Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 00:31:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kompresja  (Przeczytany 7974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aRoN

  • Gość
Kompresja
« dnia: Sierpnia 02, 2008, 23:57:54 »

Pamiętam kiedyś czytałem na forum o jawkach 50 i simolach na zwiększenie kompresji... Mianowicie zatykano korkiem, wyrównywano i lakierowano czy jakoś zabezpieczało te otwory w wale... Dawało to lepszą kompresję i minimalnie lepszą moc... Ma to prawo bytu w TS-ce? Bo przecie smarowania praktycznie nie zmieni a co z mocą? Bo jak by się chociaż odrobinkę lepiej zbierał to warto wypić tego jabola (a nawet kilka) dla korków  <punk>
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 03, 2008, 07:45:50 »

Tak można to zrobić. W jakie jest 8 takich dziur, zatykasz korkiem nic niczym nie smarujesz bo one i tak niewyparną.
Wiem że wsk ma niezłego kopa.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

gringo

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 03, 2008, 13:52:01 »

hehehe kupiłem ostatnio wsk m06b3 77r z kwitami w dobrym stanie ale silnik do złozenia, zrobie ten myk z korkiem, ciekawe co sie zmieni, ktos cos moze wiecej napisac o tym korkowaniu??
Zapisane

Rykun

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 21, 2008, 13:31:54 »

W wsk 125 nie wciśniesz nigdzie korka bo po prostu nie ma tam żadnych otworów. W grę wchodzi tylko podkowa. Z doświadczenia wiem że wypełnienie skrzyni korbowej nie da odczuwalnego przyrostu mocy bez innych przeróbek. Nawet Sałek wspominał że pojemność skrzyni korbowej jest zależna od obrotów mocy max. Trzeba w tuningu tym bardziej takim niekompleksowym ,niepełnym, nieprzemyślanym zastanowić się czy warto dla np. 1KM zyskać 1l większe spalanie, albo stracić elastyczność silnika. Ja już kombinowałem z wieloma silnikami, urwałem wiele korbowodów i wałków skrzyni biegów i wiem że takie przeróbki nie prowadzą do dobrych efektów. Lepiej we¼cie się za dobre tłumiki.       
Zapisane

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 21, 2008, 13:47:34 »

I tu sie kolego nie zgodzę ze nie ma odczuwalnej mocy, wypolerowane kanały dolotowe i wydechowe i zatkane korkiem otwory we wale w wsk 175 dały naprawdę dużo motor o wiele lepiej sie zbiera przyśpieszenie też ma aż zrywa z siedzenia przy pół otworzonej przepustnicy, no może pali trochę więcej ale są pozytywne efekty.
Ja np w swojej jawie wypolerował kanał dolotowy i wydechowy i odczucia są też dobrze motor lepiej idze na obroty.
Wrócę jeszcze do tych korków, niby to jest dobre ale wiadomo części bardziej sie zużywają, kolega miał oryginał wał do wsk 175 z tamtych lat no i niestety wał złapał już leciutki luz.
Jest to dobre na krótką mete. Jak chcecie mieć jawe która chcecie jechać 170 km/h to kupcie sobie ścigacza.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3376
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 21, 2008, 14:29:59 »

Nie polecam, wał w jawie i tak ma tendencje do wybijania. A Agent 634 dobrze mówi <thumbup>, chcecie 170 km/h to ścigacz jest najlepszy. Jawa została zaprojektowana i widocznie tak jest najlepiej jak jest orginalnie także ni polecam żadnych zmian w silniku. Natomiast polerowanie kanałów dolotowych itp nie ingeruje w silnik. No to ElMalin powiedział co wiedział a teraz idie na <cheers>
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 23, 2008, 19:06:55 »

Nie mogę się powstrzymać..... Dalej to samo, poprawianie sprawności silnika (podkowy, polerki) a tuning...... Ja wiem że każdy by chciał domowym sposobem jak najwięcej zrobić ale tak jak i Rykun sporo się bawiłem  w tuningi ale gdy zacząłem wchodzić w obliczenia mocno matematyczne i uświadomiłem sobie że samemu w garażu to wiele nie zrobię to dałem sobie spokój......

Można tu bajki pleść ale popieram stanowisko ElMalina że najlepiej po prostu mieć zadbany silnik.....

Jak kto chce odczuć ,,moc" i nie bawić się niech po prostu splanuje głowice......

A co do do polerowania kanałów..... Ktoś słyszał taką wersję że w Jawach nie poleca się tego..... a czemu? bo niepolerowane kanały podobno zwiększają zawirowania mieszanki i lepsze mieszanie jej które w jawie ze względów konstrukcyjnych jest marne.........
Zapisane

emwues

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #7 dnia: Września 04, 2008, 21:41:46 »

Bracie MOTOMYSZOR - nie rozumiem co zarzucasz w tym momencie BoNesowi - on dokładnie cytuje p.Sałka. Właśnie takie poprawki a nie przeróbki są polecane - pan Sałek wyra¼nie pisze w swojej książce, że fabryka robi tak by było najtaniej biorąc na swoją korzyść minimum tolerancji. A zawór membranowy to jedna z ciekawostek w rozwiązaniach silników - daje efekty ale są problemy z realizacją zwłaszcza w garażu
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #8 dnia: Września 04, 2008, 23:04:25 »

Cytuj
Jedyne co nie zmniejsza za bardzo zużycia silnika to są podkowy (wypełnienie szkodliwej pojemności skrzyni korbowej), splanowanie głowicy daje buta ale silnik na tym cierpi  sad , dużo daje tez zastosowanie zaworu membranowego ale to bardzo niszczy silnik ...
 

