Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:20:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Za bogato => za ubogo  (Przeczytany 825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Domino

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 638.1 CZ 472.5
Za bogato => za ubogo
« dnia: Października 23, 2022, 20:35:27 »

Uszanowanie.
Pacjent 638.1, gaźnik pwk 30. Power jet nie zaślepiony. Dysza wolnych obrotów 35, główna 120, iglica opuszczona najniżej (seger na najwyższym rowku). W kraniku zwiększona przepustowość, filtr powietrza mann'owski. Zapłon Janka ustawiany od 2,4 do 2,9 przed gmp.
Otóż nie mogę dojść końca z ustawieniem, na powyższej konfiguracji jest zalewany przy większym otwarciu przepustnicy a gdy przełamie 4tys obrotów jakby mu paliwa brakowało.
Poziom paliwa w komorze gaźnika jakieś 3mm poniżej krawędzi podziału na skręconym gaźniku (transparentna obudowa), może tutaj jest pole do modyfikacji?
Na dyszy głównej 115 i rowek iglicy drugi od góry nie zalewało jej ale u góry brakowało i może przez to kolanka zaczęły się robić żółte.
Jeszcze taka przypadłość gdy silnik nie jest jeszcze nagrzany jakby był mocniejszy, szybciej się wkręcał na obroty.
Zapisane

PanG

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • PanG's not dead
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #1 dnia: Października 24, 2022, 11:03:12 »

Zaślep dotrysk i zdaj relację.

Jak reaguje na manete na zimno/ciepło? Ile obrotów wykręcona śruba pilota? Z jakimi dyszami próbowałes i jakie były rezultaty? Jakiś filtr paliwa jest?
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #2 dnia: Października 24, 2022, 17:12:16 »

Na pracę gaźnika mają wpływ następujące elementy (w zalezności od wzniosu przepustnicy):

do 1/4 wzniosu - rozpylacz wolnych obrotów i wycięcie przepustnicy
od 1/4 - 3/4 (umownie 1/2) - Iglica
powyżej 3/4 - główna dysza paliwa.

Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą Ci w regulacji.

Pozdrawiam
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #3 dnia: Października 24, 2022, 17:35:18 »

30 nie zakładałem ale w 28 główna 125 i środek na iglicy , jeździ to dobrze, testowane nie na jednym  egzemplarz power jet nie zaślepiony
Zapisane
    Status GG

Domino

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 638.1 CZ 472.5
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #4 dnia: Października 24, 2022, 22:58:00 »


Cytuj
Zaślep dotrysk i zdaj relację.
Jak reaguje na manete na zimno/ciepło? Ile obrotów wykręcona śruba pilota? Z jakimi dyszami próbowałes i jakie były rezultaty? Jakiś filtr paliwa jest?

Power jet nie zrobi różnicy na niższych obrotach bo jeszcze nie zdąży pociągnąć i już się dławi a na wyższych pożądany bo bez niego miałby mało paliwa. Ale spróbowałem z zaślepionym
, tak samo dławi się.
Śruba pilota wykręcona 1 1/2 obrotu i płynnie się wkręca. Jest papierowy filtr paliwa.
Dysze główne wkręcane od 115 do 135. Na 135 powyżej 4tys obrotów szatan ale poniżej nie dało rady jechać, łapał czkawkę, zalewało go, nie pomagało obniżanie iglicy, na jałowych przy dodaniu gazu przerywał.
Filmy z dzisiejszych krótkich testów.https://youtube.com/shorts/hKoqd9SduNo?feature=sharehttps://youtube.com/shorts/4B6WW4BKiB4?feature=share
https://youtube.com/shorts/BBoZ6-_AwHQ?feature=share
Cytuj
Na pracę gaźnika mają wpływ następujące elementy (w zalezności od wzniosu przepustnicy):do 1/4 wzniosu - rozpylacz wolnych obrotów i wycięcie przepustnicyod 1/4 - 3/4 (umownie 1/2) - Iglicapowyżej 3/4 - główna dysza paliwa.Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą Ci w regulacji.Pozdrawiam



Tym się sugeruje ustawiając ale być może robię źle albo coś przeoczyłem. Rozchodzi się o to gdy ustawię że poniżej 4tys jedzie dobrze, nie zalewa, nie szarpie to brakuje mu na wyższych bo dysza za mała. Jak wsadzę większą dyszę główną to góra ok ale dół przylewa i nie wyreguluje tego położeniem iglicy.
Może wpływ ma to że w silniku są zamontowane wypełnienia skrzyni korbowej (podkowy), może przez większe podciśnienie ciężko dostroić gaźnik.


Ktoś się orientuje jaki powinien być poziom paliwa w komorze w pwk?
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1225
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #5 dnia: Października 24, 2022, 23:24:32 »

A próbowałeś prostej rzeczy takiej jak obnizenie poziomu paliwa w komorze plywakowej nie bój się wykręcić śruby od składu mieszanki dalej niż 1.5 obrotu masz raczej problem z niskim zakresem obrotów
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2022, 23:26:04 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Domino

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 638.1 CZ 472.5
Odp: Za bogato => za ubogo
« Odpowiedź #6 dnia: Października 25, 2022, 07:58:29 »

Może nie poświęciłem temu wystarczająco czasu, jeden/dwa razy miałem obniżony poziom paliwa.
Śrubę od składu wykręcałem więcej niż 1.5 bez znaczących rezultatów. A wydaje mi się że dysza pilotująca jest dobrze dobrana bo ładnie nie zbiera do 1/4 otwarcia magnetyki, dobrze się wkręca i trzyma obroty.
Zapisane