Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 16, 2025, 03:11:18
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pali na 1,5 gara + świece  (Przeczytany 21387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Pali na 1,5 gara + świece
« dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:26:05 »

Witam
Właśnie wróciłem z przejażdżki i mam problem z prawym garem, podczas jazdy przerywa, jawa ma dużego muła,
tak jakby włączał się i wyłączał, szarpie.
Pali za drugim kopem, a świece są prawie kawa z mlekiem.
Jest jeszcze dziwny problem ze świecami, kupiłem NGK takie jak trzeba, w lewym od momentu wkręcenia nie ruszana a w prawym przestała palić na gar, wymieniłem świece na taką samą NGK, trochę pochodziła i znowu się przestała palić, no dobra wkręcę to starą ta co była i zaczęła palić <scared>, i tak na zmianę, miałem stare iskry F95 i to samo trochę pochodzi i trzeba wykręcić,
Cewki mam oryginalne, jak mocno odkręcę to robi buuu, i szarpie,
Dodam że ładowanie jest słabe, i muszę doładowywać akumulator JMP z Larsona który jest nowy.
Co to może być cewka, słabe ładowanie???
Miał ktoś podobny przypadek.
A i jeszcze jak jadę w nocy i jak włączę halogeny to też robi buuu, jak wyłączę to w miarę przyśpiesza.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:31:42 »

Co do halogenów sam sobie odpowiedziałeś.  Tez miałem takie szarpanie i strzelanie w lewy ustawienie zapłonu i wszystko gra.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:35:27 »

Co do halogenów sam sobie odpowiedziałeś.  Tez miałem takie szarpanie i strzelanie w lewy ustawienie zapłonu i wszystko gra.

Czyli słabe ładowanie?

Ale czemu tak szybko żre mi akumulator, nie ładuje go?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2011, 17:41:52 wysłana przez kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:41:30 »

No tak.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3600
  • Smoczyciel
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:47:11 »

kurde ludzie ile razy jeszcze będzie się klepać na tym forum o świecach...
NOWE ŚWIECE TRZEBA WYGRZAĆ!!!! nie można ot tak sobie wkręcić i czekać (aż padną) tylko trzeba trochę pojeździć... Przynajmniej 20km w jedną stronę...
Ja zawsze gdy zmieniałem świece na nowe to wymiana, fajki na świece i heya - przynajmniej 20km w jedną stronę...
Żadna nie padła...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
www.facebook.com/motorozzy

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 17, 2011, 17:51:31 »

Ale o to chodzi że nowe nie padły, jest tak jak mówiłem wkręcam ją trochę pojeżdżę za 10-20km, pada wykręcam wkręcam nową, jeżdżę pada, i wkręcam tą co niby padła i chodzi i tak wkoło macieju.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 17, 2011, 18:48:59 »

Ja jak miałem cewkę do poopy to jak było słabe ładowanie to garnek przerywał.
I co to znaczy słabe ładowanie. Ładowanie jest albo go nie ma. Słabe może wystąpić w przypadku uszkodzenia regulatora bądź prostownika w którym najczęściej odlutowuje się faza.
Zapisane
    Status GG

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 17, 2011, 19:14:05 »

A właśnie ze ładowanie może być słabe i np ładować 12,5 zamiast 14,4
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 368
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 17, 2011, 19:23:09 »

Słabe może wystąpić w przypadku uszkodzenia regulatora bądź prostownika w którym najczęściej odlutowuje się faza.
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 17, 2011, 20:06:45 »

Nowe wieści
Uruchomiłem Jawe patrze pali na lewy, trochę pojeździłem po podwórku na jednym, i uruchomił się drugi, no dobra jadę zobaczyć może działa, pojechałem nadal przerywa i szarpie, przemieniłem kable, jak były normalnie to się uruchamiała (tylko lewy) jak przemieniłem to strzela w prawy wydech i nie da się uruchomić
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 139
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 17, 2011, 20:19:06 »

Jak zamieniłeś przewody to w życiu ci nie odpali bo iskrę na lewym masz jak prawy ma ZZ i odwrotnie. Zamień cewki tzn. kable dochodzące do cewki odpowiadającej za prawy cylinder podłącz do drugiej cewki i odwrotnie i wtedy dopiero zamień przewody WN. Jeżeli problem przeniesie się na drugi cylinder to masz odpowiedź.
Zapisane

szkodnik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 139
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 17, 2011, 20:33:36 »

Dlaczego nie powinien zamienić cewek? Jeżeli wszystko dobrze podłączy to nic nie może się stać, iskra jest iskra, przez zamianę cewek inna nie będzie, może być jedynie w złym momencie jeżeli kolega zamieni same kable a podłączenie cewek zostawi tak jak było.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 17, 2011, 23:06:40 »

Masz zamienić ze sobą przewody idące od patynek przy cewkach, I wtedy dopiero zamieniasz fajki.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 17, 2011, 23:38:03 »

Na moje oko sie nie przeniesie bo to kondensator. Na wolnych wyrabia a na wysokich nie nadaza rozladowac napiecia i jeden baniak kuleje. Ja bym sciagnal pokrywe i przygazowal przy slabszym swietle. Gorny przerywacz pokaze czy swieci czy nie :)
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 18, 2011, 00:21:51 »

Na moje oko sie nie przeniesie bo to kondensator. Ja bym sciagnal pokrywe i przygazowal przy slabszym swietle. Gorny przerywacz pokaze czy swieci czy nie :)

Wyjąłeś mi to z ust :]
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 18, 2011, 11:09:25 »

