Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 00:24:47
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z polskimi tłokami...  (Przeczytany 17024 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lukass102

  • Gość
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 11, 2009, 23:30:35 »

Jak je wygotujesz to sprawd¼ je tą metodą na opadanie i będziesz wiedział :]
Swoją drogą to ciekawy patent ;]
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • jawa
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 11, 2009, 23:55:01 »

Tłoki to jedna sprawa.
Ale żeby nie było takich przedmuchów muszą być też dobrze dobrane pierścienie.
Ja się nie bawiłem w szlify, bo policzyłem ile mnie to wyniesie i że nigdy nie ma pewności czy ktoś to dobrze zrobi.
A trafiły mi się cylindry nominały z dawnych lat. Normalnie białe kruki  :>
Dokupiłem nominalne czeskie tłoki i pierścienie u Ruszczyka.

I rzeczywiście próbowałem tą metodą którą opisuje ElMalin.
Luz pierścieni też sprawdzałem wsuwając je do cylindra, Był bardzo minimalny.
Po złożeniu wszystko ciężko chodziło. Miałem obawy czy jak się nagrzeje to się nie zakleszczy.
Nawet kopka ciężko chodziła.
Ale dało radę.
Ustawienie ga¼nika na bogatą mieszankę.
Pierwsze odpalenie na kilka minut do zagrzania się silnika, z duszą na ramieniu.
Potem pierwsza jazda po osiedlu. Cały czas sprawdzana temperatura i wsłuchiwanie się w pracę silnika.
Im więcej przejechane tym mniejsze ryzyko że się coś wydarzy.

Robienie szlifu to zawsze loteria.
Ale nie twierdzę że się nie da.
Musi być to po prostu dobrze zrobione.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 12, 2009, 00:08:14 »

Mieszkam teraz w akademiku, jest tam kilku MZ-ciarzy. Przy ostatniej imprezie jakos tak sie zgadaliśmy na temat tłoków.
Jedem z nich opowiadał że kupił polski tłok i go gotował i je¼dzi do tej pory i nie narzeka.
Inny że innych jak DDR tłoków nie założy. Ale najciekwasze było to że koleś robił szlif w tym samym miejscu co ja, i kupił tłok DDR, zrobili mu szlif i ma to samo co ja. Spadek mocy i problem z osiągnięciem V-max. Rozebrał Etke i przywiózł tłok. Był idetyczny jak ten mój, czyli teraz widać jaka jest jakość wykonanego szlifu.

A jeszcze jedno, napisałem że pierścienie, a raczej ich zamki zrobiły się okrągłe, w wyniku kontaktu z oknem wydechu. O ile mi wiadomo to nawet polskie pierścionki po kontakcie z oknem straciły by zamki bo są twarde.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

GROM

  • Gość
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 12, 2009, 08:24:53 »

Teraz jeśli kupisz tłoki to nie takie chop siup o czym się przekonałem już parę razy, najlepiej jak byś z mikrometrem jechał do sklepu i mierzył tłok pod twój cylinder, niestety jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia inna metoda to kupić 3 wymiar naprawczy tłoków i szlifować od nowa , bo szlif cylindra musi być wykonany pod wymiar tłoka a nie na określony wymiar bo jak pisałem tłoki mogą się między sobą różnić i tyle.
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 12, 2009, 09:34:59 »

