Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:55:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Okopcone kominy  (Przeczytany 5238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Daniel_TS_Lubelskie

  • Doprowadzam do ładu
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • Jawa 350 TS 638
Okopcone kominy
« dnia: Stycznia 06, 2014, 13:33:41 »

Mam pytanie.
Po wypolerowaniu końcówek wydechów i krótkiej przejażdżce (czyli ok 10km) końcówki znowu są czarne i mokrawe, tak jak by Jawa nie przepalała mieszanki albo oleju. Jak odpalam chodzi w miarę równo, moc wydaje mi się że ma, przynajmniej do 120km/h się rozpędza, chodzi w wg mnie w miarę równo i jak ciepła i jak jest zimna. Skąd się bierze czarny osad na końcówkach? Ustawienie gaźnika? Zła przerwa na świecach? A może zapłon?
Ktoś podpowie?
Z góry dzięki.
Zapisane
    Status GG
Wkrótce wszystkie kategorie prawka.
a hobby... to jawka.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 06, 2014, 13:37:19 »

Walka z wiatrakami ;D
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 06, 2014, 13:41:17 »

moim zdaniem to tego nigdy się nie pozbędziesz, jak mówi stare przysłowie "dwusuw musi dymić" ;D  a jak jest dym to i osad będzie, niby jak jest elektroniczny zapłon to tego nie ma aż tak wiele bo silnik nie gubi zapłonów ale czy to prawda?
Zapisane
    Status GG

Daniel_TS_Lubelskie

  • Doprowadzam do ładu
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
  • Jawa 350 TS 638
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 06, 2014, 13:57:10 »

Chodzi o to że to nie suche okopcenie tylko cały czas jest mokre, jak wyciek oleju z pod głowicy w samochodzie, i jest czarne. Niby nie przeszkadza, ale wolałem zapytać czy to nie moja wina żlych ustawień, regulacji i tym podobnych. Dzięki za odp.
Zapisane
    Status GG
Wkrótce wszystkie kategorie prawka.
a hobby... to jawka.

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 06, 2014, 13:59:40 »

u mnie było to samo, nawet jak założyłem pseudoelektronika to było tak samo dalej tylko może troszkę mniej, zobaczymy jak teraz bedzie na Soveku i nowych cylindrach
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 06, 2014, 14:01:02 »

Jedyna droga to mniej oleju ale pytanie co wolisz? osmarkane kominy czy zatarty silnik
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

sibert

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 06, 2014, 14:01:57 »

Za wolno jeździsz :D i za krótkie trasy :P
A tak na poważnie to jak będziesz jeździł z obrotami powyżej 3tyś i dłuższe trasy to okopcenie zniknie. Jawa nie lubi niskich obrotów ;D
Zapisane
    Status GG
Ogień z rurów i farfocle z gumów:D
JAWA 350(638=>640)Black Style - było
JAWA 640-1 Black Style
ROMET 50-T1
BMW R1100RT
Kiedy patrze tak na Ciebie jesteś fajna ajjjjj... Ja mam Black Stajla ;)

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 06, 2014, 14:05:56 »

Za wolno jeździsz :D i za krótkie trasy :P
A tak na poważnie to jak będziesz jeździł z obrotami powyżej 3tyś i dłuższe trasy to okopcenie zniknie. Jawa nie lubi niskich obrotów ;D
To raz, a dwa daj po 2 przekładki zamiast jednej ;)
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 06, 2014, 16:20:31 »

Też miałem taki problem ale "ten typ tak ma" ;D
http://www.jawacz.pl/mechanika/usterka/msg199874/#msg199874
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 06, 2014, 17:21:31 »

Tak po prostu musi być, taka konstrukcja,że z wydechów musi lecieć tak samo jak musi kopcić  :)
Albo trzeba się przyzwyczaić i polubić to albo kupić MZ  :P
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 301
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 06, 2014, 17:24:19 »

Można zastosować taki patent i też powinno to innaczej wyglądać  http://allegro.pl/dekielek-nakladka-tlumika-chrom-jawa-350-ts-i3794620768.html
Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 06, 2014, 17:27:36 »

W MZ- cie dwumetrowy tłumik więc nie ma co się dziwić że olej nie leci :P

Te nakładki jakoś nie oddają charakteru moto ::)
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

von_Majzel

  • Gość
Odp: Okopcone kominy
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 06, 2014, 18:05:54 »

Za wolno jeździsz :D i za krótkie trasy :P 


Heheh , niemniej w tym dużo racji jest , wydechy trzeba "wygrzać" i wypalić z nich syf i olej . Paręnaście-parędziesiąt kilometrów w okolicy 100 km/h skutecznie przeczyszcza wydechy , a krótkie trasy je zasyfiają od środka ...


A w MZ-tce tłumik jest długi , ale też do góry . I olej zbiera się w kolanku i wypala łatwo , szybko i często , bo tam jest jeden większy gar i łatwiej mu dać tyle spalin i temperatury właśnie w krótszych trasach . A jak Jawy (starsze) i CeZetki mają tłumiki poziomo to leją z nich trochę .
Ale mi się poziome tłumiki bardziej podobają ;D


Dobry zapłon też powoduje że kominy są czystsze , ale w sensie że na nim mają nie wypadać zapłony . Każdy "wypadnięty" zapłon to troszkę mieszanki w wydech . Regulacja gaźnika to też jest trochę istotna sprawa , jak komuś Jawaha pali 8L/100km to też trudno o czyste końcówki =)


Kolejna rzecz - dobry olej . Trzeba mieć dobry olej w paliwie . Jak oliwa po pobycie w komorze spalania zostawia syf to zawsze będzie brudno .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 06, 2014, 18:10:54 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
41 Odpowiedzi
14428 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2012, 13:13:56
wysłana przez Jawolotmen
46 Odpowiedzi
23151 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 22, 2013, 01:05:28
wysłana przez Kanter