Jeśli ten temat już był to z góry przepraszam. Myślę, ze jednak warto go odświeżyć. Widzaiałem kiedyś Jawę na dwóch gaźnikach. Miała obce blachy ale nie pamiętam z jakiego kraju. To było ponad 10 lat temu. Siedziały w niej dwa gaźniki. Wyglądały na takie same jak w wersji ,,pojedynczej" A teraz pytania:
1) Czy produkowano taką wersje dwu gaźnikową. Co wiecie na ten temat. Dodam, że tamten motor miał lakierowane na czarno w połysku dekle silnika. Ładnie to wyglądało
2) Wiemy, że w motocyklach najlepiej jeśli jest tyle gaźników ile cylindrów, czasem nawet mają po dwa gaźniki na jeden gar. Nie ulega wątpliwości, ze taki silnik będzie lepiej chodził ale pytanie brzmi...z jakich powodów w jawie jest tylko jeden gaźnik? czyżby oszczędność producenta. Pozwolę sobię zauważyć, że cz175 niema ,,pół gaźnika" więc mamy tu doczynienie z jakąś nieścisłościa ;-)
3) kolejne pytanie. W opcji dwu gaźnikowej należałoby skombinować dwa gaźniki oryginalne na 350ccm czy dwa mniejsze po 175ccm. Oczywiście rozumiem, że ważny jest przekrój dolotu
4) jak rozwiązać problem podłączenika dwóch gaźników do cylindrów? czyżby rzeźba ręczna w sztabce aluminium? skąd taką sztapkę wziąć.
5) synchronizacja....
6) kwestia airboksa- połączenie
7) z grzeczności pomijam oczywistą oczywistość- zasilanie w paliwo i mechanizm linki gazu oraz ssania
Czekam na ciekawe wypowiedzi. Pozdrawiam a teraz wybaczcie, idę do roboty wypisać kilka mandatów ;-) dla złych ludzi oczywiście :-)