To moze i ja od siebie coś dodam.
Zacznijmy od początku.
Robimy remont...
Patrzymy do danych producenta i określamy jaki ma być luz tłok-cylinder.
Ta wiedza nam jest bardzo potrzebna. Ten luz to nie 0.06mm.
Powinniśmy wiedzieć jaka jest tolerancja, czyli np. luz ma wynosić 0.05 - 0.07mm.
Nie znam luzu dla Jawy - może go ktoś tu poda (najlepiej z wartością tolerancji).
Dalej:
Tłok jest takze wykonywany z odpowiedią tolerancją. Czyli:
np. 1 szlif i grupa selekcyjna "b".
Grupa selekcyjna to nic innego jak odchyłka wymiarowa srednicy tłoka.
Czyli grupa selekcyjna "b" jest następnym wymiarem dla tego samego szlifu po grupie "a". 
Tu przykład:
http://www.allegro.pl/item759896411_jawa_ts_350_nowy_oryginalny_tlok.html
Ja na waszym miejscu dobierałbym dwa identyczne tloki...
Tłoki posiadają tekże swoje odchyłki dla otworów pod sworzeñ, a więc należy dobierać wszystko (choć Jawa może już raczej tego nie mieć - dotyczy to raczej silników 4 suwowych).
Jak mamy już dwa tłoki dobrane co do:
1. szlifu względem cyl. - 1,2 czy 3 szlif w zal. który z nich wyda do cyl.
2. grupy selekcyjnej - poprostu identycznej (tak robić najlepiej)
Udajemy się do zakladu który wykona nam usługe wytaczania i honowania cylindrów.
Tam prosimy Pana aby nam te nasze tłoki zmierzył (tłok mierzy się w dolnej części płaszcza w płaszczy¼nie prostopadłej do osi sworznia) Pan poda nam dokładna średnicę tłoków i bedzie ona wynosić na przykład 75.74 (przykład Junak III szlif). Mówimy zatem Panu aby nam zrobił to tego tłoka luz z tabeli tu na przykład 0.06 i dodajemy -"Proszę się trzymać dolnej granicy tolerancji czyli zrobić 0.05-0.06. Na koñcu pytamy:
"Czy możliwy jest u Pana pomiar tej wartości przy odbiorze?" Chciałbym sobie poprostu (zanim zapłacę pieniążki) zobaczyć jakiej jakości robota została wykonana. Pan widzi że znamy się na robocie i nie dość że się przyłoży to istnieje też duza szansa ze założy nam nowe kamienie do honownicy. Przy odbiorze prosimy o wyzerowaną!!! (to ważne) średnicówkę, bierzemy sobie karteczkę ze swoimi średnicami tłoków dodajemy ustalony wsześnij luz i mierzymy... na 3 wysokościach średnicę tulei cyl. w 2 płaszczyznach równoległej i prostopadlej do osi sworznia (razem 6 pomiarów). Jak jest git do płacimy, jak nie to Pan ma problem. Najczęstrze wady to stożek lub baryłka. Owal prawie się nie zdarza.

Ludzie: gotowanie tłoka to ostateczność! Tu ważne jest w czym i jak długo. Chcecie zrobić dobry remont? - odpuście sobie ten proces.
Ktoś tam napisał, że tłok dociera (zuzywa się ) szybciej od cylindra bo jest miękki - bzdura!!!!
W każdym tego typu pasowaniu ("miekkie-twarde") zużyciu ulega część "twarda". Dlaczego? - zapraszam do literatury, Wiesław Kozaczewski
"Teoria samochodu. Konstrukcja złożeñ tłok-cylinder silników spalinowych".

Na koniec.
Nie wkładajcie do swych silników gówna - gówno włożycie i gówno to będzie nie silnik.
Patrz - wyroby Made in China.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 12, 2009, 10:05:37 »

Cytuj
Nie wkładajcie do swych silników gówna - gówno włożycie i gówno to będzie nie silnik.


 święte słowa Fis, tym bardziej ze polskie tłoki ze sworzniami, pierścieniami i wszystkim kosztują 70zł na allegro ( ba to jest cena za dwa ) a u Ruszczyka za dwa same tylko tłoki zapłacimy 90zł i sa to zapewne czeskie tłoki innej jakosci i nie wymagające  az tak karkołomnych działañ i zabiegów, . lepiej chyba wydac te pare groszy wiecej na dobre tłoki i oddac cylindry w odpowiednie rece tak zeby bylo to zrobione profesjonalnie na tysiace kilometrow a nie na odwal do nastepnych 500km az sie cos rozsypie, prawda jest taka ze czy jawa czy japonia czy inny motocykl to nie mozna na wszystkim oszczędzać

Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 12, 2009, 11:02:35 »

Dobre szlifiernie które znam:
Wrocław:
ul. Wysoka - jak sie pomarudzi to zrobią porządnie
i jeszcze zakład na wylotówce na Poznañ - Hołowaty - tam był Pan Piotr - mechanik w Sparcie Wrocław przy motocyklach żużlowych - remontował FISy.  :] - fachura...
Warszawa - £omianki
-bracia - w domu jednorodzinnym - znajdziecie - jak nie to poszukam i znajdę adres.
Zakład bardzo porządny i sumienny, z tradycją...
Słyszałem też o zakładach poznañskich - tu trzeba pytać u Dealera HD oni mają utarte scieżki - aby nie "wywarzać otwartych drzwi".
To tyle.
Miłej zabawy...  ;)
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 12, 2009, 11:21:30 »

Nie wkładajcie do swych silników gówna - gówno włożycie i gówno to będzie nie silnik.
Patrz - wyroby Made in China.
Cytuj
Nie wkładajcie do swych silników gówna - gówno włożycie i gówno to będzie nie silnik.


