Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 19, 2025, 22:08:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: brak podciśnienia na króćcu ssącym  (Przeczytany 10421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 26, 2011, 18:26:12 »

To kolego drogi proszę cię bardzo weź teraz pisz cyferkami, bo są bardzo dobrze, jest ok, na pewno dobrze itp to za dużo nie mówi ;)

Napisz jak tłoki założyłeś, bo a nóż się mylisz, i napisz ile wynosi luz na zamkach.
Może coś przeoczyłeś, albo po po prostu walnąłeś babola
Zapisane
    Status GG

kala2191

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 26, 2011, 18:35:51 »

Tłok prawy od strony zapłonu strzałką do wydechu, lewy analogicznie. Luzu na zamkach w tej chwili nie podam, ale na pewno są mniejsze od dopuszczalnych 0,8mm.
Coraz bardziej podejrzewam czoło wału lub coś z tym związane. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Jeśli na czole jest nieszczelność, to powietrze w skrzyni korbowej będzie przetłaczane z jednej strony na drugą?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 26, 2011, 18:45:41 »

Tak, będą przedmuchy. Jeżeli czoło lekko wchodzi w kartery to jest do wymiany. Czoło powinno lekko wejść w kartery po uprzednim ich podgrzaniu, na zimno nie powinno.
Zapisane
    Status GG

kala2191

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 26, 2011, 18:51:33 »

To chyba mam odpowiedź na problem. Z tego co pamiętam, czoło weszło dość lekko.
Dzięki Panowie za szybką reakcję na problem.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 26, 2011, 19:06:28 »

Tak, będą przedmuchy. Jeżeli czoło lekko wchodzi w kartery to jest do wymiany. Czoło powinno lekko wejść w kartery po uprzednim ich podgrzaniu, na zimno nie powinno.
Bez przesady :) na zimno też wejdzie, tylko nie wpadnie samoczynnie.
Kolega pisał, że strzałką do wydechu, ok, ale czy prawy tłok jest z prawej strony, czy może przypadkiem kolega założył prawy na lewy i odwrotnie. Powiem, że widzi mi się właśnie to, bo sam miałem 634 z rozwalonym labiryntem i podciśnienie było wyczuwalnie słabsze niż w TS-ce z nowym labiryntem, ale nie przesadzajmy, że nie było go wcale. Było wyraźnie wyczuwalne dłonią. Wg mnie na pewno poczułbyś jakieś ruchy powietrza. Wyjmij gaźnik, zatkaj gardziel foliówką, zaciśnij zwykłą gumką i kopnij, foliówka powinna się ruszać pod wpływem podciśniea.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 26, 2011, 19:21:05 »

Mathini, przecież pisał, że założył prawy tłok od altka strzałką do wydechu więc jest OK.
To ewidentnie jakieś nieszczelności, bo ja miałem przerwę na zamku prawie 1,5 mm i dmuchało w gaźniku fakt faktem paliło to na pych ale jak gazu się dało to i na koło poszła :D
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 26, 2011, 19:32:14 »

A czoło kolega smarował na rantach, żeby je uszczelnić na styku z karterami?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kala2191

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 26, 2011, 19:39:48 »

Czoła nie smarowałem.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 26, 2011, 19:56:45 »

Chyba raczej nie obejdzie się bez rozkładania silnika kolego. Możesz jeszcze spróbować rozłożyć go posmarować ranty czoła po całym jego obwodzie silikonem i złożyć, może pomoże, chociaż znając życie szykuj 3 stówki na łożyska, labirynt, tuleje labiryntu, pełne czoło i centrowanie :-*
Pozdrawiam
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 26, 2011, 20:10:08 »

a czy zamiast od razu wpędzać się w koszty nie lepiej sprawdzić kompletność silnika?
moim zdaniem brakuje tulejki na czopie wału od strony altka (Kolega zakładający temat już wie ) i uszczelniacz nic nie uszczelnia bo jak :-) oraz tej nieszczęsnej podkładki falistej   :P o której tak głośno było na forum niedawno
Zapisane
3.5 (38) TS

