Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 21:17:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: charakterystyka silnika  (Przeczytany 6501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
charakterystyka silnika
« dnia: Sierpnia 31, 2010, 18:38:11 »

witam, mam pytanko do właścicieli cz 350 472.6, chodzi mi o charakterystyke pracy silnika tzn. jak przyspieszam to tak do 3,5 tys idze strasznie mułowato potem coś sie zaczyna ale dopiero od 4,5 tys obrotów CZE¦KA dostaje nagłego kopa jak by sie turbo włączyło czy uwas też tak jest ??? wiem że to 2t i potrzebuje obrotów ale wydajie sie mi że moc nieprzebiega zbyt liniowo.
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

gringo

  • Gość
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 31, 2010, 18:45:11 »

tak byc nie powinno, ga¼nik + zapłon /sprawdz na którym rowku masz iglice w ga¼niku/
Zapisane

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 31, 2010, 19:41:34 »

zapinka jest na 3 rowku od góry, co do silnika to chyba jest nominał i ma 18 tyś przejechane ale niema jakiś niepojących dzwięków dodam ,że wymieniałem ostatnio ga¼nik i się nadziałem na chiñszczyzne bo cięzko regulować go i wogole jakis taki "niespasowany dobrze" <scared>, zobacze jak bede miał czas co z zapłonem ,chodz wiedza w mechanice ,moja marna ,to zobacze co da się zrobić,nastraszyliście mnie remątem a tu pięniążków ni ma  <sadwalk>
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 31, 2010, 20:30:10 »

mam gażnik ale niestety pęknięty ;/ , jechałem tylko raz na nim i niepamiętam jak sie motor zachowywał bo to była pierwsza jazada i był podjarany potem padły świece itd..... jak wpadnie mi trochę gotówki to zakupie oryginalny. Co do regulacji to były małe problemy ale udało mi sie go wyregulować (chinski gażnik). A świec mi niezalewa bo maja kolor kawy z mlekiem wiec chyba dobrze ,ale i tak kupie oryginalny.
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

Radwan

  • OBECNIE BRAK :(
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 127
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Września 01, 2010, 23:34:04 »

a jaka powinna być charakterystyka dobrego silnika ??? powinien iść bardziej z dołu ??
Zapisane
    Status GG
Szanuj maszynę,ona cię nie zawiedzie.........w każde miejsce bezpiecznie dowiezie : )

Ciechu

  • Gość
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Września 01, 2010, 23:45:50 »

Ten silnik jest dosyć elastyczny. Wolne obroty nie powinny wyra¼nie kuleć. Gdy moja Jawa (silnika w zasadzie ten sam co u ciebie) trafiła w moje, podczas jazd próbnych okazało się że trzeci bieg natychmiastowo wypada. Nie było żadnego problemu aby podczas rozpędzania z drugiego biegu przejść na czwarty. Motocykl rychło zbierał się na czwartym biegu z wolnych obrotów. Jeśli ten problem zwrócił twoją uwagę to znaczy że coś nie gra.
Zapisane

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Września 04, 2010, 11:27:45 »

A czy cz 175 też powinna ładnie się zbierać z małych obrotów? Bo moja na małych ma straszliwego muła. Dodam że silnik po kapitalce, regeneracja wału, 2 szlif cylindra nowe łożyska i uszczelniacze. Jak jadę po asfalcie pod górę i mam na liczniku jakieś 90km/h to nawet z obrotów nie spadnie choć trochę, a jak mam jakieś 60km/h to już trzeba redukować, ale i tak pó¼niej nawet z 3 biegu potrafią spadać jej obroty. I mam jeszcze taki problem że gdy chodzi sobie na wolnych obrotach i raptownie dodam gazu tak do połowy to ją dusi i dopiero po chwili łapie nawet potrafi sobie w ga¼nik strzelić. zapłon ustawiony na 2.8mm przed GMP. postaram nagrać się jakiś filmik i wstawić na YT
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Września 04, 2010, 14:50:31 »

