Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 07:49:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dwa gaźniki  (Przeczytany 8227 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Dwa gaźniki
« dnia: Maja 02, 2012, 21:36:34 »

Jeśli ten temat już był to z góry przepraszam. Myślę, ze jednak warto go odświeżyć. Widzaiałem kiedyś Jawę na dwóch gaźnikach. Miała obce blachy ale nie pamiętam z jakiego kraju. To było ponad 10 lat temu. Siedziały w niej dwa gaźniki. Wyglądały na takie same jak w wersji ,,pojedynczej" A teraz pytania:
1) Czy produkowano taką wersje dwu gaźnikową. Co wiecie na ten temat. Dodam, że tamten motor miał lakierowane na czarno w połysku dekle silnika. Ładnie to wyglądało
2) Wiemy, że w motocyklach najlepiej jeśli jest tyle gaźników ile cylindrów, czasem nawet mają po dwa gaźniki na jeden gar. Nie ulega wątpliwości, ze taki silnik będzie lepiej chodził ale pytanie brzmi...z jakich powodów w jawie jest tylko jeden gaźnik? czyżby oszczędność producenta. Pozwolę sobię zauważyć, że cz175 niema ,,pół gaźnika" więc mamy tu doczynienie z jakąś nieścisłościa ;-)
3) kolejne pytanie. W opcji dwu gaźnikowej należałoby skombinować dwa gaźniki oryginalne na 350ccm czy dwa mniejsze po 175ccm. Oczywiście rozumiem, że ważny jest przekrój dolotu
4) jak rozwiązać problem podłączenika dwóch gaźników do cylindrów? czyżby rzeźba ręczna w sztabce aluminium? skąd taką sztapkę wziąć.
5) synchronizacja....
6) kwestia airboksa- połączenie
7) z grzeczności pomijam oczywistą oczywistość- zasilanie w paliwo i mechanizm linki gazu oraz ssania
Czekam na ciekawe wypowiedzi. Pozdrawiam a teraz wybaczcie, idę do roboty wypisać kilka mandatów ;-) dla złych ludzi oczywiście :-)
« Ostatnia zmiana: Maja 02, 2012, 21:38:36 wysłana przez albiNOS »
Zapisane

Ziemniak471

  • Aka Borewicz
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Profesor Jebi* W Denko
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 02, 2012, 21:43:55 »

Mam na kompie zdęcie jak to wygląda na silniku tj.kwestia flanszy itp.,postaram się to odszukać.Co do synchronizacji,zapewne synchronizuje się je wakuometrami,tak jak japońskie czterocylindrowce,ale akurat nie jestem oblatany w tym temacie.
Zapisane
    Status GG
Loud pipes save lives ! ;)

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 02, 2012, 21:44:37 »

1. nie
2. bo tłoki zasysają na zmiane i wystarczy jeden
3. dwa od 350
4. rzeźba ręczna, z hurtowni metali kolorowych/ze złomu
5. wakuometr
6. rzeźba ręczna - trzeba przerobić airbox na dwa wyloty
7. rolgaz na dwie linki, dwie linki, trójnik na wężyku paliwowym
8. temat już był
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

kozak471

  • Gość
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 02, 2012, 22:17:08 »

To nie takie trudne. Ale coś mi się wydaje że uzyskalibyśmy dużo większą moc ustawiając dwa tłoki w jednej lini. Tylko spalanie by wzrosło sporo.
Zapisane

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 02, 2012, 22:34:37 »


Jawę na dwóch gaźnikach
tłoki w jednej lini
Pożyjemy - zobaczymy
idę do roboty wypisać kilka mandatów
nie ładnie...
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 03, 2012, 06:05:49 »

Dobra Majstry. Obyło się bez mandatów. Jeden wnioch do Sądu dla dwóch wrednych bab i jednego mniej wrednego chłopa. Mniejsza o szczegóły. Z tymi tłokami pracującymi na przmian z jednym gaźnikiem to śmiałbym dalej twierdzić, że nie jest to do końca najszczęśliwsze rozwiązanie. W pewnym momencie jak to najbardziej odczuwalne w dwusówach, tłok zamyka okno dolotowe. Rozpędzona mieszanka paliwowo powietrzna spręża się przed tłokiem i jak sprężyna wraca w stronę airboksa. To te wredne zjawiska falowe które tak wrażliwe są na geometrie całego układu. Drugi cylinder grzecznie zasysa sobie mieszanę aż tu nagle fala powrotna z wpierw opisanego cylindra zakłóca ,,falę" która zasila otwarty cylinder. Nie twierdzę, ze zawsze tak się dzieje ale jestem pewny, ze w pewnych zakresach prędkości takie zjawisko występuje. Możed te prędkościsą daleko poza możliwościami technicznymi jawy. A może te możliwości techniczne właśnie z jednego gażnikejszona wynikają? no w końcu może tak byc, że fale wzajemnie utrudniałyby sobie robotę w silnikach osiągających robocze np10000rpm-ów. Co w jawie nie jest takie oczywiste. Wybaczta alem wzjeb...ny jak smierc po bialym szkwale. Ide spac.
« Ostatnia zmiana: Maja 03, 2012, 06:07:34 wysłana przez albiNOS »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 03, 2012, 11:00:29 »

Kurde po wpisaniu w szukajke: "Dwa gaźniki" w sekundę znalazłem temat:
http://www.jawacz.pl/mechanika/jawa-ts-350-dwa-gazniki/25/

