Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 12, 2025, 04:45:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...  (Przeczytany 3297 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kubowoda

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • Jawa 350/638
CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« dnia: Września 19, 2015, 21:39:50 »

Witam.
Dzisiaj chciałem zmienić położenie iglicy, aby motor troszkę "odmulić". Zabieg poskutkował, lecz po przejechaniu 300 m brakło jej paliwa w komorze pływakowej. Odkręciłem śrubkę od składu mieszanki z pół obrotu ( na takim dziwnym ustawieniu jeździła od kiedy ją kupiłem ) na 2,5. Praca silnika bez zmian, a paliwa nadal brakuje. Kranik jest na 100 % drożny, z odkręconym korkiem paliwa również nie ma żadnej zmiany. Finalnie wróciłem do regulacji, na jakich motor jeździł dobre 3 tyś km czyli iglica maksymalnie na dół i śruba składu mieszanki na pól obrotu, a po 300 m paliwa i tak brakuje.
Nie mam zielonego pojęcia, co może być przyczyną, a muszę to ogarnąć można powiedzieć, że natychmiast, bo jutro jadę motorkiem w traskę.
Bardzo proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam :)
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #1 dnia: Września 19, 2015, 22:06:49 »

Sprawdzałeś czy po odpięciu wężyka od gaźnika paliwo spływa swobodnie?
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

kubowoda

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • Jawa 350/638
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #2 dnia: Września 19, 2015, 22:18:52 »

Paliwo leci bardzo dobrze, wydawałoby się, że nawet zbyt dobrze.
Zapisane

Pawand

  • member JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 879
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #3 dnia: Września 20, 2015, 08:47:18 »

Przedmuchałeś dysze? Co jakiś czas gaźnik trzeba wyczyścić ;) . Piszesz, że z kranika paliwo leci. A to co Ci podpowiada Roland. Czy dolatuje do gaźnika. Sprawdź, szczególnie jeśli masz filtr paliwa na wężyku. Potrafią robić niespodzianki
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #4 dnia: Września 20, 2015, 11:11:28 »

Przedmuchaj dysze jak Kolega Pawand radzi i sprawdź jeszcze jedną sprawę: Czy przypadkiem podczas rozkręcania gaźnika nie wykrzywiłeś pływaków i nie wieszają się w górnym położeniu przymykając zaworek. Sprawdź też sam zaworek czy porusza się płynnie.
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2015, 12:36:03 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

kubowoda

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • Jawa 350/638
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #5 dnia: Września 20, 2015, 14:59:32 »

A więc tak. Dzisiaj przeczyściłem cały gaźnik, kranik i dalej nic, ale odkryłem, że w pływaku coś grzechocze. Druga sprawa. Czy na gaźniku od 175 z boku powinno być oznaczenie " TS " ?
Zapisane

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: CZ 175, ruszyłem gaźnik i nie chce jechać...
« Odpowiedź #6 dnia: Września 25, 2015, 19:17:25 »

Miałem ten sam problem co Ty.
Też niby wyczyściłem gaźnik i CZ 175/487 brakowało paliwa.
Poradziłem sobie z tym problemem w taki sposób:
-Bardzo porządne wyczyszczenie gaźnika. Przedmuchanie dysz. Przedmuchanie tych dwóch otworów tam gdzie jest pływak, i tam od strony air boxu i w miejscu gdzie są dysze, dodatkowo odkręciłem tą dużą śrubę na samym dole, i wyczyściłem tam wytrącone jakieś drobinki. Dysze te od mieszanki, mają na samym końcu malusienkie dziurki. W tej od mieszanki była akurat jakiś paproch. Sprawdziłem też komore pływakową, miejsca gdzie siedzi pływak, aby po nalaniu się paliwa, żeby jak idzie w górę to nie blokował się.  Następnie dałem cienką warstwę silikonu wysoko temp. od strony króćca ssącego, na to uszczelkę, a następnie silikon poszedł na gaźnik od strony króćca. Rada: ostrożnie z warstwą silikonu, tak aby nic nie wypływało więcej dałem go od strony zewnętrznej tylko.. Następnie dokręciłem gaźnik równomiernie i palcem ładnie zrównałem ten silikon, tak jak fugę przy płytkach.
Po tych zabiegach motocykl odpalił od razu i już jeździłem tyle ile chciałem. Moto nie gasło po 30 metrach.

ps. Co do kranika.
Miałem taką przygodę, że paliwo nie leciało całkowicie.
Okazało się że, kranik jest zapchany, ale nie przy rurkach, gdzie benzynka sobie wpada, ale tam gdzie jest uszczelka, i pokrętło służące za zakręcanie/przełączanie na rezerwę/pełne owtarcie.
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2015, 19:19:39 wysłana przez xPredatorx88 »
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
4952 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 23, 2006, 13:53:47
wysłana przez gluchyjw
ile powinn jechać JAWA 350 TS

Zaczęty przez dragon20015 « 1 2 » Eksploatacja

33 Odpowiedzi
13392 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 04, 2008, 11:27:30
wysłana przez jawol RIP
5 Odpowiedzi
7171 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2012, 08:24:12
wysłana przez Jawolotmen
8 Odpowiedzi
4735 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 31, 2014, 00:09:41
wysłana przez kubowoda
17 Odpowiedzi
3757 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 15, 2015, 07:58:43
wysłana przez Adamu2T