Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:37:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Jeden gar nie pali  (Przeczytany 15183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawa634

  • Gość
[all 350] Jeden gar nie pali
« dnia: Września 06, 2006, 15:53:22 »

Cześć
powiedzcie mi co może być przyczyną nierównego spalania na lewym cylindrze. Chodzi mi o to że na prawym ładniutko z tłumika słychać bum,bum,bum a na lewym bum,...bum,bum........bum. Krótko mówiąc nie zawsze wybucha mieszanka na lewym cylindrze a w konsekwencji wali olejem z lewej rury. Zapłon ustawiałem na wszystkie sposoby nawet jak ładnie równo silnik chodził to i tak na tym lewym nie zawsze dochodziło do wybuchu. Czego to może być wina ? cewki? świecy na pewno nie bo zmieniałem. Jeśli wiecie co zrobić to prosze napiszcie.
Pozdro
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2013, 07:32:14 wysłana przez Bulo »
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Września 06, 2006, 18:56:26 »

Sprawdz cewki(z przewodami i fajkami), kondensatory, przerywacze tzn. tak jak ze świecami czyli zamieniaj pojedyñczo te części i zobaczysz czy są zmiany czyli jak nie chodzi lewy, a po zamianie przestanie dobrze pracować prawy to już znalazłes przyczynę.


pzdr
Zapisane

jawa634

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 11, 2006, 15:11:47 »

Sprawa wyglada tak zamieniałem przerywacze, cewki, świece, no to powinno się już chyba ujawnic przez co dobrze nie spala a tu nic  ciagle tylko na lewym. Już nie wiem co to może być jakaś wada techniczna?
Jeśli przeszłoby wam coś do głowy to dajcie znać
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 11, 2006, 15:29:19 »

Sprawd¼ jeszcze tłumiki, głowice i nie pisałeś o kondensatorach, a głownie one mogą być przyczyną złej pracy silnika.


pzdr
Zapisane

pln

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 11, 2006, 16:23:24 »

jak chlapie ci olejem to znaczy że słabo spala mieszanke, więc polataj po instalacji tego garu np. kondensatory, cewki, świece, przerywacze, przewody, fajki. jak nic z tych żeczy to ściągnij głowice i cylinder i sprawć stan pierścieni, tłoka, cylindra. Może coś tam ci poszło i na tym garze słabiej pracuje. Pokombinuj! Może sie uda. Powodzenia!!!!
Zapisane

jawa634

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 11, 2006, 16:58:07 »

No tak ale jeśli ja zmieniłem kable na przerywaczach i kable na świecach to automatycznie mam zmienione przerywacze i kondensatory a lewy ciągle nie spala mieszanki tak jak powinien. A jeżeli chodzi o pierścienie czy coś w silniku to odpada bo już sprawdzałem. Nie wiem może to tłumik jakiś zapchany.
Zapisane

tochu

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 11, 2006, 17:40:55 »

Ja tak miałem na prawym cylindrze - i też, niby wszystko ladnie... ale pewnego dnia po prostu w ogóle przestał chodzić na prawym cylindrze, więc rozkręcam patrze, a tam była przetarta izolacja od kabla kondensatora, i w koñcu się urwał sam kabel :P
Zapisane

mechanik

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 11, 2006, 17:59:38 »

cze chłopaki polecam to http://www.allegro.pl/item149107931_modul_zaplonowy_domotocykli_jawa_350_mz_wsk.html już sprzedałem kilku osobą na forum. Pozbywasz się kondensatorów. I napewno będzoie dużolepiejchodziła. A przerwe naświecy zwiększasz do 1,2mm. Spali wszystko. Pozdrwaiam
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 11, 2006, 20:59:01 »

A jak wciagniesz na obroty to tez jeden z cylindrow "wypada" ??
Bo nie chce nic mowic ale to juz taka przypadlosc tych silnikow zwlaszcza tych z instalka 6v -mam to samo ale jak zaczynam ruszac to lapie ten ktory wypadal 

