Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:22:07
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Biazet101 - cewka dla jawy350, Elektroniczny zapłon  (Przeczytany 11747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

asdx21

  • Gość
Biazet101 - cewka dla jawy350, Elektroniczny zapłon
« dnia: Października 05, 2006, 16:57:36 »

Witam Wszystkich!

Ostatnio mam bardzo poważy problem z zapłonem i postanowiłem go wymienić na elektroniczny , oczywiście na oryginalny vape mnie nie stać więc postanowiłem go zrobić sam na transoptorach tcst1103 (jak ¼le nie napisałem) i koñcówkę mocy proponowaną dla układu iZi. No ale mam problem z cewkami - chciałbym założyć od malucha biazet 101 . Mam taką cewkę ale nie wiem czy działa , między dwoma podwójnymi stykami jest 1,7 Oma, ale jak wziąłem podłączyłem to iskry nie było. Mój układ pomiarowy przy sprawdzaniu tej cewki : do + prostownika 12V podłączony jest styk +16 a normalnie tam gdzie mają być przewody w.n. dałem od jawy przewody z świecą (niestety tylko do jednego gniazda, bo miałem tylko jeden komplet świeca-fajka-przewod w.n), jak i postarałem się podłączyć świecę i element mocujący cewki do - prostownika , a oczywiście drugi styk z cewki zwierałem do masy (tak jak to się ma przy większości cewek), ale iskry nie było ani z jednego gniazda ani z drugiego. Może coś tu ominąłem lub coś za dużo - Na pewno Wy spotkaliście się z taką cewką i wiecie jak się z nią obsłużyć - Napiszcie. Próbowałem coś szukać n necie jaką instalke ma fiat , ale nic konkretnego nie znalazłem. Jak sprawdzić czy ta cewka jest dobra i ewtl. jak ją podłączyć do jawy by działała? Pomóżcie.

Ktoś tu kiedyś pisał że cewka biazet dwubiegunowa bierze dużo (tzn. znacznie więcej niż normalnie zwykłe ) prądu , a pó¼niej że to układ od polda bierze dużo - więc jaka jest prawda? Moja cewka biazet101 brała 3-4A ,ale z moją nie wiadomo.

I jeszcze trzecia (sorry że tak dużo) sprawa : jak to jest z tymi dwubiegunowymi cewkami - iskra zawsze będzie na raz na dwóch świecach - w maluchach tłoki razem chodzą a w jawie osobno- na jednej stronce autor opisywał że takie coś na biazetach w jawie chodzi. Tzn. że podczas pracy silnik jawy z taką cewka (biazet101) dostaje podczas jednego obrotu dwie iskry - kiedy jest na samym dole tłok i normalnie kiedy jest na GMP. Czy to właśnie tak działa i jest wszystko ok? Wiem że w oryginalnym vape tj. cewka dwubiegunowa tak samo chodzi jak opisałem powyżej - Ruszczyk mi pisał że tal jest jakiś elektroniczny przełącznik który przełącza sygnał z czujnika!?! Alu mu nie wierzę , bo kolega ma taki zapłon i jak zamienił fajki to jawa odpala normalnie! A jak wiadomo taki układ byłby bardzo drogi a jawa i tak chodzi i tak. Proszę tu bardzo o odp. osoby które mają styczność z właśnie takimi cewkami. 

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2012, 16:13:30 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Października 06, 2006, 09:03:31 »

Co do testów to będę strzelał: podłacz cewkę normalnie pod układ zapłonowy jawy i spróbuj....

Co do stosowania to mam biazeta 101 w swoim elektroniku od Digitecha. iskra zawsze jest na 2 świecach naraz. układ działa doskonale. nie ma żadnych negatywnych skutków iskry na tym cylindrze w którym tłok jest w DMP bo mieszanka jest zbyt rzadka żeby iskra ją zapaliła a pozatym w górnej części cylindra w tym momencie są jeszcze resztki spalin więc nie ma ryzyka że dodatkowa iskra spowoduje spadek mocy.


