Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 17, 2025, 11:23:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [638] Regulacja gaźnika  (Przeczytany 18606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mortimers

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 20, 2006, 14:22:06 »

ludziska powiedzcie co nia tak jest ustawione w gazniku,a moze wadliwy ga¼nik??,zalozylem nowy gaznik i kurde nie moge uzyskac na niem pelnej mocy,wyregulowany na wolnych obratach jak nalezy, gdy to sie zbiera ale na okolo 3/4 gazu jak pprzekrocze to slabnie i zaczyna pracowac jak komarek:),poprostu nie chce wchodzic juz wyzej na obroty,co to moze byc??czy to wina tego gaznika??
Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 20, 2006, 15:48:38 »

Probowałem ta rurke wkladać właściwie wszędzie, pod dysze też. Napewno trzeba to wetknąć stroną z tym nacięciem w jakiś otwór. Jeszcze popróbuje, przy okazji sobie poziom paliwa w komorze pływakowej sprawdze i ewentualnie ustawie.
Miałem jeszcze wątpilowość z taką małą gumową okrągła gumką koloru czerwonawego. Bo jak ga¼nik opukiwałem to wyleciała nie wiem skąd:D
Wsadziłem ją do tego tłoczka od ssania, ale nie wiem czy tego nie powinno się tam jakoś wkleić, bo to przecięz może wypaść z tego tłoczka.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 25, 2006, 23:13:14 »

Witam, to co jest na foto ma związek z dysza wolnych obrotów i jest umiejscowione w w ga¼niku "nad dyszą wilnych obrotów - patrząc od spodu ga¼nika stąd i taka dziwna praca bez tego "urzadenia", a ta okragła gumka może uszczelniać gniazdo zaworu iglicowego choc u mnie była płaska czaerwona z preszpanu choc jak dokręcisz to i bez niej tez bedzie chodziło

ps dla pewności zrób foto tej uszczelki a co do dyszy to wykręć tą od wolnych obrotów-fi 0,40 mm chyba i cyknij fotke czy cos tam jeszcze jest
Zapisane

siekier

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
  • Jawa TS 350, CZ 380/514, MZ TS 150
    • Mój profil na bikepics.com
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 27, 2006, 09:30:06 »

Narazie niestety nie mam aparatu, pozatym motor stoi 60 km ode mnie. Może w weekend coś przy tym pokombinuję.
Od wolnych obrotów to ta najmniejsza dysza, z najniższą tą aluminiową obsadą, co się ją wkręca??
Ta okrągła gumka też jest czerwona i płaska ale kształt ma koła. Nie sądze żeby była od zaworu iglicowego bo jest cała pełna, i średnicy około 4 mm. Jak będę mógł to zrobie foto.
Zapisane

mortimers

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 03, 2006, 13:59:21 »

witam
czy mam cos nie tak z ga¼nikiem??jak rano wstaje to z kopniaka nie chce odpalac,czasem kichnie,musze pchnac motor jakies 3 metry wtedy zalapauje,i zaczyna pracowac,ale jak nie dodam gazu to potrafi zaraz zgasnac,ale jak popracuje z 3  minuty to juz chodzi ladnie i rowniutko,ladnie sie zbiera i przyspiesza ,jak juz jest cieply to ladni pali z kopniaka,gaznik mam wyregulowany co radzicie wydaje mi sie zasysa ,motor to jawa 250 z gaznikiem od cezty ,plywaka sie nie tam nie ustawia.
Zapisane

anrob

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 03, 2006, 23:27:07 »

a propo ga¼nika, to jaki powinien być poziom paliwa w Jawie 350 TS :-/ bo jakoś nie boge znale¼ć :-(
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 03, 2006, 23:32:24 »

11 mm (+/- 1 mm) mierząc od górnej powierzczni komory pływakowej do lustra paliwa. (np. suwmiarką)
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

anrob

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #32 dnia: Lipca 04, 2006, 16:34:13 »

Dzieki za odpowiedz  <worship> Rozumiem ze taki poziom ma być po zdjeciu komory pływakowej?
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #33 dnia: Lipca 04, 2006, 23:18:15 »

tak
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 20, 2006, 00:15:49 »

a u mnie dzis wcielo wolne obroty bede pewnie musial wyjac gaznik i go przedmuchac
pewnie zatkalo dysze wolnych obortow, ale jest to troche dziwne bo mam filterek na przewodzie paliwowym, dzis ja odpalilem po dluzszym postoju i ja zalalem, albo byl juz zalana, a zalala sie przez cieknacy troche kranik,
odpalila oczywiscie na pych
mimo przygod z odpalaniem dowiozla mnie w nocy do domu 50km :)
 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

WhitePower

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 20, 2006, 12:32:47 »