Adrian R trzymaj dla mnie jedne modulik na 6v z optoelektronika bo pod koniec roku rezerwy budzetowe na ten cel wlasnie przeznaczam
 <cheers>
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2006, 21:03:15 wysłana przez Pawel »
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 11, 2006, 23:00:04 »

z moją jawcią w sobote tez sie zrobił jakis bajer :/ po włączeniu świateł (2 na stacyjce) zaczyna przerywac na którymś garze (niewiem na którym bo nie sprawdzałem) a jako ze bylo juz pozno to jakos niechciało mi sie kombinowac co i jak
Zapisane

K2squad

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 11, 2006, 23:31:04 »

Cytuj
po włączeniu świateł (2 na stacyjce) zaczyna przerywac na którymś garze (niewiem na którym bo nie sprawdzałem)

A masz ładowanie???Wyczyśc styki od ładowanie wszystkie,naładuj pożądnie akume i będzie dobrze.



jawa634-sprawdz kompresje na tym garze.A tłumik rozkręć i wyczyść...albo ściągnij oba i zobacz jak bedzie chodziła.We¼ zobacz ile masz nagaru w kolankach.Zalej rozpuszczalnikiem je i zostaw na jeden dzieñ.Ja pu¼niej jeszcze wypalałem je.Bo sprawdziłeś wszystko co sie da.
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 12, 2006, 17:26:49 »

no niewiem stawiam gdzies moze na jakies zwarcie bo aku jest mocny  ładowanie jest dobre wprawdzie nie mierzyłem ale aku jest git  i lampy na postoju swieca dobrze wiec raczej ładowanie odpada
Zapisane

moto77

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Grudnia 18, 2006, 12:29:42 »

witam...wydaje mi sie że powód takiej pracy silnika może byc prozaiczny , a mianowicie ¼le ustawiony zapłon...zdarzyła sie taka sytuacja u  mnie tez zapłon na suwmiarke potem na przyrząd ustawiałem a i tak nie chciał chodzic lewy garnek jak trzeba a na wysokich obrotach strzelał,
...dopiero ustawienie zapłonu na pracującym silniku go uleczyło...
oczywiście może też byc inna przyczyna wspomniana przez moich przedmówców, ale...warto spróbowac z tym zapłonem.

Pozdrawiam
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 18, 2006, 14:40:19 »

Siema. Czytam te wasze rady i wszystko jest ok. Ja co do tej pracy silniczka to przy swojej jawusi też mam problem tylko że z prawym garem. Cewki, przewody wysokiego napięcia, nawet kable z młoteczka na cewke, świece sprawdzałem. Młoteczki mam nowe, cylindry po szlifie, tłoczki nowe orginalne, pierścienie też. Jedyne co nie sprawdziłem to kondensatory ale je terz mam nowe. "Tesla". A gar prawy jak nie chodził (albo burknoł raz na jakiś czas i to na wysokich obrotach) tak nie chodzi. <mur> I CO JA MAM Z TYM ZROBIć?? A i jeszcze jedno pytanko jak ustawić zapłon na PRACUJ¡CYM silniku??

Pozdrawiam.
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Grudnia 18, 2006, 14:46:55 »

bedzie ciezko na pracującym silniku :///
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 18, 2006, 14:51:02 »

Właśnie wiem :/ I nie wiem jak to się robi ale moto77 napisał że tak zrobił. Jak? Tego nie wiem! I dlatego pytam.
Zapisane

moto77

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 18, 2006, 15:17:01 »

kurcze jakby to wytłumaczyć...po właśnie takich przejsciach typu jeden gar pali dobrze a drugi gdzies utyka , wkurzyłem sie i ustawiam zapłon na pracującym silniku na tzw "słuch" ...jak to zrobić ? to proste jest naszczęście, najpierw zapłon ustawić na około 2-3 mm, potem odpalić silnik i jak sie nagrzeje ( dobrze by było żeby stabilne w miare wolne obroty były) popuszczamy płytke i przesuwamy płytka tak by silnik jak  " najładniej" pracował najpierw całoscia, potem tylko  lewy garnek dolna płytka ... trzeba " mieszac do momentu gdy pracuje równo i tyle , ... mozna jeszcze sprawdzać czy równo pracuje przerywając prace jednego lub drugiego cylindra blokując otwarty przerywacz ( tak żeby na jednym chodził - najpierw jeden pó¼niej drugi - tak dla porównania)
Przy dobrze ustawionym zapłonie jawa odpala na ciepło nawet ręką po lekkim ruchu starterem gdy oddaje w starter to znaczy że na wczesny zapłon. generalnie ktożś kto nigdy takich rzeczy w żadnym silniku spalinowym nie robił może mieć mały problem ale nie jest to naprawdę skomplikowana sprawa....powodzenia
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 18, 2006, 23:20:42 »

