Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:55:22
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Po raz kolejny Opona...  (Przeczytany 5823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kobylen

  • Gość
Po raz kolejny Opona...
« dnia: Grudnia 31, 2007, 10:53:07 »

Witam , wiem ze takowe tematy były juz tutaj:
http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,2006.0
http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,1552.0
ale nie zadawalaja mnie do konca;/ jeden byl o przodzie a drugi o motocyklu cz.
 
ja proboje znalezc mozliwie szeroką opone na tył do TS ale na tyle szeroką by nie trzeba bylo zdejmować obudowy lancucha.

 pytam ludzi po gg lecz są w tym temacie rozne zdania... nie wiem czy dać 100/90/18 czy tez 110/90/18 nie wiem jakiej szukac. wiadomo tez nie chce by sie jawa zmulila ale obecnie mam strasznie chudą oponke;/ lubie jawy z szerokimi oponami tylnimi . licze na wyrozumialosc...
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 31, 2007, 12:54:00 »

obecnie mam w Cz 120/90, i jak mialem obudowe łancucha od ts to odstep od gumowych prowadnic byl minimalny...no i jawa stracila na powerze... teraz zakładam 110/90 i mysle ze to jest najszersza mozliwa przy zachowaniu mocy i własciwosci jezdnych, jaka masz teraz??? ja bym stawiał na 110
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

adam2701

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 31, 2007, 13:05:45 »

No ja w jawie też mam 110 i jawa chyba nie straciła na mocy i opnoa o nic nie ociera i fajnie wygląda:)
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 31, 2007, 13:07:36 »

to ja dam Ci taki delikatny przykład odnośnie zachowania mocy ,tak więc stañ na asfalcie zaciśnij hamulec i spróbuj spalić gumę na oponce 3.5 powinno Ci sie udać ale na oponie 110 czy 120 nie ma szans bo jest za duża przyczepność do podłoża więc jak byś założył oponkę 3.25 to wtedy by jawa latała pięknie i mało paliła moc by była piekielna a przyśpieszenie super . Wiem że przykład jest może troche wrażliwy ale to jest b.dobry przykład
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Kobylen

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 31, 2007, 13:49:14 »

obecnie mam opone strasznie chudą. w moim profilu jest ikonka i dobrze ją widać masakra;/ musze miec jakas grubsza ale nie chce usuwac gumy lancucha.czyli 110 bedzie najlepsza? tj.4.1?
Zapisane

GawcioRacice

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 31, 2007, 14:49:44 »

mnie tez czeka zmiana oponki :(
Zapisane

pln

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 31, 2007, 16:27:19 »

Muszę sie stobą w pewnej kwestji nie zgodzić gustaw. Mam u siebie Metzelera 4.10 22 perfect i fakt komfort i przyśpieszenia nieco spadły (więkrza masa nieresorowana) ale Vmax pozostał ten sam a gume smli tak samo jak i smaliła tylko że teraz więcej dymu bo i oponka szersza.
Jeszcze jeden plus to rze jest cholernie twarda żeby ją założyć to sie troche nameñczyłem ale za to gdy złapałem kapcia spokojnie dojechałem 15km do domu bez uszczerbku dla opony czy nawet dentki po zaklejeniu śmigam na niej dodziś. Ale fak faktem 3.5 to wystarczający rozmiar dla jawki, żwawiej reaguje na gaz, i wsumie teo na wiosne sam sie rozejrze za węższą, dla porawy dynamiki i komforu prowadzenia. <yes>
Zapisane

Kobylen

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 31, 2007, 17:40:08 »

pln na 4.10 tarlo ci o gumy lancucha??masz ts? czy w tym watku tarcia nie ma znaczenia czy to jest cz czy ts?:>:>
Zapisane

pln

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 31, 2007, 17:53:03 »

Choć do gumy niedaleko, to nic nie trze, mam Ts. Ale radziłbym ci kupić3.5 bo to w zupełności wystarczy.
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 02, 2008, 12:18:29 »

ja mam taka opone, oznaczenie to "continental twinduro 4,00-18 64R"

http://www.kuba.trz.pl/opona/jawatyl.JPG


i nic nigdzie nie obciera. o osłony łañcucha też nie. a chciałem sobie kupić taką oponę jak ty masz w tym avatarze, dokładnie ta sama, ale jak zobaczyłem jaka z niej chudzinka to chyba kupie szerszą....
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 02, 2008, 13:46:47 »

wymiar 110/80/18. niski profil jest lepszy dla osiągów,gorszy dla komfortu. u siebie mam przód 100/90/18 tył 120/90/18. i je¼dzi jak wanna- słaby bucik, marnie lata po winklach. tylko wygląda lepiej,ale i to już mi nie pasi bo prowadzenie jest ważniejsze. jak ktoś nie wie to objaśnie na przykładzie. 100/90/18
100 szerokość opony*
90-profil opony* czyli procentowa wartość wysokości w szerokości,tzn profil jest to 90% z szerokość 100 czyli 90mm.wartość zmienna w praktyce!
18- średnica OBRęCZY na którą ma być założona opona. w calach.
*- szerokość i profil są zmienne! wszystko zależy od obręczy- jeśli tą samo oponę zakładamy na szeroką obręcz to rozłazi się na boki i jest szeroka przy pozornie niższym profilu, a gdy założymy ją na wąską obręcz to jest zduszona-staje się wąska i wysoki profil ma. dlatego czasem opona np 100 optycznie jest szersza niz 120 bo jest na odpowiedniej obręczy. jeśli mamy obręcz 3.00' to zakładamy oponę o maksymalnie 1/4 szerokości więcej czyli 3,75 na obręcz 4,00" oponę 5,00" wtedy uda nam się polatać po winklach.szersze kapcie tworzą zbyt wielkiego grzyba i moto myszkuje na takim balonie. co do profilu- niski-mała średnica właściwa koła-lepsze przyspieszenie, minimalnie mniejszy V-max, komfort słabszy. wysoki profil- większa średnica właściwa-słaby bucik ale v-max minimalnie większe-miękki sprzęt-komfort na + zasada jest taka- opona nie MO¯E wystawać poza krawęd¼ bocznej płaszczyzny koła- przy kole uniesionym w powietrzu. jeśli wystaje-prowadzenie jest mniej pewne. acha. opona przednia m być z przodu a tylna z tyłu! to nie motorynka czy komarek. przednia jest do PROWADZENIA motocykla a tylna do przenoszenia napędu-mocy na drogę.
Zapisane

GSXR 1.3

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 28, 2012, 11:38:39 »

Witam. Mam nową oponę 3.25 mitas ze starych zapasów i chcę ją założyć do tyłu. Moja oponka w tyle jest łysa i ma rozmiar 4.00. Moje pytanko czy można tak? Bo jest trochę węższa od 3.50 bo taka powinna być w tyle. Pozdrawiam...
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 28, 2012, 12:21:10 »

Powinna być 3,5, ale jak założysz 3,25 to się nic nie stanie.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

GSXR 1.3

  • Gość
Odp: Po raz kolejny Opona...
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 28, 2012, 12:53:31 »

Dzięki kolego. PozdroOo
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
2736 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 13, 2016, 22:51:32
wysłana przez Matis131
2 Odpowiedzi
2574 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 11, 2016, 00:38:09
wysłana przez jawa3398
4 Odpowiedzi
2591 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2017, 19:25:48
wysłana przez Rozztocz
4 Odpowiedzi
2778 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 27, 2017, 22:10:41
wysłana przez muczos
6 Odpowiedzi
4147 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 26, 2019, 12:39:08
wysłana przez sebatoja