Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:46:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z gażnikiem  (Przeczytany 1799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Prezes12

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Problem z gażnikiem
« dnia: Października 30, 2022, 17:20:04 »

Witam


W tym roku pojawił się problem z gaznikiem w cezecie 175 który ciągle się przelewa, tak jeżdzę cały rok z ręką na kraniku kręcac nic co chwilę żeby się nie przelał. W czym może być problem, myślalem że to wina korka wlewu który miał za małą dziurkę lecz to też nie rozwiązało problemu.
Jak to wygląda pokazuje na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=GCckUp_-5pE
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1499
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Października 30, 2022, 18:39:38 »

pływak , zaworek
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 01, 2022, 21:26:28 »

Aż sprawdziłem w katalogu od 477 i 487 i faktycznie czesi nie przewidzieli bakielitu między gaźnik a kartery, bo zastanawiałem się czemu go nie ma skoro w 350 która używa ten sam gaźnik ale z innymi dyszami go posiada.

Podejrzewam, że to co się dzieje zachodzi wtedy kiedy zaczynasz opróżniać komorę pływakową, czyli w którymś momencie pływak ma trud którego nie pokona siłą własnej wyporności i się po prostu zaczyna przelewać. Mam tak w jikovie od 638, ale tylko jak sobie dłużej postoi to trzeba go spompować żeby się zamknął, ale jak się zamknie to już problem magicznie znika i wszystko działa, czyli trochę odwrotnie niż ty masz. Tylko ja u siebie mam jeszcze tonę piachu po renowacji i widzę po filtrze ile tego wyłazi stąd ja mam taki problem.

Ogólnie to musisz sprawdzić pływak czy się nie zatapia, zacznij od porządnego wyczyszczenia tego gaźnika tylko nie drutami max co to nylonowe włosie ze szczoty. Przyjrzyj się iglicy i dolnej prowadnicy oraz gnieździe w czapce gaźnika. Nieprawidłowości możesz wyprowadzić pastą do polerowania zaworów, nie trzeba do tego dremla i kosmicznych narzędzi, zrobisz to palcami. Pozostałości po paście czyścisz benzyną ekstrakcyjną.

Więcej mi nic nie przychodzi do głowy, więcej zdalnie też nie wydedukuję bo nie widziałem tego gaźnika na oczy więc też ciężko żeby ktoś więcej ci coś powiedział. Ściągaj go, czyść, oglądaj i podejmuj dalsze kroki. Na oko filtr z tego filmu też masz odwrotnie założony.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 01, 2022, 21:41:34 »

Na filmie mówisz, że problem dotyczył poprzedniego i kolejnego gaźnika i że występuje dopiero po przejechaniu kilku kilometrów.

Jest duże prawdopodobieństwo, że przyczyną jest zbiornik paliwa. Drobinki rdzy lub innego syfu, które są zbyt małe aby wyłapał je filtr siateczkowy, a które blokują zaworek iglicowy w pozycji nie domkniętej lub blokują pracę pływaka, co powoduje przelewanie.

Złośliwość takiego mikrosyfu polega na tym, że nie blokuje nic na stałe i czasami wszystko jest ok (na przykład po postoju). Potem nowa dawka paliwa dostarcza kolejne mikrozanieczyszczenia i problem się powtarza.



« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2022, 21:45:25 wysłana przez Jacek_L »
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Prezes12

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 03, 2022, 08:40:59 »

Tak problem był z dwoma gażnikami, ten drugi był wyjęty z silnika prawie nie używanego. Dzisiaj podziałam z filtrami, spróbuje założyć filtr miedziowy czy jak to się zwię.
Ogólnie też myślałem o tej uszczelce bakielitu czy nie zakupić.Druga sprawa Panowie czy do cezety 175 pasuje jakaś obudowa łancucha z innego motoru wski itd? Tutaj mnie to wkurza jak jeżdzę dużo p po polnych drogach to łancuch momentalnie się wydłuża.
Zapisane

Mixol

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 03, 2022, 09:05:28 »

Pomiń bak i zasil gaźnik np. z butelki po oleju czy innego zbiornika tak żebyś mógł zrobić te parę kilometrów i nie lała Ci się benzyna.Wtedy będziesz miał pewność czy to wina zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2022, 09:08:06 wysłana przez Mixol »
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 03, 2022, 10:24:12 »

