Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:21:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ga¼nik membranowy...  (Przeczytany 5347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Shimi

  • Gość
Ga¼nik membranowy...
« dnia: Stycznia 16, 2009, 18:11:58 »

Ostatnio myślałem nad zainstalowaniem ga¼nika membranowego do jawy. Ga¼niki tego typu stosuje się w piłach spalinowych, zamiast komory pływakowej jest membrana która podaje paliwo te rozwiązanie jest leprze z tego względy ze dawkowanie paliwa jest dożo bardziej precyzyjne. Pozatym te ga¼niki maja zwężkę Venturiego która minimalizuje zjawisko cofania się mieszanki a także powoduje jej zawirowanie co korzystnie wpływa na wymieszanie paliwa z powietrzem. Jedyny problem to to ze większość ga¼ników stosowanych w pilarkach jest stosunkowo mała. Jedynym wyjściem byłoby zastosowanie dwóch takich ga¼ników np. od tajgi tam są dość spore, lub zaopatrzenie się w gazik od husqvarny 3120XP piła ta ma pojemność 118ccm ale też nie mam pewności czy by nie był za mały. Uważam ze warto byłoby poeksperymentować mój kolega zostawał podobny ga¼nik do jawki 50 i przyniosło to naprawdę dobre i wyra¼nie odczuwalne efekty poza leprzo dynamiko spadło zużycie paliwa. Problem stanowi regulacja tego ga¼nika i konieczność wymiany membrany co jakiś czas.

Xargo1: Proszę poprawić ortografię i interpunkcję - to nie forum onetu. Poza tym klawiatura nie bez przyczyny ma tyle przycisków...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 16, 2009, 19:08:52 wysłana przez Xargo1 »
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 16, 2009, 18:22:34 »

Temat o tym był i ktoś rozkminił że będzie potrzeba zmienienia dolotu gdyż podciśnienie może okazać się za małe  ;)
Zapisane

Mbebe

  • Gość
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 16, 2009, 18:25:01 »

To ja ten ga¼nik mam. Zastrzegam sobie prawa autorskie:P Zamontowanie nie było trudne. Zużycie paliwa sięga 2l przy je¼dzie "zawsze gaz do oporu" Ga¼nik pochodzi od piły husqvarna dolpima ps 180. Osiągi się poprawiły. Wydaje się nieprawdopodobne to ze zmalało zużycie paliwa a osiągi znacznie się poprawiły.O szczegółach napisze pó¼niej:) Odnośnie membran to wcale nie tak często trzeba je wymieniać, ja musiałem bo miale zużyte gdyż ga¼nik nie był nowy
« Ostatnia zmiana: Stycznia 16, 2009, 18:34:54 wysłana przez Mbebe »
Zapisane

Shimi

  • Gość
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 16, 2009, 18:34:56 »

z tego co pamiętam temat był ale o ga¼niku podciśnieniowym od
4-suwa. mi chodzi o zupełnie inny ga¼nik w którym przepustnica jest otwierana mechanicznie za pomocą cięgna gazu a nie podciśnienia...
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 16, 2009, 19:20:35 »

Hm  <blink>
A cóż jest takiego cudownego w ga¼niku membramowym?
Chyba tylko to że nie jest wrażliwy na przechyły a nawet może pracować "do góry nogami". I na tym bym zakoñczył wymienianie jego zalet.

Kumpel miał takowy ga¼nik w motolotni przy silniku Trampka.
Jakoś nie przypominam sobie  żeby na niego nie narzekał  <dontgetit>
Zapisane

Mbebe

  • Gość
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 16, 2009, 19:24:29 »

Montaż takiego ga¼nika jest stosunkowo prosty. Wystarczy kamieniem przeszlifować otwór na większy. Sposób montowania linki może przysporzyć  trochę problemu gdyż trzeba zrobić uchwyt z blaszki lub z czegoś innego. A potem regulacja śrubkami. Dodatkowym atutem tego ga¼nika jest możliwość zmiany charakterystyki silnika w zależności od upodobañ. Mianowicie można ustawić żeby silnik miał mocniejszy dół obrotów albo ustawić na wysoki obroty, wtedy występuje fajne zjawisko "uderzenia mocy". Polecam ten ga¼nik tym którzy maja czeskie jawki i ogary 200. Jestem zadowolony z eksploatacji. Jedynym problemem może być zapychające się sitko w środku. Myślę, że montaż filtru paliwa powinien usunąć ten problem.
Zapisane

Shimi

  • Gość
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 16, 2009, 19:28:09 »

jego największy zaleto jest zwężka VENTURI
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Ga¼nik membranowy...
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 16, 2009, 20:29:42 »

Nie venturi a Venturiego - od nazwiska wynalazcy / badacza (w 1 poście też poprawiłem bo nie mogłem na to patrzeć patrzeć)
Poza tym nic w przyrodzie nie ma za darmo. Zwężki Venturiego powodują zwiększenie szybkości przepływu gazów, przez co paliwo łatwiej się miesza. Ale dzieje się to kosztem ciśnienia jakie jest na wyjściu zwężki. A stosuje się tylko dlatego aby kosztem mocy ograniczyć spalanie. Nie zastanawiało Cię dlaczego, pomimo tego, że zwężka znana jest od bardzo dawna i stosowana z powodzeniem w pneumatyce przemysłowej, nigdy nie znalazła miejsca w żadnym silniku który był projektowany pod kątem mocy? Poza tym zwężki Venturiego były stosowane w niektórych silnikach do zmniejszania mocy w zdławionych modelach - tak było np. w Hondzie Transalp i Africa Twin na rynek szwajcarski. Dlatego, IMHO, taki ga¼nik jedyne co by spowodował to lekko mniej spalanie i mniejszą moc. Gra nie warta świeczki...
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Ga¼nik i paliwo

Zaczęty przez Radija Eksploatacja

15 Odpowiedzi
7723 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 18, 2006, 12:11:53
wysłana przez antek
Nowy ga¼nik

Zaczęty przez Kronobel Mechanika

18 Odpowiedzi
8254 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 23, 2008, 18:56:11
wysłana przez Wojt@s
Ga¼nik od TS w CZ??

Zaczęty przez lukaszz1789 « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
12353 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 13, 2013, 20:50:03
wysłana przez Dawid1981
jaki ma być ga¼nik??

Zaczęty przez Jawsim Mechanika

4 Odpowiedzi
3556 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2007, 20:13:25
wysłana przez Jawsim
33 Odpowiedzi
12111 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2008, 09:36:28
wysłana przez Jawsim