Łukasz mówił że wszystkie takie są
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka + Velorex 562 83r.:)
Cz 350 472.6 86r.:)

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 05, 2024, 14:41:11 »

Jest to błąd oryginały tak nie mają , zmieniacz się kiwa razem z wodzikami i pierwszy bieg nie jest sztywno zapięty wypada.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 73
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 05, 2024, 19:22:25 »

szukaj tylko oryginału, te zamienniki są z plasteliny
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 31, 2025, 22:26:24 »

Wygląd ramy mnie obrzydzał , motocykl stał się puzzlami i dzięki dobrym  ludziom z forum wprowadziłem przed malowaniem kilka modyfikacji ramy .
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 04, 2025, 21:03:49 »

Cytuj
szukaj tylko oryginału, te zamienniki są z plasteliny

Robiłem w poprzednim roku automaty bo miałem silnik żeliwny do remontu i powiem Ci oj zdziwiłbyś się. Ucho prowadnicy miękkie plastelinum i tarcza wybierająca podobnie, ale podstawa już faktycznie jest twarda.

Cytuj
Jest to błąd oryginały tak nie mają , zmieniacz się kiwa razem z wodzikami i pierwszy bieg nie jest sztywno zapięty wypada.

Wykonanie tego ucha, brak podparcia z jednej strony ok z tym się zgadzam bo takie te automaty przychodzą. Natomiast drugiej części zdania trochę nie umiem sobie wyobrazić. Na ile by musiał być wychył tarczy automatu i luz w rowku żeby zrzucało ci jedynkę? Wodzik ma być luźno w rowku po zapięciu, rolę zapięcia finalnego i trzymania pełnią "jaskółcze" kły jakbyś wywalonego automatu nie miał jak w miarę dystanse są zachowane bieg ma wejść i trzymać się sam bez wodzika. Ja raczej bym się kierował tutaj w kierunku przejrzenia trybów i jak skrzynia na sucho na stole się zazębia. Chyba że faktycznie czesi skopali wycięcia w tarczy i stąd jest ten efekt ale musiałbym sobie przyłożyć jedno i drugie do siebie.


W poprzednim roku z oryginalnych automatów do naprawy miałem 4 sztuki. Z czterech wyszły tylko 2 nadające się do montażu i spełniające moje tolerancje czyli minimalny wychył tarczy ale luz zostawiony żeby nie tarło o podstawę. Każda z tych czterech sztuk miała innej grubości podkładkę dystansową co skutkowało różnym luzem tarczy.  Ja napawałem automaty nierdzewką, oszlifowałem i spasowałem, ucha wyosiowałem i je złożyłem. Oryginalne to nie każdy nawet trzymał osiowość były już w tamtych latach źle zrobione, dobierałem które ucho da się wyosiować - jak mam skręcony automat w karter na gotowo to wrzucając dosłownie prowadnicę ma wpaść sama i druga połówka się zejść. Jak tak się nie dzieje to takie ucho odkładam. Można niby to napawać i na frezarce zrobić ale też już po napawaniu zmienia się struktura tego materiału i precyzja spada(dla ramp dla piesków to jest jeden kij akurat), ale komu się chcę robić z jednego kawałka nowe ucho żeby to było jak trzeba, bo mi nie, za leniwy jestem :P Ja za bardzo nad tym myślę i się przejmuję bo chcę dobrze zrobić choć raz.

Te ucha na prowadnicę do dokupienia z 4motor itd to od razu można wrzucić do skrzynki ze złomem,, moim zdaniem oczywiście. Dostałem ostatnio karton automatów do przerobienia więc jak coś wyjdzie ciekawego to może jakiś temat albo coś o tym zrobię, zobaczym.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 04, 2025, 21:42:38 »

Ciąg dalszy prac tłoki duells...
Wszystko fajnie no ale do zmodyfikowanych cylindrów tak małe okna nie przejdą , na jednym z zdjęć porównanie z almotem .
Tłoki skrócone o 1mm aby nie uderzały o wał no i trochę aluminium z okien ubyło.
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 05, 2025, 21:05:22 »

Ciąg dalszy prac ;)
Zapisane

Arturez

  • Secretary JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 711
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 05, 2025, 21:58:30 »

Pan kuzyn ma wagę z dokładnością do 5 gramów, ja bym mu nie ufał tu za bardzo.
Zapisane

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 06, 2025, 07:05:32 »

A to sprawdzę jeszcze gdzieś dziękuję za info .
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1135
  • Bibliotekarz
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 06, 2025, 09:27:38 »

Działaj pracuj, oddaj "lidlomixa" Żonie bo się pogniewa. :D
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

125AREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • jawa 634 i typ 23 cz 472.6 wsk m06b1 , 3x romet
Odp: Cz 472.6 125Arek
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 06, 2025, 12:18:41 »

Zawias poskładany nowe rury , i reszta gumowych elementów.
Zapisane