Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:05:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cezet 350 472.6 Problem z akumulatorem / za duże napięcie ładowania  (Przeczytany 10581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)

Witam
Podczas powrotu do domu (14km) Czesława zaczęła pryskać i kichać na jeden cylinder przy wyższych obrotach.Myślę coś z ładowaniem.Jak dotarłem na miejsce rozkręciłem prawy dekiel,sprawdziłem szczotki.Wszystko w porządku.Podniosłem siedzisko,patrze ,a aku pusty.Zero elektrolitu w środku.Nadmienię,że aku ma ledwie 2 miesiące.Jest to Quand 12V 5Ah.Jakim cudem cały elektrolit wyparował ze środka?
« Ostatnia zmiana: Marca 06, 2012, 22:35:45 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3010
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 24, 2011, 19:52:47 »

Się wygotował  :> jaki prąd ładowania?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 24, 2011, 19:58:24 »

Nie wiem.Nie sprawdzałem.Nie wiem czy to ma znaczenie, ale ostatnio w ogóle nie używałem kierunków świateł-ogólnie pobieraczy prądu ;d.Także nie wiem.Czy aku będzie dobry?Wystarczy ponownie zalać elektrolitem i będzie hulał ?
Zapisane
    Status GG

agmus1

  • Gość
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 24, 2011, 20:24:33 »

Raczej aku do wymiany i ładowanie do naprawy, pewnie cały moduł ładująco regulujący padł.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 24, 2011, 20:45:32 »

elektrolit nie mógł wyparować, co najwyżej woda się wygotował z roztworu kwasowego. Uzupełnij go wodą destylowaną, naładuj i się okaże co wart.
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 411
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 24, 2011, 21:03:12 »

Kolego, jeśli masz w okolicy jakiś serwis akumulatorów, lub sklep specjalizujący się w tej konkretnej dziedzinie, to proponowałbym Ci tam się udać. Mi pracownik takiego serwisu za darmo uzupełnił aqu roztworem kwasu, ale aqu i tak poszedł niestety na szrot bo nie dał się odratować.

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 24, 2011, 21:50:16 »

Dzięki za pomoc  <cheers>
Jutro udam się tam gdzie go nabyłem i zobaczę co powiedzą.Jeszcze jedno pytanie.Jaka może być przyczyna wyparowania owej wody?Regulator siedzi czy co?,że daje większe napięcie?
Zapisane
    Status GG

Two-Stroke

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 97
    • MyWeb
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 24, 2011, 21:55:59 »

Podładuj go potem raz minimum 12-14h, potem daj mu odpocząć, i podładuj znowu takim samym trybem. 
Mój aku 6v /nie zdziwiłbym sie gdyby sie okazało sie ze ma z 7-10 lat moze i wiecej - z czego u mnie stoi nieużywany ze 3/ po 3ch seriach ponad 12h stoi w tej chwili juz ze 2 tygodnie i trzyma swoje napiecie na poziomie 6.53v. Więc żyje. A uzupełniłem go właśnie kawasem.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 24, 2011, 22:41:28 »

Krótko i po polsku, Akumulator z wiekiem sie zasiarcza.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

jawa3398

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • JAWA 350 638.0
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 24, 2011, 23:14:53 »

Ale akumulatorek mozna przywrocic do zycia jesli nie ma zwarcia na celach.Tak zwane odsiarczanie. A polega na tym ze jak  akumulator z  biegiem czasu sie zasiarczy z powodu reakcji chemicznych, i niedoladowaniem  lub "przeladowaniem(wygotowaniem).
A jak  przywrocic go do zywotnosci to wiec tak: wylewa sie stary kwas, zalewa sie go descylowanom woda i laduje okolo 12 godzin  i tak z 3 razy lub wiecej. Ja zawsze 4 razy zmieniam wode i za 5 razem wlewam swiezy elektrolit. i akumulatorek trzymie prad prawie jak nowy :D
Zapisane

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #10 dnia: Września 20, 2011, 19:18:41 »