Nie wiem czy to takie bolesne dla co niektórych to używanie szukajki czy jak??
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 03, 2012, 17:35:02 »

Na samym początku napisałem, że warto odświeżyć temat. Kto będzie odpisywał na wątek zaczęty dawno temu? i już długo nie ruszany? Niemniej jednak przyznaję, ze nie użyłem szukajki. Poczytam więc...
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 03, 2012, 17:38:11 »

czytałem tamten wątek ale szczeze temat nie był do konca wyczerpany
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 03, 2012, 17:46:46 »

Temat nie wyczerpany ani nikt nie odpowie jednoznacznie bo uwaga! NIKT TEGO NIE ZROBIŁ I NIE OPISAŁ RZETELNIE co daje taka przeróbka,każdy tylko pyta zaczyna temat i tyle,na tym koniec.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 03, 2012, 17:52:02 »

jak złoże ten drógi piec co mam w piwnicy według przepisu pana sałka i nie tylko to podziele sie wrazeniami
Zapisane
    Status GG

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 03, 2012, 17:54:24 »

Nadal jestem przekonany, że fabryka ze względów ekonomicznych zastosowało jeden gaźnik. W istocie przy obrotach osiąganych przez dzawę, dwa gaziole mogą dać nie wiele korzyści. Gdyby jednak silnik z założenia miał w sobie lepsze materiały, rozrząd zaprojektowany na wyższe obroty i ewentualnie zawory membranowe to byłby to już zupełnie inny silnik a wtedy jeden gaźnik mógłby być nieporozumieniem. Ale i cena motocykla mogłaby być nie do przyjęcia dla klientów. Nie wierzę, że taka firma jak Jawa, która ma duże doświadczenie w sporcie żużlowym (fakt to raczej nie dwósówy) ale myślę, że fizycznie byli by w stanie wykonać silnik we wspomnianej konfiguracji. Się rozpędziłem i za bardzo wchodzę w tematykę o której nie mam zielonego pojęcia.

A i jeszcze jedno. Wydaje mi się, ze mimo wszystko to jednak gaziole podciśnieniowe. Na razie nie wiem czemu tak myślę ale intuicja mi to mówi.

Dobra idę klan oglądać bo Żona mówi, że pewnie piszę z jakąś lampucerą (czyt kochanką) a kochanką moją jest.... wiecie dobrze co hiehie
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 03, 2012, 18:00:24 »

To co mogli a czego nie mogli jest oczywiste z punktu bardziej politycznego jak na tamte czasy. Doskonałym przykładem jest MZ TS 200. Nie znam dobrego porównania z Jawy bo nie znam tej marki za dobrze.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 03, 2012, 18:21:03 »

szczeże powiedziawszy to jakis rok temu naszła mnie wena na zmontowanie drógiego pieca do cz 472.6 i pooli zaczynam to działac pierwsze co zaczełem robic to przerabiac dolot w tych karterach (mają byc dwa a raczej już są karzdy po 30 mm gardzieli no i co najważniejsze w tym silniku dolot jest pod góre a u mnie są pod kontem jakichs 30 stopni z góry w ts nie ma tego problemu) co z tego wyjdzie jeszcze nie wiem ale zawsze do puki sie sam nie przekonałem to nikomu nie wieżyłem w kwesti mechaniki

Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 03, 2012, 18:44:23 »

azbeścik2 pisze sie pod kątem a nie kontem chyba ze bankowym.
w temacie podanym przez Rozztocza wyczytałem ze dwa gaźniki dają aż 2 kunie to jest sens :P
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 03, 2012, 18:51:20 »

a czytałes kiedys artykuł pana sałka 25 koni jawy 350 cos takiego chciałem zrobic tyle ze jeszcze cos od siebie dodac a jak to wyjdzie to nie mam zielonego pojecia poprostu mam drógi piec zrobiłem już do niego wał i tak sie bawie ;D . ile mi te zabawy zajmą nie wiem ale zainspirował mnie strasznie ten artykuł .  Za bełędy ort. przepraszam z góry i wieej grzechów nie pamietam.
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 04, 2012, 10:00:46 »

Nie chcę aby mnie ktoś źle zrozumiał ale ja się nie czepiam.Chodzi mi tylko o to że nikt tego nie zrobił a każdy snuje jakieś teorie.To nie jest droga przeróbka więc jeśli kogos to ciekawi,niech to zrobi i napisze co i jak i z czym.sam bym wykonał taka przeróbkę ale nie mam warunków,czasu i pieniędzy na takie zabawy.Jeśli by ktos to wykonał i koszty były by współmierne do korzysci kilka osób na pewno by sie skusiło na przeróbkę.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dwa gaźniki
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 04, 2012, 10:09:49 »

Nie chcę aby mnie ktoś źle zrozumiał ale ja się nie czepiam.Chodzi mi tylko o to że nikt tego nie zrobił a każdy snuje jakieś teorie.To nie jest droga przeróbka więc jeśli kogos to ciekawi,niech to zrobi i napisze co i jak i z czym.sam bym wykonał taka przeróbkę ale nie mam warunków,czasu i pieniędzy na takie zabawy.Jeśli by ktos to wykonał i koszty były by współmierne do korzysci kilka osób na pewno by sie skusiło na przeróbkę.

Właśnie, nie ma co jęczeć tylko działać i udoskonalać ;)   

Apropos działania, ide czyścić zawory z astry :P
 
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2012, 10:15:11 wysłana przez Marcin_93 »
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
32 Odpowiedzi
13898 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 01, 2012, 17:26:59
wysłana przez Strażak