Cytuj
Bracie MOTOMYSZOR - nie rozumiem co zarzucasz w tym momencie BoNesowi - on dokładnie cytuje p.Sałka. Właśnie takie poprawki a nie przeróbki są polecane - pan Sałek wyra¼nie pisze w swojej książce, że fabryka robi tak by było najtaniej biorąc na swoją korzyść minimum tolerancji. A zawór membranowy to jedna z ciekawostek w rozwiązaniach silników - daje efekty ale są problemy z realizacją zwłaszcza w garażu

emwues przeczytałeś wszystko dokładnie?? bo sam sobie zaprzeczasz , bones pisze ze zawór jest zły a ty ze dobry ale popierasz Bonesa.. co do tzw. podków było na forum i tak naprawdę tak dużo nie dają, jeżeli nie przeprowadzi się innych przeróbek w postaci polerki kanałów, planowania głowic, a fabryka robiła tak jak na to pozwalały warunki komunistycznego ustroju... moduł zapłonowy wbrew pozorom nie poprawia tez osiągów tylko kulturę i  jakość pracy silnika, nawet jeżeli dzięki tym wszystkim przeróbkom i innym uda wam się wyciągnąć 5 KM więcej to niekoniecznie musi się to przekładać na osiągi...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

BoNes

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #9 dnia: Września 05, 2008, 07:20:07 »

Mi rozchodzi się oto iż membrana tak jak i splanowanie głowicy daje dużo ale silnik na tym traci bo zwiększa się kompresja co za tym idzie tłoki wal i łożyska długo nie wytrzymają ! Wiem to ze swojego przykładu, miałem te wszystkie rzeczy w ogarku  , no i jakieś 1000km i tłok padał  :[
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #10 dnia: Września 05, 2008, 07:49:15 »

bones znowu snujesz bajki niestworzone... jak już pisałem wszystkie przeróbki dają coś jak sa w komplecie samo splanowanie głowic nic tez zbytnio nie poprawia, (co najwyżej przekonanie właściciela ze ma teraz 7KM więcej)...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Jawsim

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #11 dnia: Września 06, 2008, 14:27:08 »

MotoM jemu chyba chodził o wypełnienia wału i plankę głowiczki, bo jak znam życie to nawet nie wie jak to wygląda zawór membranowy i gdzie to jest a swoją drogą- jeśli się myle i wie- ciekawe jak zamontowałby go w ogarku :> ;)
« Ostatnia zmiana: Września 06, 2008, 14:29:55 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

emwues

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #12 dnia: Września 07, 2008, 21:26:31 »

Mienki:
emwues przeczytałeś wszystko dokładnie?? bo sam sobie zaprzeczasz , bones pisze ze zawór jest zły a ty ze dobry ale popierasz Bonesa..

BoNes:
dużo daje tez zastosowanie zaworu membranowego ale to bardzo niszczy silnik ...

p.Sałek: problem stwarzają same membrany, które lubią pękać ...

 pewnie ich odłamki wpływaja korzystnie na silnik
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #13 dnia: Września 13, 2008, 08:16:01 »

Osobiście nie widziałem jeszcze peknietej mebrany;] A teksty p. Sałka to niestety juz przeszłosc, bardzo go cenie jednak polerowanie, czy zabiegi jakie proponuje to juz przeszłosc teraz, nic sie nie poleruje (chyba ze względów optycznych), nikt sie nie bawi w podkowe bo szybciej i łatwiej montować mebrane. Nikt nie bawi sie ze zmiana czasu okien lepiej zrobić wieksza liczbe okien;] Wydech licza programy pod dowolny parametr.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #14 dnia: Września 13, 2008, 08:52:35 »

Wiem ze nie na temat ale
Obok koncernu Lamborghini jest firma która bierze od ciebie nowe auto prosto z fabryki z które praktycznie jest tak zrobione ze nie da się w nim nic zrobić, lecz ta firma dopasowuje jeszcze lepiej poszczególne podzespoły takie jak kolektory, tłumiki itp. wykręcając jeszcze z takiego lambo 40 koni  :>
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Kompresja
« Odpowiedź #15 dnia: Września 13, 2008, 10:15:08 »

w takich samochodach sama zmiana wydechu którego konstrukcja podyktowana spełnianiem norm czystości i hałasu mocno dławi silnik powoduje wzrost mocy liczony w dziesiątkach koni.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
4286 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 13, 2013, 18:51:08
wysłana przez von_Majzel
26 Odpowiedzi
12763 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 21, 2014, 15:48:14
wysłana przez muczos
4 Odpowiedzi
2732 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2017, 19:13:28
wysłana przez SeBuS51
22 Odpowiedzi
7017 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 25, 2023, 09:56:48
wysłana przez azbescik2
10 Odpowiedzi
2478 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 14, 2019, 20:54:24
wysłana przez killler