A cewka nie we¼mie więcej proądu niż jej daje układ zapłonowy. ja z tym zapłonem z padniętym ładowaniem i na światłach zrobiłem ponad 20 km bez żadnych objawów. na normalnym zapłonie stanałbym w połowie drogi....
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Października 06, 2006, 17:34:01 »

Jeśli mógłbyś wyslac mi schemat Twojej instalacji dla biazeta to byłbym wdzięczny.    asdx21@wp.pl
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Października 09, 2006, 08:06:32 »

http://elektronika-motocyklowa.pl/ poczytaj dokładnie. wszystko tam jest opisane
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Października 09, 2006, 08:19:00 »

no tak wszytko ładnie opisane, ale to nie ma zbytniego odpicia z rzeczywistością w jawie
Zapisane

£ugol

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Października 11, 2006, 08:29:38 »

Kiedyś czytałem że trzeba jakoś przestawić przerywacze, Motomyszor możesz napisać jak?
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Października 12, 2006, 10:15:52 »

Panowie... wątek elektronicznego zapłonu jest najczęściej poruszanym na tym forum.... poszukajcie, wszystko jest tam napisane....  <furious>
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Października 17, 2006, 18:04:35 »

Dziś sprawdzałem że moja cewka (biazet101 i jej oporność w moim przypadku to 1,7 Ohma) bierze przy nap. 14v aż 5-6 A!!! Czyli dwukrotnie więcej niż zwykłe cewki. Więc coś mi tu nie gra żeby przejechać bez ładowania 20km. Wtedy musiał bym mieć aku 11Ah. A jeśli chodzi o schemat to NIE wiem jaka ma być oporność przewodu w.n i jaka lepiej świeca, kondensator , czy jakieś wiązki diodowej do jej zasilania nie trzeba itp. różnice. Myślałem sobie aby zmniejszyć nap. zasilania cewki do 7V żeby brała mniej prądu ale nie wiem czy iskra będzie za słaba.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Października 17, 2006, 19:39:32 »

Do podłączenia cewki stosuje się przewód oporowy, który zmienijsza prąd pobierany przez cewkę. Pozostałe elementy mogą pozostać takie same, ale zaznaczam, że cewki o małej rezystancji nazywane są elektronicznymi  i do takich modułów zapłonowych są projektowane.
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Października 18, 2006, 07:25:57 »

mam pytanie do mentorów elektroniki  <thumbup>  <worship> (ja jestem raczej noga w tym temacie  :-/ ), tak więc w linku digitecha jest opisany moduł STS 12 standardowy - jedna cewka, moduł, połączone styki - wiecie coś więcej o nim? tzn. jego wydajność, efektywność no i najważniejsze żywotność, pytam bo zamierzam zmienić stasndardowy na inny a że nie stać mnie na elektroniczy typu VAPE - drogi  :'( , sam nie mam pojęcia jak zrobić  :[ i czy na dodatek będzie działał to skusiłbym się na ten bo 70 zeta to nie jest wiele

odpiszcie

pozd
Zapisane

MOTOMYSZOR

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Października 18, 2006, 11:17:41 »

a szanowny kolega czytał wcześniejsze wątki o elektroniku? Tam wszystko opisane jest
 ja mam STS 12 i sprawuje się super. Zdecydowanie warto.
Zapisane

Sikor

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Października 18, 2006, 17:22:26 »

Motomyszor a mam pytanko czy dałoby rade podpiąć pod ten modół digitecha taki nadajnik impulsu jaki mozna zakupić na agmocie żeby całkowicie wyeliminowac przerywacze
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Października 18, 2006, 20:36:13 »

Proszę o NIE zmnienianie temtu na tym watku.

A propo bizeta101 czy prąd płynący 3A przez tę cewkę wystarczy aby powstała dobra iskra - ja chce użyć do niej klucza elektronicznego digitecha. Motomyszor powiedz ile twój biazet bierze prądu w jawie.


