Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 21, 2025, 00:36:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Pełno nagaru w silniku  (Przeczytany 4449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
[all 350] Pełno nagaru w silniku
« dnia: Października 22, 2006, 18:00:01 »

Witam. pierwszy raz rozbieram silnik od Ts i to co zobaczyłem to mi sie wydaje troche dziwne poniewaz:
1. łożyska całe czarne od nagaru(chyba) i słychać jak by piasek
2. wał ma takie luzy na srodkowych łożyskach ze kapota,czy mogło to spowodować przedmuchy między cylindrami??
3 wał jest taki lepki jak by go ktoś żywica posmarował.
4. boki karterów są całe czarne
5 tłoki zrobiły 3 tys.km  i gdzie niegdzie są jakieś takie złote( :> moze są ze złota :>)   petrząc od doły tez sa take.
6. w jednym miejscu w karerze naprzeciwko czoła wału było cos takiego jak by mydło.
 Moje tytanie brzmi:  co miało taki wpływ na wymienione czynniki, czy to jest normalne??    ;]
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2012, 21:48:32 wysłana przez Bulo »
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

asdx21

  • Gość
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #1 dnia: Października 22, 2006, 18:43:59 »

Moim zdaniem
- piasek , zły filtr pow. lub brak
- czarne czesci itp. - zły olej lub za dużo oleju, lub przeciekjący hipol do komory silnika
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #2 dnia: Października 22, 2006, 18:49:46 »

Silnik po dłuższym okresie pracy zawsze ma zasyfione te części. o których piszesz. Zapodaj jakieś fotki to ocenimy czy jest to w normie czy nie.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #3 dnia: Października 22, 2006, 19:04:47 »

zdjecia mam na telefonie a kabelek mi przyjdzie dopiero jutro lub we wtorek.Olej jaki leje to stihl 1:50 mam na nim ładne spalanie biała świeca az sie osad biały robi, a takze jak sie troszke przegazuje to i zadymi wiec chyba jast dobrze, co do filtra to jest nowy wkład. co jeszcze mnie dziwi to spory luz na wale na boki tak jak by sie rozeszedł <dontgetit>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #4 dnia: Października 22, 2006, 19:09:12 »

Jeżeli był regenerowany to jest to możliwe. Jeżeli jest oryginalny i z dużym przebiegiem to też  się może roześć - niestety. W jawach wał jest dosyć kiepski, no i niestety jakoś połączenia wciskanego na czopach też nie jest za dobra.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2236
    • moja stronka
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #5 dnia: Października 22, 2006, 19:16:11 »

aż z ciekawości poleciałem zobaczyc jeszcze raz ten wał i co sie okazało to mogł bym sam przeprowadzić regeneracje poniewaz popukałem w niego delikatnie młoteczkiem i sie dalej zaczoł rozchodzić <eek>. jeszcze pare szczałów i by sie rozeszedł, wał idzie i tak do regeneracji wiec moge samemu spróbować go rozebrac być moze mi sie uda bo do komarka wał sam robiłem i było dobrze. wał mam jeszcze nie rozbierany i przejechane jest na nim 16 tys..... hmm co myślicie spróbować samemu??
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Płosior

  • Gość
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #6 dnia: Października 23, 2006, 08:28:43 »

mozesz spróbować ale generalnie wydaje mi sie ze masz małe szanse go dobrze poskładać ale próbować trzeba :)
Zapisane

carlos

  • Gość
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #7 dnia: Października 23, 2006, 12:10:02 »

jeżeli przeje¼dził 16 tyś km to regeneracja nie unikniona  :'( i niech to zrobi ktoś kto ma po temu sprzęt  :> - wał trzeba po montarzu wywarzyć na tokarce żeby nie miał bicia bo jak wstawisz taki do silnika to jest gotów wyskoczyć  <lol> przy 1000 - 1500 obr/min to raz, a dwa nie masz pewności czy dobrze go złorzysz - chodzi o przestawienie korbowodów o 180 stopni  ;) będziesz mierzył kontomierzem ze szkoły?  <lol>

no chyba że masz w zapasie drugi to się pobawić morzesz  :>
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #8 dnia: Października 23, 2006, 18:30:25 »

Osobiście polecam sierierę i kowadło. Nie ma opcji wał pó¼niej chodzi jak nigdy. Poczytajta wątek na temat regeneracji wału a pó¼niej piszcie takie pierdoły.
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: czemu takie zastfione??
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 02, 2006, 18:04:34 »

ja taki miałem jak  rozebrałem pierwszy raz. okzało sie, że poprzedniemu włascicelowi (policjant) ktos cukru nasypał do zbiorniczka. płukanie silnika w dawnych jeszcze zakładach wsk pomogło.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6210 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 21, 2006, 23:11:27
wysłana przez Płosior
Piski w silniku

Zaczęty przez Szejk350 Mechanika

14 Odpowiedzi
5163 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2008, 22:39:03
wysłana przez Piszczałka
Różnice w silniku

Zaczęty przez aRoN Mechanika

1 Odpowiedzi
3331 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 02, 2008, 15:29:06
wysłana przez Mienki
22 Odpowiedzi
10083 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 07, 2011, 16:47:23
wysłana przez Strażak
7 Odpowiedzi
4174 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 19, 2012, 18:10:11
wysłana przez Jawolotmen