Andrews a na wolnych ci gasnie czy trzyma wyzsze ??
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 20, 2006, 16:02:42 »

gasnie,
a jak probuje podkrecic jej obroty sruba wolnych obrotow, czyli podniesc przepustnice, to po chwili wchodzi na duzo za duze i znowu musze ja opuszczac
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

WhitePower

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 20, 2006, 16:12:46 »

mam dokladnie to samo, co jakis czas sie to powtarza, wszystko dlatego ze mam syf w baku a niemam na kraniku tego sitka :/ a masz tez tak ze jak jedzisz powoli to tak nie rowno chodzi i szarpie ??
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpnia 20, 2006, 16:23:48 »

no jak brakuje wolnych to musze wiecej odkrecac przepustnice, bo ją tak jakby zamulalo, a wtedy idzie znowu za ostro do przodu :-)
wiec mozna to uznac za szarpanie
wnioskujac z twojej odpowiedzi powinno pomodz czyszczenie gaznika mam nadzieje ze pomoze

wlasnie wyczyscilem gaznik oczywiscie na dnie bylo pelno paprochow jedna dysza tez byla podejzana

po tym fakcie przyjzalem sie dokladniej swojemu filterkowi i odkrylem ze dolny dekielek sie rusza przez co benzyna nie przelatuje przez filtr

gaznik jutro zamontuje do jawy i bede szukal malego filterka
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2006, 20:33:13 wysłana przez AndrewS »
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1579
  • Jawa 350 88r
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #39 dnia: Października 06, 2006, 19:30:37 »

zapomnialem dopisac rozwiazanie mojego problemu
otoz tak jak przypuszczalem czyszczenie gaznika pomoglo

na przewodzie mam filterek filtrona i nowy oryginalny kranik od Ruszczyka
teraz jest taki przeplyw ze Jawa tego nie przepali :-)
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

yaarooo

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 27, 2006, 17:30:21 »

mam pytanie co do regulacji...

wedlug instrukcji na forum mam zakrecic srobke od powietrza [ta pozioma] do konca, a ta druga [polozenie przepustnicy] tez mam dokrecic?? pisze tam ze trzeba silnik uruchomic przy otwartej przepustnicy i domykac ja srubka - do konca tego nie rozumie...


czytalem tez ze powietrze ma byc 1,5 obrotu odkrecone... jak mam sie za to zabrac :D

pozdro
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 27, 2006, 21:00:25 »

jeśli srubę od obrotów wkręcisz na max to bedziesz miał problem z odpaleniem moto (zalewa na ssaniu) ja wkręcam tak z wyczuciem aby tylko dotknęła przepustnicy. Odpalam na ssaniu.
Po nagrzaniu moto ustaw obroty równe ale jak najniższe (bez ssania, ok 1000-1500obr/min) i wtedy zaczynasz kręcić srubą regulacyjną mieszanki. Gdy już ustawisz mieszankę włącz światła, kierunek i pod takim obciążeniem wyreguluj wolne obr.

Ja tak robię i to chodzi
Powodzenia
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r

yaarooo

  • Gość
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 27, 2006, 22:23:54 »

sruba od powietrza bedzie dokrecona, ustawie wolne obroty 1000 - 1500 ok. a skad mam wiedziec jak zaczne krecic "powietrzem" czy jest dobrze ustawione ???

jak powinien moto reagowac na krecenie ta sruba od powietrza??

jakby tak ktos mogl mi wytlumaczyc najprosciej jak sie da :D bo ten gaznik to w tej chwili dla mnie jest czarna magia...
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Regulacja Ga¼nika
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 27, 2006, 22:53:35 »

jeśli ga¼nik jest ok to po przekręceniu tej śruby zmienią się obroty. Obracaj nie więcej jak pół obrotu na raz i po każdej zmianie odczekaj chwilkę. Jeśli obroty sie zwieksza to dobrze jeśli spadną to wróć do poprzedniego położenia i spróbuj w drugą stronę. ¦rubą mieszanki ustaw jak najnajwyższe obroty (przekręcenie śruby w którąkolwiek stronę powoduje spadek obrotów) i wtedy wyreguluj wolne obroty jak wyżej napisałem.

Pamiętej żeby podczas zwiększania obrotów śrubą mieszanki w razie potrzeby obniżać obroty śrubą od obrotów (trzymać ok 1000-1500)

Mam nadzieję że to się da czytać. Cienko mi idzie tłumaczenie.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
BMW K 1200 GT 03r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
9663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2013, 00:03:28
wysłana przez mechanik350
25 Odpowiedzi
11918 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 04, 2014, 22:40:00
wysłana przez mostasz
20 Odpowiedzi
14399 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 14, 2014, 07:10:36
wysłana przez deadamf
4 Odpowiedzi
3315 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 27, 2017, 15:21:20
wysłana przez juhass
0 Odpowiedzi
1623 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2018, 17:01:27
wysłana przez piotras1989