Ok. Więc tak, sprostowanie. Fakt, nie powinienem mieszać silnika 2t z 4t tutaj oczywiście Jacku masz rację. W ramach sprostowania - Luz który podałem wyżej (0,06mm) jest dla tłoka o średnicy 86 mm. Przy czym należy mieć na uwadze jakość materiałów jaką tam wykorzystano. Koniec mieszania.
Ostatnio zdarza mi się serwisować pilarki z husqvarny, od tych "budżetowych" po profesjonalne. W żadnej cylinder nie jest honowany. Aluminiowe cylindry (zdaje się w oryginale produkcji Mahle, nie wiem czy te "nowe" także) są pokryte nicasilem, są gładkie (ale czy napewno? może tylko pozornie, a pod mikroskopem zobaczymy coś innego) i nie ma żadnych śladów po honowaniu. Ten nicasil jest na tyle twardy, że papier ścierny gradacji 100 na szlifierce trzpieniowej nie zrobił na nim wrażenia. Niestety podejrzewam że porównywanie pilarek do silników motocyklowych typu Jawa, ETZ, WSK, ma się nijak, z tego względu że wolne obroty w pilarkach to przedział 2800-3000 obr/min, a obroty maksymalne bez obciążenia sięgają 14600. Do tego mamy tylko jeden pierścień na tłoku, więc zapotrzebowanie na środek smarny dla pierścienia jest mniejsze niż w przypadku 3 pierścieni jawy/cz, więc mamy całkiem inne warunki pracy.