¦wieca ceglasta. A do co do dawki to chyba jest za mała a nie za duża. zawsze jak odpalam moto to zalewam ga¼nik tak że nadmiarem wycieka i chwilę chodzi dobrze ale jak paliwo w ga¼niku paliwo się unormuje to znów ją z małych obrotów dusi. wygląda to tak jakby miała za mało. niestety na pływaku nie można zwiększyć dawki.   <mur> 
spróbuję podnieść jeszcze na iglicy, ale wtedy będzie paliła jak smok.  <furious> I tak ¼le i tak niedobrze. Jutro dam znać co i jak chwilowo nie mam jak pogrzebać w cezecie. A i czytałem że śrubka od ustawiania mieszanki ma być wykręcona 2.5 obrotu u mnie jest wkręcona do koñca, bo jeżeli będzie wykręcona chociaż pół obrotu to jest jeszcze gorzej...
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Września 04, 2010, 17:10:34 »

A czy cz 175 też powinna ładnie się zbierać z małych obrotów? Bo moja na małych ma straszliwego muła. Dodam że silnik po kapitalce, regeneracja wału, 2 szlif cylindra nowe łożyska i uszczelniacze. Jak jadę po asfalcie pod górę i mam na liczniku jakieś 90km/h to nawet z obrotów nie spadnie choć trochę, a jak mam jakieś 60km/h to już trzeba redukować, ale i tak pó¼niej nawet z 3 biegu potrafią spadać jej obroty. I mam jeszcze taki problem że gdy chodzi sobie na wolnych obrotach i raptownie dodam gazu tak do połowy to ją dusi i dopiero po chwili łapie nawet potrafi sobie w ga¼nik strzelić. zapłon ustawiony na 2.8mm przed GMP. postaram nagrać się jakiś filmik i wstawić na YT

U mnie znowu jest na odwrót, też mam CZ 175 po remoncie silnika, tylko że tą starszą z 1961r i na małych obrotach ciągnie elegancko, ale gdy osiągnie 65-70km/h to łapie muła i nie chce przyśpieszać. Czy to może wina zbyt wczesnego zapłonu? Nie mam żadnych problemów z odpalaniem, na wolnych obrotach chodzi równo, ale nie chce się wkręcać na wysokie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1771
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Września 05, 2010, 21:15:02 »

u mnie CZ 350 jak muliła na wyższych obrotach to za mało dostawała paliwa
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

Karolex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Września 05, 2010, 22:54:47 »

Nie łatwiej po prostu założyć jakąś podkładkę na pływak?
Zapisane
Ludzie sami sobie utrudniają życie.
A potem pier* że życie trudne.

dawidtysler209

  • Gość
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Września 06, 2010, 00:11:12 »

Nie łatwiej po prostu założyć jakąś podkładkę na pływak?

Skoro mechaty mówi tak, i jest to metoda najskuteczniejsza, to tak zostaw :D

Jakoś za każdym razem jak czyścisz ga¼nik to słabo widzę zabawę w jakieś podkładki. :)
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1771
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Września 06, 2010, 11:32:05 »

  Co do CZ 350 i 175. To jest możliwość regulacji poziomu paliwa w tych ga¼nikach. Po prostu należy odlutować iglicę od pływaka.I przesuwając ją gora/dół w pływaku,ustawić wyższy lub niższy poziom paliwa. Po ustawieniu poziomu paliwa,należy iglicę zlutowac z pływakiem na nowo. Robiłem tak u siebie kiedyś w CZ 472.6.
w swojej CZ muszę coś takiego zrobić ;)
dzięki za info :)

a z podkładkami to nie bardzo, więcej będzie mozolnej roboty przy czyszczeniu ga¼nika i nawet dobieraniu podkładek.
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1843
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: charakterystyka silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Września 06, 2010, 19:33:22 »

Dodawaniem podkładek można tylko podnieść poziom paliwa, a żeby obniżyć to już trzeba lutować. Spróbuję jeszcze ją wyregulować, jak nie pomoże to wtedy będę "psuł" pływak.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
6590 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2007, 15:01:55
wysłana przez madras30
polerka silnika

Zaczęty przez Kosa86 « 1 2 » Opowieści warsztatowe

31 Odpowiedzi
13766 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 13, 2011, 09:18:36
wysłana przez FIS
rozpoławianie silnika

Zaczęty przez michal88 Mechanika

16 Odpowiedzi
8623 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 10, 2007, 18:46:12
wysłana przez Wódz
2 Odpowiedzi
3570 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 25, 2012, 09:30:32
wysłana przez spiewak
4 Odpowiedzi
7281 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 17, 2015, 20:24:47
wysłana przez muczos