Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:13:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350  (Przeczytany 7351 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmzlot

  • Gość
Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« dnia: Sierpnia 16, 2007, 01:12:16 »

Kilka razy mi się przytrafiła taka sytuacja i zawsze są z tym duże problemy. Postanowiłem więc spytać czy dzieję się tak tylko u mnie czy może zjawisko jest powszechne.
Rdza z baku (najwyższy czas przeczyścić, ale mniejsza o to) lubi spływać kranikiem do filtra paliwa przed ga¼nikiem. Co jakiś czas potrafi nazbierać się jej tyle, że blokuje przepływ paliwa.
Silnik wypala to co jest w ga¼niku i motor staje na drodze.. i tu się właśnie zaczyna zabawa.
Po przedmuchaniu filtra paliwo ponownie może swobodnie płynąć, jednak odpalić gorący silnik po takim wysuszeniu ga¼nika jest niewykonalne.
Po kopnięciu kilkanaście razy swiece się w koñcu zalewają. Pchanie też nie daje rezultatów. Można się męczyć do utraty sił i nic to nie da.
Dopiero gdy wszystko wystygnie silnik załapuje, ale  trwa to bardzo długo zwłaszcza gdy jest gorąco...
Oczywiście motor bez problemu odpala z zimnym i gorącym silnikiem, ale gdy paliwo z ga¼nika nie wypalone jest do koñca.
Spotkaliście się z takimi objawami? Znacie jakiś skuteczny sposób na uruchomienie silnika w takiej sytuacji? Dzięki za rady!
 
Zapisane

Brein

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 16, 2007, 06:51:30 »

hmmm...

Jeżdżąc TS kilka razy zdarzyło mi się wypalić całą mieszankę z ga¼nika i stanąć na drodze, ale wystarczyło przełączyć na rezerwę, poczekać, aż spłynie i motocykl odpalał bez problemu.

A próbowałeś odpalać go tak jak na zimnym - przelewając ga¼nik? - jakiś sposób musi być. Rozgrzej ją kiedyś a potem testuj - zamknij kranik - wypal mieszankę i próbuj do opracowania jakiejś techniki. (zatopić filtr na jakieś 2 - 3 sekundy, kopnąć bez zapłonu, włączyć zapłon i kopnąć - w taki sposób odpalałem zawsze CZ - nie było bata aby nie odpaliła)
Zapisane

cypis.z

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 16, 2007, 08:05:52 »

Ja też w swojej TS nie mam takiego problemu. Odkręcam rezerwę włączam ssanie parę kopnięć i odpala bez problemu  <yes>
Dziwne jest to że ci się potem świece zalewają a nie odpala <blink>
Zapisane

mmzlot

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 16, 2007, 10:33:07 »

Brein - próbowałem już na różne sposoby, ale na niewiele sie to zdawało. Trzeba będzie jak mówisz zakręcić kranik pod domem i szukać jakiejś skutecznej metody bo jak się to przydarzy na drodze to jest bardzo irytujące.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 16, 2007, 10:45:03 »

Cytuj
Trzeba będzie jak mówisz zakręcić kranik pod domem i szukać jakiejś skutecznej metody bo jak się to przydarzy na drodze to jest bardzo irytujące.

To tak jak u mnie. Miałem straszne problemy z odpalaniem gorcego silnika. Wprawdz jaką masz iskre na gorącym silniku. U mnie iskra była słabiutka. Rdza jadła łączenie cewki z kablem wysokiego napięcia...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

mmzlot

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 20, 2007, 17:24:46 »

Naczelny - dzięki, sprawdzę czy i u mnie nie przyrdzewiało wyjście z cewki, ale z tego co widziałem to iskra jest normalna.
Tak jak mówię, motor ma problemy z odpaleniem jedynie wtedy gdy z ga¼nika wypali się całe paliwo, dlatego podejrzewam, że gdzieś tam musi być przyczyna. Może coś tam się zapycha... Jak ktoś będzie miał jakiś pomysł to czekam na dalsze rady  ;).
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 20, 2007, 18:57:22 »

Ten typ tak ma. Może nagram kiedyś jak jak rozpędza się mój silnik przy "zalanym" odpalaniu- komedia. Bam.............bam..........bam......bam...bam..bam.bambababaaaaam!! :)
Natomiast jak coś porządnie zmaszczę to już tylko pchañsko- i nie ma zlituj się :) w CZ 350 12V miałem tak samo. Oczywiście mówię tu o odpalaniu na ciepłym silniku. Bo np. jak zgaszę gorący silnik i za -  powiedzmy minutę odpalam to jest ok. Natomiast najgorzej jest jak postoi jakieś 15- ście minut i odpalam. Wtedy:
Bam.............bam..........bam......bam...bam..bam.bambababaaaaam!!  :D

Oczywiście zimny też zapala bez problemu. Pomimo aku. do dupy.

Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 20, 2007, 20:06:59 »

Dołączę się do tematu, może trochę  <offtopic>.
Czy między króćcem ga¼nika a cylindrem powinna być jakaś uszczelka izolująca ga¼nik od cylindra termicznie? Wiadomo, że aluminium bardzo dobrze przewodzi ciepło i ga¼nik się bardzo rozgrzewa. Z mojego ga¼nika jak jest gorący, dużo bardziej czuć benzynę, tak jakby odparowywała.
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 20, 2007, 20:57:11 »

W sześciowoltówce jest uszczelka bakielitowa na jakieś 0,5cm gruba.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 20, 2007, 21:10:32 »

moze sprobuj odpalac z maksymalnie otwarta przepustnica, czytalem takie porady w instrukcji od puszki
u mnie w TS pomaga tez wlaczenie ssania, nawet na cieplym silniku
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 20, 2007, 21:14:16 »

Mi akurat chodzi o silnik z Jawy TS. Ostatnio zobaczyłem, że taką czarną coś jakby plastikową uszczelkę mam w MZtce i się zastanawiam czy w Jawie coś takiego nie powinno być, bo nie mam tego. Na Agmot są jakieś 3 uszczelki do ga¼nika http://www.agmot.pl/sklep.php?s=uszczelka&kod=0&k=14.

Rozgrzany ga¼nik może być też chyba przyczyną złego odpalania?
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 20, 2007, 21:55:20 »

zgadza się rozgrzany ga¼nik to podgrzane paliwo, które wtedy traci na mocy. przekładka termiczna mósi być
Zapisane

Janos

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 20, 2007, 22:11:25 »

no ale przecież ga¼nik w ts jest bodajże osadzony w gumowej tulei. <yes>
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 21, 2007, 22:47:23 »

Tez mialem czesem takie problemy i brat właśnie mi podpowiedzial, że trzeba sprobować z bakielitowa podkladka. I teraz pali bez problemu. A i taka uszczelka ma ok 5-6 mm grubosci co troche zmienia charakterystyke silnika, ale nie pamietam juz jak ;)
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 30, 2007, 08:55:44 »

Podpinam sie pod wątek:
Mam taki problem cz ładnie pali z pierwszego rowno chodzi na 1,5tys. obrotow i wszystko bylo by pieknie tylko ze jak pojezdze z 5 minut to gaznik jest pusty, przeczysciłem zbiornik, kranik tez i wydarlem z niego rurki, zapobiegawczo i gaznik, nawet dolalem 5 do baku bo myslalem ze cieczy jest malo a jak przeleje sie w druga polowke to juz dupa, iglica jest na 3 rowku,.. moze kranik ma za mala przepustowosc???


Juz zrobiłem. dekielek z komory plyweakowej byl zapchany i trzeba bylo go podlaczyc pod sprezarke tylko od wewnetrznej strony bo z zew. nie byla wstanie wychac paprocha...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2007, 14:29:53 wysłana przez Mienki »
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Walczak

  • Gość
Odp: Gorący silnik i pusty ga¼nik CZ350
« Odpowiedź #15 dnia: Września 13, 2007, 15:43:27 »

mialem podobny problem swiece sie zalewaly ale podczas pchania lapal na 2 metrach:D  moze masz za slaba iskre na swiecy i nie moze zlapac?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
30 Odpowiedzi
15274 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 24, 2006, 11:38:07
wysłana przez konrad0009
50 Odpowiedzi
12975 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 27, 2007, 14:21:25
wysłana przez _Wujek samo Zło_
stopka centralna CZ350

Zaczęty przez lyyy Mechanika

16 Odpowiedzi
7714 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 15, 2012, 21:25:46
wysłana przez saper_13
Prądnica CZ350

Zaczęty przez Schiso Elektryka

16 Odpowiedzi
10857 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2008, 14:28:32
wysłana przez Mienki
3 Odpowiedzi
3801 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2012, 15:35:29
wysłana przez mirekm71