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 26, 2011, 20:17:55 »

ja nie ma, nie miałem, i silnik chodzi  :P
Zapisane
    Status GG

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 26, 2011, 20:21:28 »

tulejki czy podkładki?
Zapisane
3.5 (38) TS

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 26, 2011, 20:23:56 »

i tego i tego
Zapisane
    Status GG

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 26, 2011, 20:30:46 »

mówisz o TS? bo jak tak to kolejny przykład że nasz kochany czeski sprzęt będzie pracował nawet bez kilku drobnych elementów . i za to go kocham  :)
Zapisane
3.5 (38) TS

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 26, 2011, 20:37:10 »

632.200 czyli żeliwniak 12V, ta sama budowa : altek, wirnik, tuleja i podkładka, ten sam stożek, a jednak chodzi ;)

Czemu by miało nie chodzić ?

Czy z lewej strony coś tam dociska wargi zimmera ?
Zapisane
    Status GG

kala2191

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 26, 2011, 20:43:09 »

od strony altka zadnej tulejki nie mam jak patrzyłem w schemacie to cos tam jest no ale co ta tuleja ma dać jak powierzchnia pomiedzy tuleją a czopem walu i tak nie bedzie uszczelniona wiec to moim zdaniem nie ma wiekszego znaczenia
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 26, 2011, 21:31:15 »

Od uszczelniania jest zimmering, tuleja ma dociskać wargę do czopu czy jakoś tak, w bazie wiedzy jest na ten temat :

" zapobiega wypluwaniu wargi uszczelniacza i oczywiście sprawia,że wirnik jest osadzony " na sprężysto". "
Zapisane
    Status GG

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 26, 2011, 21:50:36 »

Chłopaki- nie zbijam się z Was a pomóc tylko chcę ale:

wirnik na stożku osadzony na sprężysto ? to może i koło łańcuchowe na wale w przekładni sprzęgłowej tez jest osadzone na sprężysto bo tez jest na stożku a nawet bez wpustu.
wypluwanie wargi uszczelniacza-  ::)   a po drugiej stronie nie wypluwa jakoś- chyba olej trzyma  :-*

Święty Piotrze- widzisz i nie grzmisz  :o

Pawle- Radku-i znajomi -ratujecie !
Zapisane
3.5 (38) TS

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 652
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 26, 2011, 21:57:23 »

No właśnie sympatyczny kolego Strażaku nie cytuj takich głupot "na sprężysto"  to ci dopiero heca. Buhaha  i to niby w bazie wiedzy się znajduje?? A że jesteś administratorem  to powinieneś to szybko usunąć bo śmiać się z nas będą.
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2011, 21:59:18 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 26, 2011, 21:57:53 »

W bazie wiedzy znajdujemy również taką wypowiedź :

"Witam!
Jeżeli już przestaliśmy żartować, to pozwólcie koledzy że się wypowiem w sprawie tej podkładki falistej.
Wg. mnie ( a nie jestem omnibusem myśli technicznej pepików) to jest ona po to aby
 dociskać tuleję do wew. szalki łożyska wału, aby nie tańczyła po wargach simmera , oraz ustalać tuleję ,aby nie dostawała nie potrzebnych tam przecież wibracji


No właśnie sympatyczny kolego Strażaku nie cytuj takich głupot "na sprężysto"  to ci dopiero heca. Buhaha  i to niby w bazie wiedzy się znajduje?? A że jesteś administratorem  to powinieneś to szybko usunąć bo śmiać się z nas będą.