A więc tak
Byłem w sklepie tam gdzie zakupiłem aku.Kazali zostawić i przyjść na drugi dzień.Przyszedłem okazało się,że dało się go odratować,więc aku bo takim wygotowaniu jest dobry.Wziąłem miernik w rączki i od razu widać było,że coś nie tak jest z regulatorem,ponieważ przy 3 tyś. obr. napięcie było ponad 17V <frusty>,więc regulator do kosza.Ten regulator wygląda mi na jakiś niestandardowy tzn nie widziałem takiego w jawach/cezetach.
Będę musiał zakupić nowy więc mam pytanie.
Czym się różni mechaniczny od eletronicznego?
Jak na razie widzę,że tylko ceną.
Czy czymś jeszcze?
Jaki wybrać?
Pozdrawiam i dziękuje za wcześniejsze pomocne rady.
Kazik

Foto starego regulatora:

Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #11 dnia: Września 20, 2011, 19:29:07 »

No przede wszystkim ceną, jeden jest mechaniczny, drugi elektroniczny :>

A tak po za tym to wielkością, elektroniczny jest mniejszy. Elektronicznego nie da się wyregulować. Podobno przy nim jest niższe napięcie na instalacji. Niby mniejsza rozbieżność. I takie tam nie...
Zapisane
    Status GG

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #12 dnia: Września 20, 2011, 19:37:12 »

Mi to wygląda na prostownik z ETZ
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #13 dnia: Września 20, 2011, 19:45:02 »

I to chyba jest prostownik z ETZ. Kumpel miał taki sam w 251
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #14 dnia: Września 20, 2011, 20:19:07 »

Ja jeżdżę na elektronicznym, nie narzekam na niego, jest tańszy, i można wymienić "jakiś tranzystor" i jest w poprządku, apropo, miałeś mechaniczny, czy elektroniczny regulator, (przyznaję, nie czytałem całego tematu  :P) bo jak elektroniczny, to może wymiana czegoś tam by pomogła, u mnie na ten przykład padł regulator, wymieniłem główny tranzystor za 2,50zł i gra gitara  <thumbup>
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

jawa3398

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • JAWA 350 638.0
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #15 dnia: Września 20, 2011, 20:27:51 »

Jesli jeszcze nie kupiles nowego regulatora.To bym ci proponowal sie udac do jakiejs "Agromy",Sklepu z czesciami do ciadnikow" i kupic regulator od Zetora. Jest taki sam jak orginalny w jawie tylko ze juz elektroniczny i w dodatku prawie o polowe tanszy niz na np.Allegro.
Zapisane

kwinto29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • To była moja maszyna:)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #16 dnia: Września 20, 2011, 21:06:50 »

Gdybyś potrzebował to mam nowy polski kupiony na tzw. "zapas" Mnie już nie jest potrzebny więc mogę ci go spokojnie odstąpić po atrakcyjnej cenie :>
Zapisane
Była Jawa 50, będzie 350:)
Poprawka już jest i to śliczna Tereska:)

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #17 dnia: Września 20, 2011, 21:49:15 »

kazik Jeśli zamiast regulatora napięcia miałeś założony prostownik od MZ to nie dziwota żeś elektrolit wygotował  :-/
Kto widział fabryczny mechaniczny regulator dwunastowoltowy w Jawie lub CZ???
Ja tam nigdy takowego nie widziałem.
Coś się niektórym pokićkało?
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 368
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #18 dnia: Września 20, 2011, 22:21:16 »

Mechaniczny regulator jest w 6v. Można tam zastosować jednak elektroniczny.

W 12v (Jawy 638 i CZ 472.6) jest oryginalny elektroniczny, albo... zamiennik elektroniczny.

To co na zdjęciu, to tak jak napisał Jawol, prostownik od MZ.


