Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 25, 2025, 03:50:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jednak bez Jawy nie dam rady  (Przeczytany 7512 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 11, 2014, 09:51:41 »

Czyli można jawą kilometry kręcić,nie tylko Jawol jak widać to potwierdza  :D,powodzenia przy ożywieniu kolejnej i do zobaczenia na Naszych zlotach  ;)

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2341
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 11, 2014, 22:49:30 »

Jak mi jeszcze powiesz że w tym bagażniku jest też rama to mnie jeszcze bardziej zatka  :o

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 11, 2014, 23:49:58 »

Jak mi jeszcze powiesz że w tym bagażniku jest też rama to mnie jeszcze bardziej zatka  :o

I do tego pewnie butla 80 LPG  :D Witam z lubelskiego  ;)
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 12, 2014, 00:00:44 »

Rama również była w bagażniku. Do bagażnika nie zmieściło się tylko drugie koło. Na gaz nie jeżdżę  :D

Poprawek fabryki w silnikach nie robiłem wiele - wg mnie to przemyślana konstrukcja.
Po pierwsze modyfikacja klocka między cylindrami - jakoś w moich dwóch silnikach nigdy w 100% nie pokrywały się na styku ze środkową podporą wału otwory prowadzące smarowidło.
Środkowe podpory wału zawsze wymieniałem na te pełne - wydawały mi się bardziej solidne i łatwiejsze do uszczelnienia.
Oleje do paliwa - husqvarna (zielony do pił spalinowych itp), później pojawił się orlenowy semisyntetic. Oleju zawsze lałem 1:40
Regulator napięcia - oryginał to badziew - szybko padał - zakładałem elektroniczny sześciodiodowy od fiata 125p (czarne pudełko z napisem jezpol 6d) i spokój na lata.
Miałem wieczne problemy z uszczelnieniem popychacza sprzęgła w zębatce zdawczej - jakoś nie wpadłem na to, żeby dorobić coś innego ciaśniej w wału siedzącego.
Zbyt wg mnie miękkie przednie zawieszenie utwardzałem lejąc gęstszy olej (chyba nawet przekładniowy 80w90 mieszany z silnikowym od czterosuwa).
Nie ogarniałem również oryginalnego automatu stopu (całe szczęście w 639 nie miał już dwóch linek). Kupiłem kilka automatów i żaden długo nie działał. Wywaliłem - dałem inny zamontowany pod tylną dźwignię i spokój.

Więcej modyfikacji Jawy nie pamiętam (chyba nic więcej nie było potrzeby zmieniać).
Zapisane

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 12, 2014, 00:28:53 »

Gaz do zapalniczek,popieram  ;) Mietki maja pojemne bagażniki no chyba oprócz A klasy  :D Nawaliłeś tyle km na przerywaczach? Ja miałem dwie Ts i dobijał mnie te przerywacz co kilku km regulacją  ::)
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 12, 2014, 21:25:06 »

Tylko przerywacze. Wtedy był dobry dostęp do oryginałów firmy PAL. Odkąd w aparacie zapłonowym wymieniłem śrubki na imbusy (wreszcie można było dokręcić wszystko dość mocno) regulacja zapłonu wytrzymywała równiutko 8,5 tyś km. Robiłem tak jeszcze w kilku silnikach robionych zarobkowo i zawsze zapłony tyle wytrzymywały.
Dzisiaj prace przy mojej Jawie ruszyły. Motocykl rozkręcony na atomy (ni e wyjąłem tylko wahacza tylnego, bo zapomniałem jak to szło). Części do piaskowania i malowania (wszystko co czarne malowane będzie proszkowo) w osobnej skrzynce, a te do ocynku w osobnej
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 12, 2014, 23:27:29 »

Swojego czasu to co 8,5tyś się robiło generalkę w Simsonie :P


Masz tą Niewiadówkę co jest w twoim avatarze? :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 13, 2014, 21:14:01 »

Niewiadówka była pożyczona od kumpla tylko na jeden wyjazd ( w majowy weekend tego roku od tego wyjazdu minęło 10 lat). Z  załadowaną przyczepką Jawa spaliła mi 7 litrów na setkę!! a w zakrętach była mało przewidywalna - pewnie z powodu kiepskiego zamocowania.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 14, 2014, 08:44:01 »

No to nieźle. Zastanawiałem się czy nie zrobić czegoś takiego z kokonu od Jawki 50 ale chyba dam sobie spokój. A w normalnych warunkach ile ci Dżawy paliły?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 791
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 14, 2014, 19:50:41 »

Pierwsza - ta czerwona - później niebieska paliła mi 4,5 litra. Naprawdę cztery i pół przy 80km/h. Po remoncie silnika spalała już 5 litrów. Druga również 5 litrów przez cały okres używania, no chyba że mi strzelił w górach zaworek iglicowy i z Gorlic do Tarnobrzega przez Zamość spalała ponad 7 litrów a ja ciągle wajchowałem kranikiem
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jednak bez Jawy nie dam rady
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 14, 2014, 20:52:59 »

Czyli Sovek coś daje, bo mi po miejscu wychodzi max 5,2l z prędkościami 90-110km/h, a na trasę nie mam się kiedy wybrać, ale potrafiła i 4,2 spalić. No i do tego mój silnik już powoli upomina się o remont. Po generalce będzie palić tyle co komarek :P

A iglica zaworka pasuje od 126p, tylko ciekawi mnie czy można gdzieś dostać taką z gumowym stożkiem.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
56 Odpowiedzi
15406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 22, 2009, 09:18:27
wysłana przez Wojt@s
11 Odpowiedzi
9385 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 26, 2011, 18:02:50
wysłana przez korczi
5 Odpowiedzi
4519 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2013, 20:16:29
wysłana przez krzychu9412
8 Odpowiedzi
4286 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 21, 2014, 20:40:47
wysłana przez Jacek64
11 Odpowiedzi
5606 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 02, 2014, 13:58:19
wysłana przez Turbo