Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 20, 2025, 02:07:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: wyprzedzenie zaplonu  (Przeczytany 7620 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

miloww

  • Gość
wyprzedzenie zaplonu
« dnia: Maja 11, 2006, 15:01:57 »

Witam
Posiadam Jawe Cz '77, typ silnika 634. Chcialem sie dowiedziec, jaki jest wg Was najlepszy kat wyprzedzenia zaplonu ?? Bo znalazlem w roznych zrodlach 2,3-2,7 lub 2,7-3,2 mm przed GMP. A jak z Waszego doswiadczenia wynika ?? Chodzi mi o wnioski praktyczne.
pozdr
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 11, 2006, 21:10:06 »

2,6-3mm, ale to zalezy od wielu rzeczy musisz sie troche pobawić i sprawdzic kiedy silnik bedzie chodzil najlepiej.



pzdr
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 11, 2006, 22:47:32 »

gdzieś kiedyś czytałem że wyprzedzenia zapłonu podane przez producentów są nie aktualne ponieważ dziesiejsze benzyny mają więcej oktanów więc szybciej się spalają i co za tym idzie należało by zapłon nieco opó¼nić. ja w swojej CZ 350 mam wyprzedzenie na 2,5 mm i jest ok, przerwa ustawiona na 0.35mm
Zapisane

miloww

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 12, 2006, 22:27:50 »

ustawilem na 2,8 mm i na razie wydaje sie chodzic dobrze :)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 14, 2006, 21:31:03 »

ja mam 2,7 i chyba cos pokombinuje, bo mi troszke chyba przerywa i dziwnie chodzi jak nie ma co robic, wkurza mie ten dzwiek, az go kiedys nagram to wam pokarze, mysle ze to moze wlasnie przez zaplon ona tak chodzi
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

mortimers

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 15, 2006, 09:19:08 »

witam
a u mnie w jawie 250 ksiazka podaje wyprzedzenie 3,5 mm i jak tak ustawiam to ciezko mi zapalic motocykl ,bo kopniak caly czas odbija wiec ustawiam na oko tak zeby nie odbijal czyli mniejwiecej  2 mm,a nawet ciut ponizej 2mm przestaje odbijac kopniak,nit nie wi czemu tak jest,bo na prawidlowym zaplonie to tylko z pychu mozna palic.
platynkiu stawiam na 0,35mm.,moze faktycznie jakis lepszy oktan paliwa albo cos??
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 15, 2006, 10:59:06 »

hmm to ciekawe. Mi kiedys znajomy mechanik ustawił zapłon w TSce na ponad 4mm. Nie było zadnych problemów z paleniem- łapała od kopa. A dlaczego tak dużo. Powód jest bardzo prosty ze wzrostem obrotów zapłon powinien być wcześniejszy (po to są mechaniczne regulatory przyspieszenia zapłonu) i wtedy przy lekkim kopnięciu starter "lubi" odbić. Jakoże jawcia takowego nie posiada należy przyspeiszyć zapłon i unikać pracy silnika poniżej 3000. Powiem tak, takie ustawienie może u było dobre ale moto dużo paliło i czasami dziwnie chodził, ale problemów z paleniem od kopa nie było. Teraz mam VAPE i też nie ma problemu.
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 15, 2006, 11:50:46 »

W jawie nie ma takiego pieknego wynalazku który by korygował wyprzedzenie zapłonu w funkcji obrotów.... więc pozostaje nam ustawienie zapłonu tak ,,po środku" żeby chodziła na wolnych obrotach i pogonić na trasie się dało. Ten ,,wynalazek" prameti wiadomo jak chodzi.
Co do paliwa to nie chcę smucić ale liczba oktanowa mówi głównie o tym jaką odporność ma paliwo na spalanie detonacyjne. czyli wysoka liczba oktanowa pozwala zwiększyć kompresję silnika, zwiekszyć jego obroty, zwiekszyć wyprzedzenie zapłonu itp..... bez obawy o spalanie stukowe.
Napewno jest róznica między paliwem 78 a 98 oktanów ale nie na tyle byśmy zmieniali nastawy zapłonu.
 3,0 mm PRM to dla mojej jawci optimum....
Zapisane

Bosy

  • Gość
Odp: wyprzedzenie zaplonu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 04, 2006, 22:35:41 »

zgadzam się z tym że im więcej oktanów tym silnik bardziej odporny na spalanie stukowe. ale jestem 100 % pewny zę im więcej oktanów tym szybciej benzyna sie spala - i różnica jest znacząca. ładnych parę lat temu mój brat w technikum robił doświadczenie na chemie. - testował szybkość spalania kilku łatwo palnych cieczy. Między innymi benzyny, rozpuszczalniKU, alkoholi itp. mimo że się tym nie interesowałem to pamietam, jak nalewał do dwuch pojemników 200 ml benzyny jednego i drugiego gatunku paliwa i podpalał, i to paliwo które miało więcej oktanów szybciej sie wypalało. Nie pamiętam już jaka była różnica, ale napewno BY£A ZAUWA¯ALNA GO£YM OKIEM. niestety teraz nie ma już benzyny tej z małą liczbą oktanową, więc doświadczenia nie przeprowadzę.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
23 Odpowiedzi
10404 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2006, 18:46:42
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
6647 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 17, 2012, 23:05:36
wysłana przez Jawolotmen
8 Odpowiedzi
8361 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2014, 20:21:07
wysłana przez STÓWA
5 Odpowiedzi
3026 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2018, 16:02:51
wysłana przez Rozztocz
8 Odpowiedzi
2954 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2019, 16:50:28
wysłana przez zagier