To są tylko cytaty. Mnie to w sumie nie obchodzi po co to jest, bo i bez tego to działa aczkolwiek mógłby ktoś w końcu wyjaśnić, raz, a dokładnie i porządnie co to ma zdziałać ?
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2011, 22:00:20 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

madras30

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 26, 2011, 22:13:20 »

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/lozsyka-i-uszczelniacze-w-silnikach-634632638/

to chyba Twój temat.

i tam jest wyjaśnienie tajemnicy dlaczego znalazła się tulejka w 638,  podkładka faktycznie nie musi być o ile tulejka siedzi dość ciasno na czopie i obraca się wraz z wałem oraz nie wysunie się w kierunku wirnika za daleko choć istnieje możliwość że oprze się o wirnik a nie dojdzie do rozłączenia tulei z uszczelniaczem

to co zsumowałeś dla ułatwienia ( i dobrze- popieram, wszystkie dane w jednym miejscu) wyjaśnia tez dlaczego nie masz tulei i podkładki a chodzi.

dla ułatwienia podpowiem, że chodzi o pewną średnicę.

Nie zbijam się z nikogo powtarzam jeszcze raz, nie wymagam też wszechstronnej wiedzy bo i ja się zaginam z j/cz czy wielu innych rzeczy. Tez czytam wypowiedzi bo o wielu sprawach nie wiem.

Drobny rebusik powyżej dla czytających natomiast daję po to by samemu dojść do rozwiązania zagadki która polega tylko na porównaniu danych. Nic tu nadzwyczajnego. Ani wiedzy encyklopedycznej nie ma. Panowie, Koledzy- w motocyklu w którym ustawienie wału zależy od uderzenia miedziana pałeczką w przeciwwagę wału doszukiwać się kosmicznych rozwiązań nie ma po co. mam być prosto i działać! i w domowych warunkach czy nawet na drodze naprawić. I taka jest Jawa  8)
Zapisane
3.5 (38) TS

deejf

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 26, 2011, 22:32:49 »

Trochę w tym racji, trochę i nie.


Generalnie trzeba to naprostować.


Jedni są zdania, że podkładka falista nic nie daje.


A ja mówię że daję - miałem 2 Ts na chodzie - jedna miała podkładkę, a druga już nie.


Co ona daje? Dociska wargę uszczelniacza i podtrzymuje tuleje- bez tego wolne obroty wariują i można kręcić w gaźnika a i tak to nic nie da.


Czasem dawali podkładkę czasem nie, zależy na ile pewnie wyszedł im ciasny silnik, lub też na ile dobre mieli uszczelniacze pod ręką  ;D
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 26, 2011, 22:36:32 »

przy takich technicznych rozmowach brakuje fis'a i starych wyjadaczy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 26, 2011, 22:40:23 »

Dlatego chcę nabyć taki zestaw tj tulejka i podkładka, założyć to i cieszyć ucho i oko efektami, które być może się pojawią ;)

Tylko dlaczego z lewej strony tego nie ma ? Co olej dociska wargę ?
Zapisane
    Status GG

deejf

  • Gość
Odp: brak podciśnienia na króćcu ssącym
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 26, 2011, 22:46:11 »

Gdzieś wyczytałem że obracający się wał powoduje to , że olej wirujący wokół uszczelniacza wału to doszczelnia, ale nie mam materiału żeby pokazać podkładkę.


Swoją drogą coś w tym jest bo np jak ktoś ma zabrudzone odpowietrzenie skrzyni (pod air boxem) to leje się grubo olejem spod wałka zdawczego (ja tak miałem) i wymiana na najlepsze uszczelniacze nic nie pomogła.


Tak również jest ze podkładką falistą.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
brak ładowania cz 175

Zaczęty przez cinq Elektryka

6 Odpowiedzi
7777 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 27, 2007, 21:51:04
wysłana przez Mienki
Brak 3 i 4 biegu... TS 350

Zaczęty przez Kobylen Mechanika

21 Odpowiedzi
9021 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 04, 2008, 19:39:49
wysłana przez Kobylen
9 Odpowiedzi
4302 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 31, 2008, 18:45:33
wysłana przez Jerry
brak jedynki..

Zaczęty przez manius Mechanika

3 Odpowiedzi
2965 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 01, 2008, 22:40:10
wysłana przez manius
14 Odpowiedzi
7511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2009, 23:13:49
wysłana przez Lejek