cóz ale czy ta metoda jest dobra ?? moge sie mylic ale tak mi sie wydaje! kąt wyprzedzenia zapłonu w takich prostych układach zapłonowych jest stały ( nie ma żadnego modułu ani nic w tym stylu ) czyli nie zmienia sie dynamicznie wiec ustawiając zapłon na wolnych obrotach na "słuch" to wydaje mi sie ze bedzie ustawiony za pó¼no poniewaz te słynne 2,7mm  jest to tak dobrane wyprzedzenie aby równie dobrze pracowało przy 1000 obr/min jak i przy 8000obr/min bo np. jakby zakres obrotów wynosił od 1000 do 5000 obr/min to podejżewam że wyprzedzenie zapłonu wynosiło by koło 2 mm  no ale to tylko teoria bo zawsze mozemy sobie przygazowac troche i skorygowac regulacje
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 19, 2006, 09:46:25 »

Ten silnik przy 8000rpm się rozpadnie na 10 równych kawałków. Max obroty to 6000 rpm i to już zawyżam trochę. Faktycznie sposobem na słuch ustawisz zapłon dobrze dla niskich obrotów. Trzeba bu spróbować tak ustawić a następnie zmierzyć ile faktycznie jest ustawione - wtedy możemy dyskutować na merytoryczne argumenty.
Zapisane

moto77

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 19, 2006, 11:20:01 »

witam...
...faktycznie ten silnik nigdy w życiu w seryjnym wydaniu ni osiagnie 8000 obr....generalnie nigdy mi do głowy nie przyszło, żeby sprawdzac z jakim wyprzedzeniem jest ustawiony zapłon po opisanej wczesniej procedurze he he, wystarczało mi to że zapala bez oporów i bez oporów kręci sie do max obrotów bez zajaknięcia zadnego...może nie jest to zbyt naukowe podejście he he...ale po paru latach biedzenia się z zapłonem uznałem że to sposób najszybszy i najpewniejszy, przynoszący najlepsze efekty....a że może w instrukcji obsługi co innego podają ? cóż ....
....miałem niedawno fiata ritmo który po ustawieniu zapłonu na znaki ni cho....lery nie chciał zapalać  a jak juz sie udało to jechał jak dobry maluch czyli kiepsko ( silnik 1500)....po ustawieniu zapłonu na " słuch" latał aż miło i zapalał z pół obrotu he he. Podejrzewam że nie zachowane były żadne z zaleceñ książki obsługi a jednak pracował lepiej.....wynika to z faktu, że silnik silnikowi nie równy jeden na ustawieniach fabrycznych bedzie pracował bardzo dobrze a drugi do bani....cała filozofia
Pozdrawiam
Zapisane

Płosior

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 19, 2006, 12:05:16 »

no i tu masz racje moto77  w silnikach zasilanych gaznikowo i z mozliwoscią regulacji kąta wyprzedzenia zapłopnu  dane regulacyjne podane przez producenta są jakby to powiedziec uśrednieniem  z pośród wielu wyregulowanych egzemplarzy a odnosząc się do jawy ten silnik jest starą konstrukcją i jest przystosowany do złej jakościowo benzyny wiec tankując dobrą benzyne i lejąc dobry olej optymalny punkt wyprzedzenia zapłonu nie bedzie wynosił 2,7mm będzie pó¼niejszy  może koło 2,2mm niewiem bo teraz czysto teoretyzuje
Zapisane

moto77

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 20, 2006, 14:23:26 »

witam
akurat lepsze paliwo pozwala na przyspieszenie zapłonu, a nie na jego opó¼nianieczyli nie 2,7 a np 3,0 mm .... aha zauwazyłem także że w niektórych jawach lub cz konieczne jest zrobienie jakichś irracjonalnych przerw na przerywaczach- nawet 2-3 mm
dlaczego nie wiem? dopiero wtedy poprawnie pracują <scared>