A propo zapłonu vape z4 to bym go tak nie wywyższał bo tak sie skałda że go mam (370zł impool kompany) - z początku było dobrze - dwa , trzy kopy i jechałem , a teraz żeby odpalił zimny musze kopnąć ok 6-8 razy.  A jak już odpali to zamula , wtedy musze troche "rozważnie pogazować" żeby dało się wskoczyć na większe obroty.  A zrobiłem na nim ok 200km. Może to jet wina innych części , ale w to wątpię (nie jestem kaskaderem).
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Października 18, 2006, 20:42:30 »

Aha. Johnny jeśli możesz wyra¼ sie jaśniej bo nie wiem miedzy co podłaczyć ten przewód oporowy! Analogicznie to do świecy i gniazda wn. , ale tak ogólnie to nie zmnieni poboru prądu cewki z instalki motora tylko z cewki dla świecy (przewód oporowy). <no>
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Października 18, 2006, 21:00:13 »

Po pierwsze to że teraz moto odpala gorzej nie jest winą zapłonu tylko niskch temperatur - w zimie to już jest absolutna tragedia. Na vape przejechałem już ok. 3000 km i nie mogę narzekać. Gorsze odpalanie zimnego silnika, który pracuje poprawnie po nagrzaniu na pewno nie jest winą zapłonu.
Co do przewodu oporowego, to włączany jest n pomiędzy akumulator i cewkę WN i wtedy ogranicza prąd pobierany przez cewkę zapłonową.

Digitech z tego co wiem współpracuje tylko z przerywaczem, jeżeli chcecie wykorzystać impulsator zamiast przerywacza, to polecam moduł zapłonowy z poloneza i cewkę z malucha, która jest bohaterką niniejszego wątku.
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Października 19, 2006, 20:26:55 »

Teraz to się z Johnny'm zgodzę. ALE w dalszym ciągu nie wiem jak ma wygladać ta instalka malucha z ta cewką! :( Może mi ktoś przynajmniej - jeśli się mijał -  podać adres. Bardzo byłbym wdzięczny. Bo też głównie mi chodzi i jej parametry nap. min i max do poprawnego działania, prąd itp.


Motomyszor -  jeśli NAPRAWDę masz taką cewkę zamątowaną w jawie to powiedz ile ona dokładnie bierze prądu przy jakim napięciu!!!
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Października 19, 2006, 23:11:54 »

http://www.gumpal.republika.pl/
dokladny opis zapłonu na module z poloneza
co do prądu cewki to nie znalazłem jeszcze nigdzie jego dokładnej wartości, ale wiem że są robione moduły prametti na cewkach z cinquecento i podobno to chodzi.
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Października 20, 2006, 14:37:16 »

Dzięki Johnny za pomoc. Teraz wiem jak to zrobic , ale nie mam pewności co do tego, ile taki układ będzie pobierał prądu i czy wytrzyma to aku i ładowanie tutaj proszę o głos Motomyszora posiadacza takiego cuda.
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Października 22, 2006, 18:38:16 »

Chyba nie mam czasu na kombinowanie z biazetem.
Zapisane

quick

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Października 22, 2006, 19:27:48 »

Za to ja sie chetnie podepnę pod wątek. Chcę sobie zrobić taki układ o jakim wspomniał Johnny z cewka Biazet wlasnie, modulem z poldka i impulastorem. Pytanie co do impulsatora - http://www.agmot.pl/sklep.php?s=nadajnik&kod=0&k=14
to chyba to:)? No ale chyba powinen byc jeszcze palec impulsatora ktorego tu nie widac :/
Chyba ze sie myle. Macie jakies inne pomysly gdzie kupic impulsator ktory bedzie pasowal do Czesi?
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Października 22, 2006, 20:47:59 »

