Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:13:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: After change zimmering na wale.  (Przeczytany 8215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

alan666888

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 07, 2008, 18:47:27 »

W katalogach części jest napisane że simmering ma 8mm


« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2008, 18:49:43 wysłana przez Robert »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 07, 2008, 19:43:20 »

no dobra-niech sobie jest- instrukcja ma napisane,że ma być 8 mm. ale jak nie wchodzi z dziwnych przyczyn 8mm to można spróbować instalację innego- np 7mm. o czym my gadamy?  <mur>
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 07, 2008, 19:55:45 »

Mozna też zamontować - tak jak ja to zrobiłem - zimering 8mm, obcięty o 1mm nożem....
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 07, 2008, 21:30:03 »

Idziecie po najmniejszej linii oporu.Skoro serwisówka podaje 8 mm to ma być 8mm.Ten pierścieñ osadczy nie trzyma simmeringu tylko zbezpiecza przed ewentualnym wysunięciem także łożysko.Należało spróbować przez tuleję objmującą oba pierścienie łożyska (zewn ętrzny_wewnętrzny) wbić delikatnie łożysko i wtedy simmering 8 mm najprawdopodobniejby wszedł.A tak nóż i obciąć...............Zostawię to bez komentarza.A co do Twojej wypowiedzi Jawasim. Twierdzisz co z tego,że serwisówka mowi.....jak przykładowo serwisówka podaje jakieś dane to znaczy ,że to jest bzdura i można to olać?
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2008, 21:45:27 wysłana przez fizyk0 »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 07, 2008, 22:05:25 »

oj fizyk0 nie załamuj mnie. chodziło mi po prostu o to,że skoro nie mieścił mu się simmer 8 to niech wsadzi 7 jak nie chce za mocno kombinować.

no to łożysko może jest za bardzo w lewo wysunięte?
Stary sory,ale jaki masz z tym problem? jak 8 jest za szeroki to załóż 7mm hammer


to mój poprzedni post, gdzie również podejrzewałem złe osadzenie łożyska. prosty przykład- dajmy na to serwisówka podaje pojemność baku 12 litrów ( nie jawy-to jest przykładowa liczba) a ktoś miał sporo gleb i takiż zapas szpachlówki - no i da się nalać tylko 11,6 litra. to co mam zrobić?
a) jak serwisówka podaje 12 litrów to wlewam 12 litrów nie bacząc na to,że leje już na ziemię i po całym moto?

b) nalać tyle ile się faktycznie- 11,6 l - zmieści, olewając serwisówkę

c) wpieprzyć do baku przeciwpiechotny i tylko potem ołóweczkiem w serwisówce zaznaczyć- "nie 12 tylko 21 litrów "

bo o to mi chodziło,że skoro stan faktyczny ma się nijak do stanu pisanego to należy jakoś to zgrać.  <cheers>

ps. gdzie ja niby napisałem " co z tego..." ? napisałem niech sobie jest.
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2008, 22:07:48 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 07, 2008, 22:25:27 »

a w tej serwisowce zoltej to sa babole, nie pamietam jakie, ale cos tam napewno jest nakopane
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

MarcinS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 506
  • Yamaha Virago 535 '93
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 07, 2008, 22:28:24 »

W czesko/angielsko/niemiecko jakiejś tam serwisówce też jest 25x62x8, więc tu chyba "żółta" mówi prawdę.
Zapisane

Piszczałka

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 07, 2008, 23:11:53 »

Ja nie rozumiem tego problemu jak się mieści *mm szeroki to wkładać a jak nie to 7mm, ja założyłem takie, jakie przysłał ruszczy k w paczce to do pierścieni jesze jest 2mm luzu jak się oparły o łożyska ma być dobrze czyli szczelnie tak myślę ja, ale to może być błędne myślenie
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 07, 2008, 23:16:13 »

czyli jak zeskrobałem 1mm gumy to znaczy, że ¼le postąpiłem? Nie mam, tak jak CO NIEKTÓRZY dostępu do rozmiarówki co 1mm...
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 07, 2008, 23:37:12 »

Cytuj
a) jak serwisówka podaje 12 litrów to wlewam 12 litrów nie bacząc na to,że leje już na ziemię i po całym moto?

Przykład zupełnie nie trafiony ,ale o łożysku pisałeś więc zwracam honor. <cheers>

Piszczałka masz racje sam miłem kiedyś czeskie GUFERO od Ruszczyka i nie było żadnych problemów z montażem a szerokość ich wynosiła 8mm.Więć najprawdopodobniej przyczyna tkwi w przesuniętym łożysku o czym wspomniał Jawasim.Wyciągnijcie ten ucięty nożem simmering dopasujcie tuleje która oprze się o dwa pierścienie łożyska jednocześnie (jest bardzo ważne zeby siła uderzania nie była przenoszona przez bieżnie łożyska w przypadku nabijania łożyska na wałek i otwór jednoczesnie trzeba uderzac w dwa pierścienie) i spróbujcie dobić łożysko.Wtedy simmering 8 mm powinien bez problemu wejść.               
« Ostatnia zmiana: Lutego 07, 2008, 23:39:57 wysłana przez fizyk0 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 07, 2008, 23:39:01 »

Jak zdrapałeś gumę to ja nie wiem czy Ci nie będzie lewy tłok oleju zasysać i czy przypadkiem nie będzie zarzucać świecy, tak jak to bywa, gdy trafi simmer na wale z lewej strony...  <hammer>
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

bakczysaraj

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 07, 2008, 23:53:42 »

Guma nie została "ścięta do samego metalu". Przyczyna może być w tym, że poprzedni agromechanik włożył jakieś za szerokie łożysko?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 08, 2008, 00:50:43 »

raczej zostało za mocno wbite w karter. a symbolu na nim nie widać?

ps. fizyk0- Jawsim nie Jawasim ;)
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2008, 00:53:53 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 08, 2008, 12:35:30 »

lozysko moze dalej pojdzie, tylko ciekawe co na to jedna polowka walu
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

bakczysaraj

  • Gość
Odp: After change zimmering na wale.
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 08, 2008, 13:13:02 »

Oznaczenia nie było widać, było od wewnątrz.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
2639 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2013, 13:18:35
wysłana przez Uziel
1 Odpowiedzi
2069 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 29, 2014, 17:20:00
wysłana przez azbescik2
12 Odpowiedzi
3244 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2015, 21:08:54
wysłana przez kichau
6 Odpowiedzi
3207 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 22, 2016, 21:30:14
wysłana przez Dushalar
4 Odpowiedzi
948 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 02, 2022, 15:37:20
wysłana przez daniel89_lb