Możesz zrobić tak, jak kolega Mixol napisał, z tym, że pamiętaj o wcześniejszym rozebraniu i wyczyszczeniu gaźnika. Na wszelki wypadek między butelkę a gaźnik dałbym filtr samochodowy - materiałowy. Co prawda do 2t nie są zalecane, ale na testy będzie ok. On wychwytuje więcej zanieczyszczeń, a jest też opcja, że mogą być w samym paliwie - warto zabezpieczyć się też przed taką ewentualnością.
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 563
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 03, 2022, 19:18:15 »

Bakielit odpuść, sprawdziłem w katalogu dla 487 i nie ma w spisie. Filtry siateczkowe to tak karol u mnie na garażu określił, że są "odpustowe" jak męczyłem się gaźnikiem 638 który się lał, fajnie wyglądają ale filtrowanie takie se. Filtr ze spieku miedzianego też nie wyłapie wszystkiego i tak coś tam ci wleci ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. Na testy papierowy może być, ale nie jest zalecany bo wytrąca olej z mieszanki w jakimś stopniu.

Ogólnie jak ktoś ma syf w baku to nie mam w ogóle pomysłu, bo sam swój zbiornik wypłukałem przed montażem a i tak skądś to wylatuje i Karolex miał to samo w swojej 638. Doszedłem do wniosku u siebie że po prostu częściej podmienię filtr i z którym tankowaniem w końcu się te drobiny wypłuką do tego stopnia że powinien być w końcu spokój, ale gazior będę musiał na wiosnę zdjąć bo pewnie i tak mu tam naleciało coś.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Prezes12

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 04, 2022, 19:08:24 »

Zmieniłem filtr i zaczęło dopiero przelewać/sączyć sie z odpływu po 7-8km więc być może tutaj trzeba szukać przyczyny. Sprawdzimy w niedzielę jeszcze, ale na oko bak mam czysty.
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 04, 2022, 20:15:11 »

"Na oko" to chłop w szpitalu umarł. Tak się kiedyś mówiło.

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc, że "tu trzeba szukać przyczyny".

Jeśli wymiana filtra wydłużyła czas nim gaźnik zaczął przelewać to zwiększa prawdopodobieństwo źródła problemu, które zasugerowałem.

Zdejmij gaźnik, rozbierz go, delikatnie wylej benzynę i sprawdź czy na dnie - szczególnie w miejscu, gdzie wchodzi iglica pływaka i przy iglicy zaworka nie ma takiego drobniutkiego pyłu/piasku.


Rozumiem, że nie bardzo masz na to ochotę (skoro cały rok wolałeś jeździć kręcąc kranikiem) ale skoro już pytasz nas o rady, to się do nich zastosuj, abyśmy nie uznali, że nie doceniasz tego, że chcemy Ci pomóc :)


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2022, 20:20:34 wysłana przez Jacek_L »
Zapisane
Aktualnie: HD Heritage Softail TC88, Royal Enfield Himalayan.
Wcześniej: Enfield Bullet, Jawa 638.0, BMW R1100R, Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Jacek635

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 48
  • jawa 250
    • prototypownia janicki blog
Odp: Problem z gażnikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 05, 2022, 14:44:47 »

To jest pisanie po to żeby pisać może z nudów lub braku innego zajęcia a problem przedszkolak by rozwiązał a jest nim nieszczelny zaworek pływaka.
Zapisane
prototypownia-janicki.blogspot.com

Jawa353, MZ250, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road king, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
5034 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 28, 2006, 10:23:40
wysłana przez Gooch
problem z gażnikiem cz 350

Zaczęty przez connect Mechanika

5 Odpowiedzi
3367 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 21, 2007, 21:04:26
wysłana przez connect
problem z CZ

Zaczęty przez wnyku « 1 2 » Elektryka

27 Odpowiedzi
12246 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 24, 2008, 17:30:58
wysłana przez madras30
3 Odpowiedzi
1769 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 14, 2016, 21:03:54
wysłana przez jarconbubu
9 Odpowiedzi
4156 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 17, 2017, 10:21:37
wysłana przez Cezeta