Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 09:04:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Regulacja gaźnika  (Przeczytany 18604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzehoo

  • Gość
[638] Regulacja gaźnika
« dnia: Grudnia 02, 2005, 17:46:27 »

Wie ktoś może jak dokładnie wyregulować ga¼nik po wymianie dysz ? ???
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2012, 14:58:04 wysłana przez Bulo »
Zapisane

luki

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 02, 2005, 20:58:53 »

a co to ma do tego że są nowe dysze ustawia go się chyba tak samo jak wtedy gdy były stare dysze.Ale ja jeszcze się zbytnio nieznam to dokładnie niepowiem, dopiero poznaję jawę
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 782
  • Ile to już lat ?
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 02, 2005, 21:57:59 »

Jeżeli zamontowałeś dysze z oznaczeniami takimi jak były wcześniej to wyreguluj gażnik tak jak było wcześniej wyregulowane.Chyba że wcześniej coś nie grało ? W każdym razie śrube składu mieszanki (taka pozioma)wykręcasz o ok 1,5 obr .Wolne obroty powinny kręcic się koło  1100-1200 obr.a po regulacji, silnik powinien w miarę szybko wchodzic na obroty ale też w miare szybko z nich schodzić.Jak wkręcasz śrubkę mieszanka staje sie bogatsza a jak wykręcasz dodajesz powietrza i staje się uboższa.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2006, 18:55:24 »

zrobilem fotki rozebranego gaznika moze sie komus przyda  :>





Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

mario_party_boy

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 19, 2006, 20:07:32 »

Regulację przeprowadza się w następujący sposób: śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Wtedy należy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika i następnie w dalszym ciągu przymykać przepustnicę. Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej.

Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy.

Tekst zapożyczony.


Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 09, 2006, 17:16:56 »

Zauważyłem, że Jawa zaczęła brudzić mi świece.
Zapinka iglicy jest umieszczona na najwyższym rowku. Zmieniłem jej położenie, żeby zobaczyć czy to pomoże. Wcześniej była na środkowym rowku. Niestety nie dało pozytywnych rezultatów.
Dodatkowo przy pracy silnika na biegu jałowym przez pewien czas, po dodaniu gazu silnik się zamula na chwilę, tak jakby się zalewał i dopiero po ok. 1s zaczyna się wkręcać w obroty.
Denerwuje mnie to szczególnie, gdy stoję na światłach, bo mam problemy z ruszaniem; najpierw muszę przegazować silnik, a dopiero ruszyć, co na pewno nie jest zdrowe dla silnika...
Do tej pory było dobrze...
I teraz rodzi się pytanie: co ile km należy dokonywać regulacji ga¼nika ? Ja przejechałem już 3 tys. i nie ruszałem go, poza naprawą pływaka, ale regulcja została ta sama...
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 11, 2006, 10:45:50 »

Hello,
czy ktoś czytał ten post ?
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 11, 2006, 11:02:45 »

Takie opó¼nione reagowanie na ruchy manetką to typowy objaw złego ustawienia ga¼nika, może po tym jak coś robiłeś z pływakiem zmienił Ci się poziom paliwa w ga¼niku. Tak czy inaczej musisz wyrególować ga¼nik.


pzdr
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 11, 2006, 15:49:18 »

a moja jak utrzymuje stala predkosc to raz delikatnie przyspiesza, a raz mniej ciagnie
staram sie manetke trzymac rowno i nie ruszac, ale na tych dolach to roznie moze byc tak jakby iskra byla raz lepsza, raz troche gorsza, albo to przez poziom paliwa sam juz nie wiem
chyba ze to jeszcze wina zaplonu

najwazniejsze ze mam ja juz nie nawsi tylko tu w pulawach  <thumbup>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 11, 2006, 20:56:28 »

AndrewS - a może po prostu droga jest nierówna i dlatego ? Ja mam tak samo i nie widzę w tym nic nienormalnego. Jak jedziesz na IV biegu to nawet najmniejsza górka zwalnia motor, a przecież stan polskich dróg... <mur>
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 11, 2006, 21:39:40 »

no wlasnie problem w tym ze to sie dzieje niezaleznie od terenu
dopiero wieksze otwarcie przepustnicy calkiem eliminuje ten problem i wtedy zdecydowanie ciagnie
a tak to "chcialabym a boje sie" chyba ze jest to spowodowane brakiem w dostawaniu paliwa bo ostatnio korek doszczelnilem w baku
no nic jakos to trzeba bedzie wybadac :-)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Polo