Zdobądź dobry regulator 6d do Jawy, spróbuj regenerować aku, albo kup nowy i tyle.
Zapisane

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #19 dnia: Września 21, 2011, 06:48:43 »

jawa3398 dzisiaj zaglądnę do takiego sklepu.Dzięki za info  <cheers>

kwinto29 odezwę się jak dzisiaj nie uda mi się regla kupić.

jawol nie mam pojęcia jak to działało,ale nawinąłem z 2k km.Jednak twórczość starszych panów nie zna granic :D

Dziękuje wszystkim za merytoryczne i szybkie odpowiedzi  <cheers>
Zapisane
    Status GG

kazik

  • nieogar
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 350 472.6 (1987r) 2x CZ 350 472.5 (1983r)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #20 dnia: Września 27, 2011, 18:08:11 »

Witam
Zakupiłem regulator,założyłem,przepiąłem kable z tamtego wynalazku czyli z B- do B-,z B+ do D+ i z V do DF.Po uruchomieniu silnika kontrola świeci się ,lecz po przepięciu kabli do tego wynalazku kontrolka gaśnie i ładuje,no ale za dużo.Nie wiem już sam czy instalacja przerobiona czy coś.Może ma ktoś jakiś pomysł?

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=nzKo_QDQ8H4
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #21 dnia: Września 27, 2011, 18:29:47 »

Z tego co widzę to źle podpiołeś go. Niebieski powinien by na środku pod D+ , ten z prawej bezpośrednio na lewą szczotkę, a ten z lewej na masę regla i na prawą szczotkę
Zapisane
    Status GG

kwinto29

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
  • To była moja maszyna:)
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #22 dnia: Września 28, 2011, 15:00:44 »

D+ niebieski powinien być na nim + po włączeniu stacyjki.
DF wzbudzenie czyli multimetr do łapki wyłącz zasilanie zdejmij dekiel z alternatora - masz dwie szczotki jedna jest podłączona do masy a do drugiej powinien dochodzić biały przewód którego drugi koniec musi być przy regulatorze. Przełącz multimetr na omomierz wetknij końcówkę w odpięty przewód przy szczotkach i poszukaj z którym białym przy regulatorze ma przejście ten ma być do DF. B- czyli masa dla regulatora nie zapomnij o masie dla radiatora - metalowej płytki regulatora. Mam nadzieję żę zrozumiałeś:)
Zapisane
Była Jawa 50, będzie 350:)
Poprawka już jest i to śliczna Tereska:)

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #23 dnia: Września 28, 2011, 17:25:31 »

Jeśli dobrze podłączyłeś kable w co wątpię po wypowiedziach poprzedników (ja się na ten tematni wypowiadam, bo nie wiem  :P) i dalej nie masz ładowania, to wina musi leżeć po stronie szczotek, stojana lub wirnika.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

agmus1

  • Gość
Odp: Problem z akumulatorem
« Odpowiedź #24 dnia: Września 28, 2011, 21:21:58 »

Lub mostka prostowniczego, lub uszkodzonego regulatora. Obawiam się że regulator poszedł..., Sprawdził kolega mostek? Czy luty nie puściły i diody trzymają? Jeżeli mostek jest dobry to sprawdzić resztę, kolega Laszlo pięknie opisał krok po kroku jak to zrobić:
http://www.jawacz.pl/index.php/topic,10584.0.html
Jak będzie wszystko ok. To regulator niestety do wymiany. I nie wstawiaj czegoś uszkodzonego i nie z instalacji jak mostek do regulowania, bo to już jest rzeźbiarstwo. Szkoda akumulatora.
« Ostatnia zmiana: Września 29, 2011, 00:05:34 wysłana przez agmus1 »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
4052 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 21, 2007, 08:03:10
wysłana przez madras30
22 Odpowiedzi
8628 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2009, 20:12:49
wysłana przez sucharek17
15 Odpowiedzi
8644 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 28, 2011, 09:02:15
wysłana przez Mathini
42 Odpowiedzi
14532 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 27, 2011, 17:32:05
wysłana przez szkodnik
19 Odpowiedzi
8186 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 29, 2012, 08:12:28
wysłana przez Rozztocz