Ale jak jest dobrze naładowany akumulator to mogę sobie ustawić obroty 1400-1500, a jak się trochę wyładuje to pochodzi i świeci się kontrolka ładowania i gaśnie.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 18, 2011, 12:59:32 »

Nie biore pod uwage, ze Twoja jawa jest kompletnie rozjeb...a. Podajesz niedomagania i probuje dopasowac usterke. Jezeli wiesz, ze masz problemy z pradem to je usun. Braki pradu tez powoduja wypadanie cylindra ale myslalem, ze jak juz piszesz na forum to dlatego, ze nie mozesz znalezc przyczyny. Nikt Ci nie napisze, ze zolty kabelek masz zasniedzialy. Masz pieknie opisane na forum jak zrobic ladowanie. Jak masz wyzej 12v jawa bedzie chodzila, jak nie to moze przerywac. Jesli masz 12v a nie masz ladowania to po uruchomieniu napiecie spada i dzieja sie cyrki. Powodzenia :)
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 19, 2011, 21:31:42 »

Panowie, podepnę się pod temat. Sprawa w prawdzie nie elektryki, aczkolwiek 1,5 gara pasuje jak znalazł.
Mianowicie problem wygląda tak:
Jawa 350 TS, zamontowane vapno więc przerywacze się wykluczają. Odpala, na wolnych obrotach lewy gar idzie pięknie, natomiast prawy nie pali wcale, z wydechu jedynie stuka powietrzem. Po dodaniu gazu, bardzo kiepsko wkręca się na obroty nie utrzymując ich, do tego wtedy właśnie prawy gar zaczyna coś tam gadać, ale działa to tak jakby co któryś cykl tłoka został w pełni wykonany (spalanie), innymi słowy, nie pyka ładnie tak jak ma pykać tylko raz pyka raz nie, chlapiąc przy tym z wydechu olejem tak że plama na betonie została, przy tym wszystkim kopci 2 X bardziej niż lewy gar i strzela w wydech. Regulacja gaźnika w tym iglicy i poziomu paliwa nie przynoszą żądanego efektu. Myślałem że będzie padnięty uszczelniacz za wirnikiem, ale wygląda w  porządku. Zmiana kabli oraz kapturków, a nawet zamiana ich miejscami także nic nie daje, jak by nie było, kuleje ten sam gar, zalewając przy tym świece, choć w ostatniej konfiguracji (iglica na 1 poziomie od góry) nie wyglądała na zalaną, a z tym spalaniem jak było tak jest.
Myślę że opisałem problem w miare dobrze, ewentualnie Kensey coś dopisze jak się dostanie do kompa.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 19, 2011, 21:52:41 »

"Myślałem że będzie padnięty uszczelniacz za wirnikiem, ale wygląda w  porządku." Co znaczy wygląda? zmień go. Tulejka i podkładka za wirnikiem jest?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 19, 2011, 21:58:00 »

Tulejka i podkładka są. Tulejka siedzi ciasno w uszczelniaczu.

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 19, 2011, 22:25:34 »

Powiem Ci sevendic, z tego co patrzyłem trochę inaczej to jest podpiete w tej jawie, ale działać działało i to nie najgorzej. Nie dopatrzyłem się tam dodatkowego masowania w tym wszystkim ale może jest zrobione inaczej, Kensey pewnie bedzie wiedział bo to jego Jawa. W każdym razie iskry sa i to nawet niezłe, przerwy na świecach 0,7 ustawialiśmy, próbowaliśmy na róznych świecach, w tym ngk i iskry, efekt ten sam, niezależnie od tego która świeca gdzie, kuleje ten sam gar, w ten sam sposób.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2011, 22:28:45 wysłana przez Tigras »
Zapisane

mirekm71

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 210
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 19, 2011, 22:36:56 »

Moja tez z prawego bardziej dymi i mysle, ze tak ma wiekszosc ts. Zakladajac, ze problemy z iskra mozna wykluczyc a silnik nie jest zuzyty to pewnie uszczelniacz. Na oko sie go nie sprawdzi.
Zapisane
Jawa 350 634 1983r jawulka + velorex
Mz Trophy 71'
Zaporozec xl700

Zawsze pale na starter!

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 19, 2011, 22:41:08 »

Jeszcze pomyślałem o pierścieniach, ale to by dzwoniło w garku, a nie stwiedziłem różnicy między prawym a lewym.
No to uszczelniacz się wymieni i zobaczymy, jak to nic nie zmieni to przynajmniej nie zaszkodzi.

Edit: Przy wymianie tego uszczelniacza, powinno się go przesmarować olejem w miejscu gdzie wchodzi tuleja w niego? (Bo nie jestem pewien czy ten konkretny uszczelniacz ze względu na położenie się smaruje czy nie...)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2011, 22:43:03 wysłana przez Tigras »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 19, 2011, 22:48:07 »

Mój Cezet też kopci mocniej z prawego :>
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 410
Odp: Pali na 1,5 gara + świece
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 19, 2011, 22:50:38 »

To że kopci bardziej to jeszcze rozumiem, ale bez przesady, bo wtedy kopci jak cholera, przy tym to ten sprawny tak jakby nie kopcił wcale ;]
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
10036 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 24, 2006, 16:58:53
wysłana przez tokarz
15 Odpowiedzi
8744 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 20, 2010, 12:14:03
wysłana przez 7Kubik7
8 Odpowiedzi
5588 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 03, 2013, 17:58:54
wysłana przez trzaska456
12 Odpowiedzi
4494 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2015, 21:55:58
wysłana przez azbescik2
21 Odpowiedzi
8987 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 17, 2015, 20:34:05
wysłana przez Człowieklasu