 święte słowa Fis, tym bardziej ze polskie tłoki ze sworzniami, pierścieniami i wszystkim kosztują 70zł na allegro ( ba to jest cena za dwa ) a u Ruszczyka za dwa same tylko tłoki zapłacimy 90zł i sa to zapewne czeskie tłoki innej jakosci i nie wymagające  az tak karkołomnych działañ i zabiegów, . lepiej chyba wydac te pare groszy wiecej na dobre tłoki i oddac cylindry w odpowiednie rece tak zeby bylo to zrobione profesjonalnie na tysiace kilometrow a nie na odwal do nastepnych 500km az sie cos rozsypie, prawda jest taka ze czy jawa czy japonia czy inny motocykl to nie mozna na wszystkim oszczędzać



¦więte słowa; jak coś koniecznie chcesz zrobić to rób od razu porządnie, aby drugi raz nie trzeba było poprawiać, bo wtedy to g...o nie robota, szkoda czasu twojego i tego, co bedzie poprawiał-tego nauczyli mnie Szwedzi.

Bardziej dosadni byli Amerykanie: ludzi biednych nie stać na tanie rzeczy.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

bobek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 12, 2009, 15:58:56 »

uzupełnienie wypowiedzi kolegi FISa;tłoki w motocylach Jawa i Cz 350 model 472.4 472.5 mają dodatkowe oznaczenia X,Y.Są to grupy selekcyjne ze względu na średnicę piasty.Na dwie grupy selekcyjne dzielą się również sworznie tłokowe,oznaczone kolorem niebieskim lub czerwonym.Tłoki i sworznie tłokowe należy kojarzyć w następujący sposób;kolor niebieski sworznia-tłok X kolor czerwony -tłok Y.¦rednica cylindra nominał grupa selekcyjna A to 58,00 B to 58,01 C to 58.02 każdy następny szlif to ostopniowanie co 0,25.Klasyfikacja tłoków to odpowiednio A-57,94  B-57,95 C-57,96 i dalsze szlify odpowiednio co 0,25. Te wszystkie mądrości wiem z książki "Sam obsługuję motocykl Jawa Cz " autorstwa J.Kruszewski J.Nowacki wydanej przez WK£ w 1985roku
Zapisane

bobek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 12, 2009, 16:05:26 »

 i jeszcze ;najlepsze szlify robi  Sanecznik w Rybniku na ulicy Janiego
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 12, 2009, 17:52:46 »

No tak racja sam jestem zwolennikiem orzginalnych części, ale co zrobić bieda aż piszczy.
Kupuje polskie, jak się zjeb*** to nic, trudno mam jeszcze drugi komplet cylków.

Ale jest tu kilka osób, którzy mają w jawach polskie tłoki i nie narzekają, z resztą zobaczymy.

Jak to zawsze bywa, kilku będzie za kilku przeciw.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 12, 2009, 19:37:45 »

Dzieki "bobek"!!!
Czyli selekcja sworzni też istnieje - to super...!
O to chodziło. Jeszcze tylko podać luz tłok-cylinder z odchyłkami...
Ja nie znam tych wartości, nie robię Jaw. Ale zasady doboru tłoków są wszędzie takie same....

I jeszcze, chciałeś napisać że w Rybniku najlepsze szlify robi Sanecznik, a nie że w ogóle robi on najlepsze szlify - (bo to róznica jest...w rozumieniu)  :]

ElMalin:
Usiądz sobie cichutko w kąciku i poczekaj aż będziesz miał te 40 złotych więcej na porządne tłoki, a tak zajedziesz 2 komplety cylindrów w 1 miesiąc. Kasy na szlify i gówniane części nie wspomnę.
Zgadnij dlaczego ja Sokoła robię już kilka lat? - Bo nie mam pieniędzy!!!!
A tłoka od ¯uka wkładał nie bedę...

