Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:51:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: V-pover Racing do jawy  (Przeczytany 6204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MOTOMYSZOR

  • Gość
V-pover Racing do jawy
« dnia: Sierpnia 26, 2007, 15:54:16 »

Dziś pojechałem zatankować swoją jawcię. Po dojechaniu do stacji w baku na dnie zostało dosłownie z pół litra mieszanki. Popatrzyłem na ceny i stwierdziłem: leję V-power Racing  :>
10 litrów kosztowało 50 zł  <frusty> ale lejąc normalną 95 zapłaciłbym 43 zł.... więc postanowiłem spróbować.
Musze przyznać że to paliwo ma moc  :> Jawa idzie równo jak trzeba bez zająknięcia. Naprawdę różnica jest wyczuwalna w manetce. Wolne obroty wzrosły i zrobiły się super stabilne. Przy mocnym odkręceniu reakcja jest znacznie szybsza i mocniejsza. Słowem chyba czasem warto dołożyć to parę złotych i cieszyć się równą pracą silniczka....  <thumbup>
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 26, 2007, 16:13:12 »

Heh sie rozumie jawcia dostała sprzydałem  :> pełen odlot ...  <thumbup> ja też staram sie nie je¼dzić na byle czym  <yes> ale jednak są tacy ludzie co dolewają do paliwa lakierów wody bąd¼ innego szajsy  <furious> <hammer>
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #2 dnia: Września 11, 2007, 18:06:50 »

Tak się zastanawiam: Ciekawe czy na takiej benzynie wzrasta tempo zużycia silnika - i ciekawe w jakim stopniu?
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #3 dnia: Września 11, 2007, 22:46:05 »

Cytuj
Tak się zastanawiam: Ciekawe czy na takiej benzynie wzrasta tempo zużycia silnika - i ciekawe w jakim stopniu?

Te paliwa wysokooktanowe sie powinno lać do silników doprężonych. Ale nasze silniki zdecydowanie takie nie są...

A i tak czy to jest 95 czy 98 to i tak wszytsko mieszane u nas z wodą  <lol>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

wskpan

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #4 dnia: Września 11, 2007, 22:59:28 »

a ja uwazam że właśnie te droższe paliwa które może żadziej są "chszczone" nietylko poprawiają pracę silnika ,ale także mogą wydłużyć jego życie - mogą- ale to zależy od kierowcy!!!!
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #5 dnia: Września 11, 2007, 23:14:41 »

Nawet jakiś artykuł znalazłem:
http://www.flota.com.pl/cms/?id=2347
...tylko nie wiem czy to wszystko się tyczy również dwusuwów.
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #6 dnia: Września 12, 2007, 13:21:02 »

Pamiętam ze kiedyś , kiedy jeszcze było paliwo z ołowiem (etylina), testowałem Jawkę pod kątem dobrania najlepszego paliwa. Standardowo tankowałem E 94 czyli dawną "żółtą". Testowałem Pb95, Pb98, i E 98 czyli dawną "czerwoną". Najlepiej zachowywała się na
E 98. Jeżeli chodzi o Pb 95 i E 94, nie było znaczącej różnicy. Natomiast najgorzej Jawka chodziła na Pb 98. Silnik grzał się bardziej niz na E 98 i słychać było różnicę w pracy silnika.
Nie wiem czy ktoś to pamięta , ale kiedy jeszcze była klasa GP 500 , wprowadzono obowiązek ścigania się na paliwie bezołowiowym. Przez pewien czas  mechanicy i zawodnicy narzekali, że na starym paliwie motocykle pracowały lepiej. Wynika to pewnie z tego że "ołowiowe palia są mniej "suche" od bezołowiowych. 

Tak czy inaczej zawsze tankuję Jawy na firmowych stacjach i na paliwo nie narzekam. Osobiście preferuję "Shell".
Może dlatego że pracuję na "BP" :P :P :P
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #7 dnia: Września 13, 2007, 15:45:50 »

Dwa ostatnie zdania Natala:

"Tak czy inaczej zawsze tankuję Jawy na firmowych stacjach i na paliwo nie narzekam. Osobiście preferuję "Shell".
Może dlatego że pracuję na "BP"   "

prawie z krzesła spadłem
 <cheers>
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Schiso

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #8 dnia: Października 19, 2007, 00:37:40 »

Ja raz do mojej kaczki wlałem jakieś tam droższe paliwko z shella to pamiętam że różnica była ogromna. Jak na taki mały motorek to szła jak szalona! Do tego pamiętam że wlałem tak no minimalnie mniej olej do paliwa (już nie żałowałem sobie cylindra bo i tak to był ten polski niby 60 cmm) Jak wpadłem do kumpla co ma simsona to niejak nie miał ze mną szans (zresztą nawet normalnie niebardzo mu to szło) :D <thumbup> szczególnie jak w terenie takim leśnym pod górka wjeżdżaliśmy.

Sporo daje takei paliwo na wolnych obrotach, nawet jadąc wtedy na ostanim biegu bez gazu silnik jakoś ciągnie całość.
« Ostatnia zmiana: Października 19, 2007, 00:42:26 wysłana przez Schiso »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #9 dnia: Października 26, 2007, 08:54:53 »

Ja probowalem Shell V_Power 95 , kumpla podwozilem to powiedzal ze mi zwroci koszta i kupi benzyne , to ok . Jak ktos czytal co ja mam z gaznikiem (Topic "Heloł Wszystkim") to roznica byla taka ze mozna bylo duzo wczesniej dac full gaz , nie przy 4000-4500 , ale juz przy 3500 obr ... i nie zalewalo silnika ... to paliwo chyba lepiej paruje , imho . A moj silnik nie dawal jakos wiecej mocy (chociaz nie cisnolem na duze obroty to nie wiem na 100%) , ale chodzil bardzo plynnie i kulturalnie . Normalnie tankuje na BP (i jest tak sobie) bo u siebie nie mam innej stacji (do Shella mam 50 km) a w Krakowie "testuje" Statoil i chyba jest to dobre paliwko .
« Ostatnia zmiana: Października 26, 2007, 08:57:56 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: V-pover Racing do jawy
« Odpowiedź #10 dnia: Października 26, 2007, 11:07:37 »

Ja wam Panowie powiem, że na wakacjach (mieszkam niedaleko granicy z UA) kumpel przywoził mi benzynę właśnie z Ukrainy... W sumie 3.5zł za litr i powiem szczerze Jawa dużo lepiej pracowała niż na polskiej tankowanej na nie markowej stacji...
Ale to tylko ten kumpel taką przywoził od innych jak brałem to już trochę lipa...
A Shella mi wybudowali teraz 15km od domu, także trzeba będzie tam zajrzeć chociaż nie wiem czy mają V-power...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
7924 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 21, 2006, 20:31:32
wysłana przez NaczelnyFilozof
Przyspieszenie Jawy

Zaczęty przez siekier « 1 2 » Eksploatacja

41 Odpowiedzi
21177 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 13, 2007, 08:52:54
wysłana przez carlos
Gaznik z jawy TS 350 do CZ 350 ??

Zaczęty przez Doman_mo « 1 2 3 4 » Mechanika

93 Odpowiedzi
35867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 04, 2018, 15:43:57
wysłana przez elroj
Dotarcie Jawy.. ile ?

Zaczęty przez Ripi « 1 2 » Mechanika

34 Odpowiedzi
14592 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2007, 02:01:39
wysłana przez mietek2
20 Odpowiedzi
4431 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 19, 2016, 22:53:33
wysłana przez Pietras