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 11, 2006, 21:47:59 »

jeżeli już gadamy o gaznikach to mam pytanie czy ktos kupował komplet naprawczy do ga¼nika
który składa się z kompletu dysz obydwu śrubek regulujących i mocowania pływaka , w moim przypadku gdy tak na okko sobie porównywałem dysze to były one o innych wymiarach średnicy otworów ;/ i niewiem czy to ma tak być czy to jest cos pomieszane bo niekiedy zdarza sie pracownikowi na "ostrym kacu" cos pomylic :P dajcie jakies info co do tego :D

Pozdroo

Polo :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 13, 2006, 23:26:23 »

no i jak napisalem tak wybadalem dzis jadac do roboty
a wlasciwie sie samo wybadalo
po ok 500m Jawa robi buuuuuuuuuuuu i stoje <evil>
co jest se kurde mysle
na szybko sprawdzamy prad jest
paliwo w baku jest
paliwo z kranika  <oops> nie leci tylko kapie
no to mamy przyczyne przekrecilem na rezerwe i do roboty pojechalem
jednak to ze moto ma przerwy w ciagu ktore wyzej opisalem jest spowodowane wlasnie brakiem papu
no nic trzeba sie dobrac do kranika
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

mortimers

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 14, 2006, 19:30:45 »

witam
zmienilem dzis gaznik kupilem ten z allegro chinski i powiem wam ze wykonanie lepsze od jikova,a teraz pytanie czy to wina ga¼nika czy zaplonu bo jak jade jawą  na 3/4 gazu na 4 biegu to fajnie ciagnie a jak jeszce podciagne do konca to mi jak by schodzil z obrotow słabnie zamiast jeszce przyspieszyc
i jeszce jedno czy wasze ga¼niki maja z reguły podniesioną przepustnice na srubce przy gazniku czy opuszczona maxa ,bo natarym gazniku silnik mi chodzil na opuszczonej maxa przepustniyc i regulowal obroty tylku srubka od powietrza.
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 14, 2006, 19:56:09 »

Ja mam swiece koloru takiego jak powinny miec ale tez niekiedy cos jest nie tak.Po dluzszej jezdzie a szczegolnie w upalne dni motor jest wyraznie slabszy niz rano jak wyjezdzam.Ponadto zaplon Prametti tak chocby gubil zaplony jak sie rozgrzeje silnik:/ Czemu jak sie rozgrzeje silnik chodzi mniej rowno? No i czemu jak jest bardzo cieply dostaje bogatsza mieszanke skoro jest wyregulowana na stalym poziomie?Jest to zwiazanie z lotnoscia paliwa?
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 14, 2006, 21:09:45 »

Jeśli Prametti jest oparte na elementach optoelektronicznych to powiem tyle, że są one strasznie czułe na temperaturę i to może być powodem nierównej pracy silnika. Lepiej używać czujników indukcyjnych.
Co do mieszanki to powiem, że ga¼nik należy ustawiać na rozgrzanym silniku i wtedy nie ma problemu ze słabnięciem silnika po rozgrzaniu go. No chyba, że się je¼dzi wolno, to wtedy w upalny dzieñ nie będzie dobrego chłodzenia :( i silnik będzie słabszy.
A Ty na jakim silniku (temp.) regulujesz ga¼nik ? Ja na gorącym... powiedzny po wycieczce 30 km... :)
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 14, 2006, 21:53:23 »

ja w swojej jawie tez juz dawno zauwazylem ze jawa jak sie bardzo zagrzeje to jest slabsza, tym bardziej w upalne dni jak ostro przygrzewa, natomiast wieczorem gdy jest chlodno i powietrze jest takie wilgotne to moja jawa zapieprza jak przecinak :D:D wtedy jazda nia to sama przyjemnosc :D;D
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 14, 2006, 22:17:54 »