Wybacz ale strasznie mnie wkurwia takie postępowanie.  :'(
Zapisane

bobek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 12, 2009, 19:51:19 »

co do tych szlifow to niech Ci będzie że w Rybniku.Pozdrawiam.
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 12, 2009, 22:15:53 »

A to jest jawa a nie sokół, widzisz Fis ty mówisz że tylko czeskie, a masa ludzi je¼dzi na polskich i nie narzeka, po to kupuje polskie żeby zobaczyć jak będzie. Wygotuje i zobaczymy, nie przejmuje się tym co się stanie z cylkami, mam 2 jawe na części, i tam są napewno tłoki czeskie. Zobacz miałem polskie tłoki, awaria, zakładam znowu polskie, znowu będzie awaria, wtedy kupie czeskie a narazie, zobaczymy. Mi to rybka co z tym będzie.

Jerry, Naczelny i White Power je¼dzili bąd¼ jeżdża na polskich, i pewnie masa innych uzytkowników, i nie narzekają na nie i ja będe następny.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2009, 22:23:02 wysłana przez ElMalin »
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 13, 2009, 12:18:28 »

Cytuj
White Power je¼dzili bąd¼ jeżdża na polskich

hmm white juz nie jezdzi na tych tlokach z ato ja na nich jezdze i jakos smigaja ogladalem je tamtej zimy, wygladaja bardzo ok.... kwestia tez wykonania szlifu
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 13, 2009, 12:24:12 »

Ja nie mówię, ze czeskie, ja mówię dobre. Zawsze można kupić tłoki Mahla za parę stów sztuka.

Zakładając mierny produkt do silnika narażamy się na problemy, na przykład daleko od domu.

Ale to nie wszystko, jak już te problemy wystąpią, to nie wiemy jaka jest ich przyczyna, szlif czy tłok.
Wiadomo można powiększyc luz tłok - cylinder, ale wtedy narażamy się na same straty:
-mocy
-zbędne obciążenia termiczne
-zapiekanie pierścieni
-głośną pracę silnika
Gorsze tłoki moga być wykonane z dobrego materiału, ale są gorsze gdyż mają większy rozrzut tolerancji wykonania.
Jeden kupi tlok lepszy a drugi (z tej samej firmy) gorszy.
Potem rodzą się pytania - dlaczego jeden je¼dzi a drugi nie...robiąc remont na takich częściach ...dając do podejrzanych zakładów remontowych narażamy się potencjalnie na wykonanie remontu-bubla.
Jeżeli o to chodzi - o taki mały hazardzik - to sorry... nie zrozumiałem intencji.
Wszak CZ Naczelnego jak sam pisuje - jest z dzwoniącym tłokiem bez paru podkładek - i widzała już niejedno...  <cheers>.
¯adnych kłutni mechanik350 - to poprostu męska rozmowa - konkretna i szczegółowa - jak remont kapitalny silnika.  :]
P.S.
Mi imponują weterany ze szkoły angielskiej - roczniki 1919 badz 1929 i prawie każdy ma niebieskie kolanko.
W Polsce są też takie maszyny - Oldtimer Club Poland. Ale to tylko przykłady, inne sprzęty też podobnie ganiają.

ElMalin - myślę że za jakiś czas napiszesz jak te tłoki Ci się sprawują, to może być cenny materiał naukowy.
A tak już szczerze i bez podtekstów - mam nadzieję, że będzie OK.  <cheers>
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3375
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 13, 2009, 13:15:18 »

Fis..... wiesz.... dobrze gadasz wódki dać, ale... nie podziękuje za dobre słowo żeby nie zapeszyć ;)
Tłoki będa z Almotu albo Cross Impex, zalożymy, zobaczymy, poje¼dzimy mam nadzieje i się zobaczy.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 16, 2009, 19:07:52 »

w sumie ja tez jezdze na polskich, cylindry i tloki byly robione w czasach gdy dostep do netu byl mocno klopotliwy, a nawet gdyby byl, to jawaczesci pewnie nie bylo  :D

ciekawy jestem jak to wyglada obecnie u mnie tzn luz tlok cylinder, moze kiedys z nodow w cieplym garazu rozbiore i pomierzę

teraz napewno kupilbym czeskie
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

misiolek

  • Gość
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 16, 2009, 19:28:43 »

