Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 00:24:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Twarde sprzeglo  (Przeczytany 8891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

crush

  • Gość
Twarde sprzeglo
« dnia: Marca 24, 2009, 15:51:26 »

Po dlugiej nieobecnosci zajrzalem wreszcie na forum ;) Oczywiscie sprowadzaja mnie tutaj klopoty :P A mianowicie strasznie twarde sprzeglo. Wymienilem tarczki i lancuszek skrecilem wszystko tak jak powinno byc (jestem pewny na 99,99% ze jest dobrze) zalalem oleju (hipol przekladniowy juz nie pamietam oznaczen) i cwancyk polega na tym ze sprzeglo strasznie ciezko chodzi :/ Trzeba dwoma rekoma naciskac zeby zaciagnac je do konca :/ Teraz kolejna niespodzianka jak skorzystamy ze wspanialego sprzegla jawy i nacisniemy dzwignie zmiany biegow na jedynce w dol sprzeglo elegancko wysprzegla. Automat sprzegla co prawda byl brudny ale przeczyscilem go elegancko i psikalem sporo WD40 co powinno raczej nasmarowac mechanizm, sprzeglo tez nie chce odbijac do konca, wiec moze jeszcze trzebaby bylo pomeczyc sie z tym automatem. Zeby nie bylo przejechalem sporo na tym sprzegle (razem z polautomatycznym sprzeglem dawalo sie jakos wciskac klamke) wiec tarczki powinny sie w razie czego juz dotrzec. Teraz pytanie czego to jest wina? Nic nie przychodzi mi do glowy :/ Olej? Moze ktos mial cos podobnego albo to poprostu jakis banal a ja jak zwykle szukam przyczyny niewiadomo gdzie :/

Za wszystkie sugestie z gory dziekuje ;) i stawiam  <cheers> ;)

PS. Nie jestem teraz w domu gdyz studiuje i w domu bede dopiero na swieta i nie bede mogl isc narazie nic sprawdzac ale jak bede zabieral sie za Jawcie to chce miec juz opracowany jakis plan dzialania, zeby nie rozlozyc i siedziec nad nia znowu pare dni tylko przysiasc i ja w dzien zrobic ;)
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 24, 2009, 16:02:50 »

A kulki między popychaczami sprzęgła są (tzn miedzy tymi drutami co w środku wałka skrzyni idą)
Z moich obserwacji wynika że jak kulek ni ma to i ciężko pracuje.  Kulka też powinna być w popychaczu tych "drutów" , przepraszam za moje słownictwo techniczne ;-)
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 24, 2009, 16:05:30 »

automat i jeszcze raz automat czasem coś się w nim powygina pozaciera i chodzi ciężko jak cholera... o i nawet nie czuje ze rymuje.... ale tak poważnie kiedyś wymieniłem brudny automat na czysty bo brudnego nie chciało mi się myc i na tym "czystym" sprzęgło chodziło strasznie ciężko i był problem z regulacja, na "brudnym śmigało jak trzeba
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

gringo

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 24, 2009, 16:09:11 »

A kulki między popychaczami sprzęgła są (tzn miedzy tymi drutami co w środku wałka skrzyni idą)
Z moich obserwacji wynika że jak kulek ni ma to i ciężko pracuje.  Kulka też powinna być w popychaczu tych "drutów" , przepraszam za moje słownictwo techniczne ;-)

zara zara o jakich kulkach kolega mówi?? tam nie powinna byc tylko jedna kulka miedzy popychaczem z grzybkiem a prostym?
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 24, 2009, 16:14:03 »

Kurdę jestem przekonany że w automacie też powinna być , tak mam w dwóch cz i sprzęgło ładnie działa a bez tej w automacie ciężko wracało po wysprzęgleniu. Mogę się mylić ale ja tak właśnie mam.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2009, 16:16:20 wysłana przez grom »
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 24, 2009, 16:53:16 »

A tarcze jakiej produkcji? Jak krajowe to jest na to pewna teoria. Emzeciarze jak kupują nowe  tarcze to zakładają je zawsze na przemian ze starymi ponieważ nowe są strasznie grube i w tam nie da się nawet całości do kupy złożyć. W jawie spokojnie takie tarcze wejdą, tyle że zwiększy się napięcie wstępne sprężyn - dlatego możesz mieć odczucia że sprzęgło chodzi ciężko.
Zapisane

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 24, 2009, 17:23:42 »

Może to głupie ale sprawd¼ czy linka nie jest pozaginana i czy nie zacina sie. Miałem taki przypadek w MZ wina była ¼le poprowadzona linka załąmałą sie i klamka nawet na troję rąk ciężko chodziła :D
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

crush

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 24, 2009, 19:41:32 »