Pozdrawiam

Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 20, 2006, 19:03:48 »

Witam Ponownie
Ja znów porusze problem z tym niechidzeniem na jeden gar. Tak jak już wcześniej pisałem mam problem z prawym. I po zamianie kondensatorów on nie zniknoł. A po przeczytaniu ostatnio poruszonego tematu z przerwą na młoteczku żędu 2-3mm przypomniałem sobie że jak kupiłem swoją jawusie to na jednym (nie pamiętam na którym) młoteczku miała większą przerwe i to sporo i tylko tak chciała chodzić. Teraz jak zrobiłem generalke (tz. szlify, wymiana wału- niestety na urzywany ale lepszy, łozyska, uszczelniacze, nowe przerywacze itd.) mam problem!! Dzisiaj jak dalej wałczyłem z ustawieniami to  po zapaleniu (obojętnie jak by nie był wyregulowany zapłon) to lewy chodził elegancko a praw ani be ani me. Więc postanowiłem sprawdzić jak się zachowa podczas jazdy i przejechałem się na odcinku może 1 km. I tu nagle na dwujeczce przy ok4,5 tyś. obr. doskoczył drugi i poczułem jak bym miał NO2. Lecz po wrzuceniu 3 biegu i automatycznie zejściu z obr. znów miałem tylko jeden gar pod dupom. I ZUPE£NIE SIę POGUBI£EM W TYM!!! A najleprze jest w tym że iskre na obu przerywaczach i świecach ma taką ze konia by zabiło. Zaczełem podejrzewać że jest coś z paliwem i nie dostaje bo świeca nie jest zbyt mokra ale i nie jest such. Ta wogóle to Jawa to mój pierwszy dwu garowiec.

Prosze o rady co to może być i jak z tym sobie poradzić??

Pozdrawiam.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 20, 2006, 20:23:47 »

Jeśli ten młoteczek to przerywacz to tam nie powinno być przerwy 2-3mm tylko 3,5-4mm. Zamieniaj po kolei wszystko z lewego do prawego gara i znajdziesz przyczynę tzn. świece z lewego wkręć do prawego odpal i zobacz czy coś się zmieniło, jeśli nic to dalej zamieniaj, jak będziesz zamieniał cewki to pamiętaj o przepięciu kabli na przerywaczach. Kondensatory są słabym punktem tych zapłonów i czasem nawet nowe są zepsute, więc też pozamieniaj. Tym sposobem powinieneś znale¼ć przyczynę.



pzdr
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: praca silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 20, 2006, 21:11:21 »

nerlst. Ta przerwa to ci chodzi 0,35mm do 0.4mm jak rozumiem? A co do świec i reszty to ja laikiem w sprawie motórów nie jestem. Miałem już pare sprzętów i oriętuje się co i jak. Prawda z jawą walcze dość krótko ale to co mi podpowiadasz to już sprawdziłem (bez obrazy) <cheers> I dalej nic. A jak sądzisz to może być wina żle wyregulowanego zapłonu? (Ja z kumplem prubowałem różne ustawienia i dalej to samo. Oba gary w tej chwili mam ustawione na 2,5mm przed GMP.) A i co myślisz o tym że ten prawy garek może dostawać za mało paliwa?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Pali na jeden gar

Zaczęty przez Możej « 1 2 ... 6 7 » Mechanika

152 Odpowiedzi
35879 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 12, 2016, 15:30:25
wysłana przez pitterpan
10 Odpowiedzi
7202 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2007, 17:12:17
wysłana przez kamil123
5 Odpowiedzi
4586 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 12, 2008, 15:18:51
wysłana przez Wojt@s
38 Odpowiedzi
16104 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2011, 10:21:59
wysłana przez Mikel
5 Odpowiedzi
2607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2019, 22:45:10
wysłana przez Adam112