Dokłądnie - potrzebny jest jeszcze "palec" impulsatora montowany na wale.
Na pewno kompletne impulsatory można kupić u Ruszczyka.
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Października 25, 2006, 19:20:38 »

zwykłe cewki bierza duzo prądu min 4,5A (obojetnie jakie zastosujecie) ale wiem że vape pokonuje w energooszczednosci wszystke cewki i ukałdy do nich kluczyjace tj. digitech, prameti.
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 13, 2006, 10:52:02 »

Cytat: asdx21
zwykłe cewki bierza duzo prądu min 4,5A (obojetnie jakie zastosujecie) ale wiem że vape pokonuje w energooszczednosci wszystke cewki i ukałdy do nich kluczyjace tj. digitech, prameti.
ze niby co? staraj sie nie pisac w formie twierdzacej nie majac bladego pojecia o sprawie :P juz widze ze nawet ludziom sie nie chce Ciebie prostowac :P
a wiec zacznijmy od poczatku. co rozumiesz przez zwykle cewki? zakladam ze cewki z opornoscia rzedu kilku omow(powiedzmy 3 i wiecej)w przeznaczone do ukladow z przerywaczami.
teraz podstawa o ktorej nie masz chyba bladego pojecia R=U/I
to teraz policz sobie R=12v/4,5A=2,666 oma a teraz zmierz om ma twoja zwykla cewka od jawy.. napewno wiecej i nie ma szans zeby tak duzy prad plynal przez nia

po drugie pytasz czy 3A starczy zeby byla dobra iskra. Kolejne bledy myslenia.. 3A starczy.. wlasnie w przyblizeniu taka wartosc masz na oryginalnych cewkach jawowskich, ale.. 3A z cewka biazet i 3 z oryginalna dadza taki sam efekt wiec po co zmieniac cewki?zupelny nonsens

na samym poczatku chciaes sterowac biazetem modulem IZI. nie da sie tego zrobic jesli nie zastosujesz wspomnianego juz kabla oporowego. Ten schemat koncowki IZI nie ma ograniczenia pradowego wiec biazet ktory ma 1,2oma pobierze Ci okolo (digitech ma ograniczenie pradowe wiec mozesz go zastosowac).. przypominam R=U/I=10A oczywiscie wezmy poprawke i powiedzmy dajmy 8-9A. po pierwsze uklad ladowania tego nie wytrzyma a po drugie raczej spalisz sobie cewke. Stad koniecznosc zastosowania przewodu oporowego ktory ograniczy prad do powiedzmy tych max 5 A lub ogranicznamy ten prad przez modul zaplonowy. (digitech ma ograniczenie pradowe wiec mozesz go zastosowac)

teraz pytanie po stosowac cewke biazet lub inna cewke "elektroniczna"moze ja Ci napisze bo widze ze uparles sie na ta cewke a nie wiesz w ogole po co. pewnie napiszesz.. "zeby iskra byla lepsza" ale pytasz czy 3A wystarczy....
A wiec od poczatku.
Energie wyladowania iskrowego mozemy zwiekszych przez
1-zwiekszenie napiecia cewki po stronie pierwotnej(mozemy jedynie wymienic zasniedziale kable)
2- zwiekszyc wartosc pradu plynacego przez cewke
3- zwiekszyc szybkosc narastania tego pradu
4- zwiekszyc szybkosc zanikania pradu na cewce (stromsze zbocze)
czyli najogolniej doprowadzenie wykresu ladowania cewki najblizej jak sie da do prostokatnego
Ad2 oryginalnie mamy okolo 3 A- wartosc tego pradu mozemy zwiekszyc do 5ciu czyli R=U/I = 2,4 oma.  czyli cewka powinna miec tylko 2,4. wtedy jeszcze nie mosimy stosowac ograniczenia pradowego ale...
Ad3 . te 5A nie pojawia sie na cewke odrazu. zakladajac ze mamy konkretny czas na naladowanie cewki (ograniczony obrotami silnika)
trzeba zrobic cos zeby te 5A uzyskac w jak najkrotszym czasie.
i tu wlasnie stosujemy np ta biazet 101 ktora ma te 1,7 oma. Prad płynancy przez cewke osiaga te 5A znacznie szybciej (liczone w us) niz w cewce o wiekszej opornosci. Ale mosimy zastosowac ograniczenie pradowe
ad4 no i tutaj ograniczaja nas przerywacze ktore bardzo wolno rozladowyja cewke. Stosuejmy uklad z tranzystorem kluczujacym i ograniczeniem pradowym (z orygunalnymi przerywaczami pracujacymi juz tylko na malym pradzie sterujacym badz uzywamy transoptorow, czujnikow halla itp)