Wiec tak kulka w popychaczach o ile dobrze pamietam byla ale jak cos moge przy okazji sprawdzic jak bede rozbieral sprzeglo. Przeczyszcze jeszcze raz automat, linka to nie jest bo byla zmieniana w trakcie trwania tej usterki przynajmniej raz. Czekam na dalsze pomysly ;) Tarcze nie pamietam juz jakiej byly produkcji ale chyba byly made in taiwan i tak na oko to nie powinny byc za grube a i po takim przebiegu (min 600km) powinny sie juz troche zetrzec ;)
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 24, 2009, 20:05:06 »

Dobry sposób na wyjęcie kulki to przyłożenie magnesu do popychacza od strony automatu i wyciągnięcie pręta z przyłożonym magnesem sposób ten sprawdziłem i działa na 100% kulka przykleja się do koñca pręta.
A jesli możesz to włóż kulkę w automat i od nowa wyreguluj sprzęgło tak dla testu bo już sam nie wiem czy ona tam powinna być czy nie.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2009, 20:11:30 wysłana przez grom »
Zapisane

Darkness Hawk

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 28, 2009, 09:11:51 »

U siebie znalazłem dwie kulki - jedna za śrubą regulacyjną a druga między popychaczami [te druciki]
Z wyjęciem ich nie miałem problemu. Dzięki brudowi przykleiły się do popychacza :)
Zapisane

grom

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 28, 2009, 10:16:46 »

czyli wszystko wskazuje że jednak dwie kulki powinny być , niech ktoś to jeszcze potwierdzi jak ma okazje grzebać przy sprzęgle.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 28, 2009, 10:24:39 »

potwierdzam tak ma być
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Jawsim

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 28, 2009, 10:48:35 »

Ale kulka nie ma znaczenia w kwestii tego jak cięzko będzie się wciskało d¼wignię. Kulki są po to,zeby w trakcie obrotów nie zużywały sie pypychacze. Może wcale nie być kulki i tez bedzie lekko chodziło- to kwestia sprężyn albo ewentualnie krzywego popychacza- może jest zagięty? no i otwór przelotowy w wałku skrzyni musi byc czysty, a jak masz luz pomiędzy krzywką na dzwigni półautomatu a dzwigienką automatu? Pewnie sprzegło masz ¼le wyregulowane- pamiętaj- najpierw napinamy linkę na lu¼nej przy lu¼nej śrubie regulacyjnej ,dopiero potem wkręcamy śrubę az do momentu gdy dzwigienka dojdzie do krzywki,potem ostatnie poprawki na lince i git.
Zapisane

crush

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 28, 2009, 11:27:52 »

Regulowalem juz nie raz sprzeglo i regulacja nic nie daje :/ Zobacze wszystko to co powiedzieliscie jak przyjade na chate i zobaczymy co z ta sprawa zrobic ;) A przydaloby sie zrobic to bo 1,2,3 maja jade na zlot do gizycka ;)
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1840
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 28, 2009, 11:46:44 »

Sprawd¼ automat od sprzęgła. Miejsce gdzie d¼wignia od linki przylega do takiej części co przenosi ruch na popychacz (nie umiem znale¼ć fachowego słowa). Właśnie ta część w kształcie C lubi pęknąć i też sprzęgło ciężko chodzi. Potem linka czy gdzieś nie jest załamana,podrdzewiała. No i rzecz która jest pomijana i banalna. D¼wignia na kierownicy (klamka). Miejsce gdzie przechodzi śruba mocująca , jeśli już ma luz. Powinna być śrubka M5, jak ma luz to rozwiercić na M6. Banalne ale u mnie to było powodem ciężko pracującego sprzęgła.Klamka zamiast obracać się na śrubie to ślizgała się po kierownicy i tarło.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

grom

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 28, 2009, 16:20:16 »

Przepraszam Jawsim ale się nie zgodzę pozbąd¼ się tych kulek a się sam przekonasz jak to lekko chodzi ja się przekonałem i wiem co mówie, kulek nie ma, sprzęgło się przycina ale oczywiście w tym przypadku może być inna przyczyna.
Zapisane

crush

  • Gość
Odp: Twarde sprzeglo
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 28, 2009, 21:55:11 »

Wina zaczynac sie moze dopiero przy automacie i konczyc na sprezynach bo to na pewno nie jest ani linka ani klamka jestem tego pewny na 100%.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Twarde sprzęgło

Zaczęty przez crush Mechanika

24 Odpowiedzi
9161 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 26, 2009, 18:11:41
wysłana przez crush
28 Odpowiedzi
10669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 15, 2014, 16:29:31
wysłana przez trzaska456
24 Odpowiedzi
8290 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 21, 2014, 08:43:11
wysłana przez pedro95
20 Odpowiedzi
6228 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 04, 2016, 16:57:12
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
10 Odpowiedzi
3368 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 01, 2016, 17:01:23
wysłana przez olekcz