Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 07:36:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS drobne sprawy  (Przeczytany 7985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adam2701

  • Gość
Jawa 350 TS drobne sprawy
« dnia: Grudnia 17, 2007, 17:52:30 »

Witam zamówiłem dzisiaj oryginalny simering  i na prawą stronę jest za duży otwór od strony czopu tam ma jeszcze jakaś tulejka iść tak jak na wałek zdawczy ?????? a jeszcze jedno mam czoło pełne i ono tak ciężko wchodzi że w ogóle weiśc nie chcę co muszę rozgrzewać aby weszło???
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 17, 2007, 17:56:56 »

Tak idzie tam tulejka , rozgrzewasz karter
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 17, 2007, 17:58:51 »

tak, jest tulejka, czoło powinno wchodzić ciasno ale bez przesady. często ta tulejka zostawała wywalana i zakładano inny uszczelniacz. a potem problemy w stylu WIRNIK MA BICIE albo ZAP£ON-OSZALEJę ta tulejka ma dystansować wirnik i po prostu MUSI być w silniku założona. to,że komus się udało bez niej poskładać,nie znaczy,że jest to wskazane.
Zapisane

adam2701

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 17, 2007, 19:29:14 »

kurde nie mam tej tulejki właśnie ile ona gdzieś kosztuje
????
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 17, 2007, 19:50:12 »

groszowa sprawa- kilka do kilkunastu zł.
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 11, 2009, 19:27:21 »

nie chce rozpoczynać kolejnego wątku więc zapytam tutaj:
mam problem z założeniem wirnika alternatora, na schematach niewiele widać, konkretnie to wirnik założony na czop po dokręceniu haczy o karter i nie wiem czy jest to wina tulejki(może ma mieć inne wymiary) czy też wbitego  <scared> czopa wału, wałem kręcić się da nie słychać aby coś stukało, załączam zdjęcia:


Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 11, 2009, 19:36:03 »

Wygląda na ewidentnie wbity czop , no ale kolego wał się obraca.
Bo gdyby był wbity to wału nie obrócisz no chyba że bardzo delikatnie go wbiłeś , hm silnik masz wyjęty nie poskładany to bierz narzędzia i rozpoławiał o badaj co i jak bo nie widzę sensu dyskusji , sprawd¼ , zobacz i będziesz pewny co i jak.
A i jeszcze jedna sprawa zakładałeś oprócz tej tulejki taką podkładkę falistą która powinna być miedzy wirnikiem a tulejką. Kołek ustalający wirnika jest na wale?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2009, 19:45:11 wysłana przez GROM »
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 11, 2009, 21:02:06 »

 :D tej podkładki nie zakładałem gdyż takiej nie mam(będzie problem żeby ją kupić? może ktoś podać jej wymiary), kołka gdzieś przesiałem to dałem chwilowo jakiegoś dociętego pręcika... a  z ciekawości przed chwilą ściągnąłem same cylindry i próbowałem wypatrzeć ten czop ciężko jak cholera i wydawało mi się że on ma jeszcze ponad milimetr żeby wyjść na drugą stronę przeciwwagi.... aha nie wiem czy to ważne ale wał jest po regeneracji
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 11, 2009, 22:01:36 »

hmm cos misie wydaje ze czop wszedl zbyt gleboko w wal, patrzac po zdjeciach to koleczek ustalajacy jest schowany gdzies w polowie tuleji,  bez rozpolowienia niestety raczej nic nie zrobisz,
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

slaweczko

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 12, 2009, 10:03:08 »

a ja dodam że raz też złozyłem bez tej tulejki pod alternatorem i moto sie nie dało odpalic gdyz przez tamto miejsce łapało lewe powietrze :D
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 12, 2009, 11:14:33 »

Kolego niemożliwe rzeczy opowiadasz , bez tulejki nie ma prawa łapać lewego powietrza ponieważ uszczelniacz współpracuje z czopem wału nie tulejką.
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 12, 2009, 18:13:18 »

ma ktoś z was wał od Ts-ki na wierzchu? może ktoś sprawdzić odległość koñca prawego czopu od przeciwwagi?? i jakby ktoś mógł zwymiarować tą podkładkę falistą pod alternator to byłbym wdzięczny
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 12, 2009, 22:10:03 »

Hm mój błąd zwracam honor dopiero teraz zauważyłem szpilki w kolektorze wydechowym  <thumbup>. Ech to zmęczenie.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 13, 2009, 06:13:21 »

Ja tej podkładki też nie mam. Ale leży gdzieś w garażu.
Jak wróce z pracy i będe miał czas postaram się zwymiarować, oczywiście jeśli znajde ją w tym burdeliku, jakim jest mój garaż :>
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 14, 2009, 12:10:32 »

to naprawdę nikt nie ma wolnego wału od ts? może się ktoś znajdzie? Potrzebne mi wymiary(odległości) koñców czopów od przeciwwag ponieważ podejrzewam że przy regeneracji  lub ja przy składaniu coś spieprzyłem, super też by było jakby ktoś zrobił zdjęcię ew. też zwymiarował tą podkładkę falistą pod alternator,,,, sory że tak z tym truje ale akurat mam czas i chciałbym wreszcie złożyć tą jawę
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 14, 2009, 15:17:08 »

powiem tak i tak nic nie zrobisz bez rozpolowienia krotka sprawa rozbierz obejrzyj co i jak
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 14, 2009, 15:26:59 »

nie no taki leñ to nie jestem już silnik rozebrany :D 
Zapisane

wojk2

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 14, 2009, 16:51:36 »

czop od strony alter. ma 6cm a od strony sprzęgła 6,3cm
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS drobne sprawy
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 17, 2009, 14:06:33 »

u mnie od strony altka ma 5,5 cm a od lewej 6,1 cm. Jakby tylko jeden był wbity to bym siebie podejżewał bo przy składaniu użyłem troche młotka ale to przez drewno i w karter tak aby tylko śruby złapały, a skoro dwa to znaczy że przy regeneracji koleś spieprzył robotę. Ostanio jeden kolega z forum pytał w jednym z wątków gdzie najtaniej zrobić regeneracje, <no> niech to bedzie dla niego przestrogą że po ty ch najtañszych to trzeba poprawiać
teraz musze oddać wał do zakładu jakiegoś tam we wrocku i oni mają to za 70 zł naprawić(tzn wyciągnąc te czopy + centrowanie)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa 350

Zaczęty przez Soltys Eksploatacja

20 Odpowiedzi
12500 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 14, 2006, 16:37:42
wysłana przez KondziorR
14 Odpowiedzi
13280 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2012, 18:48:36
wysłana przez motomaciey
jawa cz 175

Zaczęty przez luki CZ Mechanika

11 Odpowiedzi
5927 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 14, 2007, 23:50:21
wysłana przez luki CZ
jawa 350 TS wal

Zaczęty przez adam2701 « 1 2 » Mechanika

26 Odpowiedzi
11654 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 21, 2007, 07:20:24
wysłana przez adam2701
8 Odpowiedzi
6045 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 10, 2013, 11:20:07
wysłana przez Hubert_senator