A w jakim stanie macie filtry powietrza ? Bo w gorącym powietrzu jest zaabsorbowane więcej wilgoci, a jak filtr jest stary (więcej niż jeden sezon) to może sobie z tym nie radzić. Wiem, że nie wszyscy się ze mną zgodzą, ale dodam, że czyszczenie filtru jest bezsensem, ze względu na jego konstrukcję. To nie jest droga rzecz, żeby raz w roku nie można było jej wymienić. Ja założyłem nowy i nie mam problemu, że motor mi słabnie. Nawet dzisiaj, gdy było bardzo gorąco...
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 14, 2006, 22:34:42 »

ja mam nowy filtr powietrza, cos gdzies slyszalem chyba tutaj na forum ze ktos jakos nawilzal filtr powietrza?? wiecie cos o tym?
Zapisane

ejok

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 14, 2006, 22:59:36 »

we wsk-ach sie myło filtr w benzynie albo w nafcie i nawilzało sie go mixolem tak pisze w ksiązce :)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 14, 2006, 23:00:39 »

Ja mam wiec też pytanie.

Po je¼dzie mam ga¼nmik spocony paliwem.
Taak jakby z łączenia komory pływakowej / pokrywka z wężykiem.
Nie leje sie wiele.
Ale dolapia sie syf na ga¼nik i niestetycznie wygląda...

Norma?
Czy ga¼nik ma być suchy i nigdzie nie puszczać?

Acha, to ga¼nik ten starszy, nie TSowski...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 14, 2006, 23:41:13 »

Pocenie się ga¼nika to standart. Można by go próbiować na silikon skręcać ale czasmi pomimo tego sie poci więc chyba nie warto.

Co do słabnięcia moto po nagrzaniu. W to że nie słabnie nie uwierzę bo każdy dwusów słabnie chociażby dlatego że się ga¼nik rozgrzewa.
Paradoksalnie 2T jedzie najlepiej w wilgotnym powietrzu- wieczorem albo po deszczu ( w deszczu)- wtedy zasuwa jak szalony- taki urok tych silników.
Zapisane

tokarz

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 15, 2006, 13:55:34 »

NaczelnyFilozof - Ja mam ga¼nik na silikon i też mi się poci, więc jeśli masz dobrą uszczelkę to nie fatyguj się.
Johnny - każdy motor słabnie po nagrzaniu, ale od stanu oprzyrządowania zależy w jak wielkim stopniu.
Dzisiaj poszedłem robić przy motorze. Zacząłem regulować ga¼nik i teraz motor  dobrze wkręca się na obroty. Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że obroty biegu jałowego są na 1 tys. ustawione, a jak tylko poruszę śrubą biegu jałowego, albo przepustnicy, to motor gaśnie. Zastanawiam się czy mogę to tak zostawić, skoro przy 1 tys. wszystko działa bardzo dobrze. A może jest tak dlatego, że zapinkę w rowku iglicy mam na samej górze ?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2006, 14:05:22 wysłana przez tokarz »
Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 19, 2006, 09:58:08 »

W miniony długi weekend znalazłem trochę czasu i  pierwszy raz od zakupu udało mi się odpalić Jawę  <thumbup>
Gdy montowałem oczyszczony wcześniej ga¼nik, okazało się że została mi jedna dysza  <oops>, i nie wiem gdzie ona powinna być. Oto jej zdjęcia:
http://img117.imageshack.us/img117/2407/pict01455qc.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/7440/pict01468ek.jpg
Silnik co prawda odpala, ale bardzo nie podoba mi się jego praca. Na wolnych obrotach gaśnie, a jak lekko dodam mu gazu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Czy to wina złej regulacji ga¼nika?
Dodam że odpalałem go bez filtra powietrza, tłumiki są nie kompletne (brakuje tych przekładek) i zapłon ustawiony na oko (ale iskra ładna, mocna, niebieska) i z prostownika.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 19, 2006, 10:53:34 »

To coś na zdjęciach to nie dysza. To coś jest wsadzone pod dyszą tylko trudno powiedzieć którą. Odkręć dysze i zobacz czy pod nią w dziurze coś jest jeśli nic nie ma spróbuj to włożyć jak nie wejdzie spróbuj z inną duszą.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
9662 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2013, 00:03:28
wysłana przez mechanik350
25 Odpowiedzi
11918 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 04, 2014, 22:40:00
wysłana przez mostasz
20 Odpowiedzi
14398 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 14, 2014, 07:10:36
wysłana przez deadamf
4 Odpowiedzi
3315 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 27, 2017, 15:21:20
wysłana przez juhass
0 Odpowiedzi
1621 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2018, 17:01:27
wysłana przez piotras1989