Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 17:31:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Modyfikacja oryginalnego Kranika wkręcanego (Jawa 634/ Čezet 47x.x)  (Przeczytany 1033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3601
  • Smoczyciel

Po kilku miesiącach różnych dyskusji, dywagacji i rozmów na temat kranika oraz jego przepustowości postanowiłem zapodać taki temat.

Jak pewnie wszystkim wiadomo odpowiednią ilość paliwa to bardzo ważna rzecz. Szczególnie w dwusuwie. Nie wiem czy w instrukcji Jawy jest jakaś wzmianka ale w Muzetach podobno piszą, że kranik powinien przepuścić 17l w godzinę czyli wychodzi jakieś 300ml w minutę.

Po rozmowach z Azbeścikiem i Killerem postanowiłem pomierzyć przepustowość moich kraników i wyniki wyszły średnio zadawalajace.
I w zaprzęgu i w Smoczycy obydwa kraniki przepuszczały około 150 - 200ml/min



No niby spoko, bo przecież 150ml w minutę to wyjdzie 9l/h
Niby nie tak mało, ale czy na pewno?

Z racji braku zamiennika który można by wkręcić w zbiornik (do TS mamy kranik z HD) w jakichś rozsądnych pieniądzach, bez zbytnich kombinacji i nieodwracalnych przeróbek postanowiłem przerobić oryginalny kranik według pomysłów podpowiedziach przez wspomnianych jawerów.

W pierwszej kolejności powiększyłem otwór w pokrętle kranika, tak aby paliwo leciało cały czas z obydwu otworów.

Następnie poprawiłem otwory w korpusie kranika wiertłem 3.2mm

Tu trzeba uważać, żeby nie przewiercić się do "spływu" z kranika w kierunku gaźnika.

Po poprawkach wszystko przedmuchujemy sprężonym powietrzem i składamy na nowej uszczelce. Ja miałem w zapasach jakieś uszczelki chyba od Jacka 64 i taką założyłem. Można dać podkładkę pod pokrętło tak aby nie ściskało zbyt mocno nowej uszczelki (może to spowodować jej odkształcenie i kolejne perturbacje z przepływem paliwa)
Ja poskładałem bez rurek w kraniku.

Po założeniu kranika i sprawdzenia przepustowości wyszło dwa razy więcej paliwa niż wcześniej.


Przeróbka ma taki minus, że nie mamy rezerwy i trzeba pilnować aby zawsze mieć paliwo w zbiorniku.

Zrobiłem po tych modyfikacjach dopiero 300km ale jest na prawdę dobrze. Ciśnienie paliwa jest odpowiednie. Nie czuje żeby brakowało mocy przy podjazdach czy wyprzedzaniu...

Nikogo na modyfikację nie namawiam ale polecam sprawdzenie przepływu paliwa przez kranik. Mod można wykonać również w kranikach z nakrętą (jak w TS czy w Jawce) jeśli komuś zależy na oryginalne (wizualnie) to jest to rozwiązanie.
Gaźnik (u mnie Pacco) przepuszcza około 200ml przez zaworek ale odpowiednie ciśnienie musi być.

Wielkie ukłony dla Azbeścika i Killlera za wszelkie wskazówki i dyskusje na temat :)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
6554 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 26, 2008, 15:26:31
wysłana przez HubertBaran
32 Odpowiedzi
18620 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 13, 2011, 00:05:01
wysłana przez Pietras
2 Odpowiedzi
3867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 02, 2013, 19:53:21
wysłana przez maciekb
1 Odpowiedzi
3062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 21, 2015, 23:00:16
wysłana przez Rozztocz
5 Odpowiedzi
13758 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 03, 2017, 13:47:32
wysłana przez Dragon on the Blue Sky