to tylko tak bardzo ogolnie napisalem.. dochodzi sporo czynnikow.. ale mam nadzieje ze Ci sie troche rozjasni i nie bedziesz wiecej pisal takich kwiatkow "zwykłe cewki bierza duzo prądu min 4,5A (obojetnie jakie zastosujecie) ale wiem że vape pokonuje w energooszczednosci wszystke cewki i ukałdy do nich kluczyjace tj. digitech, prameti."

czy digitech czy prameti (tu zakladam tylko, bo to starsze badziewie jest:P) vape wszystki laduja cewki w przyblizeniu okolo 4,5A i jak jest mniejszy prad to zle!!!
ale. ale ale... :) co czyni jedne uklady bardziej oszczednymi od innych skoro wszyskie staraja sie ladowac cewke pradem rzecu 4,5A do 5A?? zastanow sie i odpowiedz.

dla podpowiedzi jeszcze jedno zadanie :P(nie przeliczalem wartosci wiec tak naprawde nie musi to byc prawda ale raczej powinno :P)
modul digitech i podobne sterowany przerywaczami laduje cewke pradem 5A ale
ogolnie zuzywa wiecej pradu niz oryginalny uklad zaplonowy ktory laduje cewki pradem powiedzmy 3A
modul digitech i podobne sterowany transoptorami/ hallotronami itp laduje cewke pradem 5A ale ogolnie jest bardziej energooszczedny niz standartowy uklad zaplonowy. :P
pozdr


AndrewS: poprawilem cytowanie
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2008, 00:37:52 wysłana przez AndrewS »
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 13, 2006, 15:17:41 »

masz racje - więcej glupot pisac nie bede, ale jak już wspominałes vape pokonuje w energooszczędności wszystkie (sam to sprawdziłem i  co do tego nie mam żadnych wątpilwośći) i z tego względu na niego się już drugi raz przerzucam!
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Biazet101 - cewka dla jawy350? CZyli pomocy!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 13, 2006, 17:05:41 »

ale nadal nie odpowiedziales dlaczego jedne uklady zaplonowe sa bardziej oszczedne od drugich mimo ze oba laduja cewke pradem o natezeniu 4,5 -5A

napisz jak do tego dojdziesz:) wystarczy troche czasu z google ;)


a i jeszcze jedno.. biazet jest cewka dwubiegunowa. nie zastanawia Cie fakt ze skoro iskra idzie na 2 swiece naraz to marnuje sie czesc energii?  podpowiem, ze sie prawie nie marnuje.
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2006, 17:11:11 wysłana przez m4riush »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
elektroniczny zapłon

Zaczęty przez grzehoo Elektryka

22 Odpowiedzi
15982 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2006, 11:58:55
wysłana przez antek
zapłon elektroniczny...

Zaczęty przez gringo « 1 2 » Elektryka

41 Odpowiedzi
19822 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 10, 2010, 20:16:27
wysłana przez D4vid
Elektroniczny zapłon

Zaczęty przez Gandziorz « 1 2 » Elektryka

25 Odpowiedzi
14487 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2010, 02:22:35
wysłana przez Gandziorz
6 Odpowiedzi
5174 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 09, 2012, 16:06:21
wysłana przez Strażak
50 Odpowiedzi
24571 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2013, 21:54:37
wysłana przez jack63