Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 10:55:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pomocy! Cezet 175/487  (Przeczytany 9529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 14, 2015, 14:41:26 »

Jutro jak będę miał czas to wezmę cewke butelkową z jawki i sprawdzę czy będzie działać. Dzięki za podpowiedzi.
Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)

Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 16, 2015, 20:24:47 »

Już Cz działa  ;D
Te czeskie sprzęty są dziwne  :D. Dałem tamtą cewke do Jawki i z kopa pali i normalnie chodzi, a tą z Jawki do Cz i też działa jak nowa  :P.

Dzisiaj 20 km  :)
Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 882
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 17, 2015, 07:11:41 »

Jawka 50 ma cewkę 8V ale przy 6V też działa.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 17, 2015, 09:59:41 »

Mam jeszcze problem z wyregulowaniem sprzęgła, a mianowicie jak ustawię sprzęgło żeby dobrze wysprzeglało to na nodze już mi nie wysprzegla w ogóle tylko na kierownicy. A znowu jak wyreguluję tak żebym mógł wysprzęglić też na nodze to ślizga się jak nie wiem co. To dlatego że są nowe tarcze?


A mamjeszcze  pytanie ile ma być kulek w silniku? Jedna pomiędzy popychaczami a druga w automacie?
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2015, 10:04:10 wysłana przez Daniels18 »
Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)

Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 19, 2015, 23:00:43 »

Jak to sprzęgło mam wyregulować?
Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 19, 2015, 23:10:08 »

Jaka oliva jest w silniku ? bo jak hipol to spuszczaj i to już :D 
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 562
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 19, 2015, 23:53:28 »

Wszyscy na hipol narzekają. Doprowadźcie najpierw sprzęgło do dobrego stanu i wlejcie hipol 15F. Przede wszystkim większość problemów wynika z pracy automatu sprzęgła. Sprawdź jak zachowuje się dźwignia na ręcznym sprzęgle i nożnym.


Co wpływa na złe działanie sprzęgła:


1) zbyt grube tarcze(szczególnie współczesne nówki, raz jedna tarcza mi wyskoczyła z kosza
2) zwichrowane przekładki
3) krzywy docisk sprzęgła
4) zużyte sprężyny, skrzywione podkładki sprężyn
5) defekt zabieraka(rzadko, ale się może zdarzyć)
6) praca samego automatu, jak jest syf jest zużyty na sworzniach to wtedy ciężko sprzęgło wyregulować.
7) zużyty motylek stykający się z rolką dźwigni, wtedy nożne sprzęgło nie będzie działać dobrze.
 Zwrócić uwagę na pracę dźwigni, jaki wykonuje skok. Często na lince zgrzyta, ciągnie i ciężko ustawić to śrubą regulacyjną. Dlaczego? Jak luz na lince jest zbyt duży to wtedy skok dźwigni jest mniejszy co powoduje niecałkowite rozłączenie sprzęgła.


Ja ustawiam automat w jeden sposób. Wrzucam 1, ściągam prawą kapę i naciskam nożne sprzęgło i jednocześnie dźwignię sprzęgła. Puszczam sprzęgło nożna, jeżeli dźwignia cofa się w tył to luz na lince jest zbyt duży, trzeba naciągnąć. Wykręcam całkowicie regulację sprzęgła, wkręcam do wyczucia oporu, dokręcam o 1/4 obrotu. Potem odpalam, jazda próbna i korekta ustawienia śrubą.


Wlewałem do swojego motocykla oleje 10w40, ATF itp. Nie próbowałem jedynie 20w50 valvoline. Na 10w40, sprzęgło łapie poślizg, ATF przenosi napęd ok jednak uważam że jest zbyt rzadki. Te motocykle nie lubią jakichś wynalazków współczesnych, próbowałem elfa 80w90 i sprzęgło nie ciągnie, ale przerzucanie biegów i odgłos jaki słyszę wywołuje pękanie mojego serca więc wracam na 15F.


Oczywiście nikt się ze mną nie zgodzi, materiał tarcz ciernych też ma wpływ na dobór oleju. Są motocykle z mokrym sprzęgłem, gdzie leje się 10w40, ale tam nie stosuje się korka tylko inny materiał. Próbowałem na czeskich tarczach i współczesnej produkcji, czy był to repsol do mokrych sprzęgieł 10w40 czy motul czy nawet orlen platinum, sprzęgło łapało poślizg. Mam nowe sprzęgło od ruszczyka łącznie z automatem sprzęgła od 640 i nie uwierzę w brednie, że mam mechanicznie niesprawne sprzęgło. Lałem rzadkie oleje - poślizg, da się to wyregulować ale sprzęgło wtedy ciągnie. Wlałem hipol 15F, wszystkie problemy znikły, wszystko chodzi idealnie.


Nie wiem jakie dodatki daje valvoline do swojego oleju, ale generalnie knedel z moich doświadczeń nie lubi rzadkich olejów. Każdy chwali swoje, ja tylko korzystam z zaleceń eksploatacyjnych z książki. Leję to co fabryka przykazała i problemów nie ma.


Ja bym przejrzał elementy sprzęgła i wtedy myślał o wlaniu innego oleju. Na oleju z instrukcji obsługi ma to jeździć i pracować jak należy, koniec kropka.
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2015, 23:56:51 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Pomocy! Cezet 175/487
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 03, 2015, 16:33:23 »

Wkońcu mi się udało wyregulować prawidłowo to sprzęgło.
Nie było kulki między popychaczami.  ???
A byłem pewny ze jest na 100%. I temu ślizgało.
Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
4432 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 18, 2012, 14:19:56
wysłana przez buczyslaw8
13 Odpowiedzi
5702 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2012, 13:47:59
wysłana przez andree
2 Odpowiedzi
2893 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2013, 21:06:50
wysłana przez sewer779
2 Odpowiedzi
2818 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2014, 13:02:11
wysłana przez sewer779
2 Odpowiedzi
2931 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 29, 2014, 20:09:44
wysłana przez Daniels18