W poprzedniej jawie miałem polskie - CROSS IMPEX. Najtañszy szajs na allegro, ale zaliczyłem niesamowite zdziwko.
Kupiłem je ze względów czysto ekonomicznych - co w naszym pięknym kraju nie jest jakimś zaskoczeniem, ale do rzeczy ... po złożeniu wszystkiego i pierwszym odpaleniu miała dosyć mocne opory, ale nie chwytało tłoków.
Po 100km jawa jak nowa, przejechałem nią pół polski, bieszczady, tatry i bez zająknięcia, iglica w górę i ogieñ.
Je¼dzi do tej pory i podejrzewam, że ma się dobrze.
Nikomu nie polecam, ani nie odradzam - jak bym miał kasę zapewne bym czeskie kupił, ale każdy ma alternatywę przy skromniejszym budżecie i to uważam za wielki + prywaciarskich tłoków.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 16, 2009, 20:05:37 »

Cytuj
W poprzedniej jawie miałem polskie - CROSS IMPEX. Najtañszy szajs na allegro, ale zaliczyłem niesamowite zdziwko.
Hehe, firma Cross Impex jest w prostej linii 200 metrów od mojego domu ;)
Wbrew pozorom nie jest to mała firemka. Ja osobiście jeżdże na czeskich ale ciekaw byłem opinii.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

HubertBaran

  • Gość
Odp: Problem z polskimi tłokami...
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 01, 2010, 11:38:55 »

Selekcje tłoków zależą od producenta, producent tłoków podaje jego pasowanie do cylindra i pasowanie do sworznia oraz luz pierścieni. Porządny tłok to taki do którego dołączony jest sworzeñ i pierścienie.

Obecna produkcja tłoków to jakaś kpina, robiąc remont znajomemu kupiłem czeskie tłoki na jawaczęści. Za głowę się złapałem jak zobaczyłem obróbkę piast, mierząc wszystko mikrometrem wyszło na to ze w stosunku do oryginału założonego w CZ kumpla wykazywały one inna zbieżność. Kupiłem tłoki polskie tu zastrzeżenia miałem do wykonania rowków pierścieniowych. Poirytowany cała sytuacja kupiłem w almocie 4 surowe odlewy. Włożyłem w tokarkę i obrobiłem jak Bozia przykazał. Zastosowałem pasowania MZtowskie pierścieni(te zamówiłem w £ódzkiej primie 1 pierścieñ o przekroju trapezowym i jeden o przekroju prostokątnym oba z sferoidalnego żeliwa) i piast(0,005) szlif 0,05. Po cały dniu mekki z frezarka, tokarka i mikrometrem, zabrałem się za fazowanie okien cylindra(to najczęściej pomijana czynność która potem przynosi tragiczne skutki). Cylindry następnie zostały dokładnie umyte w wodzie z mydłem(pozbywamy się resztek po honowaniu) pó¼niej przepłukane benzyna bardzo dokładnie.
Składanie na sucho, wstępna regulacja ga¼nika i odpalenie, do tej pory kolega zrobił jakieś 3 tys km nie słyszałem skarg docieranie trwało zgodnie z moimi sugestiami 300 km po przekroczeniu tej granicy został jeszcze raz            ustawiony ga¼nik.

Wniosek: ¯adne ze sprzedawanych obecnie tłoków nie spełniają wymogów "tłoka" mnie nie chciało się bawić z już obrobionym tłokiem bo to zadanie trudniejsze jednak możliwe do wykonania, obserwuje jednak ze często ludzie popełniają duże błędy podczas samego montażu tłoków i cylindrów co skutkuje potem zatarciami.


p.s. przy wymianie samych pierścieni należy na tulei cylindra odświeżyć rysy honownicze tzw. jodełkę, dokonujemy tego honownica ręczną. Tak samo sprawa wygląda przy wymianie tłoka. Po zamocowaniu głowicy sprawdzamy szczelinę pomiędzy denkiem tłoka a  głowica ma się mieścić w granicach 0,9 -1,1 mm. Pomiaru dokonujemy drutem cynowym.

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Problem ze świecą

Zaczęty przez gawron1987 Elektryka

13 Odpowiedzi
8286 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 06, 2006, 23:25:29
wysłana przez wojtas.87
Mam problem z ładowaniem

Zaczęty przez Wódz Elektryka

13 Odpowiedzi
8184 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 13, 2006, 15:22:50
wysłana przez Wódz
3 Odpowiedzi
3448 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 25, 2006, 20:18:53
wysłana przez teoroch
7 Odpowiedzi
4731 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2013, 23:05:33
wysłana przez Jawolotmen
2 Odpowiedzi
2725 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 07, 2014, 20:55:15
wysłana przez killler